Saabin tulevaisuus II
Re: Saabin tulevaisuus II
Eihän sillä tosiaan mitään väliä ole millä kukin ajalee, onhan tuota itelläkin ollut muita merkkejä ja nykyäänkin kakkoskulkineena Rellu. Jostain syystä vain tuo Saab on ainut joka on herättänyt itsessäni intohimoa ja tuttavapiirissä yllättävän voimakkaita reaktioita puolesta ja vastaan - lähinnä kyllä vastaan (ja perusteet niitä vanhoja tuttuja = syövät paljon, kallita, puskevat, ruostuvat käsiin jne).
Harva meistä kuitenkaan saa ajella ihan sellaisella autolla josta eniten haaveilee.
Silti ihmettelen tämän jyrkän negatiivisen kannan saamaa yliotetta näin merkkikerhon foorumilla. Ei tämä kuitenkaan mikään uskonto ole, missä vaadittaisiin yhdenmukaista linjaa, mutta olisi mukava kirjoitella ja haaveilla muutakin kuin markkinatalouden raakoja lukuja.
Harva meistä kuitenkaan saa ajella ihan sellaisella autolla josta eniten haaveilee.
Silti ihmettelen tämän jyrkän negatiivisen kannan saamaa yliotetta näin merkkikerhon foorumilla. Ei tämä kuitenkaan mikään uskonto ole, missä vaadittaisiin yhdenmukaista linjaa, mutta olisi mukava kirjoitella ja haaveilla muutakin kuin markkinatalouden raakoja lukuja.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Saabin tulevaisuus II
Suomi lienee ainoa maa missä nykyään voi lähes ylpeillä kun omistaa skodan. Tsekitkin vielä vähän häpeilevät. Mutta olkoon tuo rikkautemme!Komppaaja kirjoitti:Miksi ihmeessä ei saisi sanoa että on skoda, tosin onhan siinä autona sentään se ero että se elää ja voi hyvin saabiin verrattuna....juhokare kirjoitti:Tuota olen samaa itsekin miettinyt, millä autoilla nämä erityisesti tämän topickin tietäjät ajavat? Komppaajalla ainakin on Skoda ja ainaostaan Skoda, vaikka sitä ei varmaan saisi edes sanoakaan.
Omat autoni näkyvät allekirjoituksessa, joten siitä ei varmaan tule kysymyksiä, siinä ovat kaikki omat autoni, ja vielä yritysautoja ovat Landrover Defender Td5 ja vanhemmillani Saab 9-3SS 1.8t.
Merkkejä on ollut monenlaisia, niin saabeja kuin muitakin, ja minua kiinnostaa kaikki merkit, ei pelkästään se jolla ajan. Mutta realiteetti nyt vaan valitettavasti on se, että vanhentumaan päässyt mallisto ja pieni myynti ei autotehdasta elätä. Ei saabia eikä mitään muutakaan. Ymmärrän toki että tässä vaiheessa tartutaan ihan mihin valonpilkahduksiin tahansa ns. oman merkin puolesta...
Re: Saabin tulevaisuus II
Pitäisi tosiaan avata kaksi keskustelua. Toinen on sellainen, jossa voi avautua, itkeä, syyttää maailmaa raakuudesta, unelmoida ja uskoa joulutonttuihin. Siinä keskustelussa ei saisi esittää kysymyksiä "miten tähän tilanteeseen tultiin?" tai "mikä voisi vielä pelastaa Saabin?", koska näihin kysymyksiin joku ilkeämielinen tulisi vielä vastaamaan realistisesti ja järkevin perustein.
Toinen keskustelu olisi sitten se, missä saa ihan rauhassa kylmän realistisesti pohtia, olisiko jossain vielä sellainen markkinarako, jolle Saab voisi autoja myydä, ja löytyisikö jostain joku taho, joka tämän tehtävän taloudellisine riskeineen olisi valmis itselleen ottamaan.
Tässä on välillä vähän sellainen olo ollut, että on mennyt jonkun lapsen hautajaisiin, ja vastaillut sukulaisten retorisiin "miksi Eetun piti kuolla?" -kysymyksiin, kertomalla, että "Sitä se teettää kun vetää heroiinia suoneen."
Ja sitten huudetaan, että "miten sä kehtaat, onko sulla edes itse lapsia (lue: Saabeja)!"
Toinen keskustelu olisi sitten se, missä saa ihan rauhassa kylmän realistisesti pohtia, olisiko jossain vielä sellainen markkinarako, jolle Saab voisi autoja myydä, ja löytyisikö jostain joku taho, joka tämän tehtävän taloudellisine riskeineen olisi valmis itselleen ottamaan.
Tässä on välillä vähän sellainen olo ollut, että on mennyt jonkun lapsen hautajaisiin, ja vastaillut sukulaisten retorisiin "miksi Eetun piti kuolla?" -kysymyksiin, kertomalla, että "Sitä se teettää kun vetää heroiinia suoneen."
Ja sitten huudetaan, että "miten sä kehtaat, onko sulla edes itse lapsia (lue: Saabeja)!"
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saabin tulevaisuus II
Skodalla ajaminen ja homous ovat kulkeneet jo vuosia käsi kädessä. Nykyisin molemmat ovat tulleet kaapista ulos ja ovat vieläpä ylpeitä kieroutumistaan.
Toki rohkeat ihmiset on hieno asia, mutta... Se on kuitenkin Skoda.
Nimimerkillä entinen hom... Skodan omistaja. (Aikana jolloin Skodan omistajat tajusivat vielä valehdella julkisesti kulkevansa pyörällä.)
Toki rohkeat ihmiset on hieno asia, mutta... Se on kuitenkin Skoda.
Nimimerkillä entinen hom... Skodan omistaja. (Aikana jolloin Skodan omistajat tajusivat vielä valehdella julkisesti kulkevansa pyörällä.)
Mercedes Benz C 200 CDI AT -02
Re: Saabin tulevaisuus II
Sarjassamme "asiallisia kirjoituksia"....voi voi. No toki jos on lusikalla annettu....Nisse kirjoitti:Skodalla ajaminen ja homous ovat kulkeneet jo vuosia käsi kädessä. Nykyisin molemmat ovat tulleet kaapista ulos ja ovat vieläpä ylpeitä kieroutumistaan.
Toki rohkeat ihmiset on hieno asia, mutta... Se on kuitenkin Skoda.
Nimimerkillä entinen hom... Skodan omistaja. (Aikana jolloin Skodan omistajat tajusivat vielä valehdella julkisesti kulkevansa pyörällä.)
Ehkä saabistien ongelmana on juuri se että ei uskota volyymin ja yleistymisen olevan se ainoa oikea tie onneen. Kyllä se vaan tahtoo automarkkinoilla sitä kuitenkin olla. Raha ratkaisee. Saabissa ei ole kuitenkaan teknisesti eikä muutenkaan mitään niin erilaista kuin kilpailijoissa, että se voisi olla ns. pienten volyymien erikoisauto. Erot on lähinnä merkkifanien sydämissä ja mielikuvissa.
Re: Saabin tulevaisuus II
Pahoittelen. Me Skodan joskus omistaneet vain olemme tällaisia, se on ikään kuin elämän kestävä vaurio, joka valitettavasti sitten purkautuu tällaisena ikävänä asiattomuutena.Komppaaja kirjoitti:Sarjassamme "asiallisia kirjoituksia"....voi voi. No toki jos on lusikalla annettu....
Mutta tiedän sinun ymmärtävän, kun itsekin olet saman joutunut käymään läpi!
Mercedes Benz C 200 CDI AT -02
Re: Saabin tulevaisuus II
Kylläpä on taas kerran ala arvoista keskustelua palstalla jossa otsikkona "Saabin tulevaisuus". Voisiko tuota Saab vastaan muut merkit käydä jossain muualla ????????
Ne jotka jatkuvasti haluavat kiistellä mikä merkki on hyvä ja väitellä merkkien hyvyydestä perustaa viimeinkin omat sivut ???
Alkaa pikku hiljaa tympäistä tuollainen jatkua "eipäs juupas" väittely.Sivujen sisältö alkaa olla alakoulutasoa vaikka kirjoittajat ovat ainakin ikänsä perusteella "aikuisia". Toivottavasti kukaan ei nyt loukkaannu !!!!!!!!!!!!
Ne jotka jatkuvasti haluavat kiistellä mikä merkki on hyvä ja väitellä merkkien hyvyydestä perustaa viimeinkin omat sivut ???
Alkaa pikku hiljaa tympäistä tuollainen jatkua "eipäs juupas" väittely.Sivujen sisältö alkaa olla alakoulutasoa vaikka kirjoittajat ovat ainakin ikänsä perusteella "aikuisia". Toivottavasti kukaan ei nyt loukkaannu !!!!!!!!!!!!
Re: Saabin tulevaisuus II
Jos täysin ketjun otsikossa pitää pysyä, niin tämä ketju on lukkoa vaille paketissa. Saabilla ei tällä päivämäärällä näyttäisi olevan enää mitään tulevaisuutta.
Ei tämä nyt ristoj niin vakavaa ole, pelkkää nettikirjoittelua. Muistahan vanha sanonta: tyhmä saa olla, mutta nettikirjoittelusta ei saa suuttua.
Ei tämä nyt ristoj niin vakavaa ole, pelkkää nettikirjoittelua. Muistahan vanha sanonta: tyhmä saa olla, mutta nettikirjoittelusta ei saa suuttua.
Mercedes Benz C 200 CDI AT -02
Re: Saabin tulevaisuus II
Puhu vaan ihan täysin omasta puolestasi.Nisse kirjoitti:Pahoittelen. Me Skodan joskus omistaneet vain olemme tällaisia, se on ikään kuin elämän kestävä vaurio, joka valitettavasti sitten purkautuu tällaisena ikävänä asiattomuutena.Komppaaja kirjoitti:Sarjassamme "asiallisia kirjoituksia"....voi voi. No toki jos on lusikalla annettu....
Mutta tiedän sinun ymmärtävän, kun itsekin olet saman joutunut käymään läpi!
Re: Saabin tulevaisuus II
No niin palataan taas asiaan... Onko tietoa muista koko paketista tehneitä tarjouksia
kun Nuoretmiehet Kiinasta.
kun Nuoretmiehet Kiinasta.
Re: Saabin tulevaisuus II
Onko enään intialaiset mukana?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus II
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 3&start=15ristoj kirjoitti:Voisiko tuota Saab vastaan muut merkit käydä jossain muualla ????????
Ne jotka jatkuvasti haluavat kiistellä mikä merkki on hyvä ja väitellä merkkien hyvyydestä perustaa viimeinkin omat sivut ???
Tuollaisen pistin pystyyn jossain vaiheessa tätä ketjua, mutta eipä käy keskustelu yhtä kuumana siellä - varmaan johtuen aiheen aika pikaisesta käsittelystä. Ja olipa Rattivaihde löytänyt toisenkin keskustelu, jossa Saabia vertailtiin tuohon erääseen saksalaismerkkiin - on kai noita foorumi pullollaan, jos lähtee etsimään. Tämän threadin ongelmana taitaa olla vähän tuo jako otsikon mukaiseen keskusteluun ja toisaalta taas keskustelua "miksi olisi kiva että Saab elpyisi". Eipä tossakaan ole vikaa, muttei toisaalta kyllä liity mitenkään threadin alkuperäiseen aiheeseen.
Uusia tietoja ei taida olla tippunut, tuokin oli jo jossain artikkelissa joitain päiviä sitten, että Youngmanilla on joku tarjous sisällä. Taitaa olla ainoita lähteitä, mistä jotain päivitettyä huhua välillä tipahtelee, core2:n poiminnat paikallisista tiedotuvälineistä tai huhuista. Mut hyvä että edes jotain.
Mutta ihan rationaalisesti ajatellen, vaikken autoteollisuutta sinällään tunnekaan, aika ikävältä näyttää tilanne, jollei joku jo valmiiksi autoja tehtaileva konserni jostain syystä keksi, että haluaa Saabeja valmistaa. Jos insinöörit poistuu palkkalistoilta pikkuhiljaa jne., mahtaa olla aika vaikea repäistä minkään näköistä kulkinetta kasaan ilman jonkun jo valmiiksi autoja väsäävän puljun huomattavaa tukea, jos ei GM:n osia ole lainkaan käytössä.
Pelkkää mutuilua ja offtopicia siis tämäkin, pahoittelut. Taitaa olla threadilla sama tulevaisuus, kun miltä Saabin tällä hetkellä näyttää, jos siirtyminen otsikon mukaiseen keskusteluun onnistuu.
Odotellaan.
Re: Saabin tulevaisuus II
Oliko se nyt niin, että tulisi menemään joku viikko vielä, ennenkuin tapahtuu mitään tiedotustilaisuutta?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus II
Euroja laittaa tarpeeksi pöytään niin, Voi Volvolta joku tullakkin takaisin.
tietysti pitää olla jonkinlainen takuu että työtä riittää.
tietysti pitää olla jonkinlainen takuu että työtä riittää.
Re: Saabin tulevaisuus II
Näin olen itsekin ajatellut!jarkar kirjoitti:Euroja laittaa tarpeeksi pöytään niin, Voi Volvolta joku tullakkin takaisin.
tietysti pitää olla jonkinlainen takuu että työtä riittää.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003