Saabin tulevaisuus II
Re: Saabin tulevaisuus II
Ei se takavetokaan sinne ojaan itsekseen karkaa. Useammin mulla on og900:lla perä yrittänyt tulla keulasta ohitse kuin takavetoisilla. Vaikka tuo Soarer ei kaatosateessa automaattilaatikolla ja huonoilla renkailla ollutkaan mikään miellyttävä ajaa, mutta se ei johdu enää millään tavalla auton vetotavasta. Silti saa täysin reikäpäisesti keliolosuhteisiin nähden painaa kaasupoljinta, että se perä oikeasti karkaa alta.
Ja seuraavanlainen lipsautus voi tapahtua kummalle vain, jos ei ole ABS:ia ja pää hieman jäässä tilannehetkellä: http://haffu.kuvat.fi/kuvat/iFail/
Ja seuraavanlainen lipsautus voi tapahtua kummalle vain, jos ei ole ABS:ia ja pää hieman jäässä tilannehetkellä: http://haffu.kuvat.fi/kuvat/iFail/
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 171
- Liittynyt: To Loka 19, 2006 23:43
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Saabin tulevaisuus II
Meikäläinen asuu täällä Helsingin Pitäjänmäessä ja (kerros)talon kulmalla kulkee tuollainen pienempi kuja jonka auraaminen kestää viikon tai pitempään kun tilanne on päällä (siis tullut liian paljon lunta)... useampi E-mersun taksi ei suostunut sitä kujaa edes yrittämään viime talvena kun tiesivät että satavarmasti jäisivät kiinni.. niin mää vaan aina iltaisin sitä samaa kujaa jyrsin Saabilla ja no problem
Noissa edellisen linkin kuvissahan on hyvin aurattua tietä... kuljettajan heikkoutta jos tollaisella tiellä ei pysy...
Noissa edellisen linkin kuvissahan on hyvin aurattua tietä... kuljettajan heikkoutta jos tollaisella tiellä ei pysy...
Nykyinen Saab 9-5 Vector 2.0 TTID XWD MY-11
Entinen Saab 9-3 SC 2.0t MY-07
Entinen Saab 9-3 SC 2.0t MY-07
Re: Saabin tulevaisuus II
Tämähän on kuin joku menisi uskovaisille kertomaan, että J. Nasaretilainen olikin ihan perusjamppa ja että Huitzilopochtli, Buddha, Ahti ja muut tarjoavat aivan saman ja vieläpä enemmän ja paremmin.
Re: Saabin tulevaisuus II
Näin on. Ja uskonnossakin pahin tilanne syntyy silloin, kun uskovainen ei itse tunnista, mitkä omat ajatukset kumpuavat uskonosta ja mitkä ei.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saabin tulevaisuus II
En usko GM:n olleen tuossa pekkaa pahempi omistajana. Periaatteessahan rahavirtojen kuuluisi kulkea ei omistajalta yritykselle vaan yrityksestä omistajalle sijoitetun pääoman tuottona.Pakari kirjoitti:GM tappoi tuon innovatiivisen puolen saabista laittamalla rahahanat kiinni.
Eli myyntikatetta pitäisi pystyä ta(i)komaan niin rutkasti, että kaikkien pakollisten kiinteiden kustannusten jälkeen rahaa jäisi sijoitettavaksi tuotekehitykseen ja vielä senkin jälkeen jäisi voittoa omistajalle osinkona jaettavaksi.
Jokainen omistaja odottaa sijoitetulle pääomalle tuottoa. GM on ollut kärsivällinen ja pitkämielinen tuottoa odotellessaan. Se mikä GM:ltä(kin) on puuttunut, on ollut kyky kääntää Saab kannattavaksi.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: Saabin tulevaisuus II
Olisikohan se kanattavaksi kääntämisen siemen ollut sittenkin siinä että olisi annettu tehdä tuotekehitystä ja innovatiivisiä ratkaisuja, perinteisiä saabismeja ja kehitetty uusia saabismeja eikä pakotettu käyttämään konserniosia ja pakotettu saabia lähemmäksi opelia.
Jos katsoo listaa:
http://www.saabsunited.com/2005/12/saab ... tions.html
niin liekö sattumaa että innovaatiot ovat loppuneet lähes kokonaan 2000 luvulla GM:n tullessa täysimääräiseksi omistajaksi.
Jos katsoo listaa:
http://www.saabsunited.com/2005/12/saab ... tions.html
niin liekö sattumaa että innovaatiot ovat loppuneet lähes kokonaan 2000 luvulla GM:n tullessa täysimääräiseksi omistajaksi.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Saabin tulevaisuus II
1996: Saab Active Head Restraint (SAHR)Pakari kirjoitti:Innovaatioluettelo
1997: Electronic Brake Force Distribution => tämä on itseasiassa Boschin keksintö ja ennen Saabia se oli markkinoilla Toyota Camryn jenkkiversiossa.
1997: Ventilated Seats
2002: ReAxs System => vastaavia taka-akselin passiiviohjauksia oli ensimmäisen kerran jo 60-luvulla ja massamerkeistä citikalla 90-luvun alussa.
2008: XWD => Haldex, ensimmäisen kerran vagissa 1998
2000: Saab Variable Compression engine => pelkkä idea, ei tuotantovalmis yli vuosikymmenen tuotekehityksestä huolimatta.
Re: Saabin tulevaisuus II
Käsittääkseni SVC-kone olisi kyllä ollut melkolailla valmis tuotantoon, mutta GM pisti kehitykselle stopin.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
-
- "Aero"
- Viestit: 466
- Liittynyt: Ma Loka 31, 2005 10:38
Re: Saabin tulevaisuus II
Ruotsin radion mukaan 15. toukokuuta päätetään kaksi parasta ostajaehdokasta ja kauppojen toivotaan olevan tehtynä kuun loppuun mennessä. Tosin kaikkia kaupan yksityiskohtia ei ehditä siihen mennessä vielä käydä läpi.
http://www.lifewithsaab.com/2012/04/saa ... n-may.html
http://www.saabsunited.com/2012/04/profit-and-loss.html
http://www.lifewithsaab.com/2012/04/saa ... n-may.html
http://www.saabsunited.com/2012/04/profit-and-loss.html
Re: Saabin tulevaisuus II
Monta kuukautta on pesää selvitetty niin luulisi jo saavan selvyyden asiaan toukokuun loppuun menessä, tosin eihän uutisessa taideta mainita minkä vuoden toukokuun loppuun mennessä .
Vieläköhän kiinalaiset ovat jaksaneet odottaa päätöstä vai meneekö Saabi palasiksi. Tosin on kyllä melko varmaa ettei saada enää entisenlaisia Saabeja vaan ihan jotain muuta jos yleensä saadaan mitään Saab-merkillä.
Hauskaa Wappua kaikille!!
Vieläköhän kiinalaiset ovat jaksaneet odottaa päätöstä vai meneekö Saabi palasiksi. Tosin on kyllä melko varmaa ettei saada enää entisenlaisia Saabeja vaan ihan jotain muuta jos yleensä saadaan mitään Saab-merkillä.
Hauskaa Wappua kaikille!!
Re: Saabin tulevaisuus II
Otetaanpa ja liimataan tännekin se mitä youngman kertoi SVT:lle.
No niin jotain kirjoitettavaa saabista uutisiin pitkän hiljaisuuden jälkeen. Tämä on paljon parempi kuin hiljaisuus.
115 SVT Text Måndag 30 apr 2012
INRIKES Publicerad 29 april
Besked om Saab i mitten av maj
Före den 15 maj ska Saabs konkurs-
förvaltare välja ut två av de tänk-
bara köparna och förhandla vidare med
dem. Det sade kinesiska Youngmans vd
Pang Qingnian till SVT vid den stora
bilmässan i Peking.
-Vi kan vänta. Det är ingen brådska.
Den här sortens affärer kan inte
hastas fram, sade Pang Qingnian.
Han vill inte kommentera uppgiften
till Dagens industri att Youngmans
bud är omkring 3,2 miljarder kronor.
SVT frågade också om de Saabanställda.
-Vi kommer att anställa alla som vill
vara kvar, svarade Youngmans vd.
_______________________________________________________
Tiedoitus saabista toukokuun puolivälissä.
Ennen toukokuun 15:toista aikoo saabin konkurssin
vetäjät valita kaksi ajateltua ostajaa joiden kanssa
he jatkavat neuvotteluja.
Näin kertoi Youngmanin pääjohtaja Pang Qingian SVT:lle
Pekingin automessuilla.
-Me voimme odottaa tässä ei ole kiirettä tällaisia
busineksia ei voi kiirehtiä mitenkään sanoi Qingian.
Hän ei halunnut kommentoida DI:n kommentteja
että heidän tarjouksensa olisi 3,2 miljaardia kruunua.
SVT kysyi myös entisistä saabin työläisistä.
-Me tulemme ottamaan takaisin töihin kaikki ne jotka
haluavat jatkaa siitä mihin se jäi. Vastasi Youngmanin
pääjohtaja.
No niin jotain kirjoitettavaa saabista uutisiin pitkän hiljaisuuden jälkeen. Tämä on paljon parempi kuin hiljaisuus.
115 SVT Text Måndag 30 apr 2012
INRIKES Publicerad 29 april
Besked om Saab i mitten av maj
Före den 15 maj ska Saabs konkurs-
förvaltare välja ut två av de tänk-
bara köparna och förhandla vidare med
dem. Det sade kinesiska Youngmans vd
Pang Qingnian till SVT vid den stora
bilmässan i Peking.
-Vi kan vänta. Det är ingen brådska.
Den här sortens affärer kan inte
hastas fram, sade Pang Qingnian.
Han vill inte kommentera uppgiften
till Dagens industri att Youngmans
bud är omkring 3,2 miljarder kronor.
SVT frågade också om de Saabanställda.
-Vi kommer att anställa alla som vill
vara kvar, svarade Youngmans vd.
_______________________________________________________
Tiedoitus saabista toukokuun puolivälissä.
Ennen toukokuun 15:toista aikoo saabin konkurssin
vetäjät valita kaksi ajateltua ostajaa joiden kanssa
he jatkavat neuvotteluja.
Näin kertoi Youngmanin pääjohtaja Pang Qingian SVT:lle
Pekingin automessuilla.
-Me voimme odottaa tässä ei ole kiirettä tällaisia
busineksia ei voi kiirehtiä mitenkään sanoi Qingian.
Hän ei halunnut kommentoida DI:n kommentteja
että heidän tarjouksensa olisi 3,2 miljaardia kruunua.
SVT kysyi myös entisistä saabin työläisistä.
-Me tulemme ottamaan takaisin töihin kaikki ne jotka
haluavat jatkaa siitä mihin se jäi. Vastasi Youngmanin
pääjohtaja.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus II
Niinhän se on, että en ainakaan minä tiedä Kiinan nykyisistä automarkkinoista mitään. Viime käynnistäni Mantsuriassa on jo parikymmentä vuotta, ja silloin Pekingissäkin ajelivat niillä vanhoilla omatekoisillaan plus muutamilla lisenssivalmisteilla.
USA:han päin kiinalaisilla on ollut vuosikymmenet läheiset suhteet, väkeä siellä Maon hallitessa ulkomaan harjoittelussa ja nyt myöhemmin satojatuhansia yliopistoissa opiskelemassa.
Voihan olla että joku sopiva on saanut Saab-tartunnan ja taloudelliseen valtaan päästyään tokaissut "pojille" golfradalla, että minäpä laitan Saab-tehtaan.
USA:han päin kiinalaisilla on ollut vuosikymmenet läheiset suhteet, väkeä siellä Maon hallitessa ulkomaan harjoittelussa ja nyt myöhemmin satojatuhansia yliopistoissa opiskelemassa.
Voihan olla että joku sopiva on saanut Saab-tartunnan ja taloudelliseen valtaan päästyään tokaissut "pojille" golfradalla, että minäpä laitan Saab-tehtaan.
Re: Saabin tulevaisuus II
Itse luulen, että tässä on vielä mahdollisuuksia selkeästi enemmän kuin 0% jatkaa Saabbia!
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus II
Rattivaihde kirjoitti hyvin tuossa edellä. Paljon, ja asiaa. Tuohon Saabin jatkoon vain on pakko kommentoida, että jos ja kun (uskon vakaasti, että kun) se toteutuu - ei ole kuitenkaan mitenkään kiveen kirjoitettu että tulevat autot on SAABEJA kuten me ne ymmärrämme. Tämä on mun pahin pelko.Rattivaihde kirjoitti:Mitään Saabia kaikilla tai edes useimmilla osa-alueilla vastaavaa vaihtoehtoa ei automaailmasta löydy, piste. Tämän takia Saabin jatko olisi elintärkeää.
Kun omistaja on uusi ja suunnittelua joudutaan lähtemään ottamaan uusiksi, olkoonkin että Phoenix on jo lähes valmiina kokonaisuutena, joudutaan kuitenkin palkkaamaan uutta henkilöstöä jne. Ja kun johto on uusi voi ajatus siitä mitä SAAB on muuttua tuossa matkan varrella. Näinollen mun silmissä se ei automaattisesti tarkoita, että ne on ns entisten Saabien veroisia, vaan joutuvat uuteen tarkasteluun ominaisuuksien suhteen.
Mutta niin kauan kuin suunnittelu ja tuotanto (no kokoonpano kaikille viilaajille!) on pääosin ruotsissa, mun usko on ja pysyy. Saabit on omaa luokkaansa. Nyt ja myös jatkossa.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red