Saabin tulevaisuus II
Re: Saabin tulevaisuus II
Taas vierähti viikko eikä kuulunut mitään uutta -rintamalta.
Re: Saabin tulevaisuus II
Ja kuuluiko sitä vielä kuulua? Olikos se 15.5 tai sillä tienoin, että jotain tapahtuu. Näitä Saabia hautaan viejiä on ollut jo aika monta vuotta sen jälkeen, kun GM meni konkkaan.ristoj kirjoitti:Taas vierähti viikko eikä kuulunut mitään uutta -rintamalta.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus II
Tapahtui nyt sentään jotain.... viimeiset uudet saabit lähti englantiin.....
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1623523- ... arna-salts
Yksityinen diileri osti 24 saabia ja englannin Saab Parts GB, osti 26 9-3 cabia.
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1623523- ... arna-salts
Yksityinen diileri osti 24 saabia ja englannin Saab Parts GB, osti 26 9-3 cabia.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Re: Saabin tulevaisuus II
Ei oikein saumat ole kohdallaan Kiinan pirssissä.
Kolmas kuva-
http://www.carnewschina.com/2012/04/20/ ... auto-show/
Kolmas kuva-
http://www.carnewschina.com/2012/04/20/ ... auto-show/
Re: Saabin tulevaisuus II
Vai olisiko konepelti suljettu huonosti ja toisen puolen lukko ei ole vielä kiinni. En oikein usko, että edes Kiinassa noin huonoja sovitteita olisi
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Re: Saabin tulevaisuus II
Tai sitten se on jotain esisarjan autoja. En usko että tuollaisissa asioissa siellä enää munitaan...
Re: Saabin tulevaisuus II
Tuskinpa siellä kahta lukkoa on. Kyllä se kiinalainen laatu vaan usein on aika viimeistelemätöntä, myös autoissa. Eivätköhän tuon vielä korjaa ennen kuin auton esille laittavat.Vai olisiko konepelti suljettu huonosti ja toisen puolen lukko ei ole vielä kiinni. En oikein usko, että edes Kiinassa noin huonoja sovitteita olisi
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Saabin tulevaisuus II
Ny on nuille paskoille ravoille ihan sama ku vaan merkki pelastus.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Re: Saabin tulevaisuus II
Ai,miten niin ei ole kahta lukkoa konepellissä, joku on siis käynyt katsomassa kiinaversion tarkemmin? Kyllä ainakin alkuperäisessä Saab 9-5:ssa on kaksi lukkoa konepellissä...
Ja on tämä kummallista, huhujen mukaan tänään 15.toukokuuta piti jotain kuulua ja ei vieläkään mitään, johan kello on Ruotsissa puoli yhdeksän
Ja on tämä kummallista, huhujen mukaan tänään 15.toukokuuta piti jotain kuulua ja ei vieläkään mitään, johan kello on Ruotsissa puoli yhdeksän
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Re: Saabin tulevaisuus II
Nyt on itse Ameriikan Presidenttikin mukana pelissä:
http://www.taloussanomat.fi/autot/2012/ ... 04?ref=tf1
http://www.taloussanomat.fi/autot/2012/ ... 04?ref=tf1
Re: Saabin tulevaisuus II
No see on nyt kyllä viimeinen mahdollisuus, mutta en vaan ymmärää miten Obama voi puuttuu asiaan. Omistako USA valtio GM osakkeida?
Niin paljon halla tehnyt GM hyödyntää nyt ilta saatua teknologiaa ja lisenssejä Opeletä valmistaessa
Mutta ei panostanut yhtään LAATUMERKKIIN in.
Millä keinolla Obama pystyisi vaikuttamaan???
Ei millään haluaisi uskoo in loppuun.
Sen verran vielä näistä kinuski valmistama autoista, että ei ne ihan vasemmalla kädellä näitä autoja valmistelee, kilpailu on liian kova.
Volvot ovat niiden käsissä menestynyt hyvin... eli en vielä lähtisi haukkumaankaan, jos saataisi vaan pelastetty ja tuotanto käyntiin.
Niin paljon halla tehnyt GM hyödyntää nyt ilta saatua teknologiaa ja lisenssejä Opeletä valmistaessa
Mutta ei panostanut yhtään LAATUMERKKIIN in.
Millä keinolla Obama pystyisi vaikuttamaan???
Ei millään haluaisi uskoo in loppuun.
Sen verran vielä näistä kinuski valmistama autoista, että ei ne ihan vasemmalla kädellä näitä autoja valmistelee, kilpailu on liian kova.
Volvot ovat niiden käsissä menestynyt hyvin... eli en vielä lähtisi haukkumaankaan, jos saataisi vaan pelastetty ja tuotanto käyntiin.
Saab is a lifestyle!
Saab 9-5 Estate 2002
225kw 306hV Hirsch Performance
Saab 9-5 Estate 2002
225kw 306hV Hirsch Performance
Re: Saabin tulevaisuus II
Obama: EVVK!
Minkä ihmeen vuoksi lähettivät tuollaisen pilailukirjeen presidentille?
Minkä ihmeen vuoksi lähettivät tuollaisen pilailukirjeen presidentille?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Saabin tulevaisuus II
Etkö sinä tekisi kaikkea mahdollista oman ja muutaman muun kollegan työpaikan puolesta? Yhden kirjeen lähettäminen on melko pieni vaiva jos se tarjoaa edes prosentin sadasosan mahdollisuuden töiden jatkumisen suuntaan...
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Saabin tulevaisuus II
Kiinalaisiin suhtautuminen näyttää aina silloin tällöin nousevan esille, eikä niin kovin arvostavasti, mikä ei ole ihme kun olemme tutustuneet noihin halpahallien tavaroihin.
Nyky-Kiinassa en ole tehtailla käynyt, mutta viime vuosituhannella kiertelin muutaman kerran Kiinassa, HongKongissa ja Taiwanissa.
Näiltä pohjilta arvelen, että kannattaa muistaa esim. seuraavaa kiinalaisten mahdollisuuksia epäiltäessä.
Jo aikojen alussa Kiinassa keksittiin isoja asioita: ruuti, paperinteko ym. Markkinatalouden varhaisina vuosina Kiinan satamakaupungit olivat mukana vahvasti kansainvälisessä kaupassa ja teollisuudessakin. Suomalaisessa konepajassa muistan nähneeni 80-luvulla vanhan työstökoneen, jonka kilvessä brittivalmistaja luetteli toimipisteitään mainiten "Branch in Shanghai".
Maon puna-Kiinan aikaan kaikki taantui paitsi ei valtiollinen talous ja toiminta. Paljon toimivaa väkeä karkasi Taiwanille, HongKongiin, Singaporeen, Thaimaahan, USA:aan jne siirtolaisiksi eli ulkomaan harjoitteluun. Yhdellä Kiinan matkallamme oli oppaana amerikkalainen pariskunta, vaimon vanhemmat Singaporen kiinalaisia ja kyllä tietyssä manner-Kiinan maakunnassa rouva otettiin sukunsa taholta lämpimästi vastaan ja meitä muitakin nopeasti alkoivat pitää "vanhoina ystävinä".
Viime vuosikymmeninä sanottiin Taiwanin ja HongKongin toimivan manner-Kiinan kauppa- ja kirjanpitotoimistoina.
Tämä merkitsee että paluumuuttajien, ulkomailla asuvien ja opiskelevien kautta kiinalaisilla firmoilla lienee aivan kilpailukykyiset mahdollisuudet saada ajan tasalla olevaa tietoa ja tehdä mitä asiakas haluaa ja mistä haluaa maksaa.
Eli mahdollisuuksia on jos vain kaikki vaikuttimet synkkaavat.
Nyky-Kiinassa en ole tehtailla käynyt, mutta viime vuosituhannella kiertelin muutaman kerran Kiinassa, HongKongissa ja Taiwanissa.
Näiltä pohjilta arvelen, että kannattaa muistaa esim. seuraavaa kiinalaisten mahdollisuuksia epäiltäessä.
Jo aikojen alussa Kiinassa keksittiin isoja asioita: ruuti, paperinteko ym. Markkinatalouden varhaisina vuosina Kiinan satamakaupungit olivat mukana vahvasti kansainvälisessä kaupassa ja teollisuudessakin. Suomalaisessa konepajassa muistan nähneeni 80-luvulla vanhan työstökoneen, jonka kilvessä brittivalmistaja luetteli toimipisteitään mainiten "Branch in Shanghai".
Maon puna-Kiinan aikaan kaikki taantui paitsi ei valtiollinen talous ja toiminta. Paljon toimivaa väkeä karkasi Taiwanille, HongKongiin, Singaporeen, Thaimaahan, USA:aan jne siirtolaisiksi eli ulkomaan harjoitteluun. Yhdellä Kiinan matkallamme oli oppaana amerikkalainen pariskunta, vaimon vanhemmat Singaporen kiinalaisia ja kyllä tietyssä manner-Kiinan maakunnassa rouva otettiin sukunsa taholta lämpimästi vastaan ja meitä muitakin nopeasti alkoivat pitää "vanhoina ystävinä".
Viime vuosikymmeninä sanottiin Taiwanin ja HongKongin toimivan manner-Kiinan kauppa- ja kirjanpitotoimistoina.
Tämä merkitsee että paluumuuttajien, ulkomailla asuvien ja opiskelevien kautta kiinalaisilla firmoilla lienee aivan kilpailukykyiset mahdollisuudet saada ajan tasalla olevaa tietoa ja tehdä mitä asiakas haluaa ja mistä haluaa maksaa.
Eli mahdollisuuksia on jos vain kaikki vaikuttimet synkkaavat.
Re: Saabin tulevaisuus II
Jos GM edelleen pitää samaa linjaa lisenssien suhteen ja sen takia neuvotteluja ei voida jatkaa niin eikö tämä tarina ole silloin selvä. :n taru on lopullisesti loppu .Tuskin kirje Obamalle auttaa asiaan millään tavalla.