Saabin tulevaisuus II

Saabin konseptit ja tulevaisuuden suuntaukset.
Lukittu
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

AZP kirjoitti:
Rattivaihde kirjoitti:Vai ovatko kaikki nämä ominaisuudet nykyaikana vallan tarpeettomia ja pitäisi vain siirtyä eteenpäin koska jumalan asemaan päässyt rahanahneuteen perustuva pörssimaailma niin haluaa?? :x
Ei tainnut olla pörssillä paljoa tekemistä Saabin konkurssin kanssa. Kulut oli vain isommat kuin tulot. Jos ei tällöin pärjää, on turha syyttää "nykypäivän ahneutta". Kivikaudellakin ne, jotka söivät enemmän kuin tienasivat eivät pärjänneet pitkään.
Joo, ns. ahneen pörssi- ja pankkimaailman syyllistäminen taitaa olla vähän muotijuttu nykyään.

Harvempi jaksaa miettiä syy-seuraussuhteita pidemmälle edes sen vertaa, että ilman tehokkaasti toimivia rahoitusmarkkinoita (ahneeksi syyllistettyä pörssi- ja pankkisektoria) tekninen kehitys kaikilla aloilla olisi ollut huomattavasti hitaampaa ja meidän kaikkien elintaso huomattavasti matalampi vaikka tehtäisiin kuusipäiväistä työviikkoa edelleen. Ei tarvitsisi monenkaan miettiä minkämerkkisen auton ostaa, ehjät kävelykengät voisi olla realistisempi haave. Moni nykyään yleisessä käytössä olevista ja monelle elintärkeistä lääkkeistä olisi yhä korkeintaan idea-asteella ilman ahneiden markkinavoimien allokoimaa rahoitusta.

Jos jonkin tuotteen myynnistä tulevat tuotot eivät pidemmälläkään tähtäimellä kata kustannuksia, en ymmärrä kenen taskusta puuttuvat rahat sitten pitäisi ottaa. Pitäisikö omat ja alihankkijoiden työntekijät velvoittaa työskentelemään ilman palkkaa? Vai pitäisikö yhteiskunnan, tässä tapauksessa Ruotsin valtion, jakaa tukea vielä suuremmissa määrin kuin tähän mennessä on jo tehty. Tällöinhän ne, joiden mielihaluna on ajaa vaikkapa Toyotalla, olisivat maksamillaan veroilla kustantamassa joidenkin toisten mielihalua ajaa Saabilla. Vaikka Saabilla tykkäänkin ajaa, ei tuo mielestäni olisi reilua eikä oikein Toyotamiehiä kohtaan.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3126
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja viggen »

Mitähän tästä vielä tulee?

http://www.svd.se/naringsliv/victor-mul ... or=AD-500-[svd.se/naringsliv]-[]-[Textlank]-[aftonbladet]-[]-[]
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5648
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Koskahan Tobbana huomauttaa suomen kielisen referaatin puutteesta? Irc:in puolelle tuli jo bannit koska herralta hihna hirtti kun tiedustelin asiaa suoraan :lol: Onneksi ei ole kovin monimutkaista halutessaan kiertää ne...
Viimeksi muokannut Pakari, Ma Touko 21, 2012 23:16. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4219
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Müller meinaa jotta Saabin mahdollinen ostaja voisi teettää ng-femmaa alihankintana Spykerilla, koska heillä on GM:n kanssa lisenssisopimus. Saas nährä ny.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja core2 »

Muistaakseni "Muller" on tuonkin polun kulkenut ja tutkinut, mutta sielläkin oli sillat poikki. Mutta saatan muistaa pieleenkin.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5266
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Pakari kirjoitti:Koskahan Tobbana huomauttaa suomen kielisen referaatin puutteesta?
Onkohan ooppelinpolkijalla pienintäkään muistikuvaa kuka noista refeistä itkun edes aloitti? Satuin vaan omaan kärkkääseen tapaani komppaamaan aihetta.
Teme100 kirjoitti:Kun pasteat ei-suomenkielisiä artikkeleita tai linkkejä niihin, niin olisi suotavaa että kirjoittaisit edes pienen tiivistelmän artikkelista suomeksi.
Näin, muistin virkistämiseksi. Ja jos oikein selailee noita ketjuja läpi, niin löytyy vastaavia pyyntöjä ja saattoipa jopa olla ohjeistustakin tarjolla huomattavasti aiemminkin.
Pakari kirjoitti:Irc:in puolelle tuli jo bannit koska herralta hihna hirtti kun tiedustelin asiaa suoraan.
Irc ei liity foorumiin saati saabclubiin mitenkään.
Pakari kirjoitti:Onneksi ei ole kovin monimutkaista halutessaan kiertää ne...
Olematonta on mahdoton kiertää. Viiden minuutin knockout ei ole kestobanni.

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5648
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Itsekkin poljet ihan yhtälailla ooppelia, vieläpä huohotinvammaista, ja tuosta allekirjoituksen savulaatikosta (lue: mersu) puhumattakaan.

Ei kukaan ole puhunutkaan siitä, että irc kanava liittyisi millään tavalla saabclubiin tai clubin foorumiin. Jos luet viestin uudestaan, huomaat että siinä lukee että:
Pakari kirjoitti:Irc:in puolelle tuli jo bannit
Ei siinä liitetä irciä millään tavoin clubiin tai clubin foorumiin. Ja tämä juttu taas karkaa ihan toisiin aiheisiin.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5266
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Oma ooppelini on sentään saabin (triumphin variaatio) padalla varustettu. Ja mersu ei ole ooppelia nähnytkään. ;)

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
veini siekkinen
"Hirsch"
Viestit: 889
Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja veini siekkinen »

Taitaa olla mb:ssä aikapalon turkkilaista tuotantoa.oven nostajat esim.lainattu skodasta uudemissa.Ei enää ehta 123 kori saksan rauta.
jarkar
"Viggen"
Viestit: 510
Liittynyt: Su Loka 29, 2006 12:08
Paikkakunta: Härmä

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja jarkar »

http://www.bytbil.com/bilar
Tuonne on tullut viimme viikolla toistakymmentä registeröimättömiä
uusia ysivitosia mistähän ovat tulleet.?
Bytbil.com (vaihtoauto.com)
et
"Viggen"
Viestit: 503
Liittynyt: To Syys 30, 2004 17:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja et »

veini siekkinen kirjoitti:Taitaa olla mb:ssä aikapalon turkkilaista tuotantoa.oven nostajat esim.lainattu skodasta uudemissa.Ei enää ehta 123 kori saksan rauta.
En ymmärrä miten tämä liittyy saapin tulevaisuuteen, mutta ei kannata sekoittaa väykkyä satalankkuun mikä Tobbanan linkis.
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Juha96 kirjoitti:
AZP kirjoitti:
Rattivaihde kirjoitti:Vai ovatko kaikki nämä ominaisuudet nykyaikana vallan tarpeettomia ja pitäisi vain siirtyä eteenpäin koska jumalan asemaan päässyt rahanahneuteen perustuva pörssimaailma niin haluaa?? :x
Ei tainnut olla pörssillä paljoa tekemistä Saabin konkurssin kanssa. Kulut oli vain isommat kuin tulot. Jos ei tällöin pärjää, on turha syyttää "nykypäivän ahneutta". Kivikaudellakin ne, jotka söivät enemmän kuin tienasivat eivät pärjänneet pitkään.
Joo, ns. ahneen pörssi- ja pankkimaailman syyllistäminen taitaa olla vähän muotijuttu nykyään.
Pörssi- ja pankkimaailmoissa ei sinällään ole mitään vikaa, ja ne toimivat omasta mielestäni oikein hienosti turvaten teknistä kehitystä ja työpaikkoja ja niin edespäin aina tuonne 1970-, 80-, jopa 90-luvulle saakka. Mutta sitten tuossa pari-kolmekymmentä vuotta sitten pankit, pörssit ja loputon suuremman ja suuremman kvartaalituloksen tavoittelu alkoivat viemään huomiota kaikelta muulta. Minun mielestäni on vähän kummallista että 2010-luvulla valitetaan että ei ole varaa pienten terveyskeskusten ja koulujen pitämiseen ja kaikesta mahdollisesta säästetään, kun 40-70-luvuilla rakennettiin yhteiskunta lähestulkoon tyhjästä murto-osalla maan nykyisestä varallisuudesta. Vastaavasti väitän, että Saab ei olisi nykytilassaan ellei GM olisi käytännössä lopettanut Saabin mallien uudistamista ja omaa suunnittelutyötä vuosituhannen vaihteen jälkeen.

Tuon alkuperäisen viestin pääpointtina oli tosin se, mitä merkkiä Saabin loppumisen suhteen huolettomat suosittavat niille, joiden pitäisi arkiautoilla hyvällä tuurilla vielä seuraavat 60 vuotta. Olen käyttänyt yhteensä kirjaimellisesti parikymmentä tuntia miettien vastausta tuohon kysymykseen mutta tähän mennessä en ole keksinyt minkäänlaista vastausta.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
jmarin
"Aero"
Viestit: 457
Liittynyt: La Kesä 10, 2006 21:09

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja jmarin »

jarkar kirjoitti:http://www.bytbil.com/bilar
Tuonne on tullut viimme viikolla toistakymmentä registeröimättömiä
uusia ysivitosia mistähän ovat tulleet.?
Bytbil.com (vaihtoauto.com)
Aihjaihjaih. Paljonko ne lyö noihin veroa päälle täällä veroparatiisissa? Kellään kokemusta?
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3349
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Rattivaihde kirjoitti: Tuon alkuperäisen viestin pääpointtina oli tosin se, mitä merkkiä Saabin loppumisen suhteen huolettomat suosittavat niille, joiden pitäisi arkiautoilla hyvällä tuurilla vielä seuraavat 60 vuotta. Olen käyttänyt yhteensä kirjaimellisesti parikymmentä tuntia miettien vastausta tuohon kysymykseen mutta tähän mennessä en ole keksinyt minkäänlaista vastausta.
Nykyisellä verotuksen kiristymistahdilla polkupyörä alkaa vaikuttaa entistä houkuttelevammalta vaihtoehdolta. :lol: Niitäkin taisi saada halutessaan "SAAB" -merkkisenä. Fillarihan on huollettuna käytännössä ikuinen. Ei sillä, etteikö autokin olisi mutta fillarin kanssa selviää halvemmalla.

Mutta totta puhuen itsekin on tuota asiaa tullut pohdiskeltua. Nykyisellä päivitystahdilla Saabin saisi vielä kertaalleen päivitettyä uudempaan, johonkin -09-11, mitä niitä nyt sattuu tehtynä olemaankaan. Se tarkoittaisi, että 5-6 vuotta voisi vielä ajella ns. käyttö-Saabilla. Toisaalta, jos oma työllisyystilanne ei tästä kummene, niin sitten fillari kuulostaa taas todennäköisemmältä... Sekin on ruotsalaista tekoa, ainakin brändi. :lol:
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Jorma
"Aero"
Viestit: 358
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 01:09
Paikkakunta: Kokkola

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Jorma »

Youngman on tiputettu pois pelistä.
Maksujen hitaus ja Kiinan valtion byrokratia ilmeisesti pääsyyt.

Jokin uusi kiinalainen yritys on kuitenkin tullut vielä viime hetkellä kuvioihin mukaan.

Lähde: http://di.se/Default.aspx?pid=3866&epsl ... &referrer=
9-3 SC 1.8t -06
Lukittu