Vai että sähöllä pitäis alkaa ajelee tulevaisuudessa...
Jos olis polkuauto, niin voisin ajella startilla ja akulla, mutta automaatti ei taida kyetä siihen
Saas nähdä mitä tästä tulee. Lähinnä mietin, että missä muodossa Saab esiintyy tässä uudessa omistajasuhteessa. Täyssähköt ei kiinnosta pätkääkään, ja monimutkainen ja kallis hybriditekniikka ei sekään niin kivalta, vaikka esim. Volvon plug-in hybridi mahtavalta kuulostaakin...
f1dtmgp2 kirjoitti:Ps: Tiesittekö, että ns. energialampun valmistus vie enemmän energiaa, kun
se tulee koskaan säästämään vanhaan hehkulamppuun verrattuna.
Samaa on sanottu myös Toyota Priuksesta.
Mitä vie energiaa uuden ydinvoimalaitoksen kaikkien kilkeiden valmistus
työmiehen (10000 kpl) rukkasista uraanin rikastamiseen.
Saa pyöriä varmaan sata vuotta, että tulee sama energia takaisin.
Laitappa jotain linkkiä johonkin tutkimukseen tms. jotta väitteet saadaan vahvistettua harhakuvitelmien sijaan faktoiksi.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
f1dtmgp2 kirjoitti:Ps: Tiesittekö, että ns. energialampun valmistus vie enemmän energiaa, kun
se tulee koskaan säästämään vanhaan hehkulamppuun verrattuna.
Mitä vie energiaa uuden ydinvoimalaitoksen kaikkien kilkeiden valmistus
työmiehen (10000 kpl) rukkasista uraanin rikastamiseen.
Saa pyöriä varmaan sata vuotta, että tulee sama energia takaisin.
Laitappa jotain linkkiä johonkin tutkimukseen tms. jotta väitteet saadaan vahvistettua harhakuvitelmien sijaan faktoiksi.
Seuraavassa (tietolähteenä ala-arvoinen linkki iltalehden keskustelupalstalle) liittyen ydinvoimaan. Kirjoittaja on kopioinut paljon fiksummasta lähteestä pätkiä, missä käsitellään nimenomaan koko elinkaaren aikaisia päästöjä: http://portti.iltalehti.fi/keskustelu// ... p?t=272692 Myönnän, etten itse nyt noita lukenut. Perehdyn keskeneräiseen dippaani ihan juuri nyt...
Ja näihin liittyen: Aurinkosähkön käyttö alueilla, joille saa vedettyä esim. langat, on turhaa. Kennoihin tarvitaan niin paljon ongelmajätemateriaaleja, että elinkaaren aikaiset päästöt on aikasen isot.
Derigo Saab ergo sum.
exät 3D 900i vm. 93, 9-3 TiD vm. 99, combi 900i vm. 90
The bankruptcy administrators have called the media and announced that they are having a press-conference at 1300 CET today to announce who the winner of the Saab sale is.
According to different media and our sources this is what we are supposed to hear:
NEVS buying Saab
Developing a 9-1 electric car with a Japanese back-bone and subframe
Developing a 9-3 hybrid system
Developing the Next Generation 9-3 Phoenix platform in to a Hybrid / EV with electric rear axel
Have an option to buy Saab Parts for 200 million Euro in 3 years allowing the government to rebuild Saab Parts and the Network
Developing an own battery development and production center in Trollhättan
Developing a bio-fuel electric plant creating electricity from the currently huge bio-mass industry in Sweden.
----------
Jaa-a. Vaikea uskoa, että nämä menestyisivät. Jos hinnat on samaa luokkaa saksalaisten kilpailijoiden kanssa niin eihän näitä moni osta. Ainakaan Saabin nimellä myytävä kallis sähköauto tuskin kiinnostaa monia vaikka kuinka olisi kehittynyttä tekniikkaa (niin on muillakin). Surullista olla pessimisti, mutta ei vain jotenkin jaksa uskoa näihin sähköautoihin ennenkuin ehkä lyövät läpi 20 vuoden päästä. Parhaat Saabit jäivätkin sitten sinne 1970-80 luvuille... muistoissa on mukava elää.
^ Eurooppalaisista esim. Mersu, BMW ja Audi fokusoivat tällä hetkellä vain kalliisiin hyrideihin, joilla ei ole merkittävää toimintamatkaa sähköllä. Volvo ja PSA on saanut ihan rauhassa tehdä diesel- ja plugin-hybridiversioita. Olisiko ajatus, että tuossa on markkinarakoa? Maustettuna flexifuel-jutiuilla.
Jokatapauksessa tämä kuullostaa minusta paljon paremmalta, kuin tehtaan seisottaminen rahapulassa vuoden verran.
Enpä oikein tiedä. Joku voi sanoa että parempi kuin tehtaan seisottaminen, joku että tämä on vain yksi tekohengitys lisää ennen lopullista...... itse en sähköautobisnekseen saabilla usko.
The bankruptcy administrators have called the media and announced that they are having a press-conference at 1300 CET today to announce who the winner of the Saab sale is.
According to different media and our sources this is what we are supposed to hear:
NEVS buying Saab
Developing a 9-1 electric car with a Japanese back-bone and subframe
Developing a 9-3 hybrid system
Developing the Next Generation 9-3 Phoenix platform in to a Hybrid / EV with electric rear axel
Have an option to buy Saab Parts for 200 million Euro in 3 years allowing the government to rebuild Saab Parts and the Network
Developing an own battery development and production center in Trollhättan
Developing a bio-fuel electric plant creating electricity from the currently huge bio-mass industry in Sweden.
Ei lupaa hyvää, siis perinteisessä Saab-hengessä. I-mievin tai Thinkin kaltainen koppimopo ei tee tulevaisuudesta helppoa. Tähän mennessä kaikki yritykset valmistaa taloudellisesti kannattava sähköauto, ovat epäonnistuneet.
Toinen seikka mikä pistää silmään on se, että nevs pyrkii 9-1:stä lukuun ottamatta vain komponenttivalmistajaksi ja myyjäksi. Herää kysymys, että miksi he oikein halusivat Saabin? Mahdollisten tukipakettien takiako, jolla helpottaa heidän oman toimintansa käynnistämistä tyhjästä?.
Olisiko Mahindra tai Youngman ollut parempi? Ja millä tavalla? Sähköautot voivat olla tulevaisuutta, mutta polttomoottori taitaa olla se edelleen, joka jyrää.
Edit: Jaha, huhut sitten pitivät paikkansa ja ostaja on tuo sähköautokonsortio. EI välttämättä ihan niin huono kuin voisi kuvitella, etenkin jos SU:n listaaman suunnitelmat pitävät paikkansa.
Viimeksi muokannut SS, Ke Kesä 13, 2012 13:04. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Oli: OG9-3 2.0t 2003 On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm) Muuta: Kiina TECH2