Saabin tulevaisuus II
Re: Saabin tulevaisuus II
NEVSin edustajan mukaan aikovat:
- yhdistää japanilaisen teknologian, ruotsalaisen osaamisen ja Kiinan markkinat
- luoda maailman johtavan sähköautovalmistajan
- panostaa nimen omaan Kiinan markkinoihin, heidän visionsa on, että Kiinassa on suuri kysyntä sähköautoille
Heidän näkemyksensä on, että nykyinen ajoneuvoteknologia ei ole kestävää ympäristönäkökulmien vuoksi. Siksi uskovat, että sähköautoilla on tulevaisuudessa hyvät edellytykset menestyä, varsinkin Kiinan kaltaisissa autoistuvissa maissa.
NEVS ei ole ollut kiinnostunut 9-5:stä eikä 9-4X:stä, mm. koska GM ei suostu myöntämään lisenssejä. Tulevat siis keskittymään 9-3:een.
Eivät ostaneet Saab partsia, mutta Partsin kanssa on olemassa yhteistyösopimus. Tavaramerkin käytöstä on sopimus Saab AB:n kanssa, eli jatkossakin autot ovat ilmeisesti Saab-merkkisiä.
- yhdistää japanilaisen teknologian, ruotsalaisen osaamisen ja Kiinan markkinat
- luoda maailman johtavan sähköautovalmistajan
- panostaa nimen omaan Kiinan markkinoihin, heidän visionsa on, että Kiinassa on suuri kysyntä sähköautoille
Heidän näkemyksensä on, että nykyinen ajoneuvoteknologia ei ole kestävää ympäristönäkökulmien vuoksi. Siksi uskovat, että sähköautoilla on tulevaisuudessa hyvät edellytykset menestyä, varsinkin Kiinan kaltaisissa autoistuvissa maissa.
NEVS ei ole ollut kiinnostunut 9-5:stä eikä 9-4X:stä, mm. koska GM ei suostu myöntämään lisenssejä. Tulevat siis keskittymään 9-3:een.
Eivät ostaneet Saab partsia, mutta Partsin kanssa on olemassa yhteistyösopimus. Tavaramerkin käytöstä on sopimus Saab AB:n kanssa, eli jatkossakin autot ovat ilmeisesti Saab-merkkisiä.
Viimeksi muokannut AZP, Ke Kesä 13, 2012 13:21. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Saabin tulevaisuus II
kohta saadaan og900 kaasariin upgrade paketti jolla konttiin lyödään hypridi generaattori joka toimii kaikilla partikkeleilla joka pakoputki sylkee ulos ja tuottaa uutta voimaa. jiihaa..
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Saabin tulevaisuus II
Tuollainen uusi 9-3 sähköisesti vetävällä taka-akselilla voisi olla ihan mielenkiintoinen paketti. Eikös Saab jo ennen konkurssiakin moista suunnitellut?
Edit: ttelan koosteesta käännetty:
Edit: ttelan koosteesta käännetty:
Do you mean electric cars or hybrids? "Our focus will be electric cars are not hybrids."
Viimeksi muokannut SS, Ke Kesä 13, 2012 13:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Saabin tulevaisuus II
Ja Saab taisi tehdä jo yhden proton sähköautosta ja pohjana 9-3SC.SS kirjoitti:Tuollainen uusi 9-3 sähköisesti vetävällä taka-akselilla voisi olla ihan mielenkiintoinen paketti. Eikös Saab jo ennen konkurssiakin moista suunnitellut?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus II
Edelleen lehditötilaisuudesta:
Ensimmäiset sähköautot rullaavat tehtaalta suunnitelmien mukaan vuodenvaihteessa 2013/2014. Ilmeisesti kyseessä olisi 9-3:sta kehitetty sähköversio. Akut autoihin tulevat Japanista.
Ensimmäiset sähköautot rullaavat tehtaalta suunnitelmien mukaan vuodenvaihteessa 2013/2014. Ilmeisesti kyseessä olisi 9-3:sta kehitetty sähköversio. Akut autoihin tulevat Japanista.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saabin tulevaisuus II
Suunnitteli ja sitä varten oli yhteistyöyrityskin, mutta konkurssin myötä se myytiin pesästä ulos. Saabilla ei siis tällä hetkellä ole tekniikkaa edes kehitteillä.SS kirjoitti:Tuollainen uusi 9-3 sähköisesti vetävällä taka-akselilla voisi olla ihan mielenkiintoinen paketti. Eikös Saab jo ennen konkurssiakin moista suunnitellut?
Re: Saabin tulevaisuus II
Eli siis puhtaasti sähköautoja ? Jos näin on, niin ei saata kovin montaa perinteistä saabistiakaan nämä ns. "100-200 km:n autot" kiinnostaa, jos eivät ole aivan jotain järkyttävää ja uutta keksineet. Ja miksi olisivat, kun ei ole kukaan muukaan reiluun sataan vuoteen.....
Re: Saabin tulevaisuus II
Niin harmi ettei Saab voinut jatkaa tuotannollisesti täsmälleen siitä mihin jäi, mutta onhan tämä huikeasti tyhjää parempi. Saab-nimestä ei ole vielä sopimusta mutta eiköhän sekin vielä hoidu kuntoon.
Paljon kysymyksiä vielä ilmassa, kaipa iltaan mennessä selviää mitä esim tämä konkreettisesti tarkoittaa ja pitää sisällään:
"NEVS has bought the IP rights to the 9-3 and 9-5."
---
Jooh Saabunited ottaakin jo takapakkia tuon 9-5:n suhteen, olisi hyvin erikoista jos GM suostuisi myymään sen lisenssejä, yhtään mistään järjellisestä hinnasta. Mutta mutta, myöhempää iltaa odotellessa.
Paljon kysymyksiä vielä ilmassa, kaipa iltaan mennessä selviää mitä esim tämä konkreettisesti tarkoittaa ja pitää sisällään:
"NEVS has bought the IP rights to the 9-3 and 9-5."
---
Jooh Saabunited ottaakin jo takapakkia tuon 9-5:n suhteen, olisi hyvin erikoista jos GM suostuisi myymään sen lisenssejä, yhtään mistään järjellisestä hinnasta. Mutta mutta, myöhempää iltaa odotellessa.
Viimeksi muokannut TuuSaR, Ke Kesä 13, 2012 14:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Saabin tulevaisuus II
Kyllä tästä jää samanlainen haihattelun maku kuin VM:nkin suunnitelmista. Tekisivät edes hybridimallin noiden sähkökikkareiden rinnalle.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: Saabin tulevaisuus II
Eipä vaikuta kovin hyvälltä. Kun kerran uusi 9-3 on edelleen suunnitelmissa, niin olisikohan kovin mahdotonta tehdä tuosta myös polttomoottoriversio tai hybridi? On aika rajatut markkinat pelkillä sähköautoilla
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Saabin tulevaisuus II
Ei tule onnistumaan tuo sähköautokuvio. Jos saavat tukia jostain, firma tekee jonkun vuoden tappiota ja se on siinä. Näitä suurien puheiden firmoja on Suomessakin paljon, kerätään rahaa eu:lta ja sijoittajilta, nostetaan hetki kivaa palkkaa ja ajetaan kalliilla autoilla ja kun tuet loppuvat, työväki pihalle ja siirrytään seuraavaan firmaan rahastamaan. Jäljelle jää vain huikeat tappiot.t.t.j kirjoitti:Kyllä tästä jää samanlainen haihattelun maku kuin VM:nkin suunnitelmista. Tekisivät edes hybridimallin noiden sähkökikkareiden rinnalle.
Mutta että osasi bemari olla ankea sisältä, vaikka oli kuulemma kaikilla herkuilla..
Re: Saabin tulevaisuus II
Tulee mieleeni tästä Saab-menneisyydestä vuoden takaa tähän päivään seuraavaa: ensin oltiin hautaamaassa Saabbia ja monet jo sanoivatkin, ettei Saabbia tule enään tulevaisuudessa, ja nyt kun on jatkoa luvassa, niin voivotellaan muuta eli sitä, että Saab ei ole ehkä täysin entisensä, ja tätä varmaan tulee jatkumaan taas 1-2 vuotta ennenkuin nähdään uudet tuotantomallit. Sitten kun on nähty nämä tuotantomallit, niin lytätään, että nämä ovat epätoimivia ja epäkäytännöllisiä suorastaan törkeitä. Olenko oikeassa?
Toisaalta, itsekin olisin ehkä toivonut muuta kuin NEVS, mutta hyvä, että edes näin.
Toisaalta, itsekin olisin ehkä toivonut muuta kuin NEVS, mutta hyvä, että edes näin.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus II
Hyvästi sellaisena kun me sen tunsimme kiitos GM
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Re: Saabin tulevaisuus II
Täytyy onnitella Trollhättanilaisia nyt siitä, että joku ratkaisu on saatu, ja NEVS ilmoitti että autoja tehdään Trollissa jatkossakin.
Herrojen onnistumiseen suunnitelmissaan en sano mitään. Syynä se, että en usko tietäväni asioista niin paljoa kuin nämä kaverit, jotka kuitenkin ovat laittamassa miljoonia kiinni tähän yritykseen. Tukeutuvat aika paljon Kiinan markkinoihin, ja kun en ole kiinassa koskaan käynytkään, niin en osaa sanoa mitään siitä, saadaanko sinne myytyä esim 200.000 sähköautoa vuodessa. Väkimäärään suhteutettunahan tuo ei kovin paljon ole, ja siinä ovat NEVSiläiset oikeassa, että nykyinen autoistumisen kasvuvauhti ei voi perustua fossiilisiin polttoaineisiin.
Propsit myös rohkeudesta. Ilman yrittämistä ja hulluja visioita ei tässä maailmassa olisi syntynyt mitään uutta. Toivottavasti NEVSillä riittää rahat sinne 2014 saakka, että nähdään minkälaisia räpellyksiä sieltä tehtaalta ulos saadaan.
Kovat on suunnitelmat ja vielä kovempaa pitää varmaan tehdä työtä että onnistuvat. Selvää on, että fokus siirtyy nyt pohjoismaisten olosuhteiden autoista jonnekin aivan muualle. Voi olla että tulevien Saabien kojelaudan nappuloita ei enää rukkaset kädessä painella.
Oma autontarpeeni on jo tällä hetkellä sellaista, että voisin sähköauton ostaa. Uudessa kodissa on tallissa voimavirtakin, eli latauskapasiteetistakaan se ei jää kiinni. Ymmärrän että suurelle osalle suomalaisista sähköauto ei nykyisellä tekniikalla ole vaihtoehto, mutta eipä tainnut 20 vuotta sitten silloisella kännykkätekniikallakaan olla matkapuhelin kovinkaan monelle vaihtoehto lankapuhelimelle.
Herrojen onnistumiseen suunnitelmissaan en sano mitään. Syynä se, että en usko tietäväni asioista niin paljoa kuin nämä kaverit, jotka kuitenkin ovat laittamassa miljoonia kiinni tähän yritykseen. Tukeutuvat aika paljon Kiinan markkinoihin, ja kun en ole kiinassa koskaan käynytkään, niin en osaa sanoa mitään siitä, saadaanko sinne myytyä esim 200.000 sähköautoa vuodessa. Väkimäärään suhteutettunahan tuo ei kovin paljon ole, ja siinä ovat NEVSiläiset oikeassa, että nykyinen autoistumisen kasvuvauhti ei voi perustua fossiilisiin polttoaineisiin.
Propsit myös rohkeudesta. Ilman yrittämistä ja hulluja visioita ei tässä maailmassa olisi syntynyt mitään uutta. Toivottavasti NEVSillä riittää rahat sinne 2014 saakka, että nähdään minkälaisia räpellyksiä sieltä tehtaalta ulos saadaan.
Kovat on suunnitelmat ja vielä kovempaa pitää varmaan tehdä työtä että onnistuvat. Selvää on, että fokus siirtyy nyt pohjoismaisten olosuhteiden autoista jonnekin aivan muualle. Voi olla että tulevien Saabien kojelaudan nappuloita ei enää rukkaset kädessä painella.
Oma autontarpeeni on jo tällä hetkellä sellaista, että voisin sähköauton ostaa. Uudessa kodissa on tallissa voimavirtakin, eli latauskapasiteetistakaan se ei jää kiinni. Ymmärrän että suurelle osalle suomalaisista sähköauto ei nykyisellä tekniikalla ole vaihtoehto, mutta eipä tainnut 20 vuotta sitten silloisella kännykkätekniikallakaan olla matkapuhelin kovinkaan monelle vaihtoehto lankapuhelimelle.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saabin tulevaisuus II
"Koska minä ajan polttomoottorilla varustetulla autolla, ei ole mitenkään mahdollista, että kukaan missään voisi tarvita sähköautoa!"Komppaaja kirjoitti:Eli siis puhtaasti sähköautoja ? Jos näin on, niin ei saata kovin montaa perinteistä saabistiakaan nämä ns. "100-200 km:n autot" kiinnostaa, jos eivät ole aivan jotain järkyttävää ja uutta keksineet. Ja miksi olisivat, kun ei ole kukaan muukaan reiluun sataan vuoteen.....
Niinhän se on; kaikki kehitys on pahasta ja muutos pitäisi kieltää lailla.
Onneksi hyvinkin pian alkaa markkinat täyttyä merkkipakolaisista ja käytettyjen Saabien hinnat putoavat rajusti. Saa päivitettyä edullisemmin uudempaan.