Saabin tulevaisuus II

Saabin konseptit ja tulevaisuuden suuntaukset.
Lukittu
f1dtmgp2
"Turbo"
Viestit: 292
Liittynyt: Pe Touko 29, 2009 15:39
Viesti:

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja f1dtmgp2 »

Laitetaan nyt tännekkin.

Kaikkia järkeviä energian teko / hyödyntämistapoja on tarkoituksella
kampitettu vuosikymmeniä halvan öljyn ja ydinvoiman yms. takia.

Nyt kun on kuraa housuissa ja taivaalla aletaan
sata vuotta myöhässä miettimään, että tarttis varmaan tehdä jotain.

Ja paskat, mitä näitä miettimään.
"Maailmaan tarvitaan 8 miljardia autoa, jääkaappia ja HD rediä!"
Saab jo 50 vuotta!
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3129
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja viggen »

NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja core2 »

Saab Parts'in porukka ihmettelee mitä tehtäisiin osille jotka heille toimitettiin Saab autoon jota ei vielä ole valmistettukaan eikä todennäköisesti tulla valmistamaankaan.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13239
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja AZP »

NG9-5 combi?

Kootkaa niistä osista yks tollanen ja laittakaa myyntiin! :lol:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3129
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja viggen »

ristoj kirjoitti:Eikö tehtaan suunnalla tapahdu mitään kun Foorumille ei tule mitään uutta tietoa ?
Suunnitelmissa muutos, että alettais valmistamaan myös bensa ja dieseli käyttöisiä 9-3 mallia ensivuonna.

http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1818733- ... lverka-9-3
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Kuulostaa melkein liian hyvältä ollakseen totta.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Niin kuulostaa, ellei ala miettiä, miten saavat (ainakin aluksi) pienten sarjojen valmistuskustannukset sellaiselle tasolle, että autot voidaan hinnoitella niin, että käyvät kaupaksi markkinoilla, joilla on nykyaikaisempiakin tekeleitä jo tarjolla. Spykerillähän oli tämän yhtälön kanssa hiukan ongelmia...
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
ss9-3tid
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: Su Maalis 29, 2009 15:58
Paikkakunta: Kangasala

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja ss9-3tid »

Piristävää luettavaa tähän muuten niin harmaaseen syksyyn. Ehkä vielä joskus uusi bensa-SAAB...
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13239
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja AZP »

Kieltämättä kuulostaa melko hyvältä, jos uusia SAABeja rullaisi tehtaalta jo ensi vuonna.

Sen verran täytyy vielä huhuja suitsia, että ovat vasta tutkimassa tätä mahdollisuutta ja olleet yhteydessä Saabin vanhoihin alihankkijoihin. Päätöstä asiassa ei ole vielä tehty.

Kustannusrakenteessa auttanee ainakin se, että voisivat aloittaa pienellä porukalla ilman suuria kiinteitä kuluja, kun Spyker joutui alottamaan olemassaolevalla isolla organisaatiolla, ja kattamaan tuotekehityskuluja valmistuksen tuomalla kassavirralla. Sinänsä automalli kun on jo olemassa, niin kaikki tuotekehitys tämän vanhan mallin osalta olisi varmaan minimaalista. Näin ollen kulurakenne voisi ehkä olla suotuisa, ja jokainen valmistettu auto toisi rahaa firmalle.

Sähköautojen ja muiden uusien mallien tuotekehityskustannuksiinhan NEVSillä pitäisi olla rahoitus kasassa ennestäänkin.

Kysymysmerkkinä olisi sitten se, miten tehokasta uudella porukalla aloitettu tuotanto on, millaista laatua saadaan tehtyä ja mistä myyntiverkosto, kun iso osa merkkitaloista on roudannut :saab: -pylväänsä Kuusakoskelle?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2956
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Pakkohan se on tuommoinen ysikolmonen farkku ostaa mikäli niitä suomestakin sitten saa, ja hinta on "kohtuullinen" :)
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3496
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja SS »

Ei kieli oikein taivu, onko nyt kyse vanhasta NG9-3:sta vai uudesta? Oli miten oli, todella hyvä uutinen.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Tarkoitetaan tätä 2003-2011 tuotannossa ollutta mallia. Eikä tuotantopäätöstä ole vielä tehty, kunhan selvitellään mahdollisuuksia.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3129
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja viggen »

Totta, nyt selvitellään mahdollisuuksia aloittaa tuotanto, sillä on lähetetty 500 alihankkijalle kyselykirje miten he suhtautuvat tähän ja ketkä ovat halukkaita toimittamaan osia.
Monet ovat positiivisia, mutta on sellaisia jotka eivät usko oikein tähän ja ovat kärsineet kovia tappioita konkurssin takia. Mietityttää myös, että onko tämä jotenkin korvausta sähköauto tuotannolle, jos siinä asiassa takkuilee :?:
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Giggsy
"Ruisku"
Viestit: 113
Liittynyt: Ma Loka 30, 2006 17:41
Paikkakunta: Tampere

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Giggsy »

Guy Lofalk (alkup. konkurssipesän hoitaja) yritti ilmeisesti vvm:n avulla myydä Saabin Geelylle (Volvon omistaja), Saabin tietämättä.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... um=twitter
En osaa, olen saabisti
axp102
"Hirsch"
Viestit: 880
Liittynyt: Pe Heinä 06, 2007 19:03
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja axp102 »

Voisiko joku ystävällinen tehdä jonkun sortin referaatin siitä, mitä tämän vuoden puolella on kokonaisuudessaan tapahtunut, missä nyt ollaan ja mitkä on tulevaisuuden vaihtoehdot?

Tämä siksi, ettei tarvitsisi kahlata koko ketjua tällä tökkivällä yhteydellä :)

Kiits toteuttajalle etukäteen.
9-3 Cabriolet 2009
9-5 Aero 2011
9-4X 2011
Lukittu