AZP kirjoitti:
Eli mahtaako olla edelleen niin, että auton rekisteröimiskelpoisuus toisessa EU-maassa (tai missään muussakaan maassa) ei takaa, että autoa saa kilpiin Suomessa. Ei sinänsä, että olisin minnekään muuttamassa vain sen vuoksi että saisi maailman ainoan kilvissä olevan NG9-5:n.
Briteissä on paljon autoja, jotka on rekisteröity kansallisella poikkeuksella, joka ei päde sumujen saarten ulkopuolella, vastaavia on myös esimerkiksi Saksassa, tiedän että Suomeen on vahingossa saatu rekisteröityä ainakin kaksi ei vähäpäästöistä miniä, joiden ensimmäinen käyttöönotto on tehty 1992 tai myöhemmin, näitä kutsutaan virkavirhemineiksi, ilmeisesti Suomessa kenellekkään ei noiden rekisteröintiprosessissa tullut mieleen että tuollaisia autoja on edes olemassa ja että niitä olisi Saksassa saanut poikkeusluvalla kilpiin

Vastaavasti ajoneuvojen muutoksia koskevat lainsäädönnöt vaihtelevat maittain, eli esimerkiksi saksankilpistä tuning-autoa ei välttämättä saa suomalaisiin kilpiin sellaisenaan, kun muutoksia koskevat tehorajat ja prosenttimäärät koskevat myös käytettynä maahantuotavia autoja, jos osia on vaihdettu >50% tulkitaan ajoneuvo Suomessa omavalmisteeksi.