Saabin tulevaisuus II

Saabin konseptit ja tulevaisuuden suuntaukset.
Lukittu
ristoj
"Turbo"
Viestit: 299
Liittynyt: Pe Helmi 23, 2007 21:08
Paikkakunta: Kuopio

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja ristoj »

Vuosi vaihtui joten Hyvää alkanutta Vuotta 2013 kaikille !!!!!!
Jokohan tänä vuonna saadaan muitakin :saab: :ja kuin vain sähköisiä? Alkaisi olla tarvetta uudelle diesel :saab: :lle :roll: . Voi kyllä olla melko todennäköistä että joudun menemään toisen merkin :( liikkeeseen etsimään :saab: :lle seuraajaa.
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5648
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Onneksi sen toisen merkkisen voi sitten vaihtaa takas saabiin kun niitä alkaa taas saamaan 8)
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
f1dtmgp2
"Turbo"
Viestit: 292
Liittynyt: Pe Touko 29, 2009 15:39
Viesti:

.

Viesti Kirjoittaja f1dtmgp2 »

.
Viimeksi muokannut f1dtmgp2, To Maalis 28, 2013 14:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab jo 50 vuotta!
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3126
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja viggen »

Viimeksi muokannut viggen, Ti Tammi 08, 2013 13:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13238
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja AZP »

:o No, jos tämä pitää paikkaansa ja onnistuu, niin jälleen yksi osoitus siitä, miten Kiinassa eurooppalaisten suuret numerot on vain pilkkuvirheitä.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Wagonisti
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: La Elo 11, 2007 12:44
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Wagonisti »

Noista linkeistä en ymmärtäny. Varmasti sama uutinen suomeksi.
http://yle.fi/uutiset/uusia_saabeja_aio ... sa/6441932
Ahdonvoimaa
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Kuten tuolla linkkien takaa paljastuvien artikkelien kommenteissakin joku oli jo maininnut (ruotsiksi tosin), että siinä taas ne jotka haikaili tuotantoa Trollhättaniin sai kyllä korvilleen. Eihän siinä ole mitään järkeä ole valmistaa autoja Kiinan markkinoille jossain Euroopan perimmäisessä nurkassa :D
Siis sikäli mikäli mitään valmistusta nyt on edes suunniteltu käynnistettäväksi (edes Kiinaan).
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
f1dtmgp2
"Turbo"
Viestit: 292
Liittynyt: Pe Touko 29, 2009 15:39
Viesti:

.

Viesti Kirjoittaja f1dtmgp2 »

.
Viimeksi muokannut f1dtmgp2, To Maalis 28, 2013 14:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab jo 50 vuotta!
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13238
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja AZP »

Yhdyn Jeremy Clarksoniin arvelussa, että lähitulevaisuudessa Kiina myy lähes kaikki pelit ja vehkeet, mitä me täällä länsimaissa käytämme. Jos eivät kehitä itse tuotteita täysin alusta, kopioivat olemassaolevia tai ostavat länsimaiset firmat.

Saab ja Volvo eivät välttämättä ole viimeiset autovalmistajat, jotka päätyvät kiinalaiseen omistukseen. Lähivuosina Euroopan autoteollisuus on lirissä, ja kiinalaisilla miljardeilla tullaan ostamaan lisää. Kiinalaisten oppimiskäyrä on vielä siinä vaiheessa, että kuten Clarkson tuolla videolla toteaa, pistää miettimään millaisia huipputuotteita saavat puskettua tehtaistaan viiden vuoden päästä.

Helppo se on nyt nauraa kiinalaisille tuotteille, samalla tavoin japanilaisille naurettiin 60-luvulla ja korealaisille vielä muutama vuosikymmen sitten. Sieltä ne Sonyt, Samsungit, Toyotat, Hitachit ja muut ovat kuitenkin ponnistaneet. Ja missä ovat Salorat, Commodoret, ICL:t, Saabit ja Schneiderit? (vastaus: kaikki konkurssissa tai aasialaisomistuksessa)

Tämä viesti kirjoitettiin muuten kiinalaisella Lenovon koneella, joka vielä 9 vuotta sitten olisi ollut merkiltään amerikkalainen IBM.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
peukalokeskellä
"Aero"
Viestit: 466
Liittynyt: Ma Loka 31, 2005 10:38

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja peukalokeskellä »

Tuore lehdistötiedoite toisella kotimaisella: http://www.national-ev.se/qingdao-blir- ... aab-bilar/

Sama englanniksi: http://www.national-ev.se/en/qingdao-to ... saab-cars/

- uusi partneri, joka sijoittaa 2 miljardia SEK ja saa 22% osakkeista
- Toimii Nevsin porttina Kiinan markkinoille
- HQ/tuotanto säilyy myös Ruotsissa

Toisaalla (SU ja kiinalainen juttu) puhutaan myös
- tehdas Kiinaan, puhutaan 400.000 autosta
- myös ilmeisesti mainittu sekä sähkö- että polttomoottoriautot
Viimeksi muokannut peukalokeskellä, Ke Tammi 09, 2013 10:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja 900i »

Entä valmistusmäärät ruotsin tehtaasta paljonko? Saako sitä merkkiä nyt oikeasti käyttää sellaisena mutta logoa ei?
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
vmt
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: La Joulu 31, 2011 01:04
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja vmt »

AZP kirjoitti:Yhdyn Jeremy Clarksoniin arvelussa, että lähitulevaisuudessa Kiina myy lähes kaikki pelit ja vehkeet, mitä me täällä länsimaissa käytämme. Jos eivät kehitä itse tuotteita täysin alusta, kopioivat olemassaolevia tai ostavat länsimaiset firmat.
En ihmettelisi. Japanilaisia autoja ei pidetty juuri minään niiden saapuessa Eurooppaan, viidessätoista vuodessa japanilaiset saivat kuitenkin markkinat haltuunsa. Korealaiset tekivät saman tempun kymmenessä vuodessa, joku arveli aikoinaan että kiinalaisilta siihen tulee menemään viisi vuotta.
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13238
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja AZP »

Kauppalehden verkkoversio tänään:
Saab Automobilen konkurssipesän ostanut Nevs valmistelee Saab-tuotannon käynnistämistä Trollhättanin tehtaalla jo elokuun aikana.

Näin kertoo Ruotsin radio SR, jonka mukaan Nevs tähtää tänä vuonna noin 8000 perinteisen Saab 9-3 -auton rakentamiseen. Kahden vuoden kuluttua tuotantotahti voisi olla vuositasolla 120 000 autoa.

Tämä käy SR:n mukaan ilmi Nevsin mahdollisille alihankkijoille lähettämästä kirjeestä.

Ensimmäiset mallit olisivat 9-3 Cabriolet ja 9-3 Sedan. Loppuvuodesta tuotantoon otettaisiin myös 9-3 X ja vuonna 2014 olisi ensimmäisen sähköauton vuoro.

Radiouutisten mukaan Nevs väittää useimpien alihankkijoiden suhtautuvan myönteisesti Nevsin aloitteeseen.

Kiinalaiskaupunki Qingdao ilmoitti alkuviikosta investoivansa yli 200 miljoonaa euroa Nevsiin ja ryhtyvänsä samalla yrityksen osakkaaksi.

Radiouutisista ei selviä, kuka uusvanhat Saabit ostaisi ja miten nopeasti tuotanto aiotaan saada kannattavaksi.
Kun suunnitelmat alkavat pikku hiljaa realisoitua ja ovat vieläpä melko kunnianhimoisia (viitaten aikaisempaan uutiseen 400.000 auton tuotannosta Kiinassa), olisi entistäkin kiinnostavampaa tietää NEVSin rahoitustaustoista. Mullerhan lähti hommaan melko tyhjätaskuna, ja rahat loppui kesken. NEVSillä tuntuisi olevan valuuttaa takanaan melko hyvin, kun suunnitelmat on näinkin suuria.

Kiinassahan ne kaikki länkkärien rahat on nykyään...
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
f1dtmgp2
"Turbo"
Viestit: 292
Liittynyt: Pe Touko 29, 2009 15:39
Viesti:

.

Viesti Kirjoittaja f1dtmgp2 »

.
Viimeksi muokannut f1dtmgp2, To Maalis 28, 2013 15:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab jo 50 vuotta!
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13238
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja AZP »

Kauppalehti tänään: "Kiina myy enemmän autoja kuin USA, Saksa ja Japani "
Kiinan automarkkinat kasvavat tänä vuonna uuteen ennätykseen. Yhä kiihtyvällä vauhdilla Kiinan automarkkinat ohittavat reippaasti Japanin, Saksan ja USA:n yhteenlasketut myyntiluvut viimeistään vuonna 2015.

Kiinan autoteollisuusliitto CAAM ennustaa taas ennätyslukuja maan autokaupassa. Sen mukaan henkilöautojen ja hyötyajoneuvojen kauppa kasvaa tänä vuonna yhteensä seitsemän prosenttia 20,65 miljoonaan kappaleeseen.

Ennätys rikotaan myös pelkästään henkilöautojen myynnissä 8,5 prosentilla 16,8 miljoonaan kappaleeseen.

Yhä kiihtyvällä vauhdilla Kiinan automarkkinat ohittavat reippaasti Japanin, Saksan ja USA:n yhteenlasketut myyntiluvut viimeistään vuonna 2015.

Kiinalaiset ostavat yhä enemmän erityisesti katumaastureita, joiden kysynnän ennustetaan kasvavan peräti 25 prosenttia 2,5 miljoonaan autoon.

Koko autokaupan kasvu tulee etupäässä henkilöautoista. Hyötyajoneuvojen, kuorma-autojen ja bussien määrä nousee vain prosentilla.

Viime vuoden ennätys syntyi Kiinassa 19,3 miljoonalla autolla. Siinä oli 4,3 prosenttia kasvua edelliseen vuoteen verrattuna. Henkilöautoja myytiin seitsemän prosenttia enemmän, 15,5 miljoonaa kappaletta.
Jos nyt vaikka aloittavat sillä 200.000 Saabin tuotannolla päämarkkinana Kiina, meinaisi se n. 1 %:n markkinaosuutta.

Ei nopeasti ajateltuna kuulosta ihan mahdottomalta, mutta ongelma lieneekin yhden mallin mallisto. Kiinan myydyin automalli Buick Excelle myi viime vuoden ensimmäisellä neljänneksellä 76.000 kpl, eli n. 300.000 auton vuosivauhdilla. Jos meinaavat myydä pelkkää Saab 9-3:a sen 200.000 kpl, olisi auto TOP10:ssä Kiinan suosituimpien automallien listalla. Tämä kuulostaakin sitten jo aika kunnianhimoiselta suunnitelmalta, varsinkin jos kyseessä olisi alkuperäisen suunnitelman mukaisesti pelkkä sähköauto.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Lukittu