Saabin tulevaisuus II
Re: Saabin tulevaisuus II
Elämme mielenkiintoisia aikoja
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: Saabin tulevaisuus II
Ja kukaan ei taida tietää aivan tasan tarkkaan tämän hetken suunnitelmia...f1dtmgp2 kirjoitti:Tieto on valtaa...
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus II
Mitään uutta? Onko nevs saanut vanhoja "saabin" aikaisia johtajia töihin vai ovatko nevsin sivuilla olevat henkilöt pystymetästä?
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
-
- "Aero"
- Viestit: 466
- Liittynyt: Ma Loka 31, 2005 10:38
Re: Saabin tulevaisuus II
Samasta aiheesta kuin edellinen.
http://www.saabsunited.com/2013/03/swed ... uptcy.html
-Saab parts oli tehnyt vuosittaista 500 miljoonan kruunun tulosta, kun yhtiö siirtyi valtion huomaan. Nyt voitto on tipahtanut 120 miljoonaan. Samoin yhtiön (myynti)arvo on romahtanut.
-Ruotsin suurimman Saab huoltoverkoston johtajat raportoivat, että merkkiosien myynti on tipahtanut puoleen viimeisten kahden vuoden aikana.
-Svenska Bilin myyntijohtaja arvioi, että merkkiosien myynti lakkaisi kokonaan seuraavien 3-4 vuoden aikana.
Aika kova väite, että merkkivaraosia ei enää myytäisi ollenkaan (tai olisi siten saatavilla) 3-4 vuoden kuluttua.
http://www.saabsunited.com/2013/03/swed ... uptcy.html
-Saab parts oli tehnyt vuosittaista 500 miljoonan kruunun tulosta, kun yhtiö siirtyi valtion huomaan. Nyt voitto on tipahtanut 120 miljoonaan. Samoin yhtiön (myynti)arvo on romahtanut.
-Ruotsin suurimman Saab huoltoverkoston johtajat raportoivat, että merkkiosien myynti on tipahtanut puoleen viimeisten kahden vuoden aikana.
-Svenska Bilin myyntijohtaja arvioi, että merkkiosien myynti lakkaisi kokonaan seuraavien 3-4 vuoden aikana.
Aika kova väite, että merkkivaraosia ei enää myytäisi ollenkaan (tai olisi siten saatavilla) 3-4 vuoden kuluttua.
Re: Saabin tulevaisuus II
Tulikohan tämä jollekin oikeasti yllätyksenä? Että kun automerkin myynti on romahtanut jo vuonna 2009, niin vuonna 2013 merkkiosien myynti on sitten romahtanut. Ja toisena nyanssina se, että kun valtio ottaa yhtiön huomaansa, sen voitto romahtaa.
Onkohan poliitikot oikeasti noin tyhmiä, vai valehtelivatko äänestäjille taas naama pokerina?
Onkohan poliitikot oikeasti noin tyhmiä, vai valehtelivatko äänestäjille taas naama pokerina?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saabin tulevaisuus II
Edelleen ihmettelen miksei jo tuotannon työntekijöille ole tuolla paikkoja aukki? Yhtään paikkaa ei ole haussa tehtalle näköjään. Mitä ne kuppaa oikein. Vai puhdistetaako pöytä taas että saatiin starttirahat?
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Re: Saabin tulevaisuus II
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: Saabin tulevaisuus II
Pitkästä aikaa NEVS-uutisia suomalaisessa mediassa:
Alkuperäinen juttu
Eli on siellä Trollhättanissa jotain muutakin kuin peukalonpyörittelyä tekeillä.Kauppalehti.fi kirjoitti:Etteplan osallistuu sähköauton kehitystyöhön Ruotsissa. Saabin entisissä tiloissa toimivan NEVS:n pitäisi tuoda auto markkinoille ensi vuonna.
Teollisten laitteistojen suunnittelun ja teknisen tuoteinformaation ratkaisuihin erikoistunut Etteplan sekä National Electric Vehicle Sweden (NEVS) ovat aloittaneet yhteistyön ilmastointijärjestelmän ja akkuratkaisun kehittämiseksi NEVS:n ensimmäiseen sähköautoon.
Trollhättanissa Ruotsissa toimiva NEVS osti entisen Saabin toiminnot ja keskittyy sähköajoneuvojen kehittämiseen.
Etteplan toimittaa NEVS:lle ilmastointijärjestelmän ja akkuratkaisun suunnitteluun liittyviä palveluita.
Koko ilmastointijärjestelmä, mukaan lukien akuston jäähdytysratkaisu, simuloidaan, testataan ja verifioidaan Etteplanin testikeskuksessa Göteborgissa.
”NEVS:n tavoite on nousta autoteollisuuden edelläkävijäksi ympäristö- ja turvallisuusasioissa. Etteplanilla on ainutlaatuista osaamista muun muassa ilmastointi- ja akkuteknologiasta sekä toimintaa Kiinassa, mikä auttaa meitä tukemaan NEVS:iä”, toteaa Etteplanin Etelä- ja Länsi-Ruotsin aluejohtaja Yanick Meunier.
Kiinalais-ruotsalainen NEVs osti Trollhättanin tehtaan Saabin konkurssipesältä viime syyskuussa. Se saa käyttää sähköautoissaan Saabin nimeä, muttei logoa.
Autoja myydään ensi sijassa Kiinaan.
Alkuperäinen juttu
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saabin tulevaisuus II
Ja heti perään uutisia Saabsunitedilta. Olivat haastatelleet eilen Mattias Bergmania NEVSiltä. Bergman vahvisti, että Phoenixiin pohjautuva Saab EV2 tulee saamaan myös hybridivoimalinjan. NG9-3:een perustuvaa EV1-hybridia tuskin tulee, koska hybridivoimalinjan kehittäminen elinkaarensa päässä olevaan autoon on liian kallista.
Koko juttu englanniksi
Koko juttu englanniksi
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saabin tulevaisuus II
NEVS sitä NEVS tätä... Alan kohta uskomaan, että Saab on vain pelinappula koko hommassa.
SAAB 9-5 2.3t '04 / SAAB 9000 CDE '94 / SAAB 900S '90
Re: Saabin tulevaisuus II
Näinhän siinä on tainnut käydä? Saab on mennyttä aikaa, harrastus meille! Hieno harrastus, kun ei vaan mene liian totiseksi.
Saab-nimeä varmaan hyödynnetään viimeiseen saakka. Sellainen Saab ei tule olemaan, mikä Se alkuperäinen Saab oli. Sitä voi kyllä kaipailla, mutta jos tulee Saab-niminen auto nyt linjalta, niin kyllä Se varmasti on todella toisenlainen kuin Se Oikea Saab oli! Mikä Se sitten onkaan?
Saab-nimeä varmaan hyödynnetään viimeiseen saakka. Sellainen Saab ei tule olemaan, mikä Se alkuperäinen Saab oli. Sitä voi kyllä kaipailla, mutta jos tulee Saab-niminen auto nyt linjalta, niin kyllä Se varmasti on todella toisenlainen kuin Se Oikea Saab oli! Mikä Se sitten onkaan?
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Saabin tulevaisuus II
Loppu vuodesta -12 ja alku vuodesta -13 uutisoitiin että Saab selvittää ovatko alihankkijat halukkaita toimittamaan osia että voitaisiin aloittaa 93:n valmistus bensa- ja dieselmoottoreilla. Sen jälkeen asiasta ei ole kuulunut mitään. ILmeisesti asia on lopetettu ja peitetty hiljaisuudessa.
Re: Saabin tulevaisuus II
Tämä on viimeisin uutinen NEVS touhuista.
http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2 ... evs-i-kina
http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2 ... evs-i-kina
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.