Saabin tulevaisuus II
Re: Saabin tulevaisuus II
Hyvähyvä. Se legendaarinen puoli vuotta rekryämisestä tuotannon aloittamiseenhan tarkoittaisi vielä koneiden käynnistymistä tämän vuoden puolella.
NEVSillä tosiaan tuntuu olevan paljon enemmän ideoita kuin GM:llä, ja varsinkin enemmän rohkeutta. Ja toiseksi NEVSillä lienee aika paljon enemmän rahaa kuin Mullerilla. Sinänsä Saab lieneen oikeissa käsissä.
Olisi muuten ihan mielenkiintoista tietää, paljonko noilla NEVSin taustatahoilla on sitä omaa fyrkkaa ja paljonko ovat budjetoineet mielessään tähän projektiin. Eli mikä on upotettava rahamäärä ennen kuin edes itse uskovat tekevänsä voittoa. Kiinalaisista kun on puhe, niin siinä luvussa voi olla niitä nollia aika montakin (ennen pilkkua siis).
NEVSillä tosiaan tuntuu olevan paljon enemmän ideoita kuin GM:llä, ja varsinkin enemmän rohkeutta. Ja toiseksi NEVSillä lienee aika paljon enemmän rahaa kuin Mullerilla. Sinänsä Saab lieneen oikeissa käsissä.
Olisi muuten ihan mielenkiintoista tietää, paljonko noilla NEVSin taustatahoilla on sitä omaa fyrkkaa ja paljonko ovat budjetoineet mielessään tähän projektiin. Eli mikä on upotettava rahamäärä ennen kuin edes itse uskovat tekevänsä voittoa. Kiinalaisista kun on puhe, niin siinä luvussa voi olla niitä nollia aika montakin (ennen pilkkua siis).
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saabin tulevaisuus II
Tuli tänään taas kurkattua Nevsin sivuja ja aikalailla oli tullut lisää työpaikkoja auki eilisen lisäksi.
Uskoisin, että on merkki toimintojen aloittamisesta ja loppuvuodesta rullaa ensimmäiset Saabit ulos. Mielenkiinnolla odotan virallista tietoa heiltä ja varsinkin moottoritoimittajan julkaisemista (veikkaus BMW). Mukavan jännittäviä aikoja elellään...
http://www.saabcars.com/en/job-offers/
Uskoisin, että on merkki toimintojen aloittamisesta ja loppuvuodesta rullaa ensimmäiset Saabit ulos. Mielenkiinnolla odotan virallista tietoa heiltä ja varsinkin moottoritoimittajan julkaisemista (veikkaus BMW). Mukavan jännittäviä aikoja elellään...
http://www.saabcars.com/en/job-offers/
Volvo V60 T8 R Polestar -19
EX. Volvo V90 D4 -17, Audi A4 avant 2.0 Tdi 140kw - 15, Saab NG9-5 Vector Tids Hirsch -10, Saab 9-3 SportCombi Tids Hirsch - 09, Saab 9-5 Aero Wagon - 04
EX. Volvo V90 D4 -17, Audi A4 avant 2.0 Tdi 140kw - 15, Saab NG9-5 Vector Tids Hirsch -10, Saab 9-3 SportCombi Tids Hirsch - 09, Saab 9-5 Aero Wagon - 04
Re: Saabin tulevaisuus II
Tuotantopuolen paikkoja nuo suurin osa.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: Saabin tulevaisuus II
linkki: Saab kommentoi rekrytointeja ttelalle
Lyhyesti suomeksi: Saabilla on tällä hetkellä töissä 130-140 henkilöä. Lisäksi konsultteja on sen verran, että tehtaalla työskentelee tällä hetkellä yhteenä yli 200 henkilöä. Yhtiö on rekrytoinut koko ajan lisää porukkaa, mutta nyt haetaan 20:a uutta henkilöä kerralla. Iso osa näistä liittyy tuotannon johtamiseen, varsinaisia tuotantotyöntekijöitä aiotaan palkata vasta kun tiedetään koska tuotanto saadaan käyntiin.
Vielä tätä ei siis tarkalleen tiedetä ja syyksi mainitaan se, että neuvottelut komponenttivalmistajien kanssa eivät ole vielä täysin valmiit. Tavoite Saabilla on edelleen aloittaa tuotanto syksyllä.
Lyhyesti suomeksi: Saabilla on tällä hetkellä töissä 130-140 henkilöä. Lisäksi konsultteja on sen verran, että tehtaalla työskentelee tällä hetkellä yhteenä yli 200 henkilöä. Yhtiö on rekrytoinut koko ajan lisää porukkaa, mutta nyt haetaan 20:a uutta henkilöä kerralla. Iso osa näistä liittyy tuotannon johtamiseen, varsinaisia tuotantotyöntekijöitä aiotaan palkata vasta kun tiedetään koska tuotanto saadaan käyntiin.
Vielä tätä ei siis tarkalleen tiedetä ja syyksi mainitaan se, että neuvottelut komponenttivalmistajien kanssa eivät ole vielä täysin valmiit. Tavoite Saabilla on edelleen aloittaa tuotanto syksyllä.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saabin tulevaisuus II
Vaikuttaa lupaavalta, toivottavasti myös toteutuu.
Siis voimmeko laittaa tilauksen sisään uudesta SAABISTA?
Lupaavat että 9-3 tuotanto alkaa syksyllä.
http://www.automotorsport.se/artiklar/n ... en-startar
Siis voimmeko laittaa tilauksen sisään uudesta SAABISTA?
Lupaavat että 9-3 tuotanto alkaa syksyllä.
http://www.automotorsport.se/artiklar/n ... en-startar
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Saabin tulevaisuus II
Mielenkiinnolla odotan että rupeaako Saabeja valmistumaan ja millä hinnalla niitä kaupataan Suomessa. Täällä ei taida olla enää jälleenmyyjiä ja onko kukaaan enää halukas ottamaan riskiä Saabin kanssa ????
Re: Saabin tulevaisuus II
Ihan realistisesti ajateltuna, en usko että on jälleenmyyjissä halukkaita jonossa. Sen verran vanha malli on jo kyseessä että se tuskin voi mitenkään kannattavaksi muuttua. Ja jos sähköauto tulee, sillä nyt ei ole markkinoita Suomen kamaralla sitäkään vertaa.ristoj kirjoitti:Mielenkiinnolla odotan että rupeaako Saabeja valmistumaan ja millä hinnalla niitä kaupataan Suomessa. Täällä ei taida olla enää jälleenmyyjiä ja onko kukaaan enää halukas ottamaan riskiä Saabin kanssa ????
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
Re: Saabin tulevaisuus II
Itekkin suhtaudun aika epäilevästi noiden myyntiin suomessa..
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Re: Saabin tulevaisuus II
Mistäs nyt mättää? Eiks Saabistin pitäis nyt olla innoissaan, jos uusia Saabeja on tiedossa!
Muistelen, että tällä palstalla oli joku aika sitten melkoinen parku, kun Saabin valmistus oli katkolla? Jatkukoon odotus!![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
Muistelen, että tällä palstalla oli joku aika sitten melkoinen parku, kun Saabin valmistus oli katkolla? Jatkukoon odotus!
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Saabin tulevaisuus II
Kuopion rintajuopolta nykyistä autoa vaihtaessa myyjä puhui ainakin lämpimikseen että heillä (rintajuopon liikeketjulla) olisi ainakin kiinnostusta jatkaa Saabin myyntiä ja että heihin olisi oltu yhteydessä ja kyselty halukkuutta myyntiin.
Tiedä sitten. Yritti varmaan lämmitellä Saabistin mieltä ja lompakkoa![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Tiedä sitten. Yritti varmaan lämmitellä Saabistin mieltä ja lompakkoa
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
9-5 1,9TiD -08, 9-5 2,0t -06, 9-5 3.0 V6t -99
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
Re: Saabin tulevaisuus II
Luulisi myös Metro-Auton olevan kiinnostunut Saabin myymisestä kun touhuaa kovasti sekä Suomessa että Ruotsissa?
#906
Saabit: 9-3 2.0t Cab -02, 900 CD -79/83(Projekti), 99 -73(MR), 96 -73 (Harraste), 900i -92 (Harraste)
WWW-page: http://www.hollo.fi/saab
Saabit: 9-3 2.0t Cab -02, 900 CD -79/83(Projekti), 99 -73(MR), 96 -73 (Harraste), 900i -92 (Harraste)
WWW-page: http://www.hollo.fi/saab
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2715
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: Saabin tulevaisuus II
Ihan varmasti kiinnostaa, hinnastahan se on kiinni.
Jos ng9-3:sta saataisiin vaikkapa Dacian hinnalla pihalle, niin varmasti olisi jälleenmyyjiä.
Taitaa vaan olla, että autosta tulee melko kallis jo ihan olettavasti pienen tuotantomääränsä takia, ellei siihen saada suurta osaa komponentteja Kiinasta(tms halpamaasta), jolloin käytännössä vain auton kokoonpano tapahtuisi Ruotsissa.
Pitää myös ottaa se huomioon, että auton perusrakenne on jo yli 10v takaa, eli auto on auttamattoman vanha, sellaisesti ei voi pyytää samaa hintaa kuin uusista malleista. Tai tietysti voi, mutta sehän jo tiedetään mihin se johti. Tietysti nyt lähdetään finanssimielessä vähän puhtaammalta pohjalta liikkeelle kuin Muller lähti, mutta toisaalta nyt merkki on jo kuollut ja kuopattu monien mielissä, joten töitä saa tehdä myynnin eteen, vaikka hintakin olisi kohdillaan.
Itsekin toivoisin, että Saabin tuotantoa jatkettaisiin, niin eipä toi kyllä liian positiiviselta näytä tulevaisuuden kannalta. Riippuu tietysti paljon rahoittajista ja heidän mahdollisista panostuksistaan, mutta tuntuu kiinalaisilla olevan monesti suuret puheet ja teot on sitten vähän muuuta.
Jos ng9-3:sta saataisiin vaikkapa Dacian hinnalla pihalle, niin varmasti olisi jälleenmyyjiä.
Taitaa vaan olla, että autosta tulee melko kallis jo ihan olettavasti pienen tuotantomääränsä takia, ellei siihen saada suurta osaa komponentteja Kiinasta(tms halpamaasta), jolloin käytännössä vain auton kokoonpano tapahtuisi Ruotsissa.
Pitää myös ottaa se huomioon, että auton perusrakenne on jo yli 10v takaa, eli auto on auttamattoman vanha, sellaisesti ei voi pyytää samaa hintaa kuin uusista malleista. Tai tietysti voi, mutta sehän jo tiedetään mihin se johti. Tietysti nyt lähdetään finanssimielessä vähän puhtaammalta pohjalta liikkeelle kuin Muller lähti, mutta toisaalta nyt merkki on jo kuollut ja kuopattu monien mielissä, joten töitä saa tehdä myynnin eteen, vaikka hintakin olisi kohdillaan.
Itsekin toivoisin, että Saabin tuotantoa jatkettaisiin, niin eipä toi kyllä liian positiiviselta näytä tulevaisuuden kannalta. Riippuu tietysti paljon rahoittajista ja heidän mahdollisista panostuksistaan, mutta tuntuu kiinalaisilla olevan monesti suuret puheet ja teot on sitten vähän muuuta.
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Re: Saabin tulevaisuus II
Ei oikein miellytä tuon Kiinan 9-3 keula, koncepti malli oli mielestäni parempi. 10 kuvaa.
http://www.teknikensvarld.se/bildgaller ... #imageView
http://www.teknikensvarld.se/bildgaller ... #imageView
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
-
- "Aero"
- Viestit: 466
- Liittynyt: Ma Loka 31, 2005 10:38
Re: Saabin tulevaisuus II
Toivottavasti NEVS/SAAB:n maine ei nyt tarpeettomasti kärsi, kun vanhan Saabin johtoporrasta on kärrätty ihan putkaan saakka veronkierrosta epäiltynä. Jan Åke Jonsson, Kristina Geers ja (etunimi?) Lindström joutuivat pidätetyiksi. Samoin Hollannissa on raidattu Spykerin päämaja Ruotsin poliisin pyynnöstä saman asian tiimoilta.
Ruotsin radio: Saabin entisiä johtajia syytetään verojen välttelystä
Three former Saab managers detained *Updated 18:50CET
Spyker facilities searched by police
All three former Saab managers are released!
Ruotsin radio: Saabin entisiä johtajia syytetään verojen välttelystä
Three former Saab managers detained *Updated 18:50CET
Spyker facilities searched by police
All three former Saab managers are released!
Re: Saabin tulevaisuus II
Karl Gpeukalokeskellä kirjoitti:(etunimi?) Lindström
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73