Saabin tulevaisuus II
Re: Saabin tulevaisuus II
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: Saabin tulevaisuus II
Milloinhan pääsee tilaamaan? Uusi Saabihan kiinnostaa aina! ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Saabin tulevaisuus II
Rikkinäinen puhelin. Se tästä tulee mieleen.
Tuo Aftonbladetin artikkeli on jo heinäkuulta, ja puhutaan enemmänkin kesän rekrytoinneista. jotakuinkin "rekrytointien jälkeen syyskuun lopussa Saabilla olisi n. 400 työntekijää, ja tällöin odotetaan myös tuotannon käynnistyvän.
Samassa jutussa kuitenkin todetaan että Trollhättanissa ei vielä tiedetä missä autoa myytäisiin ja iso osa alihankkijoistakin puuttuu vielä.
Eli en ihan varmana tuon Aftonbladetin tekstin perusteella pitäisi tuotannon käynnistymistä syyskuussa. Tai siis en sen varmempana kuin ennen tuon ilta-sanomien jutun lukemista.
Ennemmin referoisin tätä uudempaa uutista:
http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... el=5616931
Siinä kerrotaan, että NEVS teki viime vuonna odotetun tappion, ja kassassa on riittävästi rahaa ainakin tämän vuoden loppuun asti. Lisäksi lisää rahaa on tulossa, ja odotuksissa on edelleen, että tuotanto käynnistyisi tämän vuoden aikana.
Tuo Aftonbladetin artikkeli on jo heinäkuulta, ja puhutaan enemmänkin kesän rekrytoinneista. jotakuinkin "rekrytointien jälkeen syyskuun lopussa Saabilla olisi n. 400 työntekijää, ja tällöin odotetaan myös tuotannon käynnistyvän.
Samassa jutussa kuitenkin todetaan että Trollhättanissa ei vielä tiedetä missä autoa myytäisiin ja iso osa alihankkijoistakin puuttuu vielä.
Eli en ihan varmana tuon Aftonbladetin tekstin perusteella pitäisi tuotannon käynnistymistä syyskuussa. Tai siis en sen varmempana kuin ennen tuon ilta-sanomien jutun lukemista.
Ennemmin referoisin tätä uudempaa uutista:
http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... el=5616931
Siinä kerrotaan, että NEVS teki viime vuonna odotetun tappion, ja kassassa on riittävästi rahaa ainakin tämän vuoden loppuun asti. Lisäksi lisää rahaa on tulossa, ja odotuksissa on edelleen, että tuotanto käynnistyisi tämän vuoden aikana.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saabin tulevaisuus II
..no mutta mikä ja kenen moottori tuossa on ?
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: Saabin tulevaisuus II
Siitähän ei ole mitään hiiskuttu. Melko salaperäistä sakkia NEVSillä verrattuna edelliseen yrittäjään, joka tuntui viihtyvän salamavaloissa. En sitten tiedä kumpi taktiikka on parempi autojen myymisen kannalta.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saabin tulevaisuus II
Älkää hosuko eiköhän kaikki loksahda kohdalleen kun se aika koittaa, sen verran vain jotta kaikki alihankkijat eivät vielä ole selvillä, eikä myöskään jälleenmyyjät.
Se, että millä moottorilla aloitetaan sitäkään ei ole vielä julkistettu.
Ja kuten AZP:kin sanoi salaista tuntuu olevan.
Se, että millä moottorilla aloitetaan sitäkään ei ole vielä julkistettu.
Ja kuten AZP:kin sanoi salaista tuntuu olevan.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus II
Noh, Veenelkustakin tiesi aikanaan vain aika pieni porukka ja homma pysyi julkisuudelta salassa melkein loppuun asti.core2 kirjoitti:Älkää hosuko eiköhän kaikki loksahda kohdalleen kun se aika koittaa, sen verran vain jotta kaikki alihankkijat eivät vielä ole selvillä, eikä myöskään jälleenmyyjät.
Se, että millä moottorilla aloitetaan sitäkään ei ole vielä julkistettu.
Ja kuten AZP:kin sanoi salaista tuntuu olevan.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
-
- "Viggen"
- Viestit: 597
- Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 22:51
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Saabin tulevaisuus II
Ford 1.0 Tai VW 1.2 ätsiitorque kirjoitti:..no mutta mikä ja kenen moottori tuossa on ?
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Ex: Saab 96-74 eka. Monta saabia. . Pojan 900i 2d -84. Omat, Musta 9-5 2.3 isoT A5 2007. Saab 9-3 1.8t biopower 2009. 9-5 aero sportcompi aut 2000 #5420
Re: Saabin tulevaisuus II
Joskus monta kuuta sitten oli jokin BMW "kuvio" moottorivaihtoehtojen seassa, vaan saapas nähdä ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: Saabin tulevaisuus II
Vaikuttaa, että "herroja" jo jänskättää!
Ei voida muuta kuin odotella ja jos autoja oikeasti alkaa linjalta tulla, niin sitten vaan tilaamaan! Tosin, eihän tuon edellisen uuden Saabin tilauslistoillle suurta tungosta ilmaantunut? Olen edelleenkin sitä mieltä, että NG-95 olisi Ansainnut paremman vastaanoton edes Saabisteilta. Toisin kävi, saas nähdä jos vielä uusi malli nähdään, kuinka sille sitten käy? Minä voisin kyllä sellaisen hankkia, saas nähdä?
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Ei voida muuta kuin odotella ja jos autoja oikeasti alkaa linjalta tulla, niin sitten vaan tilaamaan! Tosin, eihän tuon edellisen uuden Saabin tilauslistoillle suurta tungosta ilmaantunut? Olen edelleenkin sitä mieltä, että NG-95 olisi Ansainnut paremman vastaanoton edes Saabisteilta. Toisin kävi, saas nähdä jos vielä uusi malli nähdään, kuinka sille sitten käy? Minä voisin kyllä sellaisen hankkia, saas nähdä?
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Saabin tulevaisuus II
Jotenkin kyllä tuntuu siltä, että aivan viimeiseen tappiin asti ei ehkä kannattaisi uutispimentoakaan pitää. Mutta ilmeisesti palaset eivät ole vieläkään kohdallaan tuotannon käynnistämiseksi.
Joka päivä, viikko ja kuukausi moni uudehkolla Saabilla ajava suunnittelee auton vaihtoa. Heistä osa voisi ostaa uuden Saabin, mutta tarkemman tiedon puutteessa voi päätyä toiseen merkkiin. Jos taas olisi tiedossa milloin toimitukset alkavat ja millä moottorilla yms voisi moni siirtää autonhankintaansa vaikka puolella vuodella. Tämä on tietenkin tätä jossittelua mutta ainakin omassa mielessä tuntuu tältä.
Sinänsä on yleensä hyvä merkki jos tekoja on enemmän kuin turhaa puhetta. Puhettakin pitäisi vain olla jossain määrin että merkki pysyisi "elossa".
Joka päivä, viikko ja kuukausi moni uudehkolla Saabilla ajava suunnittelee auton vaihtoa. Heistä osa voisi ostaa uuden Saabin, mutta tarkemman tiedon puutteessa voi päätyä toiseen merkkiin. Jos taas olisi tiedossa milloin toimitukset alkavat ja millä moottorilla yms voisi moni siirtää autonhankintaansa vaikka puolella vuodella. Tämä on tietenkin tätä jossittelua mutta ainakin omassa mielessä tuntuu tältä.
Sinänsä on yleensä hyvä merkki jos tekoja on enemmän kuin turhaa puhetta. Puhettakin pitäisi vain olla jossain määrin että merkki pysyisi "elossa".
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
-
- "Viggen"
- Viestit: 571
- Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38
Re: Saabin tulevaisuus II
Harmittaa pirusti ng 95:n kohtalo; Power trucks festivaaleilla näin valkoisen 4-veto Aeron, jumalauta, että oli hieno.ristos kirjoitti:Vaikuttaa, että "herroja" jo jänskättää!![]()
Ei voida muuta kuin odotella ja jos autoja oikeasti alkaa linjalta tulla, niin sitten vaan tilaamaan! Tosin, eihän tuon edellisen uuden Saabin tilauslistoillle suurta tungosta ilmaantunut? Olen edelleenkin sitä mieltä, että NG-95 olisi Ansainnut paremman vastaanoton edes Saabisteilta. Toisin kävi, saas nähdä jos vielä uusi malli nähdään, kuinka sille sitten käy? Minä voisin kyllä sellaisen hankkia, saas nähdä?
Re: Saabin tulevaisuus II
Mitäs mieltä raati on näistä voimalinjan toimittajista, tuleeko moottorit ja vaihteisto kiinasta vai muualta?torque kirjoitti:Joskus monta kuuta sitten oli jokin BMW "kuvio" moottorivaihtoehtojen seassa, vaan saapas nähdä
Ite en panis ollenkaan pahakseni vaikka dieselit tulis rellulta. 1,6 dCi olis oikein sopiva hinnat alkaen kone euroopan markkinoille.
Omissa veikkauksissa ranska ja italia on kärjessä. Molempien maiden valmistajilla lienee tässä markkinatilanteessa intressejä saada tekniikkaansa myydyksi pieniäkin määriä.
Onko GM:llä sanansa sanottavana vielä Fiatinkin tekniikkaan?
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Saabin tulevaisuus II
Jos tuolla on minkäänlaista heikkoakaan sukulaisuussuhdetta 1.5 dCi:hin niin ei kiitos.mike kirjoitti:1,6 dCi olis oikein sopiva hinnat alkaen kone euroopan markkinoille.
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Saabin tulevaisuus II
Mitä enemmän lukee artikkeleita näistä nykymoottoreista , niin tulee lopputulokseen ,että aivan sama, paskoja kaikki.mike kirjoitti:Mitäs mieltä raati on näistä voimalinjan toimittajista, tuleeko moottorit ja vaihteisto kiinasta vai muualta?torque kirjoitti:Joskus monta kuuta sitten oli jokin BMW "kuvio" moottorivaihtoehtojen seassa, vaan saapas nähdä
Ite en panis ollenkaan pahakseni vaikka dieselit tulis rellulta. 1,6 dCi olis oikein sopiva hinnat alkaen kone euroopan markkinoille.
Omissa veikkauksissa ranska ja italia on kärjessä. Molempien maiden valmistajilla lienee tässä markkinatilanteessa intressejä saada tekniikkaansa myydyksi pieniäkin määriä.
Onko GM:llä sanansa sanottavana vielä Fiatinkin tekniikkaan?
Jos ei koneessa ole uudesta asti jotain pientä säätöä , niin sitten on viimmeistään sadassatonnissa joku muuttuvan venttiilinajoituksen säätömoottorin apuventtiilin paineletkunnipan vaihto, jota varten pitää irroittaa apurunko vaihdelaatikko ohjausakseli ja kojelauta. Merkkiliikkeessä 7300€ ja jos meinaa itse tehdä osienhinnalla, niin pitää odottaa että auto on niin vanha , että tänne foorumille on kertynyt asiasta jo muutama topikki ja voi itse alkaa hommiin...
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC