Saabin tulevaisuus II
Re: Saabin tulevaisuus II
Eiköhän tuo kohta tulee selville? Mielenkiintoista?
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Saabin tulevaisuus II
Olisiko joku 1,4-kone päästöiltään ja kulutukseltaan edullisessa kokoluokassa? Takaisin kaksilitraisten luokkaan väkisin pyrkiminen kun olisi epärealismin maksimointia.peukalokeskellä kirjoitti:Mielenkiintoista nähdä mikä moottori näissä autoissa tulee olemaan. Pelkkä bensaturbo (kenen moottori, kaksilitrainen vai pienempi?) vai myös dieseli (TTiD?).
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: Saabin tulevaisuus II
Veikataan nyt tätä http://en.wikipedia.org/wiki/Prince_engineJuha96 kirjoitti:Olisiko joku 1,4-kone päästöiltään ja kulutukseltaan edullisessa kokoluokassa? Takaisin kaksilitraisten luokkaan väkisin pyrkiminen kun olisi epärealismin maksimointia.peukalokeskellä kirjoitti:Mielenkiintoista nähdä mikä moottori näissä autoissa tulee olemaan. Pelkkä bensaturbo (kenen moottori, kaksilitrainen vai pienempi?) vai myös dieseli (TTiD?).
Kun kerran oikeusjuttukin sovittiin BMW:n kanssa...
En osaa, olen saabisti
Re: Saabin tulevaisuus II
Varmaan tulee tarkat speksit ulos vasta kun tilauksia otetaan vastaan.
Re: Saabin tulevaisuus II
Mielenkiintoista nähdä millainen tulee olemaan nevsin esiintulo. Kuitenkin puhutaan melko matalaliitoisesta pr:stä ja taustatyöskentelystä. Lähinnä ne jotka seuraavat aktiivisemmin yritystä sekä sen kehitystä ja silti tiedetään melkeinpä ei-juurikaan-mitään eli suurempi yleisö ei tiedä varmaan yrityksen olemassa oloakaan . Itse veikkailen melko rajua mainoskampanijointia.
BMW 530XD -08
Ex:Saab 9000 2.0T -89
Ex: Saab 9-5 2.3t Wagon -00
Ex:Saab 9000 2.0T -89
Ex: Saab 9-5 2.3t Wagon -00
Re: Saabin tulevaisuus II
Luulisi että rajua mainostamista tulee vasta sitten kun on kokonaan uutta mallia tarjolla. Jos kerran tämän faceliftin on tarkoitus olla fleet sales -tyyppisesti Kiinaan ja rajoitetusti Eurooppaan vaan tarjolla.
En osaa, olen saabisti
Re: Saabin tulevaisuus II
Tarkoitus rakentaa kymmenkunta koeautoa, ennen tuotannon aloittamista.
Sisustaan tulee muutoksia ja varmasti muuallekin, riippuen siitä kuka toimittaa osat.
Tiedot poimittu TTELAN ja paikallisradion ohjelmasta.
Sisustaan tulee muutoksia ja varmasti muuallekin, riippuen siitä kuka toimittaa osat.
Tiedot poimittu TTELAN ja paikallisradion ohjelmasta.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Saabin tulevaisuus II
Moottorivalinta on siis viimein julkaistu. Yhdeksänlitrainen bensakone!HEV kirjoitti: Trollhättanin lehden mukaan "Flera av Nevs variant av Saab 9.0 testkörs just nu ute på gatorna" eli niitä on varmaan jo tehty.
Lähde: TTELA
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saabin tulevaisuus II
Kun Kauppalehden toimittajat viimein oppivat kirjoittamaan Spykerin nimen oikein (Mullerin nimeähän he eivät koskaan oppineet kirjoittamaan, johtuen varmaan nimen monimutkaisuudesta), saatiin Saabille uusi omistaja, jolla on todella vaikeasti kirjoitettava nimi
Vai olenko missannut jotain, ja Rupert Murdochin News Corp omistaa nykyisin Saabin?Kauppalehti kirjoitti: News lupaa uuden Saabin pikapuoliin
Sähköautoyhtiö News esittelee lähitulevaisuudesa uuden Saab-mallin.
Saabin reilu vuosi sitten konkurssiin ajautunut tehdas Ruotsin Trollhättanissa herää ruotsalaisen Dagens industri -lehden mukaan taas henkiin, kun sähköautoyhtiö News esittelee siellä jo jonkin aikaa odotetun uutuusmallinsa.
Newsin toimitusjohtajan Mattias Bergmanin mukaan asia on viimeinkin varmistunut.
Kyseessä on Saab 9-3 -mallin uusi versio, eikä siinä ole sähkömoottoria.
Bergmanin mukaan uutuudessa on paljon vanhojen Saab-mallien piirteitä.
Useat muut lähteet kuitenkin arvelevat, että nyt esitellään vasta tietokoneella suunniteltu malli. Oikea auto olisi siis vasta työn alla.
News osti viime vuonna Saabin konkurssipesän käyttöomaisuuden. Yhtiö on luvannut, että se esittelee sähköisen version Saab 9-3 -mallista ensi vuonna.
Kari Hänninen
kari.hanninen@kauppalehti.fi
+358-10-665 101
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saabin tulevaisuus II
Pistä Karille mailia asiasta.AZP kirjoitti:Kun Kauppalehden toimittajat viimein oppivat kirjoittamaan Spykerin nimen oikein (Mullerin nimeähän he eivät koskaan oppineet kirjoittamaan, johtuen varmaan nimen monimutkaisuudesta), saatiin Saabille uusi omistaja, jolla on todella vaikeasti kirjoitettava nimi
Vai olenko missannut jotain, ja Rupert Murdochin News Corp omistaa nykyisin Saabin?
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Saabin tulevaisuus II
Muutamaan otteeseen olen jaksanut noita KL:n asia- ja oikeinirjoitusvirheitä jaksanut toimitukselle kommentoida. Olen kuitenkin todennut että lukijoiden ei tulisi tehdä toimittajien töitä, eli sahatkoon omaa oksaansa ihan rauhassa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saabin tulevaisuus II
Onko tuossa napamoottorit vai miksi levyjarrut on koteloitu?
http://www.saabsunited.com/?attachment_id=52240
http://www.saabsunited.com/?attachment_id=52240
Aina joku Saabbi...
Re: Saabin tulevaisuus II
Taitaa olla jonkinlainen varastointisuoja, ettei jarrulevyt ihan ruostu auton seistessä varastohäkissä kuukausia tai ehkä pidempäänkin. Nämä olivat spyker-saabeissa tarpeen ja ehkä näissäkin. Hyvin on nevs homman ajatellut.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: Saabin tulevaisuus II
Huoh, Juha96.
Onhan se hyvä, että täällä on yksi (inho)realisti, joka säännöllisin väliajoin käy palauttamassa muiden odotukset asianmukaiselle tasolle. Mutta hieman kannustavammasta asenteesta tuskin olisi haittaa.
Onhan se hyvä, että täällä on yksi (inho)realisti, joka säännöllisin väliajoin käy palauttamassa muiden odotukset asianmukaiselle tasolle. Mutta hieman kannustavammasta asenteesta tuskin olisi haittaa.
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Re: Saabin tulevaisuus II
On se vaan pirun hyvän näköinen auto edelleenkin.
http://www.saabsunited.com/2013/09/vide ... -line.html
http://www.saabsunited.com/2013/09/vide ... -line.html
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621