Saabin tulevaisuus II
Re: Saabin tulevaisuus II
Rellulla ainakin muistaakseni ollut samankaltaisia suunnitelmia, eli "tankkaus" ei tapahtu lataamalla, vaan vaihtamalla auton akut huoltoasemalla. Ja vaihdon pitäisi mennä muutamaan minuuttiin.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saabin tulevaisuus II
Rellu Fluence Z.E. on tällä konseptilla. http://en.m.wikipedia.org/wiki/Renault_Fluence
Se on tehty BetterPlacen kanssa yhteistyössä. Esim Tanskassa on näitä vaihtoasemia. Better Place meni joku aika sitten konkkaan, muistaakseni. Standardoitihan tuossa on vaikeaa. Epäilen, ettei vaihtokonsepti onnistu, vaikka olisi järkevääkin kuluttajalle.
Se on tehty BetterPlacen kanssa yhteistyössä. Esim Tanskassa on näitä vaihtoasemia. Better Place meni joku aika sitten konkkaan, muistaakseni. Standardoitihan tuossa on vaikeaa. Epäilen, ettei vaihtokonsepti onnistu, vaikka olisi järkevääkin kuluttajalle.
Re: Saabin tulevaisuus II
Asiat etenee: http://www.saabsunited.com/2013/10/prod ... parts.html
"NEVS will use more Swedish suppliers than Saab did during the GM-Era according to Svantesson."
"NEVS will use more Swedish suppliers than Saab did during the GM-Era according to Svantesson."
En osaa, olen saabisti
Re: Saabin tulevaisuus II
Tämä on hyvä uutinen!Giggsy kirjoitti:Asiat etenee: http://www.saabsunited.com/2013/10/prod ... parts.html
"NEVS will use more Swedish suppliers than Saab did during the GM-Era according to Svantesson."
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus II
Hiljaista on tällä palstalla.Ilmeisesti ei mitään uutta kerrottavaa tehtaan suunnalta ?
Re: Saabin tulevaisuus II
Vaikuttas siltä, että menee pari kuukautta ennenkuin sopimukset kaikkien osatoimittajien kanssa tulis valmiiksi. Tässä viimeisin juttu paikallisessa lehdessä.
http://ttela.se/ekonomi/naringsliv/1.24 ... verantorer
http://ttela.se/ekonomi/naringsliv/1.24 ... verantorer
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
-
- "Aero"
- Viestit: 466
- Liittynyt: Ma Loka 31, 2005 10:38
Re: Saabin tulevaisuus II
Kuinkahan merkittäviä komponentteja vielä puuttuu, kun jutussa mainitaan, että muutaman kymmenen toimittajan kanssa on vielä sopparit sopimatta. Tai kaikki osathan ovat toki tarpeellisia .
Re: Saabin tulevaisuus II
Lisää innovaatioita sähköautotekniikkaan. Kehittelevät sähköautojen johdotonta latausta. Kauppalehti kirjoittaa (http://tinyurl.com/q95kf8h):
Tuosta kun vielä kehittää vähän niin tulevaisuudessa ei siis tarvitse huolehtia auton energiatäytöstä, kun maanteiden asfalttiin rakennetaan induktiivisilmukat, eli auto latautuu koko matkan Hangosta Nuorgamiin!Volvo on osallistunut projektiin, jossa tutkittiin sähköautojen johdotonta latausta. Tulosten mukaan uudella tekniikalla on lupaava tulevaisuus.
”Induktiivisella lataamisella on paljon potentiaalia. Johdoton tekniikka on mukava ja tehokas tapa siirtää energiaa. Tutkimus osoittaa, että se on myös turvallista. Arvioimme tekniikan mahdollisuutta hybridi- ja sähköautoprojekteissamme”, kertoo Volvon sähkökäyttöjärjestelmien varajohtaja Lennart Stegland.
Induktiivinen lataaminen käyttää sähkömagneettikenttää johdon sijasta energian siirtoon kahden kohteen välillä. Vastaava tekniikka on yleistä kodin sähkölaitteissa, kuten sähköhammasharjoissa. Sitä ei ole vielä sovellettu kaupallisesti saatavien sähköautojen lataukseen.
”Induktiivisessa lataamisessa auto vain asetetaan latauslaitteen päälle, ja lataaminen käynnistyy automaattisesti. Uskomme tämän lisäävän sähköautojen suosiota”, Stegland toteaa.
Valmistunut tutkimusprojektissa oli mukana useita yrityksiä, mukaan lukien Volvo Car Group, Bombardier Transportation ja linja-autovalmistaja Van Hool. Projektia rahoitti osittain Flaamin hallitus.
Volvo toimitti auton induktiiviseen latausprojektiin. Käytössä oli Volvo C30 Electric -malli, jonka teho oli 120 hevosvoimaa.
Steglandin mukaan testit osoittivat, että C30 Electric voitiin ladata täyteen ilman virtajohtoa noin 2,5 tunnissa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saabin tulevaisuus II
Onkos kuulunut mitään uutta Saabin tuotannon alkamisesta? Milloin niitä alkaa näkyä tiellä?
Tosin, onhan ne sitten ihan uusvanhoja ja vankoiksi ajokeiksi tuttuja? Toivottavasti niin hyvässä kuin "pahassakin", kun tuttuja ovat?
Tosin, onhan ne sitten ihan uusvanhoja ja vankoiksi ajokeiksi tuttuja? Toivottavasti niin hyvässä kuin "pahassakin", kun tuttuja ovat?
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Saabin tulevaisuus II
Työntekijöitä tällähetkellä noin 500 ja tehtaan sisätilat kiiltää lattiaa myöten kaiken putsauksen sekä maalauksen jälkeen. Koeautoja valmistettu 30kpl. Tuotanto tarkoitus aloittaa muutaman viikon sisällä tai viimeistään ennen vuoden vaihdetta. Tällaista kerrottiin eilen TV:n uutislähetyksessä.
( Saabin entisessä päämyyntipisteessä Trollassa, myydän tällä hetkellä BMW ja Mini merkkisiä tuotteita).
( Saabin entisessä päämyyntipisteessä Trollassa, myydän tällä hetkellä BMW ja Mini merkkisiä tuotteita).
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Saabin tulevaisuus II
Millaisen laadun arvelet uudelle New-Saabille syntyvän? Voiko sitä vertaillla entiseen Saabiin?
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Saabin tulevaisuus II
Alihankkijoina paljon entisiä osatoimittajia, silloin pitäs laatu pysyä vähintään samalla tasolla, kuulin jostain että tehtaanjohto ois luvannut entistä parempaa laatua ja parannuksia autoon.
GM tuotteissa ois kyllä parannuksen varaa.
GM tuotteissa ois kyllä parannuksen varaa.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Saabin tulevaisuus II
Hella Lighting Finlandin toimitusjohtaja totesi tänään, että Saab-valojen tuotantolinjaa ollaan käynnistämässä uudelleen. Ilmeisesti on NEVSin kanssa sopimukset kunnossa ja luottavat siihen. Ei jää ainakaan valoista kiinni uusien Saabien valmistaminen siis.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saabin tulevaisuus II
Olen kyllä näitä käänteitä seurannut, mutta nyt muistan vain SS:sta ja cabesta puhuttaneen "uustuotannossa". Onko farkkua vahvistettu tahi poissuljettu missään vaiheessa?
Luulisi SportCombin olevan edelleen tärkeä versio, ihan niinkuin oli tilanne edelliselläkin kerran kymmenen vuotta sitten. Tämä ihan vain yleisestä mielenkiinnosta sekä erityisesti tuohon Hella-kommenttiin liittyen: saataisko varaosamarkkinoille uusia "takarappusia" farkkuun tai ehkä peräti hiukan downgradeatumpaa, vähemmän hienoa (herkkää) versiota? Omat tosin palaa toistaiseksi hyvin (kop kop!)...
Luulisi SportCombin olevan edelleen tärkeä versio, ihan niinkuin oli tilanne edelliselläkin kerran kymmenen vuotta sitten. Tämä ihan vain yleisestä mielenkiinnosta sekä erityisesti tuohon Hella-kommenttiin liittyen: saataisko varaosamarkkinoille uusia "takarappusia" farkkuun tai ehkä peräti hiukan downgradeatumpaa, vähemmän hienoa (herkkää) versiota? Omat tosin palaa toistaiseksi hyvin (kop kop!)...
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)