Toivottavasti ei ihan pian jos on samat GM koneet ku 9-3SS: ssä
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Kun nykyinen 9-5 on lopuillaan niin sellaisen voisi ostaa jos siihen meneis muutama vuosi jotta sais likviidin kohdalleen (saako ikinä?)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Jos toi pitää paikkansa, niin Saabilla näyttää sitten jatkuvan "uskollinen" 9 vuotta / malli -"järjestelmä".9-5 Nordic kirjoitti:Maahantuojan mukaan 2006
9-5 Nordic
No ei vissiin ihan tullu veekasii!?!juhokare kirjoitti:Minä tuossa kyselin Kajaanin Takuuautosta, joka on Saabin merkkiliike Kajaanissa. Ja siellä oleva toimitusjohtaja väitti, että uusi 9-5 tulisi vuonna 2006. Sitten siihen, mitä olen lukenut 9-3 & NG900 -foorumissa, tulee ehkä mallistoon kunnollinen V8-moottori, josta irtoaisi kunnolliset ja kunnioitettavat 300 hevosvoimaa. Se olisi tosi mahtavaa!!
Ja tietysti Saab 9-5 V8 Aero tai jotain siihen suuntaan.
Katos vaan, ai ai kun tohon olis tehty tupla-turbo ja 600 heppaa!!!core2 kirjoitti:V8 koneita oli kokeilussa, koneet valmisti sisu nämä oli tarkoitettu jenkki markkinoille eli GM pyysi sisua valmistamaan koe V8:ja.
Linkissä hiukan lisää V8:sta.
http://www.saunalahti.fi/~rjh/saabv8.htm
Jos tarkkoja ollaan, niin tuo moottori kehitettiin tonnariin yhdeksäkymmentäluvun alussa Suomessa ihan ominpäin salassa jopa Trollhättanilta.core2 kirjoitti:V8 koneita oli kokeilussa, koneet valmisti sisu nämä oli tarkoitettu jenkki markkinoille eli GM pyysi sisua valmistamaan koe V8:ja.
Linkissä hiukan lisää V8:sta.
http://www.saunalahti.fi/~rjh/saabv8.htm
Nyt ei oo ihan oikein, moottoreita valmistui 5kpl. ja yhteen 9-5:aan tehtiin sovitus aivan samoin kuin tonnariinkin sekä se toimitettiin jenkkeihin koneen asennuksen teki Leif Melbergin verstas Nyköpingissä.Pekka Valtanen kirjoitti: Jos tarkkoja ollaan, niin tuo moottori kehitettiin tonnariin yhdeksäkymmentäluvun alussa Suomessa ihan ominpäin salassa jopa Trollhättanilta.
1995 GM tuli Saabin täysomistajaksi. He ilmoittivat, että heillä on tonnariin valmis V6-moottori ja niinpä V8 jäi prototyypiksi.
9-5:een V8:ia ei olla oltu sovittamassa vakavissaan missään vaiheessa.
Eiköhän tuo kehitys tapahtunut jo 80-luvulla. Jo joulukuussa 1989 GM tuli Saab Automobilen omistajaksi ja vaikka omistus alkuun oli vain 50% niin vetovastuu siirtyi jo silloin heille. Ankara kulujen karsinta alkoi välittömästi. Että eiköhän se ylemmän tason ilmoitus, että tarvittavat vinkkelimoottorit löytyy jo konsernista, tullut jo silloin.Pekka Valtanen kirjoitti: Jos tarkkoja ollaan, niin tuo moottori kehitettiin tonnariin yhdeksäkymmentäluvun alussa Suomessa ihan ominpäin salassa jopa Trollhättanilta.
1995 GM tuli Saabin täysomistajaksi. He ilmoittivat, että heillä on tonnariin valmis V6-moottori ja niinpä V8 jäi prototyypiksi.
9-5:een V8:ia ei olla oltu sovittamassa vakavissaan missään vaiheessa.
Kyllä. Sitä tukee mm. se, että tässä Puskurin videossa esiintyvän auton kerrotaan olevan vuosimallia 1989, mitä se tosiaan näyttäisi olevan (ulkonäöltään auto on 88-89). Tuskin olisivat hilloneet autoa vuosia odottamassa moottoria testattavaksi, eiköhän se ole upotettu ihan ajankohtaiseen malliin.Juha96 kirjoitti:Eiköhän tuo kehitys tapahtunut jo 80-luvulla.
Muistaakseni kysymys oli siitä, että jotkut tahot jenkeissä halusivat kyllä femman, mutta eivät turboa vaan ison koneen turbon tilalle.Juha96 kirjoitti: Mutta ilmeisesti tuo suomalaisten V8 oli ollut koneena erittäin onnistunut, kun sitä kerran vielä 9-5:seenkin Ruotsissa testasivat. Jäikö se sitten kustannussyistä pois, vaiko GM:n vastustuksesta? Vai siksi, että haluttiin pelkästään turbokoneita?