Giggsy kirjoitti:Mitään varmistusta asiasta ei ole NEVS:ltä saatu, mutta linjalta ekana rullanneessa esituotantoautossa tuo A20NFT oli moottorina. Näin kirjoitteli kommenteissa Tim Rokka,
Mitä ihmeellistä siinä on, kun kaikki ulkoisesti näkyvät osatkin oli viimeisistä tuotanto autoista eli nuo on vaan otettu varastosta. Ei se vielä todista että lopullisessa tuotannossa käytetään kyseistä moottoria.
Ttellan nettisivuilla on mielenkiintoinen kuva (nro 10), jossa korinrakentamisessa testattuja auton runkoja. Itse löysin yhden kattoluukullisen ja oikeassa laidassa SC:n
Nyt minä esitän asiallisen kysymyksen : jos niitä aletaan valmistamaan, niin mistä niitä Suomessa ostetaan ? Uskoisin että jälleenmyyntisopimuksia myynnin osalta ei liene enää olemassakaan.....voin olla väärässäkin.
jarvkim kirjoitti:Ttellan nettisivuilla on mielenkiintoinen kuva (nro 10), jossa korinrakentamisessa testattuja auton runkoja. Itse löysin yhden kattoluukullisen ja oikeassa laidassa SC:n
Trionic8 ei ollut enää mukana Spyker Saabin viimeisissä 2.0T 220 hv moteissa (9-3 Griffin ja NG9-5). Niissä ECU oli E39. Oliko se sitten Boschin, niin kuin aikaisemmin on mainittu.
Giggsy kirjoitti:Mitään varmistusta asiasta ei ole NEVS:ltä saatu, mutta linjalta ekana rullanneessa esituotantoautossa tuo A20NFT oli moottorina. Näin kirjoitteli kommenteissa Tim Rokka,
Mitä ihmeellistä siinä on, kun kaikki ulkoisesti näkyvät osatkin oli viimeisistä tuotanto autoista eli nuo on vaan otettu varastosta. Ei se vielä todista että lopullisessa tuotannossa käytetään kyseistä moottoria.
Pitikö siinä olla jotain ihmeellistä? Jossain oli "tieto", että noita moottoreita olisi pari tuhatta NEVS:in hallussa. Swade spekuloi, että aluksi tuotantoon tulevat myydään Kiinaan takseiksi: http://www.swadeology.com/2013/11/saabs-production/
Kuulostaa ihan realistiselta, että ensimmäiset autot myydään fleettinä Kiinaan. Mahdollisimman pienellä varioinnilla saadaan tuotantolinja pyörimään ja Kiinalainen taksikuski ei ole niin nirso pikkuvikojen tai automallin iän suhteen. Lisäksi kun tietää että NEVSin takana on Kiinalaista julkista rahaa, voi tässä nähdä selvän yhteyden.
Tämähän voi tarkoittaa sitä, että suomalainen mattimeikäläinen saa odottaa vielä pitkään ennen kuin voi ostaa kaupasta Saabin.
Parin linkin takaa löytyi muuten Autocarin artikkeli (http://www.autocar.co.uk/car-news/indus ... rollhattan), jossa arvailtiin Phoenix-pohjaisen uuden mallin ehtivän markkinoille vasta 2017. Muistaakseni NEVSin suunnitelmissa oli alin perin saada se valmiiksi jo 2015 mennessä. Pitkälle venyy jos Autocarin arvailut toteutuu.
No nythän mä sen hokasin - selatessani eilen illalla Dieselvoima-lehteä nro 1/1964 ja sen artikkelia Saabin synnystä on tää ihan selvä asia.
Siinä kerrottiin Saabin sarjatuotannon alkaneen Joulun alla 1949 (kuten kaikki tiedämme 12.12.1949), niin totta kait se nytkin alkaa uudestaan juuri samaisena päivänä.
NEVSin johdossa taitaakin oll fiksu kaveri ja jos kerran historiaa kunnioitetaan, niin pellin alta löytyy Fordin tekniikka - se upea kolmipyttyinen ?????????
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
No nyt pikkulinnut visertää että NEVS on Hollannissa sertifioimassa tuota uutta 9-3N mallia tuolla A20NFT motilla... (Euro 5B+ Certified). Taitavat olla tosissaan tuon moottorin suhteen, ei kai muuten tuollaisia kuluja otettaisi...
Tuosta koneesta vielä että se ei siis ollut enää trionic 8? Oliko siinä muita eroja b207 verrattuna?
NG 9-5 1,6turbo business my:2011. 900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green. 96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i kirjoitti:Tuosta koneesta vielä että se ei siis ollut enää trionic 8? Oliko siinä muita eroja b207 verrattuna?
Suorasuihkutus sylintereihin, muuttuvat venttiiliajoitukset ja twin scroll (kaksi pakopesää) turbo muistaakseni. Eli selvästi uudempaa ja "hienostuneempaa" tekniikkaa kuin B207.
Kolkkiahan tehtiin tällä uudella koneella jo kourallinen keväällä 2011. Olisi hauska tietää tarkka lukumäärä... kaikki toistaiseksi kohtaamani MY12 autot ovat olleet TTID-koneella.
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Sininen Paroni kirjoitti:No nyt pikkulinnut visertää että NEVS on Hollannissa sertifioimassa tuota uutta 9-3N mallia tuolla A20NFT motilla... (Euro 5B+ Certified). Taitavat olla tosissaan tuon moottorin suhteen, ei kai muuten tuollaisia kuluja otettaisi...