Jeps, ne valot ja se "saabillac" merkki on vähän mitä on...HMK kirjoitti:Jotenkin vain perä ei näytä hyvältä.
Kesäkuussa 2007 uutta mutta mitä?
#3769 - Janne Kirjavainen. 0414472687
(ex)-88 musta 900,(ex)-89 valkoinen 900iA Ex-poliisi,(ex)-91 met. harmaa 9000 CD, -91 punainen 900i 16v, -98 met. vihreä 9-5 2.3t, -05 punainen 9-5 2.3T "DIY Aero" Combi
(ex)-88 musta 900,(ex)-89 valkoinen 900iA Ex-poliisi,(ex)-91 met. harmaa 9000 CD, -91 punainen 900i 16v, -98 met. vihreä 9-5 2.3t, -05 punainen 9-5 2.3T "DIY Aero" Combi
-
- "Viggen"
- Viestit: 571
- Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38
Nii. Ne kuvathan oli tosiaan testimuuleista, joten tuo ovenkahva juttu voi olla ihan turhaa höpinää. Laittanee caddyn ovet ja sillä hyvä. Mutta silti, aivan sama mitkä kahvat tulee, pikku juttu.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Miten ois pikku hinnoittelu spekuloinnit? Tuolta jostain netistä lukaisin, että neliveto tullenee tarjolle 2,8v6t / 1,9TIDS / 2,0T koneiden jatkeeksi. Mitähän lienee tuo vetotapa sitten maksanee?
Jos otetaan muita autonvalmistajia vertalikohdiksi (esim. Audi) niin nelivedon hinta tuohon kokoluokkaan tulee olla maksimissaan 4000-5000€ taikka muuten malli alkaa olla ylihinnoiteltu. Tälläkin hetkellä hintakilpailu lienee aika kovaa, kun vertailuun lisätään vaikkapa VW Passat 2,0TDI AWD - siitäkään ei varmaan kärsi kovin paljoa yli mennä kun VW on vielä huomattavasti Saabia suositumpi merkkinä. Asiakkaitahan Saabilla (GM:llä) haetaan, eikä mitään muuta. Siihen kaikki toimet tähtää tavalla taikka toisella.
Toisaalta, jos tuo XWD (?) tulee ihan puhtaasti rahakkaammille markkinoille ja lähinnä imago syistä niin mitäs jos sitä ei tarjota kuin 2,8v6t koneen kaveriksi? Tämä vain ei sovi tämän päivän eurooppalaiseen autoilu politiikkaan, kun pitäisi saada päästöt ja kulutus kuriin. Kuvitelkaa 2,8v6t A XWD - EU yhdistetty 12l/100km tai kaupunkikulutus jotain 18-19l/100km. Ei oikein istu...
Jos otetaan muita autonvalmistajia vertalikohdiksi (esim. Audi) niin nelivedon hinta tuohon kokoluokkaan tulee olla maksimissaan 4000-5000€ taikka muuten malli alkaa olla ylihinnoiteltu. Tälläkin hetkellä hintakilpailu lienee aika kovaa, kun vertailuun lisätään vaikkapa VW Passat 2,0TDI AWD - siitäkään ei varmaan kärsi kovin paljoa yli mennä kun VW on vielä huomattavasti Saabia suositumpi merkkinä. Asiakkaitahan Saabilla (GM:llä) haetaan, eikä mitään muuta. Siihen kaikki toimet tähtää tavalla taikka toisella.
Toisaalta, jos tuo XWD (?) tulee ihan puhtaasti rahakkaammille markkinoille ja lähinnä imago syistä niin mitäs jos sitä ei tarjota kuin 2,8v6t koneen kaveriksi? Tämä vain ei sovi tämän päivän eurooppalaiseen autoilu politiikkaan, kun pitäisi saada päästöt ja kulutus kuriin. Kuvitelkaa 2,8v6t A XWD - EU yhdistetty 12l/100km tai kaupunkikulutus jotain 18-19l/100km. Ei oikein istu...
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1723
- Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
- Paikkakunta: Raum
- Viesti:
Tuota nelivetoa pystyy aika helposti hyödyntämään "Pohjoisen oloihin" -imagon yhteydessä. Tuli vaan mieleen.
#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t
Voi kun Viimein hyödyntäisivät mainonnassakin. Ollut aika puhdistonta Saabin mainonta täälläpäin jo pidemmän aikaa. Kun verrataan noita vanhoja 900 & 9000 mainoksia joissä äijät pakenee karhua satkuun, tai menee munasillaan autoon lämmitteleenRaimo Miettinen kirjoitti:Tuota nelivetoa pystyy aika helposti hyödyntämään "Pohjoisen oloihin" -imagon yhteydessä. Tuli vaan mieleen.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 158
- Liittynyt: Su Kesä 25, 2006 23:45
- Paikkakunta: Helsinki
Lisää kuvia uudesta 9-3:sta voi katsoa täältä: http://www.teknikensvarld.se/nyheter/07 ... /index.xml
Vanhat: SAAB 900i -87; SAAB 9000 CD 2.0t; Saab 9000 2.3 Turbo S; SAAB 9-5 Aero -00
SAAB 9-3 Cabrio -00 "Hirsch"
SAAB 9-3 Cabrio -00 "Hirsch"
Muistuttaa todella vahvasti keulastaan jenkki Saabaru 9-2X mallia. Toisaalta aika hurjan näköinen keula, ihan kuten viimeisin 9-5:n maski. Erottuu ainakin liikenteessä kun vastaan tulee. Itse toivon vielä hartaasti, että tässä ei olla vielä nähty ihan lopullista pakettia. Vaikka tosin aika valmiiltahan tuo noissa kuvissa näyttää.. Cadillacin kahvat edelleen näyttäis olevan. Ne ei kyllä ole huonot ollenkaan kun on luonnossa nähnyt. Ja takaisin näyttää olevan tulossa Saabimaiset etuvilkut, eli kiertyvät tuonne sivusuojan puoleen, kun nykyisessä 9-3 mallistossa lamput on ikäänkuin katkaistu pystysuunnassa jos vanhempiin vertaa.
9-2X:n voi verrata tästä:
Ja vielä kun tsekkaa seuraavat, niin pääsee varmaan aika pitkälti jyvälle mitä tuleman pitää:
ja perään vielä se mistä sivusta katkaistut lamput sai suunnilleen alkunsa:
9-2X:n voi verrata tästä:
Ja vielä kun tsekkaa seuraavat, niin pääsee varmaan aika pitkälti jyvälle mitä tuleman pitää:
ja perään vielä se mistä sivusta katkaistut lamput sai suunnilleen alkunsa:
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Eihän nuo Teknikens Världin uusimmatkaan kuvat suinkaan ole kokonaan maskeeraamattomasta autosta! Kaikki lopullisessa mallissa kromatut osat keski- ja sivuaukkojen reunoilla ja lamppujen päällä ovat kuvien autossa vielä mustia, mikä muuttaa yleisilmettä melkoisesti.
Silti päätelmä, että 9-2X:n piirteitä on aika lailla mukana, on minustakin ihan oikea.
Maski näyttää ihan lupaavalta eli lienee selvästi parempi kuin 9-5:n nykyinen versio, mutta itse en vieläkään ymmärrä konepellin uusia muotoja...
No kunhan jostain ilmaantuu oikeasti maskeeraamaton kuva (luulisi että ei tarvitse kovin kauaa odotella), niin päästään kommentoimaan tiedon eikä mututuntuman perusteella!
Silti päätelmä, että 9-2X:n piirteitä on aika lailla mukana, on minustakin ihan oikea.
Maski näyttää ihan lupaavalta eli lienee selvästi parempi kuin 9-5:n nykyinen versio, mutta itse en vieläkään ymmärrä konepellin uusia muotoja...
No kunhan jostain ilmaantuu oikeasti maskeeraamaton kuva (luulisi että ei tarvitse kovin kauaa odotella), niin päästään kommentoimaan tiedon eikä mututuntuman perusteella!
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
Tuossahan on samat maskeeraukset kuin aikaisemmissa kuvissa.
Ainoa ero on aluvanteet..
Ainoa ero on aluvanteet..
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Terve Saabisti!
Tuli kauhia ajatus mieleeni - ennen Saabeissa oli markkinoiden parhaat valot, esim markkinoille tullessaan Saab 9-5:ssa oli kaukovalojen referenssiluku 37,5 ja nyt viimeisimmissä "black eyes" 17,5. Painavatko amerikanmarkkinoiden vaatimukset liikaa päälle vai muotioikutko? Toivottavasti uusissa malleissa olisi huippu hyvät valot - rukoilen!
Ari
Tuli kauhia ajatus mieleeni - ennen Saabeissa oli markkinoiden parhaat valot, esim markkinoille tullessaan Saab 9-5:ssa oli kaukovalojen referenssiluku 37,5 ja nyt viimeisimmissä "black eyes" 17,5. Painavatko amerikanmarkkinoiden vaatimukset liikaa päälle vai muotioikutko? Toivottavasti uusissa malleissa olisi huippu hyvät valot - rukoilen!
Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Äärimmäisen kaunis tuo uusin versio!TuuSaR kirjoitti:http://www.automotorsport.se/nyhetsmall ... sion=51289
- Saab 9-3 SC 2.0t Vector -