Kesäkuussa 2007 uutta mutta mitä?

Saabin konseptit ja tulevaisuuden suuntaukset.
Vastaa Viestiin
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

JEEEESSSHH!!!!

Se näyttää todella hyvältä. Ehti jo pelätä jotain muuta. Vaikka hieman Ford/Volvo jne suuntaan vetää nuo "sumariaukkojen" kromireunat, niin kyllä on hieno! Oikeastaan aika härski veto tehdä kaulasta noin tyly. Ei tosiaan ennakko skuupit teippikeuloineen kertoneetkaan ihan kaikkea, onneksi.
Tosin tuosta perästä ei vielä heti osaa pitää. Jotenkin turhan paljon poikittaisia linjoja tai jotain. Lamput on kyllä hienosti tuunattu ;)

Vielä kun se neliveto laitetaan oikeiden koneiden jatkoksi niin... :!:
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

Marko A kirjoitti:
Tosin tuosta perästä ei vielä heti osaa pitää. Jotenkin turhan paljon poikittaisia linjoja tai jotain. Lamput on kyllä hienosti tuunattu ;)
Tuo perä on SS avokkaassa mielestäni aina ollut aika epäonnistunut. Sekava ja liian isot takavalot.
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Mmm-m...I like.. :) Ja on tuo cabbenkin perä ainakin paljon parempi kuin ennen noilla valoilla, jotenkin paremmin tasapainossa muun kanssa..

On tuo keula vaan NIIN mahtava entiseen verrattuna! 8)
Fred Scuttle
"Viggen"
Viestit: 571
Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

Vituksi menee, jos tuon näköisinä tulee markkinoille.
VVV
"Hirsch"
Viestit: 850
Liittynyt: Ma Syys 05, 2005 10:40
Paikkakunta: Ikaalinen\Tre

Viesti Kirjoittaja VVV »

Fred Scuttle kirjoitti:Vituksi menee, jos tuon näköisinä tulee markkinoille.
Kummelia lainatakseni "Eiii välttämättä" 8)
- Saab 9-3 SC 2.0t Vector -
villero
"Ruisku"
Viestit: 141
Liittynyt: Ti Marras 28, 2006 17:21

Viesti Kirjoittaja villero »

CC Aero kirjoitti:
Marko A kirjoitti:
Tosin tuosta perästä ei vielä heti osaa pitää. Jotenkin turhan paljon poikittaisia linjoja tai jotain. Lamput on kyllä hienosti tuunattu ;)
Tuo perä on SS avokkaassa mielestäni aina ollut aika epäonnistunut. Sekava ja liian isot takavalot.
Kyseessä on kuitenkin SS Cabrio, jossa perä näyttää ihan erilaiselta tälläkin hetkellä.

Voiko tosiaan olla niin, että ensin uusitaan SC, ja vasta seuraavaksi vuodeksi tulisi SS:n kohotus?

Pirun nättejä kummatkin edestä päin. SC myös takaa.[/code]
Fred Scuttle
"Viggen"
Viestit: 571
Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

villero kirjoitti:
CC Aero kirjoitti:
Marko A kirjoitti:
Tosin tuosta perästä ei vielä heti osaa pitää. Jotenkin turhan paljon poikittaisia linjoja tai jotain. Lamput on kyllä hienosti tuunattu ;)
Tuo perä on SS avokkaassa mielestäni aina ollut aika epäonnistunut. Sekava ja liian isot takavalot.
Kyseessä on kuitenkin SS Cabrio, jossa perä näyttää ihan erilaiselta tälläkin hetkellä.

Voiko tosiaan olla niin, että ensin uusitaan SC, ja vasta seuraavaksi vuodeksi tulisi SS:n kohotus?

Pirun nättejä kummatkin edestä päin. SC myös takaa.[/code]


Keula on mielestäni ruma nykyiseen verrattuna.
HMK
"Hölösuu"
Viestit: 1239
Liittynyt: Su Syys 07, 2003 14:01
Paikkakunta: Espoo/Huittinen

Viesti Kirjoittaja HMK »

Vähän ristiriitaiset tunnelmat. Toisaalta tuollainen jenkkityylinen kromin ylenpalttinen lisäily on turhaa, mutta avo on kieltämättä kokonaisuutena melko hyvän näköinen. Mazda-tyylisiin takavaloihinkin ehkä tottuisi...

On tämän keula sentään paljon paremman näköinen kuin nykyisen 9-5:n.

Parasta kuitenkin olivat auton vanteet. Mahtaako tuollaisia jo saada ja vielä mieluummin 18"-koossa?
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
kimmop
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 10:46
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kimmop »

HMK kirjoitti: Parasta kuitenkin olivat auton vanteet. Mahtaako tuollaisia jo saada ja vielä mieluummin 18"-koossa?
Uusimmassa kevättarjouslehdykässä on juuri noita (60-vuotisjuhlavanteet) tarjolla, hinta SS:ään 17" setille näyttää olevan 1185€. 9-5:n malli vähän eri, hinta ja tuumat sama.

Lisäksi 9-5:een 18" eri designilla 2809,-.

Nää onkin sitten ainoat jäljet Saabin 60-vuotisjuhlista Suomessa.

Ja aiheesta: en pidä tosta uudesta naamasta, askel taaksepäin.
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
Knuckleduster
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Su Huhti 22, 2007 21:11

Viesti Kirjoittaja Knuckleduster »

Omasta mielestänikin keulan osalta on otettu takapakkia. Etuylitys näyttää viirulamppujen johdosta jotenkin liian pitkältä, varsinkin tuossa yhdessä avomallikuvassa. Mielestäni faceliftiin ulkonäön osalta ei olisi ollut minkäänlaista tarvetta, koska pidän SS 93:ta (erityisesti aeroa) yhtenä maailman hienoinpana henkilöautona. Pelkkä keulan radikaali muuttaminen pilaa ennestään täydellisen kokonaisuuden, niinkuin kävi 95 mallin kohdalla. Mitä sitä hyvää suotta muuttamaan.
Neliveto on tosin todella odotettu lisäys. Nuo plus 200 hevosvoiman tehot alkavat olla jo vähän liikaa pelkille etupyörille, varsinkin jos tulevassa "Black Turbossa" on jo yli 300 hv:ta. Tosin itse vannoisin torssenin nimeen tuon edellä puhutun haldexin sijaan. Mielenkiinnolla odottelen ehtiikö tuo neliveto jo tämän vuoden puolella valikoimaan, kun olisi meidän perheessä tuo autonvaihto edessä syksyllä, ettei tarvitsisi Audiin turvautua.
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

Joku huhu taisi olla, että neliveto tulee Aeroon ensin.
Knuckleduster
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Su Huhti 22, 2007 21:11

Viesti Kirjoittaja Knuckleduster »

TuuSaR kirjoitti:Joku huhu taisi olla, että neliveto tulee Aeroon ensin.
No se sopisi paremmin kuin hyvin, kunhan eivät siitä ihan kohtuutonta lisähintaa kiskoisi. Tuossa tallissa on kohta neljä vuotta majaillut 2.0T Aero ja nyt olisi tarkoitus uudempaan vaihtaa.
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1641
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mike »

Kyllä sitä hyvääkin on syytä muuttaa ainakin joskus - se lakkaa nimittäin muuten kauppa käymästä nykyaikana.

Omasta mielestä taas viimeisin 9-5 versio on kyllä erittäin tyylikäs keulaltaan, ja ei tuo 9-3 näytä hassumalta ilman teippejä.

Toivotaan nyt sitten vaikka niin että uudistusten vihaajia ovat muutamat vannoutuneet saabistit ja sitten uudistusten myötä saab saa myös uusia asiakkaita.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

mike kirjoitti:
Toivotaan nyt sitten vaikka niin että uudistusten vihaajia ovat muutamat vannoutuneet saabistit ja sitten uudistusten myötä saab saa myös uusia asiakkaita.
No eikö se ole vähän kärjistettyä sanoa uudistuksiin kriittisesti suhtautuvia vihaajiksi? Itse en pidä esim. 9-5:den viimeisestä kasvoleikkauksesta, mutta en nyt sentään vihaa sitä :lol: Viha on tärkeämpiä asioita varten.

Se nyt vain oli shokki koska on tottunut pitämään Saabia järkevän konservatiivisena merkkinä, ja sitten muuten hienon ja tyylikkään mallin loppusuoralla lähdetään jenkkityyliseen kromi-iloitteluun. No, taitaa olla niin että jokainen nousukausi poikii omat ylilyöntinsä.
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Minuteman kirjoitti:
..tottunut pitämään Saabia järkevän konservatiivisena merkkinä,
Järkevän innovatiivinen pikemmin, jos minulta kysyttäisiin.
Vastaa Viestiin