Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Tänään Nevs pääsi taas yli TV uutislähetyskynnyksen. Haastattelua ja infoa Kiinasta, miten investoidaan ja tehdään autoja tulevaisuudessa. Trollhättanissa ollaan tietenkin positiivisia Nevsin investoinille, joka luo uusia työpaikkoja. Eiköhän se siitä ala selviämään pikku hiljaa.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Tässä uutisessa on eräs mielenkiintoinen kohta
Nevs satsar miljarder på nya elbilar
Ekonomi/TT Bilbolaget Nevs i Trollhättan ska satsa miljarder kronor på att utveckla flera elbilsmodeller. Bilarna ska lanseras 2017 - och kan få använda varumärket Saab.
Niin onko tosi, että - kan få använda varumärket Saab !!!
Nevs satsar miljarder på nya elbilar
Ekonomi/TT Bilbolaget Nevs i Trollhättan ska satsa miljarder kronor på att utveckla flera elbilsmodeller. Bilarna ska lanseras 2017 - och kan få använda varumärket Saab.
Niin onko tosi, että - kan få använda varumärket Saab !!!
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Kaikkihan on aina mahdollista. Bergman on kommentoinut, että keskusteluyhteys Saab AB:n suuntaan tuotemerkkiin liittyen on auki. Sitä hän ei kertonut keskustelevatko Saab AB:n porukat Nevsin kanssa, vai onko kommunikaatio yksisuuntaista.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
NEVS on sopinut 150 000 auton toimittamisesta kiinalaiselle asiakkaalle.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... el=6328346
Näin se etenee.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... el=6328346
Näin se etenee.
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Naps vaan, kiinalainen tilaa 150 000 sähköautoa 11 jaardilla eurolla! Realisti sanoo kyllä että kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta, mutta onhan joulu enää viikon päässä
Toivottavasti Pandalla on rahat taskussa ja tase kunnossa, että autot tosiaan saadaan kaikki toimitettua ja maksettua.
Tässä uutinen suoraan sylttytehtaalta: http://www.saabcars.com/en/news/047A2C2EC0FE82FD
Huomio kiinnittyy siihen, että jos sopimuksen arvoksi lasketaan 78 mrd renminbiä, eli noin 11 mrd euroa, ja sopimukseen lasketaan kuuluvaksi 150 000 autoa, on autokohtainen summa 73 000 euroa. Melko kallista, kun luulisi saavan pienen paljousalennuksen jos tilaa suoraan tehtaalta 150 000 autoa. Olkoonkin sähkökärryjä.
No, tekstissä mainitaan myös 100 000 "muuta EV-tuotetta" sekä palveluja ym. erittelemätöntä. Näiden osuus pitäisi kuitenkin mielestäni olla yli puolet kokonaissummasta, jotta oltaisiin missään järkevillä tasoilla noiden autojen myyntihinnan kanssa. Mielenkiintoista olisi siis tietää, mitä nämä muut sata tuhatta sähköautotuotetta ja muut palvelut ovat. Latausasemia ym. infraa?
Toivottavasti Pandalla on rahat taskussa ja tase kunnossa, että autot tosiaan saadaan kaikki toimitettua ja maksettua.
Tässä uutinen suoraan sylttytehtaalta: http://www.saabcars.com/en/news/047A2C2EC0FE82FD
Huomio kiinnittyy siihen, että jos sopimuksen arvoksi lasketaan 78 mrd renminbiä, eli noin 11 mrd euroa, ja sopimukseen lasketaan kuuluvaksi 150 000 autoa, on autokohtainen summa 73 000 euroa. Melko kallista, kun luulisi saavan pienen paljousalennuksen jos tilaa suoraan tehtaalta 150 000 autoa. Olkoonkin sähkökärryjä.
No, tekstissä mainitaan myös 100 000 "muuta EV-tuotetta" sekä palveluja ym. erittelemätöntä. Näiden osuus pitäisi kuitenkin mielestäni olla yli puolet kokonaissummasta, jotta oltaisiin missään järkevillä tasoilla noiden autojen myyntihinnan kanssa. Mielenkiintoista olisi siis tietää, mitä nämä muut sata tuhatta sähköautotuotetta ja muut palvelut ovat. Latausasemia ym. infraa?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Kappas, kuppalehtikin nosti Nevs-uutisen oikein etusivunsa ykkösuutiseksi.
Sieltä löytyy myös ensimmäisenä maailmassa vastaus saabisteja askarruttaneeseen probleemaan:
Sieltä löytyy myös ensimmäisenä maailmassa vastaus saabisteja askarruttaneeseen probleemaan:
Kauppalehti käyttä lähteenään Svenska Dagbladetia, jota toimittaja on kääntänyt melko vapaasti, sillä SvD kirjoittaa:KL.fi kirjoitti:Nevs saa käyttää sähköautoissaan Saabin nimeä.
Luotettavuus tuollekin KL:n uutiselle on jossain lim x->0 paikkeillaSvD kirjoitti:Det gäller elbilar som inte får kallas Saab
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Mahtavaa.
Olisi se aikamoista, jos näiden asioiden seuraamisessa olisi vain jonkun kl.fi:n varassa.
Olisi se aikamoista, jos näiden asioiden seuraamisessa olisi vain jonkun kl.fi:n varassa.
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Toivotaan että toteutuu,Kiinan pojat on ennenkin ostanut (,,ostavinaan,, )Saabin.
Mutta yllätys, yllätys ei olekkaan rahaa tai on tullut muita ongelmia ettei kauppa onnistunut.
Mutta yllätys, yllätys ei olekkaan rahaa tai on tullut muita ongelmia ettei kauppa onnistunut.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Lyhyt videon pätkä Nevsin tilanteesta.
http://ttela.se/ekonomi/naringsliv/1.45 ... ljardavtal
http://ttela.se/ekonomi/naringsliv/1.45 ... ljardavtal
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Melkoinen tilaus! NEVSillä näyttää pyyhkivän vaihteeksi hyvin, ainakin jos tuo tilaaja pitää kiinni velvollisuuksistaan.
Toivottavasti myös saisivat sen Saabin logon keulille, kun kerta on Saabista (vaikkakin sähköisestä) kyse.
Toivottavasti myös saisivat sen Saabin logon keulille, kun kerta on Saabista (vaikkakin sähköisestä) kyse.
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Veikkaan että saavat Saabin logon keulaan.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Mä luulen että Saab ab kattoo tän pelin vähän pidemmälle ennen kuin antaa luvan tavaramerkille. Jos homma lähtee käyntiin ja autoja valmistuu niin luulisi merkin irtoavan, jos homma menee vuoden päästä puihin ja nevs velkasaneeraukseen niin onhan se mukavampaa että se on nevs eikä saab joka on pulassa. Vaikka kaikki mediat kirjoittaa joka tapauksessa Saabista
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Toisaalta jos Nevs ehtii aloittaa autojen valmistuksen ja brändäämisen eri nimellä, ei heitä välttämättä kiinnosta vaihtaa heti nimeä, kun Saab AB sattuu heltymään. Elämme mielenkiintoisia aikoja!
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Tämä on taas hymyilyttänyt viime päivinä, ja olen miettinyt kuinka suuria hiustuppoja mahtavat repiä päästään Saabin tiedotusosastolla.McStadey kirjoitti:Vaikka kaikki mediat kirjoittaa joka tapauksessa Saabista
Saavat meinaan aika monta kertaa vielä kommentoida "Ei se me oltu!", ennen kuin viimeinenkin julkaisu lakkaa uutisoimasta NEVSin tekemisistä Saab-nimeä käyttäen.
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Vaikka nevs nimeäisi tuotteensa toisin, niin silti niistä uutisoitaisiin "ex-saab" viitteellä.. :)
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83