Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
^Kauppalehdellä on näköjään pakottava tarve väittää jokaisessa Nevsiä koskevassa jutussa, että autoissa saa käyttää Saabin nimeä...
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Ehkä niillä on sisäpiiritietoa
Tai sitten joku toimittaja on vaan saanut päähänsä tällaisen ajatuksen
Tai sitten joku toimittaja on vaan saanut päähänsä tällaisen ajatuksen
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
New Panda Energyn perustaja on ilmeisesti Kai Johan Jiang. Kyseessä tuskin on huijaus.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
...jollei liikevaihdon ja tilauskamnan luomista siirtämällä rahaa omasta taskusta toiseen lasketa sellaiseksi? En usko että kukaan ajatteleekaan että Kaitsua huijattaisiin perättömällä jättitilauksella. Sen sijaan uusia rahoittajia ym. tahoja on helpompi kosiskella, kun plakkarissa on kenties autoteollisuuden historian suurin yksittäinen tilaus, eli "tulevaisuus on turvattu" ja "nyt ei tarvitse muuta kuin toimittaa, niin rahan tulemista ei voi estää".
Tosin aika pösilö rahoittaja saisi olla jos penniäkään irtoaa ennen kuin Pandan luotettavuus vastapuolena on varmistettu.
Tosin aika pösilö rahoittaja saisi olla jos penniäkään irtoaa ennen kuin Pandan luotettavuus vastapuolena on varmistettu.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Joop, tuskin K-J niin hölmö olisi että tekisi moisen helposti selvitettävän keikauksen kulissifirman kanssa pelkästään uskottavuuden luomiseksi NEVSille.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
-
- "Hirsch"
- Viestit: 773
- Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 10:53
- Paikkakunta: SAVO/Kuopio, mualiman napa!!!
- Viesti:
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
tykätä
http://www.saabplanet.com/new-hs-concept-2017-saab-9-3/
http://www.saabplanet.com/saab-9-3-2016/
http://www.saabplanet.com/new-hs-concept-2017-saab-9-3/
http://www.saabplanet.com/saab-9-3-2016/
Tero # 168
9-5 Aero Hirsch Sedan, 9-5 Aero STW, 900 OG 3D, 900 OG 4D, 96 2D , Valmet 702 S 1976, Pyrkijä De Luxe 1962, Honda VFR 700, Suzuki GSX 750F, STIGA TORNADO 2198 H
050-4321560
tehohit@gmail.com
9-5 Aero Hirsch Sedan, 9-5 Aero STW, 900 OG 3D, 900 OG 4D, 96 2D , Valmet 702 S 1976, Pyrkijä De Luxe 1962, Honda VFR 700, Suzuki GSX 750F, STIGA TORNADO 2198 H
050-4321560
tehohit@gmail.com
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Saab tykätä?
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
-
- "Hirsch"
- Viestit: 773
- Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 10:53
- Paikkakunta: SAVO/Kuopio, mualiman napa!!!
- Viesti:
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Suap tykätä
Tero # 168
9-5 Aero Hirsch Sedan, 9-5 Aero STW, 900 OG 3D, 900 OG 4D, 96 2D , Valmet 702 S 1976, Pyrkijä De Luxe 1962, Honda VFR 700, Suzuki GSX 750F, STIGA TORNADO 2198 H
050-4321560
tehohit@gmail.com
9-5 Aero Hirsch Sedan, 9-5 Aero STW, 900 OG 3D, 900 OG 4D, 96 2D , Valmet 702 S 1976, Pyrkijä De Luxe 1962, Honda VFR 700, Suzuki GSX 750F, STIGA TORNADO 2198 H
050-4321560
tehohit@gmail.com
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Tälläinen oli SVT:n tekstiteeveen sivulla:
Nevs ska ha fått handpenningen
Bolaget Panda New Energy finns verk-
ligen - och det har nog med pengar för
att betala Trollhätteföretaget Nevs
för 150.000 beställda elbilar. Det
hävdar bolagets vd Sun Wei i en
intervju med SR:s Ekot.
Som bevis har vd:n visat upp kvittot
på en handpenning till Nevs - som är
Saabs efterföljare - på motsvarande
100 milj kr som redan ska ha betalats.
När Ekot tidigare försökte hitta bo-
laget visade det sig att man uppgivit
en adress som inte finns. Det förklar-
ar Sun Wei med att tiden för registre-
ringen var knapp och att det blev fel.
PS. Ehkäpä joku kielitaitoinen suomentaa, Google kääntäjä
ei siihen oikein kykene
Ja edelleen merkkinä keikkuu Saab, noissa edellisissä viesteissä
esitellyissä Nevsin uusien autojen keulassa !!!
Nevs ska ha fått handpenningen
Bolaget Panda New Energy finns verk-
ligen - och det har nog med pengar för
att betala Trollhätteföretaget Nevs
för 150.000 beställda elbilar. Det
hävdar bolagets vd Sun Wei i en
intervju med SR:s Ekot.
Som bevis har vd:n visat upp kvittot
på en handpenning till Nevs - som är
Saabs efterföljare - på motsvarande
100 milj kr som redan ska ha betalats.
När Ekot tidigare försökte hitta bo-
laget visade det sig att man uppgivit
en adress som inte finns. Det förklar-
ar Sun Wei med att tiden för registre-
ringen var knapp och att det blev fel.
PS. Ehkäpä joku kielitaitoinen suomentaa, Google kääntäjä
ei siihen oikein kykene
Ja edelleen merkkinä keikkuu Saab, noissa edellisissä viesteissä
esitellyissä Nevsin uusien autojen keulassa !!!
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Kyllä. Ne vain eivät ole mitään virallisia konsepteja vaan jonkun täysin ulkopuolisen henkilön omia visioita.Sonett73 kirjoitti:Ja edelleen merkkinä keikkuu Saab, noissa edellisissä viesteissä
esitellyissä Nevsin uusien autojen keulassa !!!
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Kai-Johan Jiangin haastattelu ja juttu ensimmäisen sähköauton valmistumisesta väliaikaikissa 5000 neliön tiloissa Kiinassa.
Hänen mukaan Kiinan markkinoille mietitään uutta merkkiä autolle, joka sopii Kiinassa myytävälle sähköautolle. Kuvassa näkyvä keula on erilainen mitä ennen Nevsin autoissa ja Saab nimi on pois maskista.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... el=6335796
Hänen mukaan Kiinan markkinoille mietitään uutta merkkiä autolle, joka sopii Kiinassa myytävälle sähköautolle. Kuvassa näkyvä keula on erilainen mitä ennen Nevsin autoissa ja Saab nimi on pois maskista.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... el=6335796
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Repostaanpa tuolta toisesta ketjusta eSaabin laittaman linkin:
http://sverigesradio.se/sida/gruppsida. ... el=6335796
Eli jutun mukaan Kiinassa on koottu nyt ensimmäinen Nevsin sähköauto. Auto on koottu pääosin osista, jotka on toimitettu Trollhättanista. Ja kuten kuvasta näkyy, auto pohjautuu NG-kolkkiin. Ja oma mielipiteeni on että kuvassa olevalla maskilla on kyllä onnistuttu kiinalaistamaan tyylikäs auto aika pahasti. Tosin kuvakulmakaan ei tee oikeutta automuotoilulle.
Tämä auto on koottu Tianjinissa 5000 neliön vuokratiloissa, joita käytetään kunnes uusi oma tehdas valmistuu loppuvuodesta 2016. Ensimmäiset sähköautot tuolta tehtaalta pitäisi valmistua alkuvuodesta 2017.
Aiemmin spekuloitiin, että mitä muuta kuin 150 000 Saabiin pohjautuvaa sähköautoa mahtaa Nevsin ja Pandan väliseen sopimukseen kuulua. Nyt Kaj-Johan Jiang kertoo, että sopimukseen kuuluu myös 100 000 kappaletta sähköminibusseja sekä "kevyempiä" sähköhyötyajoneuvoja. Näitä tulevat tekemään muut Nevsiä lähellä olevat yhtiöt Kiinassa.
Tuotemerkkiasiassa artikkelin uutiset eivät kuulosta hyviltä. Edelleen mainitaan, etä Saab AB ei ole antanut lupaa käyttää autoissa Saabin nimeä. Kaj-Johan Jiang sanoo linkin jutussa: "arbetet för att ta fram ett nytt varumärke pågår". Tämä on suomeksi jotakuinkin, että työ uuden tuotemerkin hankkimiseksi on käynnissä. Siis uuden tuotemerkin, ei vanhan henkiinherättämisen. Viimeisen kuuden kuukauden aikana Nevs on käyttänyt Interbrand-nimistä toimistoa selvittämään, mikä tuotemerkki sopisi Kiinan markkinoille.
Tuosta kyllä kuultaa läpi se, että tulossa on uusi tuotemerkki, eli autojen keulalla ei tulisi lukemaan
edit: viggen ehti näköjään samanaikaisesti...
http://sverigesradio.se/sida/gruppsida. ... el=6335796
Eli jutun mukaan Kiinassa on koottu nyt ensimmäinen Nevsin sähköauto. Auto on koottu pääosin osista, jotka on toimitettu Trollhättanista. Ja kuten kuvasta näkyy, auto pohjautuu NG-kolkkiin. Ja oma mielipiteeni on että kuvassa olevalla maskilla on kyllä onnistuttu kiinalaistamaan tyylikäs auto aika pahasti. Tosin kuvakulmakaan ei tee oikeutta automuotoilulle.
Tämä auto on koottu Tianjinissa 5000 neliön vuokratiloissa, joita käytetään kunnes uusi oma tehdas valmistuu loppuvuodesta 2016. Ensimmäiset sähköautot tuolta tehtaalta pitäisi valmistua alkuvuodesta 2017.
Aiemmin spekuloitiin, että mitä muuta kuin 150 000 Saabiin pohjautuvaa sähköautoa mahtaa Nevsin ja Pandan väliseen sopimukseen kuulua. Nyt Kaj-Johan Jiang kertoo, että sopimukseen kuuluu myös 100 000 kappaletta sähköminibusseja sekä "kevyempiä" sähköhyötyajoneuvoja. Näitä tulevat tekemään muut Nevsiä lähellä olevat yhtiöt Kiinassa.
Tuotemerkkiasiassa artikkelin uutiset eivät kuulosta hyviltä. Edelleen mainitaan, etä Saab AB ei ole antanut lupaa käyttää autoissa Saabin nimeä. Kaj-Johan Jiang sanoo linkin jutussa: "arbetet för att ta fram ett nytt varumärke pågår". Tämä on suomeksi jotakuinkin, että työ uuden tuotemerkin hankkimiseksi on käynnissä. Siis uuden tuotemerkin, ei vanhan henkiinherättämisen. Viimeisen kuuden kuukauden aikana Nevs on käyttänyt Interbrand-nimistä toimistoa selvittämään, mikä tuotemerkki sopisi Kiinan markkinoille.
Tuosta kyllä kuultaa läpi se, että tulossa on uusi tuotemerkki, eli autojen keulalla ei tulisi lukemaan
edit: viggen ehti näköjään samanaikaisesti...
Viimeksi muokannut AZP, Ti Joulu 29, 2015 23:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Kiitos AZP:lle kun jaksoit selvittää asiaa...
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Jos palauttelemme mieleemme Saabin valmistuksen päättymistä Trollissa NG 95 tuotannon loppuessa, niin silloin spekuloitiin runsaasti siitä, vieläkö tämän jälkeen Saabin nimellä autoja valmistetaan? Silloin taisin itsekin asiasta mainita, että jos joskus uusi Saab tulee, niin se on jotain aivan muuta, mihin olemme tottuneet?
Nyt todellakin lienemme aika lähellä tilannetta, että uusia Saab nimisiä autoja ei taida tulla? Ainakaan jos ei täysin Ruotsalaista valmistajaa ilmaannu, mikä voi saada Saab AB:lta tämän perinteikkään auton nimen käyttöoikeuden? Spekulointi varmasti jatkuu.
Meille Saab autojen harrastajille on jäänyt käsiimme onneksi runsaasti näitä keräilyharvinaisuuksia, nauttikaamme näistä!
Nyt todellakin lienemme aika lähellä tilannetta, että uusia Saab nimisiä autoja ei taida tulla? Ainakaan jos ei täysin Ruotsalaista valmistajaa ilmaannu, mikä voi saada Saab AB:lta tämän perinteikkään auton nimen käyttöoikeuden? Spekulointi varmasti jatkuu.
Meille Saab autojen harrastajille on jäänyt käsiimme onneksi runsaasti näitä keräilyharvinaisuuksia, nauttikaamme näistä!
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen