Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Jos nyt haluaa positiivisesti ajatella, niin ei tuossa varsinaisesti sanota, etteikö ne Ruotsissa kasattavat ja Euroopassa myytävät Nevsit voisi olla Saabeja, tai siis tuota konsulttifirmaa on käytetty Kiinan markkinoille sopivan tuotemerkin löytämiseksi.
Tähän asti Saab AB on nähnyt positiivisena että Saab-autojakin on, ja en mä tiedä onko tuo lopulta mihinkään muuttunut. Tietysti varmaan auttaisi jos Nevs on jotain siitä valmis maksamaankin. Nythän Saab on merkki joka ei kelvannut kenellekään ja meni konkkaan, halutaanko mielikuva jättää tuollaiseksi ja pystyykö Nevs vakuuttamaan että ei se nyt ainakaan huonommaksi voi mennä.
Minkään tyhjästä temmaistun "Thunderbolt"-merkkisen kiinalaisen auton - vaikka olisikin Ruotsissa koottu - menestymiseen Euroopassa on vaikea uskoa. Niin on toki Saab-merkkisenkin . Vaikka ostaahan jengi jotain kiinalaisia "Goodstone" renkaitakin vaikka tietää jo ostaessa että ei ne kovin hyvät ole.
Tähän asti Saab AB on nähnyt positiivisena että Saab-autojakin on, ja en mä tiedä onko tuo lopulta mihinkään muuttunut. Tietysti varmaan auttaisi jos Nevs on jotain siitä valmis maksamaankin. Nythän Saab on merkki joka ei kelvannut kenellekään ja meni konkkaan, halutaanko mielikuva jättää tuollaiseksi ja pystyykö Nevs vakuuttamaan että ei se nyt ainakaan huonommaksi voi mennä.
Minkään tyhjästä temmaistun "Thunderbolt"-merkkisen kiinalaisen auton - vaikka olisikin Ruotsissa koottu - menestymiseen Euroopassa on vaikea uskoa. Niin on toki Saab-merkkisenkin . Vaikka ostaahan jengi jotain kiinalaisia "Goodstone" renkaitakin vaikka tietää jo ostaessa että ei ne kovin hyvät ole.
9-5 TiD4 MY10; 9-3 SC TID MY08; 99 Cabriolet MY75
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Saadaan olla tyytyväisiä jos sieltä yleensäkin saadaan joskus käyttökelposia hyviä autoja oli niiden merkki sitten Saab tai ei.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Onhan sitä ennenkin tehty
Datsun -> Nissan
Ei nimi miestä pahenna ellei mies nimeä, sanoi Uunokin aikoinaan
Mutta vielä toivossa eletään, että vielä uusia Saappeja saadaan
Datsun -> Nissan
Ei nimi miestä pahenna ellei mies nimeä, sanoi Uunokin aikoinaan
Mutta vielä toivossa eletään, että vielä uusia Saappeja saadaan
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
^juu, toivoa kannattaa pitää yllä. Pietarissa pari viikkoa sitten käydessä tuli vastaan taas uusia Datsuneja. Lämmitti Datsun Cherryn takapenkillä kasvaneen mieltä
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
No, kyllä minäkin toivon, että joskus Saab-autoja valmistettaisiin, vaikka hieman skeptisesti asiasta kirjoitinkin!
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Nevs tehnyt uuden sopimuksen tänään.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... el=6336914
http://ttela.se/ekonomi/ttekonomi/1.458 ... -till-nevs
http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... el=6336914
http://ttela.se/ekonomi/ttekonomi/1.458 ... -till-nevs
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Kylläpäs näitä nyt satelee
Näinköhän Phoenix-lintu nousee tuhkistaan lopullisesti tänävuonna
Näinköhän Phoenix-lintu nousee tuhkistaan lopullisesti tänävuonna
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Täytyy edelleen ihmetellä että mikä siinä voi olla noin vaikeaa saada yksi automerkki takaisin elävien kirjoihin . Kuitenkin vielä muutama vuosi sitten toiminta oli ihan hyvällä mallilla, eikä kyseessä edes ole mikään ihan pilipalimerkki vaan arvostettu ja perinteinen brändi
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Omistussuhteet ja raha
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
^^kyllä siitä on pari vuosikymmentä aikaa kun toiminta oli taloudellisesti mallillaan. Tapiota voi tehdä vain niin kauan kuin omistajilla on varaa ja halua ylläpitää toimintaa. Oli itse toiminta miten järkevää tahansa.
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
^Onko automerkin vika jos omistava firma kiertää veroja siirtelemällä voittoja ulkomaille? Kyllä minun ymmärtääkseni Saab oli ainakin vielä 2000-luvun alussa ihan kehityskelpoinen firma.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Sinulla lienee siis tarkkoja sisäpiirin tietoja yhtiön kirjanpidosta
Kyllä se Saabin myyntimäärillä vaikea oli olla oikeasti kannattava valmistaja. Omistajan ja omistajan valtuuttamien päättäjien tekemät ratkaisut on yleensä viime kädessä ne vikatikit jotka johtaa yhtiön tuhoon, joten sen puolesta osoitat varmasti oikeaa tahoa.
Kyllä se Saabin myyntimäärillä vaikea oli olla oikeasti kannattava valmistaja. Omistajan ja omistajan valtuuttamien päättäjien tekemät ratkaisut on yleensä viime kädessä ne vikatikit jotka johtaa yhtiön tuhoon, joten sen puolesta osoitat varmasti oikeaa tahoa.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Eiköhän tuo tuotannon pienuus liene se perusongelma, mikä vaivasi Saabia alusta alkaen? Kuvitelmani on se, että kun malliston uusiminen -80 alkupuolella ei onnistunut toivotusti, niin käynti kohti kanseevesia oli koko ajan lähellä? Sitten yritettiin heittää pelastusrengasta ja GM tarttui siihen. Loput tiedämmekin aikalailla, mitä lähihistoria on tuonut tullessaan! Bisnes on bisnestä ja siinä kaveruus ei ole se tärkein juttu. Se mitä viivan alle ilmestyy varmasti määrää suunnan.
Saabistille tämä on tietysti aika karu juttu! Meille nykykyisille Saab-harrastajille on jäänyt jäljelle tämän persoonallisen auton mallien säästäminen, yhtenä erilaisena auton mallina jälkipolville! Nauttikaamme osastamme ja nauttikaamme vielä näiden persoonallisten autojen kyydistä.
Saabistille tämä on tietysti aika karu juttu! Meille nykykyisille Saab-harrastajille on jäänyt jäljelle tämän persoonallisen auton mallien säästäminen, yhtenä erilaisena auton mallina jälkipolville! Nauttikaamme osastamme ja nauttikaamme vielä näiden persoonallisten autojen kyydistä.
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Risto osuu oikeaan kantapäähän,
tuotannon pienuus oli osa syy siihen mutta Eric Dymock väittää kirjassaan " Saab 50 år på väg" että suurin ongelma oli se että jenkki myynti loppui kuin seinään v. 1987.
Silloin alkoi "tämän aika kauden" ensimmäinen Suuri pörssiromahdus jenkeissä joka teki sen että USA valtio määräsi "ns. protectsionism" käännettynä "suojelua" omaa auto teollisuuden puolesta mm. suuria verohelpotuksia(verot sai vähennettyä pois 3 vuodessa) kotimaan auton ostajille, koroton maksuaika kuluttajille ja ennen kaikkea Suurta tuontiveroa ulkomailta tulleisiin autoihin.
Tämä puri heti Saabin myyntiin jenkeissä sillä Saabin tuotannosta meni yli 50% jenkkeihin.
Vaikka tehdas oli ajemmin viisi vuotta peräkkäin turbo mallien siivittämänä tuottanut tuohta suuria määriä ja v.1986 alettiin rakentaa Arlövin tehdasta jonka tarkoitus oli tehdä jenkkiautoja ja vuotta möyhemmin myynti romahti ja rahat loppui....
Näin väittä hän...
tuotannon pienuus oli osa syy siihen mutta Eric Dymock väittää kirjassaan " Saab 50 år på väg" että suurin ongelma oli se että jenkki myynti loppui kuin seinään v. 1987.
Silloin alkoi "tämän aika kauden" ensimmäinen Suuri pörssiromahdus jenkeissä joka teki sen että USA valtio määräsi "ns. protectsionism" käännettynä "suojelua" omaa auto teollisuuden puolesta mm. suuria verohelpotuksia(verot sai vähennettyä pois 3 vuodessa) kotimaan auton ostajille, koroton maksuaika kuluttajille ja ennen kaikkea Suurta tuontiveroa ulkomailta tulleisiin autoihin.
Tämä puri heti Saabin myyntiin jenkeissä sillä Saabin tuotannosta meni yli 50% jenkkeihin.
Vaikka tehdas oli ajemmin viisi vuotta peräkkäin turbo mallien siivittämänä tuottanut tuohta suuria määriä ja v.1986 alettiin rakentaa Arlövin tehdasta jonka tarkoitus oli tehdä jenkkiautoja ja vuotta möyhemmin myynti romahti ja rahat loppui....
Näin väittä hän...
Keisarilla uusia vaatteita....
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
-
- "Turbo"
- Viestit: 214
- Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 10:49
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Nyt se sitten lopullisesti on selvää ettei SAAB-merkkisiä autoja enää tule:
http://www.saabsunited.com/2016/01/nevs ... brand.html
Miettivät uutta nimeä, onko se sitten Saap, Saapo, Suab vai Zaab, ehkä Shaab ? Meni kuten Rover josta tuli Roewe, sitä ei edes innokkaimmat Roveristit ole koskaan ottaneet omakseen, merkki elää lähinnä menneisyyden malleilla. Näin kmäy myös SAABille.
Kyllä katseet nyt uuden auton hankinnassa kääntyvät saksalaisiin.
http://www.saabsunited.com/2016/01/nevs ... brand.html
Miettivät uutta nimeä, onko se sitten Saap, Saapo, Suab vai Zaab, ehkä Shaab ? Meni kuten Rover josta tuli Roewe, sitä ei edes innokkaimmat Roveristit ole koskaan ottaneet omakseen, merkki elää lähinnä menneisyyden malleilla. Näin kmäy myös SAABille.
Kyllä katseet nyt uuden auton hankinnassa kääntyvät saksalaisiin.