Saabin tulevaisuus

Saabin konseptit ja tulevaisuuden suuntaukset.
Lukittu
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3349
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Saabin tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Tämän aamun Kalevassa oli Saabilta iso kiitosilmoitus.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
saab93f
"Aero"
Viestit: 448
Liittynyt: Pe Elo 15, 2003 11:49
Paikkakunta: Oulu

Re: Saabin tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja saab93f »

tsaarela kirjoitti:Tämän aamun Kalevassa oli Saabilta iso kiitosilmoitus.
Niinpä. Tuli oikein hyvälle tuulelle - vielä kun aurinkokin paistaa niin mikäs tässä :)

Kun tulisi pian Suomen hinnat 9-5:lle niin pääsisi räknäilemään. Farkkua pitää tosin odotella mutta silti..
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
J8
"Aero"
Viestit: 372
Liittynyt: La Maalis 10, 2007 19:04
Paikkakunta: Oulu

Re: Saabin tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja J8 »

http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... 0/03/31985

Kauppalehtihän meni "Saab uutisoinnissaan" jo ison harppauksen eteenpäin. Hienoa.
siiseli
"Hölösuu"
Viestit: 1169
Liittynyt: Ke Heinä 23, 2008 22:58

Re: Saabin tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja siiseli »

J8 kirjoitti:http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... 0/03/31985

Kauppalehtihän meni "Saab uutisoinnissaan" jo ison harppauksen eteenpäin. Hienoa.
Miten on mahdollista ettei jutussa ole yhtään negatiivista sanaa?
#3834
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3857
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: Saabin tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja juhokare »

siiseli kirjoitti:
J8 kirjoitti:http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... 0/03/31985

Kauppalehtihän meni "Saab uutisoinnissaan" jo ison harppauksen eteenpäin. Hienoa.
Miten on mahdollista ettei jutussa ole yhtään negatiivista sanaa?
Kuka noissa muuten ollut toimittajina aikaisemmin? Nyt oli:

Jussi Turtiainen
jussi.turtiainen@kauppalehti.fi
+358-10-665 101

Ja olihan siinä maahantuojan pomo, joka varmasti vaikutti myönteisesti tekstiin.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Saabin tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja peinu »

Väitettiin, että kilpailee mm. C-Marsun kanssa... Oiskohan E-mersu lähempänä totuutta.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Saabin tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

peinu kirjoitti:Väitettiin, että kilpailee mm. C-Marsun kanssa... Oiskohan E-mersu lähempänä totuutta.
Hinta voinee osua lähemmäksi C:tä, auton koko varmaan E:tä...? Kumpaan sen sit noista sijoittaa.
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Saabin tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja peinu »

AInakin mitä vertailuissa on tähän asti ollut, niin E:tä niissä on tarjottu. Ei C-sarjalaiseen voi aikuista ihmistä takapenkille laittaa...vaikka niitä takseina joskus näkee (jos kuski on pygmi ja penkki edessä)

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
2,3T sport
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
Paikkakunta: E-suomi
Viesti:

Re: Saabin tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja 2,3T sport »

juhokare kirjoitti:
siiseli kirjoitti:
J8 kirjoitti:http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... 0/03/31985

Kauppalehtihän meni "Saab uutisoinnissaan" jo ison harppauksen eteenpäin. Hienoa.
Miten on mahdollista ettei jutussa ole yhtään negatiivista sanaa?
Kuka noissa muuten ollut toimittajina aikaisemmin? Nyt oli:

Jussi Turtiainen
jussi.turtiainen@kauppalehti.fi
+358-10-665 101

Ja olihan siinä maahantuojan pomo, joka varmasti vaikutti myönteisesti tekstiin.
Eipä montaa riviä tarvinnut lukea kun tuli selväksi, että kirjoittaja on vaihtunut.
Ei ollut "rutiköyhä Spyker" ja muita lisukkeita tekstissä. Liki jokainen kauppalehden Saab-artikkeli on tähän asti lähtenyt Auli Maunon näppäimistöstä ja kirjoitushistoriaan pohjaten hän varmaan ottaisi lopputilin ennenkuin kirjoittaisi noin pitkän jutun Saabista ilman vahvoja negatiivisia värityksiä.

Tämä Jussi Turtiainenhan uutisoi/raportoi asioista peräti neutraalisti. Ei kehunut mitenkään muttei haukkunutkaan. Vaikuttaa ammattitaitoiselta toimittajalta :D
STCF #9
9-5-98 stage-?, 9k 2,3T -98 stage-7, 9-3SS TX -08
Klubi #1812
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3857
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: Saabin tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Kyllä. Kertoo asian sellaisenaan kuin se on. :)
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
wesku
"Hölösuu"
Viestit: 3599
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 11:38

Re: Saabin tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja wesku »

Kaikenlaista sitä väitetäänkin:

"Olemme saaneet viime aikoina osaksemme runsaasti sympatiaa. Liikenteessä on paljon vanhoja Saabeja ja asiakkaat ovat merkkiuskollisia. Tästä on hyvä ponnistaa eteenpäin. "

En muista milloin oli viimeksi juttua Suomessa rekisteröityjen Saabien ikäjakaumasta mutta taitaa vieläkin olla puolet 80-luvulta ja vanhempia.

Jos nyt ajatellaan vaikka klubilaisia, foorumilaisia ja support kokoontumiseenkin osallistuneita, monellakohan oikeasti on mitään kiinnostusta ostaa uusia autoja. Yli 20-vuotiailla muuten vaan ajavista puhumattakaan. Ponnistakaa vaan siitä hyvin eteenpäin, sympatiat ja onnea "hyppyyn" :)
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3857
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: Saabin tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja juhokare »

wesku kirjoitti:... monellakohan oikeasti on mitään kiinnostusta ostaa uusia autoja.
Ainakin minua kiinnostaisi uusi Saab, mutta voi olla, etten pysty ihan heti laittamaan sellaista. :roll:
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
saab93f
"Aero"
Viestit: 448
Liittynyt: Pe Elo 15, 2003 11:49
Paikkakunta: Oulu

Re: Saabin tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja saab93f »

Täähän oli tosiaan (jos ei tuota C-luokkaan vertaamista lasketa) ensimmäinen neutraali juttu, suorastaan oikea toimtettu uutinen. Hyvä hyvä.

Minä en kyllä ymmärrä tuota hintavouhotusta - ilmainen ei voi olla ja jos 9-5 on saman hintainen kuin Geely S80 mutta varustetaso hurjasti parempi niin ei se minusta pielessä ole.
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3857
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: Saabin tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Uskoisin tulevan hinnan olevan ihan kohdillaan. :) Olihan minulla veikkauksena tuo aikaisemmin mainitsemani lukema.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
aero
-
Viestit: 8717
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Saabin tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja aero »

wesku kirjoitti:Jos nyt ajatellaan vaikka klubilaisia, foorumilaisia ja support kokoontumiseenkin osallistuneita, monellakohan oikeasti on mitään kiinnostusta ostaa uusia autoja. Yli 20-vuotiailla muuten vaan ajavista puhumattakaan. Ponnistakaa vaan siitä hyvin eteenpäin, sympatiat ja onnea "hyppyyn" :)
Jos nyt ajatellaan markkinataloutta ylipäätään, niin koko ketju vaikuttaa lopputulokseen. Mitä enemmän merkin käytetyille edustajille on kysyntää, sitä parempi niiden hinta ja arvostus on ja efekti siirtyy seuraavalle portaalle, joka ne autot ostaa uutena. Tästä portaasta osa ostaa auton suureltakin osin jälleenmyyntiarvon perusteella (muistattehan, tämä ainakin jokunen vuosi sitten oli M-B:n tärkein ominaisuus), jolloin uusien autojen myyntiä parantaa myös käytettyjen autojen ostajien merkkiuskollisuus. Jopa klubitapahtumissa, joihin kuitenkin moni valitsee sen enemmän harrastusta kaipaavan pelin (minäkin aion ainakin CSM:ään ajaa 9000CD:n (edelleen se sama punainen, jonka ehkä muistat Trollhättanin reissulta 2003), enkä suinkaan 9-3SC:tä), näkyy mielestäni aika hyvin nuorempaakin edustusta. Toki jos vielä saataisiin vanhempien ja harvinaisten hinta ylös (Sonett II:n lisäksi) ja esim. myyntipalstalla näkyvä T16-finkku (EOEA) olisi suorastaan käsistä revittävää materiaalia, ketjuefekti paranisi varmasti. Suomessa vain vanhojen Saabien tarjonta ylittää kysynnän, minkä vuoksi sinäkin voit ajaa halvalla, hyvinvarustetulla turbotonnarilla (vielä - hinnat ei ihan helpolla nouse, mutta ne kelvolliset yksilöt loppuu joskus).
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Lukittu