Ja hokasiko kukaan, että JÅJ sanoin 9-4X :n tulevan näytille jo huhtikuussa kun se on niin kovin tärkeä ameriikan markkinoille ja että 9-5SC esitellään Detroitissa. Myynti alkaa Q2 2011.Sonett73 kirjoitti:Uudessa TM:ssä (9/2010) on haastateltu Saabin pääjohtajaa Jan-Åke Jonssonia ja hän kertoo uudesta ongelmasta - autoja ei saada valmistukseen riittävästi, eikä riittävän nopeasti. On se kumma, kun kysyntää on niin paljon, etteivät kerkiä tekemään autoja kaikille halukkaille.
Myös uudessa Tuulilasissa oli juttua Spykeristä
Ari
Saabin tulevaisuus
Re: Saabin tulevaisuus
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
Re: Saabin tulevaisuus
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Re: Saabin tulevaisuus
Nyt palkataan 200 työntekijää. Jos vuoroja saataisiin muokattua tarvittaisiin mahdollisesti vielä 200 henkeä lisää.
9-3 SC 2.0t Vector -06
Re: Saabin tulevaisuus
Itse näen Saabin tulevaisuuden hyvänä, jos se saa moottoripuolella kehitettyä taloudellisemman diesel ja bensa koneen. Saabin suurin etu ja haitta on minusta että auto eroaa massasta hyvin paljon ja toivon että jatkossa pitävät saman linjan, eivätkä lähe tekemään autoistaan opel kopioita. Tulevaisuudessa kun Spyker pääsee suunnittelussa vauhtiin, luulisin että nähdään hianoja uusia Saab malleja!
Saab 9-3 SC 2006
Re: Saabin tulevaisuus
Kuitenkin taitaa olla, niin ettei ainakaan pitkään aikaan Saabilla ole varaa kehittää, eikä valmistaa itse moottoreita yms. komponentteja. Mutta jospa kuitenkin, niitä valmiita paketteja saataisiin viilattua sopimaan Saabin imagoa vastaaviksi.
Kaksoiskytkinvaihteisto pitäisi saada paikaisesti, siis sellainen mikä on Saab Aero X -konsepitiautossa jo kokeiltu
Ari
Kaksoiskytkinvaihteisto pitäisi saada paikaisesti, siis sellainen mikä on Saab Aero X -konsepitiautossa jo kokeiltu
Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Re: Saabin tulevaisuus
Huonoa ei kannata tehdä se on jo pois suljettu asia ja opittu GM ajoilta.9-5T kirjoitti:Toivottavasti ei niin mahdolliset voitot ei hupenisi takuuremppoihin.Sonett73 kirjoitti: Kaksoiskytkinvaihteisto pitäisi saada paikaisesti,
Saab 9-3 SC 2006
Re: Saabin tulevaisuus
Jos tuplakytkinvaihteisto kerran on niin umpisurkea kapistus, niin on se kumma miten suuret valmistajat yksi toisensa jälkeen niitä nyt markkinoille tuovat...
Re: Saabin tulevaisuus
Kai se on ihan hieno vaihteisto silloin kun sattuu toimimaan. Tuppaavat vaan olemaan melko lyhytikäisiä.Komppaaja kirjoitti:Jos tuplakytkinvaihteisto kerran on niin umpisurkea kapistus, niin on se kumma miten suuret valmistajat yksi toisensa jälkeen niitä nyt markkinoille tuovat...
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: Saabin tulevaisuus
Niin ja kaikki suurihan on kaunista vai miten se oli?Komppaaja kirjoitti:Jos tuplakytkinvaihteisto kerran on niin umpisurkea kapistus, niin on se kumma miten suuret valmistajat yksi toisensa jälkeen niitä nyt markkinoille tuovat...
Miksi jos tojota on umpitylsä auto niin massat ostaa sitä?
Miksi suurin osa esimerkiksi turvallisuusinnovaatioista on pienten autonvalmistajien käsialaa (Saab, Volvo)?
Miksi kaikki autot eivät ole täysin kopioita toisistaan?
9-3 SC Vector XWD -09
#3086
#3086
Re: Saabin tulevaisuus
No toyotahan on umpitylsä auto, siitä nyt ei pääse mihinkään. Mutta ei tuplakytkinvaihteistoja oltaisi nyt kovaa vauhtia tuomassa yhdelle jos toiselle valmistajalle, jos niitä ei kerran olisi testattu ja toimiviksi ja kestäviksi todettu. Kas kun muitakin automaatteja on tarjolla...
Mutta toisaalta, kun saabiin ei nyt ole sellaista tarjolla, niin pakkohan varsinaisten saab-fanien on haukkua se alimpaan maan rakoon....tuttua juttua.
Mutta toisaalta, kun saabiin ei nyt ole sellaista tarjolla, niin pakkohan varsinaisten saab-fanien on haukkua se alimpaan maan rakoon....tuttua juttua.
Re: Saabin tulevaisuus
Perehdypäs asioihin ennen kuin tulet tänne kateellisiksi haukkumaan.Komppaaja kirjoitti:No toyotahan on umpitylsä auto, siitä nyt ei pääse mihinkään. Mutta ei tuplakytkinvaihteistoja oltaisi nyt kovaa vauhtia tuomassa yhdelle jos toiselle valmistajalle, jos niitä ei kerran olisi testattu ja toimiviksi ja kestäviksi todettu. Kas kun muitakin automaatteja on tarjolla...
Mutta toisaalta, kun saabiin ei nyt ole sellaista tarjolla, niin pakkohan varsinaisten saab-fanien on haukkua se alimpaan maan rakoon....tuttua juttua.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: Saabin tulevaisuus
Kas kun en nyt ilman silmälaseja erota sanaa KATEELLINEN tuosta kirjoituksestani. Tarkennatko hiukan mitä tarkoitat ?t.t.j kirjoitti:Perehdypäs asioihin ennen kuin tulet tänne kateellisiksi haukkumaan.Komppaaja kirjoitti:No toyotahan on umpitylsä auto, siitä nyt ei pääse mihinkään. Mutta ei tuplakytkinvaihteistoja oltaisi nyt kovaa vauhtia tuomassa yhdelle jos toiselle valmistajalle, jos niitä ei kerran olisi testattu ja toimiviksi ja kestäviksi todettu. Kas kun muitakin automaatteja on tarjolla...
Mutta toisaalta, kun saabiin ei nyt ole sellaista tarjolla, niin pakkohan varsinaisten saab-fanien on haukkua se alimpaan maan rakoon....tuttua juttua.
Itse tarkoitan sitä, että riippumatta onko kyseessä auto, uuden tekniikan hilavitkutin tai mikä tahansa, niin sama kuvio toistuu aina : tietyn merkin fanit dissaavat juuri sitä ominaisuutta joka jo lähes kaikissa muissa alkaa olla, vaikka se kuinka hyvä olisikin. Eikä siinä sinänsä ole mitään pahaa, päinvastoin se on ymmärrettävää, jopa hieman liikuttavaa....varsinkin kun peltilehmistä puhutaan !
Re: Saabin tulevaisuus
Eli toisinsanoen väität, että täällä ollaan kateellisia, koska Saabiin ei ole saatavilla mielestäsi loistavaa vaihteistoa.Komppaaja kirjoitti:Kas kun en nyt ilman silmälaseja erota sanaa KATEELLINEN tuosta kirjoituksestani. Tarkennatko hiukan mitä tarkoitat ?t.t.j kirjoitti:Perehdypäs asioihin ennen kuin tulet tänne kateellisiksi haukkumaan.Komppaaja kirjoitti:No toyotahan on umpitylsä auto, siitä nyt ei pääse mihinkään. Mutta ei tuplakytkinvaihteistoja oltaisi nyt kovaa vauhtia tuomassa yhdelle jos toiselle valmistajalle, jos niitä ei kerran olisi testattu ja toimiviksi ja kestäviksi todettu. Kas kun muitakin automaatteja on tarjolla...
Mutta toisaalta, kun saabiin ei nyt ole sellaista tarjolla, niin pakkohan varsinaisten saab-fanien on haukkua se alimpaan maan rakoon....tuttua juttua.
Itse tarkoitan sitä, että riippumatta onko kyseessä auto, uuden tekniikan hilavitkutin tai mikä tahansa, niin sama kuvio toistuu aina : tietyn merkin fanit dissaavat juuri sitä ominaisuutta joka jo lähes kaikissa muissa alkaa olla, vaikka se kuinka hyvä olisikin. Eikä siinä sinänsä ole mitään pahaa, päinvastoin se on ymmärrettävää, jopa hieman liikuttavaa....varsinkin kun peltilehmistä puhutaan !
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: Saabin tulevaisuus
No itse asiassa kyllä ! Mutta en toki edellytä että kukaan sitä uskaltaa ääneen sanoa....
-
- "Hirsch"
- Viestit: 997
- Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
- Paikkakunta: Kalajoki
Re: Saabin tulevaisuus
No itse ainakin haikailen kaksoiskytkentävaihteiston perään Joskus sellaista kokeillut ja oli "sigamagee".
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06