Eikös tällä palstalla pitänyt keskustella ja tiedottaa Saabin tulevaisuudesta eikä väitellä
![Saab :saab:](./images/smilies/icon_saab.gif)
Onko muuten mitään tietoa tehtaan käynnistymisestä?
Omaa valintaa tai näkemysta puoltavia syitä halutessaa löytää vaikka mistä. Jos ei sitten muuta, niin vaikka bensatankin korkin väristä.lk kirjoitti:Turvallisuudessa ruotsalaiset vievät kyllä murskavoiton vielä. Vaikka EURONCAP testeissä kaikki autot saa nykyään 5 tähteä (skoda superb vain 4). Niin ruottalaiset taitavat edelleen olla ainoita, jotka tekevät esim. hirvitörmäystestejä. En ainakaan ole nähnyt yhtään mainintaa että Skoda tai vaikka AUdi olisi tälläisiä testejä tehnyt...
Nyt jos ottaa vaikka saabbien ja vaggineiden suhteellisen osuuden liikkeellä olevista autoista tai ajosuoritteesta, niin kummankohan ansiota tuo tulos enemmän on?Liikenneviraston tutkimus kirjoitti:Viimeisen kymmenen vuoden ajan [hirvikolareiden] määrä on jatkuvasti vähentynyt. Ensimmäistä kertaa yli 40 vuoteen hirvionnettomuuksissa ei myöskään kuollut yhtään ihmistä. 2000-luvulla kuolonuhreja on vuosittain tullut keskimäärin seitsemän. Tiedot käyvät ilmi Liikenneviraston tuoreesta selvityksestä.
Viimeinen mitä olen kuullut, pitäis tuotannon alkaa viikolla 35.ristoj kirjoitti:Eikös tällä palstalla pitänyt keskustella ja tiedottaa Saabin tulevaisuudesta eikä väitellävastaan Skoda ??????Väittelyaiheelle voisi perustaa oman palstan jos väittelyä joku viitsii jatkaa.Molemmat merkit varmaan hyviä omalta osiltaan.
Onko muuten mitään tietoa tehtaan käynnistymisestä?
Nykyisen korimallin Octavia esiteltiin syksyllä 2004 ja SportSedan kesällä 2002. Molemmille on tehty yksi merkittävämpi facelift. Eli kohtuullisen saman ikäisiä malleja ovat. Autotoimittajien mielestä 9-3 on ollut mallina ikivanha jo vuosikausia, mutta vasta tämän vuoden lehdissä olen huomannut myös Octavian olevan "vanhahtava".karitammi kirjoitti:Tuosta Saab vs. Skoda väittelystä tulee mieleen, että merkit olivat yhtä suuria 90-luvulla. Toista on johdettu vähän paremmin. Octavia on muuten tainnut uudistua kahdesti ja yksi facelift tehty sinä aikana kun NG9-3 on ollut myynnissä.
veini siekkinen kirjoitti:Saab 9-3 uudessa edelleen ne mitä pitää AUTOSSA pitää olla ajettavuus 10 ulkonäkö 10 moottori ttid hyötysuhde/ominaisuudet 10 ja lisävarusteita saa riittävästi.
pitäskö uudesta mallista tehdä joku halpa kia malli.corollan 1.3d moottori,skoda superi tylsä kori,väri vain punainen tai harmaa,sisustaaan kerni penkit ja ikkunaan lappu 24500e.
jos jotain pitäs heti uudistaa niin sisustain sai RAHALLA lisää luksusta,moottoriin joku teho paketti jolla sai jotain 230 hv/450 nm (parempi tietty kuin muilla valmistajilla ym) tähän suntaan ei ajassa taaksepäin ja ale lappua ikkunaan sitä soosia on jo tarpeeksi markinoilla.
Kitos korjauksesta. Luulin tuon 2009 mallin olevan seuraava sukupolvi. Tulee ajettua noilla työautoina, mutten ole neämmä tutustunut mallin historiiaan riittävästi.mike kirjoitti: Nykyisen korimallin Octavia esiteltiin syksyllä 2004 ja SportSedan kesällä 2002. Molemmille on tehty yksi merkittävämpi facelift. Eli kohtuullisen saman ikäisiä malleja ovat. Autotoimittajien mielestä 9-3 on ollut mallina ikivanha jo vuosikausia, mutta vasta tämän vuoden lehdissä olen huomannut myös Octavian olevan "vanhahtava".
Minusta nuo kaikki on Saabimaisesti suurinpiirtein 9. Tuskin missään autossa on kaikki kymppejä. Ysi kun kuuluu muutenkin Saabiin niin läheisesti. Mitä itse aiheeseen eli Saabin tulevaisuuteeen tulee niin tuntuu epätoivo valtaavan yhä useamman tälläkin foorumilla. Valitettavasti, eikä tämä talouskriisi tietenkään mitenkään helpota tilannetta.veini siekkinen kirjoitti:Saab 9-3 uudessa edelleen ne mitä pitää AUTOSSA pitää olla ajettavuus 10 ulkonäkö 10 moottori ttid hyötysuhde/ominaisuudet 10
Oletkos veini kuules tietoinen, että linearissa ja vectorissa on tismalleen samat alustat vakiona. Toki lisävarusteena on molempiin saanut ruksittua sporttialustaa, mutta siltikin oletusarvoisesti molemmissa sama alusta. Sama koskee 9⁵-mallia.veini siekkinen kirjoitti:palatakseni vielä 9-3 saabaaseen niin linearin ja vectorin ero alustassa suuri.jos käy koeajolla kannattaa valita vecktori vaikka käytetty,kyllä huomaa eron sama kyllä 9-5 malissakin.(10 arvosanat kuuluu vecktorille)