Saabin tulevaisuus II

Saabin konseptit ja tulevaisuuden suuntaukset.
Lukittu
ristoj
"Turbo"
Viestit: 299
Liittynyt: Pe Helmi 23, 2007 21:08
Paikkakunta: Kuopio

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja ristoj »


Eikös tällä palstalla pitänyt keskustella ja tiedottaa Saabin tulevaisuudesta eikä väitellä :saab: vastaan Skoda ??????Väittelyaiheelle voisi perustaa oman palstan jos väittelyä joku viitsii jatkaa.Molemmat merkit varmaan hyviä omalta osiltaan.

Onko muuten mitään tietoa tehtaan käynnistymisestä?
MRe
"Aero"
Viestit: 375
Liittynyt: Ke Joulu 14, 2005 11:20

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja MRe »

lk kirjoitti:Turvallisuudessa ruotsalaiset vievät kyllä murskavoiton vielä. Vaikka EURONCAP testeissä kaikki autot saa nykyään 5 tähteä (skoda superb vain 4). Niin ruottalaiset taitavat edelleen olla ainoita, jotka tekevät esim. hirvitörmäystestejä. En ainakaan ole nähnyt yhtään mainintaa että Skoda tai vaikka AUdi olisi tälläisiä testejä tehnyt...
Omaa valintaa tai näkemysta puoltavia syitä halutessaa löytää vaikka mistä. Jos ei sitten muuta, niin vaikka bensatankin korkin väristä.
Liikenneviraston tutkimus kirjoitti:Viimeisen kymmenen vuoden ajan [hirvikolareiden] määrä on jatkuvasti vähentynyt. Ensimmäistä kertaa yli 40 vuoteen hirvionnettomuuksissa ei myöskään kuollut yhtään ihmistä. 2000-luvulla kuolonuhreja on vuosittain tullut keskimäärin seitsemän. Tiedot käyvät ilmi Liikenneviraston tuoreesta selvityksestä.
Nyt jos ottaa vaikka saabbien ja vaggineiden suhteellisen osuuden liikkeellä olevista autoista tai ajosuoritteesta, niin kummankohan ansiota tuo tulos enemmän on?

Toki Skoda on Toijotan kanssa "harmaata massaa", mutta jos haluaa erottua, kannattaa sitten hankkia vaikka jo mainittu Alfa Romeo tai sitten sitikka.

Seitsemän- ja kahdeksankymmentäluvulla saappi, jos mikä, oli sitä "harmaata massaa": joka toinen auto + kaikki poliisiautot olivat saabbeja. Ja ensinmainittujenkin vallitseva väri taisi olla hopeanharmaa.
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3127
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja viggen »

ristoj kirjoitti:Eikös tällä palstalla pitänyt keskustella ja tiedottaa Saabin tulevaisuudesta eikä väitellä :saab: vastaan Skoda ??????Väittelyaiheelle voisi perustaa oman palstan jos väittelyä joku viitsii jatkaa.Molemmat merkit varmaan hyviä omalta osiltaan.

Onko muuten mitään tietoa tehtaan käynnistymisestä?
Viimeinen mitä olen kuullut, pitäis tuotannon alkaa viikolla 35. :?:

Mullerilla taas kokous kiinalaisten kanssa Tukholmassa.
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1316009- ... -stockholm
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
karitammi
"Aero"
Viestit: 490
Liittynyt: Pe Syys 01, 2006 17:23
Paikkakunta: Espoo

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja karitammi »

Tuosta Saab vs. Skoda väittelystä tulee mieleen, että merkit olivat yhtä suuria 90-luvulla. Toista on johdettu vähän paremmin. Octavia on muuten tainnut uudistua kahdesti ja yksi facelift tehty sinä aikana kun NG9-3 on ollut myynnissä.

Kyllä auton ostaminen on vähän hankalaa, jos ei sitä valmisteta. Sitä yksilöllisemmällä autollahan tietysti ajetaan, mitä kauemmin tuotanto seisoo. 8O .

Tämä amerikkalaisen pelastusrahauutinen vaikutti aika epämääräiseltä. Ehkä vielä joltain mantereelta löytyy liikemies, joka haluaa hukata rahansa. Ei hyvältä näytä minusta. Nyt on uusi dippi tulossa maailmantaloudessakin.

Lisäys: niin minusta NG 9-3:lle pitäisi saada seuraaja heti. Ei se mene enää kaupaksi kuin fanaatikoille. :saab:
veini siekkinen
"Hirsch"
Viestit: 889
Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja veini siekkinen »

Saab 9-3 uudessa edelleen ne mitä pitää AUTOSSA pitää olla ajettavuus 10 ulkonäkö 10 moottori ttid hyötysuhde/ominaisuudet 10 ja lisävarusteita saa riittävästi.
pitäskö uudesta mallista tehdä joku halpa kia malli.corollan 1.3d moottori,skoda superi tylsä kori,väri vain punainen tai harmaa,sisustaaan kerni penkit ja ikkunaan lappu 24500e.
jos jotain pitäs heti uudistaa niin sisustain sai RAHALLA lisää luksusta,moottoriin joku teho paketti jolla sai jotain 230 hv/450 nm (parempi tietty kuin muilla valmistajilla ym) tähän suntaan ei ajassa taaksepäin ja ale lappua ikkunaan sitä soosia on jo tarpeeksi markinoilla. :idea:
karitammi
"Aero"
Viestit: 490
Liittynyt: Pe Syys 01, 2006 17:23
Paikkakunta: Espoo

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja karitammi »

9-3 on minustakin hyvä auto ja kaikki Saabin mallit kestävät hyvin aikaa, minusta. En nyt ihan kymppejä antaisi, muuta se on mielipideasia. Itselläni on SC vm. 07 vielä pitkään.

Mielipideasia taas ei ole se, että yhä harveneva joukko tunnistaa hyvät puolet. Vanha keskiluokan malli ja tuotantokatkot eivät auta asiaan. Uudet 95 ja 94 eivät riitä pelastamaan merkkiä. Tarvitaan keskikokoinen uusi malli sekä pikkuautokin olisi varmaan hyvä.
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1641
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja mike »

karitammi kirjoitti:Tuosta Saab vs. Skoda väittelystä tulee mieleen, että merkit olivat yhtä suuria 90-luvulla. Toista on johdettu vähän paremmin. Octavia on muuten tainnut uudistua kahdesti ja yksi facelift tehty sinä aikana kun NG9-3 on ollut myynnissä.
:saab:
Nykyisen korimallin Octavia esiteltiin syksyllä 2004 ja SportSedan kesällä 2002. Molemmille on tehty yksi merkittävämpi facelift. Eli kohtuullisen saman ikäisiä malleja ovat. Autotoimittajien mielestä 9-3 on ollut mallina ikivanha jo vuosikausia, mutta vasta tämän vuoden lehdissä olen huomannut myös Octavian olevan "vanhahtava".
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Komppaaja
"Hirsch"
Viestit: 838
Liittynyt: Ti Tammi 12, 2010 15:42

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Komppaaja »

veini siekkinen kirjoitti:Saab 9-3 uudessa edelleen ne mitä pitää AUTOSSA pitää olla ajettavuus 10 ulkonäkö 10 moottori ttid hyötysuhde/ominaisuudet 10 ja lisävarusteita saa riittävästi.
pitäskö uudesta mallista tehdä joku halpa kia malli.corollan 1.3d moottori,skoda superi tylsä kori,väri vain punainen tai harmaa,sisustaaan kerni penkit ja ikkunaan lappu 24500e.
jos jotain pitäs heti uudistaa niin sisustain sai RAHALLA lisää luksusta,moottoriin joku teho paketti jolla sai jotain 230 hv/450 nm (parempi tietty kuin muilla valmistajilla ym) tähän suntaan ei ajassa taaksepäin ja ale lappua ikkunaan sitä soosia on jo tarpeeksi markinoilla. :idea:

No jopas se nyt on sitten erinomainen.....en itse nyt 9-3 SS:llä ajaneena ihan allekirjoita noita arvosanoja..... :P
karitammi
"Aero"
Viestit: 490
Liittynyt: Pe Syys 01, 2006 17:23
Paikkakunta: Espoo

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja karitammi »

mike kirjoitti: Nykyisen korimallin Octavia esiteltiin syksyllä 2004 ja SportSedan kesällä 2002. Molemmille on tehty yksi merkittävämpi facelift. Eli kohtuullisen saman ikäisiä malleja ovat. Autotoimittajien mielestä 9-3 on ollut mallina ikivanha jo vuosikausia, mutta vasta tämän vuoden lehdissä olen huomannut myös Octavian olevan "vanhahtava".
Kitos korjauksesta. Luulin tuon 2009 mallin olevan seuraava sukupolvi. Tulee ajettua noilla työautoina, mutten ole neämmä tutustunut mallin historiiaan riittävästi.
Avatar
tosu
"Viggen"
Viestit: 527
Liittynyt: To Kesä 02, 2005 14:11
Paikkakunta: Naantali

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja tosu »

veini siekkinen kirjoitti:Saab 9-3 uudessa edelleen ne mitä pitää AUTOSSA pitää olla ajettavuus 10 ulkonäkö 10 moottori ttid hyötysuhde/ominaisuudet 10
Minusta nuo kaikki on Saabimaisesti suurinpiirtein 9. Tuskin missään autossa on kaikki kymppejä. Ysi kun kuuluu muutenkin Saabiin niin läheisesti. Mitä itse aiheeseen eli Saabin tulevaisuuteeen tulee niin tuntuu epätoivo valtaavan yhä useamman tälläkin foorumilla. Valitettavasti, eikä tämä talouskriisi tietenkään mitenkään helpota tilannetta.
Saabilla jo vuodesta 1982, nyt kesällä 2008 Saab 9-3 Vector BioPower A Cabriolet ja talvella 2002 9-5 Arc A
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1641
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja mike »

Aika synkältähän tuo alkaa näyttää, varsinkin kun jälleenmyyjiä alkaa lopettelemaan toimintaansa ja heidän usko merkkiin on mennyt.

Jonkun verran kuitenkin antaa toivoa se, että ilmeisesti ihan tosissaan vielä yrittävät saada tuotantoa pyörimään kun kuitenkin palkatkin ovat maksaneet vaikkei monikaan ole tehny töitä aikoihin.

Usko on aika lailla kiinalaisten varassa, mutta kuluvan kuukauden aikanahan se selviää pannaanko lappu luukulle vai ei. Jossei tuotanto käynnisty tämän kuun lopussa tai viimeistään syyskuun alkupuolella niin sitten menee kyllä jo liian hankalaksi saada hommia pyörimään.

Mutta mikä sitten meni mönkään että näin pahaan lyhyen ajan rahoituksen kriisiin ajauduttiin tavallaan "yllättäen"?
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4220
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Eiköhän siinä suurimmat ongelmat johtuneet GM:n ilmoituksesta "Saab tapetaan", joka levisi ympäri maailmaa. Suurin osa potentiaalisista asiakkaista ei vieläkään tiedä, että Saab myytiinkin eteenpäin.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja core2 »

Meidän läänin paikallislehti ainakin uskoo tulevaan. (vai oiskohan salaista tietoa?)
Oli tällainen mainos perjantain lehdessä.


Kuva
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
veini siekkinen
"Hirsch"
Viestit: 889
Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja veini siekkinen »

Harvoja joka tuon uutuuden nähnyt livenä.
palatakseni vielä 9-3 saabaaseen niin linearin ja vectorin ero alustassa suuri.jos käy koeajolla kannattaa valita vecktori vaikka käytetty,kyllä huomaa eron sama kyllä 9-5 malissakin.(10 arvosanat kuuluu vecktorille)
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5266
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

veini siekkinen kirjoitti:palatakseni vielä 9-3 saabaaseen niin linearin ja vectorin ero alustassa suuri.jos käy koeajolla kannattaa valita vecktori vaikka käytetty,kyllä huomaa eron sama kyllä 9-5 malissakin.(10 arvosanat kuuluu vecktorille)
Oletkos veini kuules tietoinen, että linearissa ja vectorissa on tismalleen samat alustat vakiona. Toki lisävarusteena on molempiin saanut ruksittua sporttialustaa, mutta siltikin oletusarvoisesti molemmissa sama alusta. Sama koskee 9⁵-mallia.
10 arvosanat kuuluu siis ehjälle sport-alustalle.

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Lukittu