Saabin tulevaisuus
-
- "Hirsch"
- Viestit: 892
- Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56
Re: Saabin tulevaisuus
moi.ei ole yhtään laatikko vikaista saabia ole ollut vielä miljoonaan kilometriin.
mutta paras on vaan 96 kuupan vapaakytkin laatikko johon ei ole pystynyt toyotan eikä mersun saatikka bmw valmistaja niillä ei visiin kunnon insinöörejä vielä kehissä,joskus vanhakin voi olla hyvä.
mutta paras on vaan 96 kuupan vapaakytkin laatikko johon ei ole pystynyt toyotan eikä mersun saatikka bmw valmistaja niillä ei visiin kunnon insinöörejä vielä kehissä,joskus vanhakin voi olla hyvä.
Re: Saabin tulevaisuus
Tässä nyt taas jotain mitä kaikkien kannattaa katsoa(englantia ymmärtävät):
http://www.autolinedetroit.tv/show/1418
http://www.autolinedetroit.tv/show/1418
Re: Saabin tulevaisuus
Jos ei mitään muuta halua kuunnella niin ehkä viimeinen minuutti.
Muller niin kauhiasti haluaisi aloittaa tekemään "takaisin juurille" autoa, missä on aerodynaaminen pisaran muoto ja pieni taloudellinen moottori. (kai se saa tehokaskin olla?). Vähän ennenaikaista sanoa, että rahoitus olisi kasassa, mutta lähellä ollaan.
Muller niin kauhiasti haluaisi aloittaa tekemään "takaisin juurille" autoa, missä on aerodynaaminen pisaran muoto ja pieni taloudellinen moottori. (kai se saa tehokaskin olla?). Vähän ennenaikaista sanoa, että rahoitus olisi kasassa, mutta lähellä ollaan.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: Saabin tulevaisuus
Näihin alleviivauksiin koko lailla kitetytyy homman nimi. En nyt ihan ulkomuistista saa kaiveltua, että koska audin (volkkarin), bemun tai mersun toimari olisi julkisuudessa kertonut, että kyllä me kauhiasti haluttais tehdä autoja, mutta kun ei oo rahaa. Ja miksi nämä kolme automerkkiä esimerkkinä? Eikö tuolla toisissa ketjuissa ole vertailtu uutta 9-5:sta 7-sarjan bimmereihin ja isoihin mersuihin...peinu kirjoitti:Muller niin kauhiasti haluaisi aloittaa tekemään "takaisin juurille" autoa, missä on aerodynaaminen pisaran muoto ja pieni taloudellinen moottori. (kai se saa tehokaskin olla?). Vähän ennenaikaista sanoa, että rahoitus olisi kasassa, mutta lähellä ollaan.
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7655
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Saabin tulevaisuus
No ei nyt kovin ruveta hehkuttelemaan noita vagineita.....
Murheita tuntuu riittävän...
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=1229.0
Murheita tuntuu riittävän...
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=1229.0
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Saabin tulevaisuus
Ööö... so? Jossain muualla olen kirjoitellut, että näitä on turha hehkuttaa, kun ennemmin tai myöhemmin pamahtaa omaan nilkkaan. Volvofoorumilla naureskeltiin vag-konsernin moottoriongelmille, kunnes selvisi että vollen omat diisselit käyvät voiteluöljyllä ja voitelevat naftalla...9000CD23T kirjoitti:No ei nyt kovin ruveta hehkuttelemaan noita vagineita.....
Murheita tuntuu riittävän...
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=1229.0
Nähtäisiin nyt se eka uusi 9-5 ja katsotaan missä se on vuoden päästä vikatilastoissa.
Re: Saabin tulevaisuus
JEA! Kauppalehden ensimmäinen positiivinen uutinen Saabista sitten... Nooooh.... öööö.... Koskaan?
Varastettu: http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... 0/05/33703
Saabilla menee nyt hyvin: "Plussalle jo ensi vuonna"
Perjantai 21.05.2010 klo 18:08 (päivitetty pe 18:19) Kauppalehti
Saabilla menee nyt hyvin: "Plussalle jo ensi vuonna"
Perjantai 21.05.2010 klo 18:08 (päivitetty pe 18:19) Kauppalehti
Moneen kertaan kuolleeksi manatun Saabin tulevaisuus näyttää Tekniikan Maailman mukaan nyt loistavalta.
Saabin pääjohtaja Jan-Åke Jonsson laskee alun perin australialaisen Drive-lehden pyynnöstä, että automerkillä on hyvät mahdollisuudet päästä plussalle jo ensi vuoden jälkipuoliskolla. Siihen tarvitaan ehkä vain 80 000 myytyä autoa.
Vuonna 2008 maailmassa myytiin Tekniikan Maailman mukaan 98 000 Saabia.
Jonsson pitää mahdollisena, ettei Saabista tule ensi vuonna vain kannattavaa vaan erittäin kannattava.
Kauppalehti
Varastettu: http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... 0/05/33703
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
Re: Saabin tulevaisuus
http://www.tekniikanmaailma.fi/uutiset/ ... -myynnilla Tuossa tuo TM:n uutinen.
Viimeksi muokannut Pertttu, La Touko 22, 2010 15:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Saabin tulevaisuus
Mukava lukea positiivisia uutisia. Niitä tarvitaan.
Saabin ostaminen on Spykerin hepulle riskipeliä, siinä voi hävitä helposti kaikki panokset. Toisaalta ostohinta oli edullinen, mutta sitä se oli juuri riskin takia. Jos kauppa olisi ollut edullinen ja alihinnoiteltu, olisi myös ostajia ollut jonoksi saakka. Ainahan hinta (ja sitä myöten tuotto) ja riski kulkevat käsi kädessä. Lisäksi minusta tuntuu, että kaikkea ei ole kerrottu julkisuuteen.
Saabin ostaminen on Spykerin hepulle riskipeliä, siinä voi hävitä helposti kaikki panokset. Toisaalta ostohinta oli edullinen, mutta sitä se oli juuri riskin takia. Jos kauppa olisi ollut edullinen ja alihinnoiteltu, olisi myös ostajia ollut jonoksi saakka. Ainahan hinta (ja sitä myöten tuotto) ja riski kulkevat käsi kädessä. Lisäksi minusta tuntuu, että kaikkea ei ole kerrottu julkisuuteen.
Ostan: 2-tahti Saab
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Re: Saabin tulevaisuus
http://www.taloussanomat.fi/liikenne/20 ... 107632/139
Spyker suunnittelee uutta versiota legendaariseksi mainitusta Saab 92:sta, jota valmistettiin vuosina 1949–56.
....
Uusi olisi vanhojen pikku-Saabien mukaisesti pisaranmallinen, Muller kertoo, mutta ei paljasta, keiden kanssa hän neuvottelee asiasta.
Aika rohkealta idealta kuulostaa, mutta parhaimmillaan tossa voisi olla aineksia tosi mielenkiintoiseen kulkineeseen .
Spyker suunnittelee uutta versiota legendaariseksi mainitusta Saab 92:sta, jota valmistettiin vuosina 1949–56.
....
Uusi olisi vanhojen pikku-Saabien mukaisesti pisaranmallinen, Muller kertoo, mutta ei paljasta, keiden kanssa hän neuvottelee asiasta.
Aika rohkealta idealta kuulostaa, mutta parhaimmillaan tossa voisi olla aineksia tosi mielenkiintoiseen kulkineeseen .
#1970
Re: Saabin tulevaisuus
Tuo pikku-Saab pitäisi sitten olla kilpailija esimerkiksi Minille, mutta mielestäni retro sen ei silti tarvitse olla kunhan on riittävän erikoinen. Mikään iso segmentti tuo pikku-premiumautoluokka ei ole, mutta eiköhän jollain lainatulla pohjalevyllä voisi olla ihan mahdollista vaikka menestyä.
Kilpailijat 9-2:lla pitäisi löytyä joukosta Mini, BMW 1-sarja, Alfat MiTo/Giulietta. Golfin ja Corollan kilpailijaa lienee täysin turha yrittää tehdä.
Kilpailijat 9-2:lla pitäisi löytyä joukosta Mini, BMW 1-sarja, Alfat MiTo/Giulietta. Golfin ja Corollan kilpailijaa lienee täysin turha yrittää tehdä.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Re: Saabin tulevaisuus
Jotenkin tulee kyyniseen mieleeni sellainenkin mahdollisuus, että "on se nyt prhana, että venkoilevat vielä siinä, vaikka ollaan meidän lehdessä ne kuopattu jo moneen kertaan."Pertttu kirjoitti:http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/saab ... -kusetusta
Kyllähän tuossa jutussa on "totta toinen puoli", mutta kovin, kovin hanakkaasti käydään tuohon asiaan kiinni. Jopa niin, että sen voisi -joku kyyninen- tulkita itsetarkoitukselliseksi arvosteluksi.
9-3 SC 1.8t 2006
9-5 SC 2.3t Vector 2002 (vaimon)
9-5 SC 2.3t Vector 2002 (vaimon)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8094
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Saabin tulevaisuus
Kaikissa näissä synkistely-artikkeleissa tuntuu olevan kantavana teemana tuo Spykerin muutaman kymmenen auton vuosituotanto ja Saabin viime vuoden onnettomat myyntiluvut. Sitten kovaan ääneen ihmetellään, että miten tällaisilla luvuilla muka voidaan tehdä voittoa...-pete kirjoitti: Kyllähän tuossa jutussa on "totta toinen puoli", mutta kovin, kovin hanakkaasti käydään tuohon asiaan kiinni. Jopa niin, että sen voisi -joku kyyninen- tulkita itsetarkoitukselliseksi arvosteluksi.
Juu, kovin usein eli aina mainitsematta jää muun muassa semmoiset seikat, että Saab-Spyker on käytännössä saanut/saamassa ilmaiseksi kolme uutta automallia; NG9-5 sedan ja Wagon, sekä 9-4X. Eli näiden kehitystyö on jo tehty/maksettu, ja Saab on velaton yhtiö. Kolme uutta mallia n. vuoden sisään on jotain sellaista, jota GM:n aikaan ei nähty koskaan (=myyntipotentiaali). Lisäksi kaikki vanhoihin malleihin myydyistä varaosista saatavat tulot menee 100% Saabille, ei GM:lle. BAIC yhteistyöstäkin saadaan tuloja.
Kaikki Saabista tarjouksia jättäneet puhuivat business planeissansa voitollisuuden rajan olevan 100000 +/-20000 autoa, kun ei tarvitse tehdä miinusta GM:n sisäisten siirtojen takia (näytetään kirjanpidossa voittoa vain siellä missä on edullinen verotus).
Mieluusti katselisin ainakin vuoden 2011 loppupuolelle, niin nähdään missä myyntiluvut menee. Siihen asti kaikki julkisuus otetaan tietysti vastaan, myös Huulilasin Saab-antipatioita purkavan toimittajan toimesta
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Saabin tulevaisuus
Viimeksi muokannut Risto, Ti Maalis 01, 2011 22:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.