Saabin tulevaisuus II
Re: Saabin tulevaisuus II
Ahhe on saabin tulevaisuus, hyvin sopii tämän alle kaikki jutut .
Toinen asia sitten, kun saabilla ei enää ole tulevaisuutta, herää tietenkin mieleen kysymys? Pitäisikö olla tulevaisuutta, hetken asiaa mietittyäni, tulin tulokseen, ei tarvitse, Näitä samoja autoja on tarjolla vaikka kuinka, on se sitten minknä merkkinen tahansa. Saab , Saabina on kuollut jo parikymmentä vuotta sitten. Se että keullassa lukee saab, ei tarkoita, että autolla olisi oikeastaan mitään tekemistä saabin kanssa.
Sama juttu kuin Englanissa myydään vauxhallia, vaikka kysessä on Ford,Aivan yhtä hyvin saabin tilalla olisi voinut keulassa lukea Opel. Sitikan keulassa Pösö, tai päivastoin.
Onhan näitä esimerkkejä, Voi olla, että joku, joskus, se joka omistaa tuotemerkin, eli Saabin, alkaa tekemään, jossain, jonkinalsita kotteroa ja antaa sille nimeksi saab.
Kuten VAG konserni antoi yhdelle kotterolleen nimeksi Bugatti, tais maksaakin nimestä jotain, saabin nimestä tuskin montaa euroa tarvitsee maksaa.
Kun alkavat realisoimaan Saabi omaisuutta, niin kannattas varmaan olla paikalla kun Saabin museota tyhjennetään.
Toinen asia sitten, kun saabilla ei enää ole tulevaisuutta, herää tietenkin mieleen kysymys? Pitäisikö olla tulevaisuutta, hetken asiaa mietittyäni, tulin tulokseen, ei tarvitse, Näitä samoja autoja on tarjolla vaikka kuinka, on se sitten minknä merkkinen tahansa. Saab , Saabina on kuollut jo parikymmentä vuotta sitten. Se että keullassa lukee saab, ei tarkoita, että autolla olisi oikeastaan mitään tekemistä saabin kanssa.
Sama juttu kuin Englanissa myydään vauxhallia, vaikka kysessä on Ford,Aivan yhtä hyvin saabin tilalla olisi voinut keulassa lukea Opel. Sitikan keulassa Pösö, tai päivastoin.
Onhan näitä esimerkkejä, Voi olla, että joku, joskus, se joka omistaa tuotemerkin, eli Saabin, alkaa tekemään, jossain, jonkinalsita kotteroa ja antaa sille nimeksi saab.
Kuten VAG konserni antoi yhdelle kotterolleen nimeksi Bugatti, tais maksaakin nimestä jotain, saabin nimestä tuskin montaa euroa tarvitsee maksaa.
Kun alkavat realisoimaan Saabi omaisuutta, niin kannattas varmaan olla paikalla kun Saabin museota tyhjennetään.
Ei enää saabeja, nyt mennään 207 sport Pösöllä
Re: Saabin tulevaisuus II
Pussihousun puhetta. Kaasarisatkun omistajana on helppo todeta, että luojan kiitos ettei aitosaabeja ole tehty 20 vuoteen.Oldis kirjoitti:Saab , Saabina on kuollut jo parikymmentä vuotta sitten. Se että keullassa lukee saab, ei tarkoita, että autolla olisi oikeastaan mitään tekemistä saabin kanssa.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: Saabin tulevaisuus II
Siis meinaat, että vaikka nokkapellissä seisoo merkki "Saab" niin sitä voi yhtä hyvin kutsua "Volvo- Sonett" merkkiseksi. Ja kokeilepa mennä Harlikkajengille sanomaan, että ai sä ajelet Buell'illa vaikka tankin sivulla seisoo Harley-Davidson tai sitten päinvastoin.Oldis kirjoitti:Ahhe on saabin tulevaisuus, hyvin sopii tämän alle kaikki jutut .
Toinen asia sitten, kun saabilla ei enää ole tulevaisuutta, herää tietenkin mieleen kysymys? Pitäisikö olla tulevaisuutta, hetken asiaa mietittyäni, tulin tulokseen, ei tarvitse, Näitä samoja autoja on tarjolla vaikka kuinka, on se sitten minknä merkkinen tahansa. Saab , Saabina on kuollut jo parikymmentä vuotta sitten. Se että keullassa lukee saab, ei tarkoita, että autolla olisi oikeastaan mitään tekemistä saabin kanssa.
Sama juttu kuin Englanissa myydään vauxhallia, vaikka kysessä on Ford,Aivan yhtä hyvin saabin tilalla olisi voinut keulassa lukea Opel. Sitikan keulassa Pösö, tai päivastoin.
Eikös tuo Vauxhall ollutkaan Ooppeli niinkuin se oli ennen.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Saabin tulevaisuus II
Joo, joku kirjoitti täällä aiemmin "sekarotuisista" tarkoittaen noita GM -ajan SAABeja. Mutta:t.t.j kirjoitti:Pussihousun puhetta. Kaasarisatkun omistajana on helppo todeta, että luojan kiitos ettei aitosaabeja ole tehty 20 vuoteen.Oldis kirjoitti:Saab , Saabina on kuollut jo parikymmentä vuotta sitten. Se että keullassa lukee saab, ei tarkoita, että autolla olisi oikeastaan mitään tekemistä saabin kanssa.
1. 96:ssa oli Fordin V4 -moottori
2. 99:ssä oli muistaakseni alunperin Triumphilta lainattu 1,7 -litran moottori
jne. jne.
Joten eiköhän nuo kaikki SAABit ole enemmän tai vähemmän sekarotuisia? Varsinaisia "epäaitoja" SAABeja ovat olleet 9-2x ja 9-7x.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Saabin tulevaisuus II
Epäaidoin lie ollut saab 600, ei edes yritystä naamioida saabiksi. :)Turbo Sensonic kirjoitti:Joten eiköhän nuo kaikki SAABit ole enemmän tai vähemmän sekarotuisia? Varsinaisia "epäaitoja" SAABeja ovat olleet 9-2x ja 9-7x.
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Saabin tulevaisuus II
Oho, empä tiennyt tollasta oikeesti olleen olemassa kun asiasta mainitsi!Tobbana kirjoitti: Epäaidoin lie ollut saab 600, ei edes yritystä naamioida saabiksi.
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
-
- "Viggen"
- Viestit: 571
- Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38
Re: Saabin tulevaisuus II
Mielestäni 9000 ja 9-3:t ja 9-5:t ovat aitoja Saabeja, Saab-Lancia ja sabaru 9-2 eivät.
Re: Saabin tulevaisuus II
9000 oli tehty yhdessä Fiatin ja Alfa romneon kanssa, ns Tipo 4 projekti, joten se on kaukana aidosta saabista, 9-5 ja 9-3 taasen ovat Opeleita. Sama pohjalevy.
Minusta aidot saabit loppui silloin kun 2 tahti koneista luovuttiin, palatiin sitten takas kun rupesivat itse tekemään 2,0 litran moottoria, 99 malliin ja 900 seen.
Minusta aidot saabit loppui silloin kun 2 tahti koneista luovuttiin, palatiin sitten takas kun rupesivat itse tekemään 2,0 litran moottoria, 99 malliin ja 900 seen.
Ei enää saabeja, nyt mennään 207 sport Pösöllä
Re: Saabin tulevaisuus II
Ja silti nämä mainitsemasi epäsaabit ovat aitosaabeja parempia. Kumma juttu.Oldis kirjoitti:9000 oli tehty yhdessä Fiatin ja Alfa romneon kanssa, ns Tipo 4 projekti, joten se on kaukana aidosta saabista, 9-5 ja 9-3 taasen ovat Opeleita. Sama pohjalevy.
Minusta aidot saabit loppui silloin kun 2 tahti koneista luovuttiin, palatiin sitten takas kun rupesivat itse tekemään 2,0 litran moottoria, 99 malliin ja 900 seen.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Saabin tulevaisuus II
Tammikuuksi 14. ja 15. päiväksi suunnitellaan taas globaalia convoyta. Pitäisikö meidänkin polkaista sellainen käyntiin?
Edit: linkki: http://www.outside-saab.com/
Edit: linkki: http://www.outside-saab.com/
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Saabin tulevaisuus II
Nykyisyyden ymmärtämiseksi pitäisi tuntea enemmän menneisyyttä.Miten taas liittyy Saabin tulevaisuuteen
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Saabin tulevaisuus II
Touché9000CD23T kirjoitti:Nykyisyyden ymmärtämiseksi pitäisi tuntea enemmän menneisyyttä.Miten taas liittyy Saabin tulevaisuuteen
Re: Saabin tulevaisuus II
Mutta menneisyydessä eläminen ei auta tulevaisuutta.9000CD23T kirjoitti:Nykyisyyden ymmärtämiseksi pitäisi tuntea enemmän menneisyyttä.Miten taas liittyy Saabin tulevaisuuteen
Historia on historiaa, mutta tässä Saabin tapauksessa siellä menneisyyden havinassa rypeminen ei auta pätkääkään. Jos haluaa sen 20-30 vuotta vanhan kiesin, niin eikun hakemaan jonkun navetan takaa, tai romikselta. Been there,done that.
Ehkä tämän ketjun nimen voi kohta vaihtaa esim. nostalgia fiilistelyksi tai Saabin muistolle jne.
Itseäni ainakin kiinnostaa enemmän ostaako joku konkurssi pesän (alkaako vielä jonkinmoinen tuotanto jne), kuin tämä historiassa rypeminen.
sh*t happens ja mennyttä ei voi korjata. Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä!
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Saab 9-5 Aero
Re: Saabin tulevaisuus II
Kutsumisiasi Aitoja saabeja ei sitten olekaan. Ei edes niinkutsuttu UR-saab ole siinä tapauksessa saab'i koska siihen oli lainattu DKW:n moottori.Fred Scuttle kirjoitti:Mielestäni 9000 ja 9-3:t ja 9-5:t ovat aitoja Saabeja, Saab-Lancia ja sabaru 9-2 eivät.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.