Saabin tulevaisuus II

Saabin konseptit ja tulevaisuuden suuntaukset.
Lukittu
Oldis
"Tuplakaasari"
Viestit: 66
Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 14:20
Paikkakunta: Imatra

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Oldis »

Ahhe on saabin tulevaisuus, hyvin sopii tämän alle kaikki jutut .

Toinen asia sitten, kun saabilla ei enää ole tulevaisuutta, herää tietenkin mieleen kysymys? Pitäisikö olla tulevaisuutta, hetken asiaa mietittyäni, tulin tulokseen, ei tarvitse, Näitä samoja autoja on tarjolla vaikka kuinka, on se sitten minknä merkkinen tahansa. Saab , Saabina on kuollut jo parikymmentä vuotta sitten. Se että keullassa lukee saab, ei tarkoita, että autolla olisi oikeastaan mitään tekemistä saabin kanssa.
Sama juttu kuin Englanissa myydään vauxhallia, vaikka kysessä on Ford,Aivan yhtä hyvin saabin tilalla olisi voinut keulassa lukea Opel. Sitikan keulassa Pösö, tai päivastoin.

Onhan näitä esimerkkejä, Voi olla, että joku, joskus, se joka omistaa tuotemerkin, eli Saabin, alkaa tekemään, jossain, jonkinalsita kotteroa ja antaa sille nimeksi saab.
Kuten VAG konserni antoi yhdelle kotterolleen nimeksi Bugatti, tais maksaakin nimestä jotain, saabin nimestä tuskin montaa euroa tarvitsee maksaa.
Kun alkavat realisoimaan Saabi omaisuutta, niin kannattas varmaan olla paikalla kun Saabin museota tyhjennetään.
Ei enää saabeja, nyt mennään 207 sport Pösöllä
t.t.j
"Hölösuu"
Viestit: 2183
Liittynyt: La Syys 15, 2007 09:30
Paikkakunta: Turku

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja t.t.j »

Oldis kirjoitti:Saab , Saabina on kuollut jo parikymmentä vuotta sitten. Se että keullassa lukee saab, ei tarkoita, että autolla olisi oikeastaan mitään tekemistä saabin kanssa.
Pussihousun puhetta. Kaasarisatkun omistajana on helppo todeta, että luojan kiitos ettei aitosaabeja ole tehty 20 vuoteen. :wink:
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja core2 »

Oldis kirjoitti:Ahhe on saabin tulevaisuus, hyvin sopii tämän alle kaikki jutut .

Toinen asia sitten, kun saabilla ei enää ole tulevaisuutta, herää tietenkin mieleen kysymys? Pitäisikö olla tulevaisuutta, hetken asiaa mietittyäni, tulin tulokseen, ei tarvitse, Näitä samoja autoja on tarjolla vaikka kuinka, on se sitten minknä merkkinen tahansa. Saab , Saabina on kuollut jo parikymmentä vuotta sitten. Se että keullassa lukee saab, ei tarkoita, että autolla olisi oikeastaan mitään tekemistä saabin kanssa.
Sama juttu kuin Englanissa myydään vauxhallia, vaikka kysessä on Ford,Aivan yhtä hyvin saabin tilalla olisi voinut keulassa lukea Opel. Sitikan keulassa Pösö, tai päivastoin.
Siis meinaat, että vaikka nokkapellissä seisoo merkki "Saab" niin sitä voi yhtä hyvin kutsua "Volvo- Sonett" merkkiseksi. Ja kokeilepa mennä Harlikkajengille sanomaan, että ai sä ajelet Buell'illa vaikka tankin sivulla seisoo Harley-Davidson tai sitten päinvastoin.

Eikös tuo Vauxhall ollutkaan Ooppeli niinkuin se oli ennen.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

t.t.j kirjoitti:
Oldis kirjoitti:Saab , Saabina on kuollut jo parikymmentä vuotta sitten. Se että keullassa lukee saab, ei tarkoita, että autolla olisi oikeastaan mitään tekemistä saabin kanssa.
Pussihousun puhetta. Kaasarisatkun omistajana on helppo todeta, että luojan kiitos ettei aitosaabeja ole tehty 20 vuoteen. :wink:
Joo, joku kirjoitti täällä aiemmin "sekarotuisista" tarkoittaen noita GM -ajan SAABeja. Mutta:

1. 96:ssa oli Fordin V4 -moottori
2. 99:ssä oli muistaakseni alunperin Triumphilta lainattu 1,7 -litran moottori
jne. jne.

Joten eiköhän nuo kaikki SAABit ole enemmän tai vähemmän sekarotuisia? Varsinaisia "epäaitoja" SAABeja ovat olleet 9-2x ja 9-7x.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5266
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Turbo Sensonic kirjoitti:Joten eiköhän nuo kaikki SAABit ole enemmän tai vähemmän sekarotuisia? Varsinaisia "epäaitoja" SAABeja ovat olleet 9-2x ja 9-7x.
Epäaidoin lie ollut saab 600, ei edes yritystä naamioida saabiksi. :)

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Jatra
"Aero"
Viestit: 460
Liittynyt: Ke Kesä 30, 2010 12:13
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Jatra »

Tobbana kirjoitti: Epäaidoin lie ollut saab 600, ei edes yritystä naamioida saabiksi. :)
Oho, empä tiennyt tollasta oikeesti olleen olemassa kun asiasta mainitsi! 8O
Fred Scuttle
"Viggen"
Viestit: 571
Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

Mielestäni 9000 ja 9-3:t ja 9-5:t ovat aitoja Saabeja, Saab-Lancia ja sabaru 9-2 eivät.
Oldis
"Tuplakaasari"
Viestit: 66
Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 14:20
Paikkakunta: Imatra

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Oldis »

9000 oli tehty yhdessä Fiatin ja Alfa romneon kanssa, ns Tipo 4 projekti, joten se on kaukana aidosta saabista, 9-5 ja 9-3 taasen ovat Opeleita. Sama pohjalevy.
Minusta aidot saabit loppui silloin kun 2 tahti koneista luovuttiin, palatiin sitten takas kun rupesivat itse tekemään 2,0 litran moottoria, 99 malliin ja 900 seen.
Ei enää saabeja, nyt mennään 207 sport Pösöllä
t.t.j
"Hölösuu"
Viestit: 2183
Liittynyt: La Syys 15, 2007 09:30
Paikkakunta: Turku

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja t.t.j »

Oldis kirjoitti:9000 oli tehty yhdessä Fiatin ja Alfa romneon kanssa, ns Tipo 4 projekti, joten se on kaukana aidosta saabista, 9-5 ja 9-3 taasen ovat Opeleita. Sama pohjalevy.
Minusta aidot saabit loppui silloin kun 2 tahti koneista luovuttiin, palatiin sitten takas kun rupesivat itse tekemään 2,0 litran moottoria, 99 malliin ja 900 seen.
Ja silti nämä mainitsemasi epäsaabit ovat aitosaabeja parempia. Kumma juttu.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Miten taas liittyy Saabin tulevaisuuteen :roll:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Tammikuuksi 14. ja 15. päiväksi suunnitellaan taas globaalia convoyta. Pitäisikö meidänkin polkaista sellainen käyntiin?

Edit: linkki: http://www.outside-saab.com/
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Miten taas liittyy Saabin tulevaisuuteen :roll:
Nykyisyyden ymmärtämiseksi pitäisi tuntea enemmän menneisyyttä.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Teme100
"Viggen"
Viestit: 681
Liittynyt: Pe Maalis 10, 2006 14:17

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Teme100 »

9000CD23T kirjoitti:
Miten taas liittyy Saabin tulevaisuuteen :roll:
Nykyisyyden ymmärtämiseksi pitäisi tuntea enemmän menneisyyttä.
Touché
rimpula
"Turbo"
Viestit: 240
Liittynyt: Ma Heinä 05, 2010 15:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja rimpula »

9000CD23T kirjoitti:
Miten taas liittyy Saabin tulevaisuuteen :roll:
Nykyisyyden ymmärtämiseksi pitäisi tuntea enemmän menneisyyttä.
Mutta menneisyydessä eläminen ei auta tulevaisuutta.
Historia on historiaa, mutta tässä Saabin tapauksessa siellä menneisyyden havinassa rypeminen ei auta pätkääkään. Jos haluaa sen 20-30 vuotta vanhan kiesin, niin eikun hakemaan jonkun navetan takaa, tai romikselta. Been there,done that.
Ehkä tämän ketjun nimen voi kohta vaihtaa esim. nostalgia fiilistelyksi tai Saabin muistolle jne.

Itseäni ainakin kiinnostaa enemmän ostaako joku konkurssi pesän (alkaako vielä jonkinmoinen tuotanto jne), kuin tämä historiassa rypeminen.

sh*t happens ja mennyttä ei voi korjata. Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä! :mrgreen:
Saab 9-5 Aero
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja core2 »

Fred Scuttle kirjoitti:Mielestäni 9000 ja 9-3:t ja 9-5:t ovat aitoja Saabeja, Saab-Lancia ja sabaru 9-2 eivät.
Kutsumisiasi Aitoja saabeja ei sitten olekaan. Ei edes niinkutsuttu UR-saab ole siinä tapauksessa saab'i koska siihen oli lainattu DKW:n moottori.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Lukittu