Saabin tulevaisuus II

Saabin konseptit ja tulevaisuuden suuntaukset.
Lukittu
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1674
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja mike »

Hagrid kirjoitti:No niin... Edelleen voimassa tilaus, jota kukaan ei ole virallisesesti perunut - tämähän on siis tehty tuossa vapun kohdilla... Oikeasti, käytettyjäkin löytyy, mutta onko jollain kokemusta Subarusta, esim.
http://www.subaru.fi/lineup/legacy/lega ... _stw_sport

Katellaan...

Joskohan se sinun auto vielä tulis. Linjalla pitäisi olla noin 100 autoa jotka tehdään valmiiksi. Näin ainakin uutisoi saabsunited.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1674
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja mike »

Turkkilainen sijoitusyhtiö Brightwell Holdings uskoo mahdollisuuksiinsa saada ostettua Saab.

Heidän mukaansa GM tulee olemaan "hyvin avoin ehdotuksellemme".

Yhtiöstä on oltu viimeisen puolen vuoden aikana yhteydessä Saabin ja GM:n suuntaan ja GM on suhtautunut heihin positiivisesti. Turkin maalla uskotaan, että Saab voi elää ja nähdä valoisan tulevaisuuden oikean johdon alla.

Vakuuttelevat pitävänsä tuotantoa ainakin jossain määrin Trollhättanissakin mikäli saavat ostettua Saabin.

Tällä hetkellä odottelevat konkurssipesänhoitajien yhteydenottoa ja tarkempia neuvotteluja.


Tällaista kirjotteli TTELA

http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1484787- ... mna-detta-
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

^ Ja ilmeisesti markkinointikin on jo alkanut http://kebabsaab.com/ :lol: :oops:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1674
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja mike »

ng900aero kirjoitti:^ Ja ilmeisesti markkinointikin on jo alkanut http://kebabsaab.com/ :lol: :oops:
Hehee :lol:

Oishan tuossa vielä sekin hyvä puoli että suomipoika sais varmaan Saabinsa halvalla turkkilaisilta: "special price only for you - because you are my friend" Näin minullle ainakin on siellä vakuuteltu sama mitä tarvaraa olen katellu...
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

kukkuluru mita kulu, osta huva saabi
Niin ja kaupankäynti pitää aloittaa juomalla lasilliset kylmää teetä jossain Saabin basaarikojussa. Loukkaantuvat jos ostaja ei tingi vähintään 25% lähtöhinnasta :lol:

Onhan Turkissa muitakin tunnettuja autonvalmistajia kuten vaikkapa Murat, ehkä voisivat yhdistää voimavaransa, kun tavallaan sukulaisia ovat (ainakin 90-luvun lopulla Murat valmisti mm. Mirafioreja). Saab on tunnetusti läheistä sukua Fiatille mm. dieselkoneidensa ja Tipo4-projektin osalta
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Sonett73
"Hölösuu"
Viestit: 1254
Liittynyt: Su Huhti 17, 2005 19:41
Paikkakunta: Kuopio

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Sonett73 »

Elekee elekee - tehdäänhän Turkissa Corollaakin ja ihan sama mistä sitä rahhoo tulloo, kunhan Saab saadaan taas jaloilleen !
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

No itse asiassa meillä olisi tarvetta pizzataxin kokoiselle Saabille. Nyt alkaa vaikuttamaan siltä että sellaisia ruvetaan hyvin todennäköisesti valmistamaan :D

(vai vielä turkkilainen Saab, anna mun kaikkki kestää :lol: :lol: :lol: )
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3876
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Sonett73 ilmaisikin asian niin kuin ajattelin. :) Tämähän lieneisi vain hyvä asia siihen nähden, että Saab todella lopetettaisiin.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
ristoj
"Turbo"
Viestit: 299
Liittynyt: Pe Helmi 23, 2007 21:08
Paikkakunta: Kuopio

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja ristoj »

Jos turkkilaiset ostavat Saabin niin en usko että tuotanto jatkuu Ruotsissa.Jos kiinalaiset ostaa Saabin kokonaan niin uskon että tuotannolla paremmat mahdollisuudet pysyä Ruotsissa vrt.Volvo.
karitammi
"Aero"
Viestit: 490
Liittynyt: Pe Syys 01, 2006 17:23
Paikkakunta: Espoo

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja karitammi »

Mikä on GM:n asema Turkissa ja siitä itään? Olisikohan se helpompi kohde kuin Kiina, jossa on jo merkittävät yhteistyösopimukset tehty?

Mukitelineen tilalle tulee sitte varmaan teline kultaketjuille ja trimmerille.
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13458
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja AZP »

Kauppalehden blogi: "Saabismi – filosofiaa ja businesta":

http://www.kauppalehti.fi/sponsoroidutb ... -businesta
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5811
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Mielestäni sellaista kauppaa ei pitäisi tehdä, jossa tuotanto Ruotsissa ei jatku.. koskee sitten niin Turkkilaisia kuin muitakin ostajaehdokkaita.

ja OT:

Kun tässä topcissa on sivuttu jo VAGeja, niin taitaa tästä vuodesta eteenpäin olla lopullisesti sama minkä VAG konsernin auton ostaa..

http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/volk ... saastoihin
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
kostape
"Hölösuu"
Viestit: 1270
Liittynyt: To Kesä 19, 2003 13:32
Paikkakunta: Nurmijärvi/Renko

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja kostape »

Pakko tässä on todeta, että miten intialaiset, kiinalaiset tai turkkilaiset voisivat saada Trollhättanin tuotannon elinvoimaiseksi kun se ei onnistunut ruotsalaisilta eikä amerikkalaisiltakaan.
- myyntihintoja nostamalla ja valmistusmäärää lisäämällä?
- palkkoja alentamalla ja henkilökuntaa irtisanomalla?
- kehityskustannuksia leikkaamalla, luopumalla uusien mallien piirtelemisestä?
- ostamalla jostakin paljon halvemmalla osia kokoonpanoon?
vai miten??
pentti3.kostamo@gmail.com
045-2502018
96 -64... ja uudempiakin
V4-purkuvaraosia
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5811
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Voisi mm. koittaa sitä että mallisarjoja uudistettaisiin hieman useammin, eikä ainakaan faceliftattaisi päin mäntyä. Mielestäni, huom. omasta mielestäni(ilmeisesti myös monen muun) metsään mentiin siinä kun tuli viirusilmä femma, tiedän todella monta tapausta jotka ovat jättäneet uuden saabin tilaamatta kun viirusilmä tuli, koska keulan ilme ei miellytä.

Saabille pitäisi antaa vapaus tehdä "saabismeja" niitä uusia innovaatioita joita tehtiin ennen täyttä GM omistusta. Pitäisi siis kehittää tekniikkaa joka on aikaansa edellä.. Esimerkkeinä menneistä mainittakoon Turboahtaminen, ja SVC moottorikonsepti.. (joka tosin lakkautettiin..) Uskon että jos saabille olisi annettu resurssit ja mahdollisuus, Saab olisi pärjännyt erittäin hyvin tässä viimeaikaisessa "mitä alhaisempi kulutus sen parempi" kilpailussa, kuten TTiD moottori osoittaa, valitettavasti se tuli hieman liian myöhässä.. Itse kaipaan hieman myös CombiCoupe korimallia. Samaten aerodynamiikalla on erittäin suuri vaikutus kulutuskilvassa, ja saabihan on aina ollut aerodynamiikassa edelläkävijä pienine ilmanvastuskertoimineen(suhteessa muihin).

Sitten mielestäni olisi myös hyvä pysähtyä miettimään, mitä Saabin kulta-aikana tehtiin oikein jotta autoja myytiin enemmän. Oliko se "kansanläheisempi" ysikutonen? Pitäisikö nykyisen mallien rinnalle saada kansanläheisempi, pienempi "kauppakassi".

Fakta kuitenkin on se, että ne joilla on rahaa laittaa uuteen autoon 50-60k euroa, ovat merkittävässä vähemmistössä, ja vielä vähemmistössä ovat he, jotka vaihtavat autonsa uuteen 2-3vuoden välein. "Porkkanaa" s.e saabin uuteen saabiin vaihtava saisi paremman vaihtohyvityksen?

Todentotta, jotain pitäisi keksiä.. Ehkä Ruotsalais-Kiinalais yhteistyö toimisi paremmin kuin Ruotsalais-Ameriikkalainen..
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Lukittu