Saabin tulevaisuus II

Saabin konseptit ja tulevaisuuden suuntaukset.
Lukittu
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1641
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja mike »

vfr kirjoitti:Ne on samallainen vakiovaruste kuin vaihdekeppi tai polkimet. Eihän noihin kyseisiin saabbeihin saa tavallisia klaseja.

Kyllä noissa "sävylaseissakin" on eroja jos nyt olen oikein ymmärtänyt. Lämmön sisäänpääsyä voidaan rajoittaa sisällyttämällä lasiin joku hopeaoksidi kerros tai mikä lie onkaan. Ideana on kuitenkin se, että lämpö jää lasin ulkopintaan, mistä ajoviima jäähdyttää sen pois.

Ja minun käsityksen mukaan Saabissa pitäisi olla nimenomaan tämän tyylisellä tekniikalla toteutetut lasit.

Korjatkoon joku paremmin tietävä mikäli olen täysin väärässä.


Mutta toivottavasti vielä saadaan uusia Saabeja markkinoille niin päästään laskeskelemaan niiden hinnoittelua verrattuna kilpailijoihin :D
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Suomik
"Hölösuu"
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 11:32
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Suomik »

Ainakin aikanaan nuo lämpösäteilyä vähentävät lasit tulivat Saabiin ACC:n mukana. Hevosvetoisissa ilmastoinneissa tai kokonaan ilmastoimattomissa Saabeissa oli sävylasit, jotka ovat tainneet olla vakiona vuosikymmeniä.

Mikä oli tilanne ja varustelupolitiikka viimeisten 9-5:n/9-3:n kohdalla, siihen en ota kantaa, mutta kyseessä on joka tapauksessa tasan eri lasit kuin mitä "tavalliset sävylasit".
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Omassa ex tonnarissa löytyi ikkunoista tesksti transparency 70% joka juurikin
ilmaisi tuon lasin olevan ns..lämpösäteilyä estävä malli.

Ja niin tuo sama teksti löytyy myös nykyisestä kulkineestakin.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3349
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Omassa -07 2.0t:ssa on Saint Gobainin selektiivilasit.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5648
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Pakari »

-03 sport sedanissa on myös Saint Gobainin lämpösäteilyä vähentävät lasit.

Pitäisi todennäköisesti uusia tuulilasi keväällä, niin täytyy varmaan alkaa etsiskelemään samanlaista lasia.. Yksi liike väitti ettei ole kuin yhdenlaista lasia, hieman epäilyttää tämä lausunto. En kyllä halua erisävyistä tai erilaista kuin tuo alkuperäinen..
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1743
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

Minulla oli tuossa omassa kulkineessa ostaessa joku "tarvikelasi", en muista valmistajaa. Ei kuitenkaan Saint Gobain. No se halkesi kun tuli kivi lasiin ja lasivakuutukseen uusi joka on ns. alkuperäinen eli Saint Gobain. Eli kyllä niitä muitakin tuohon saa. Että kommentti "yhdenlaista" ei pidä valmistajankaan osalta paikkaansa. Lisäksi kun variaatioita on sadetunnistimella tai ilman jne.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1641
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja mike »

Kirjotetaampa taas vaihteeksi Saabin tulevaisuudesta niin ei kenenkään tarvi valittaa liiasta offtopicista.

Ttela kirjoittaa jotakuinkin seuraavaa:

Spekulaatiot Saabin konkurssipesän ympärillä jatkuvat. Kiinassa kyseenalaistetaan Youngmanin aikomus säilyttää tehdas Trollhättanissa.

Kiinalaisen median mukaan kiinnostusta Saabiin löytyy myös valtion omistamilta yrityksiltä. Jos huhuja uskoo niin kiinostuneita ovat ainakin BAIC, Dongfeng ja SAIC.

Jos Saab aiotaan myydä ennen henkilöstön "häipymistä" on kaupan tapahduttava pian.

Youngman valmistelee tapaamista pesänhoitajien kanssa. Youngmanin toimitusjohtajan mukaan on tärkeää ettei Saabin henkilöstö ja heidän osaamisensa katoa.

Youngmanin mukaan heidän tarjouksensa tarkoittaa tuotannon säilyttämistä Trollhättanissa sen lisäksi mitä kiinassa tehdään. Toimitusjohtaja korostaa Saabin tuotemerkin tärkeyttä. Heidän liikeideanaan on tehdä Saab-malleja ja he haluavat säilyttää Saabin brändin.

http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1488682- ... rket-saab-
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3859
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Ennen vuodenvaihdetta väitettiin GMn estäneen kaupan, nyt se on myötämieleinen - ainakin väitetään. Mitä on tapahtunut tuona väliaikana, siis muutos GMn kannassa? Mites turkkilaisten kanssa? Siltähän tämä taitaa näyttää, että menee joko Kiinaan taikka Turkkiin.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1641
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja mike »

Vaikea uskoa että GM olisi myötämielinen kiinan suuntaan, mutta turkki ja intia... miksei.

Tai sitten on käyty vähän kauppapoliittisia neuvotteluja valtiotasolla ja todettu että saab on kärpäsenpaska ja kärpäsenpaskan on turha hiertää missään välissä.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13239
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja AZP »

Paljonkohan näitä 2012-mallisia kolkkeja mahtoi ehtiä valmistumaan, ja montakohan niitä ehdittiin laivata Suomeen:

http://www.nettiauto.com/saab/9-3/4498935

Tuossahan on erona 2011-malliin ainakin etupuskuri ja takapäässä Saabin logo on vaihtunut isoon :saab: -tekstiin takaluukussa.

Itse olin siinä luulossa, että 2012-mallisia ei olisi ehtinyt valmistua laisinkaan, tai ainakaan esisarjaa enempää.

Pisti silmään sekin, että autotalli.comin uusien autojen haussa vain nelivetomallin osalta kuvat ovat uudesta mallista, muiden kuvat on 2011-mallisia, eikä nimeä Griffin näy missään. Käytetyistä tuo ylläoleva näyttäisi olevan ainoa 2012-yksilö myynnissä (ja sekin on tekstien mukaan uusi ajamaton auto).
Viimeksi muokannut AZP, Ma Tammi 09, 2012 10:29. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
kostape
"Hölösuu"
Viestit: 1249
Liittynyt: To Kesä 19, 2003 13:32
Paikkakunta: Nurmijärvi/Renko

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja kostape »

Musta tuntuu (MuTUa) että vaikea Trollhättania on saada viritettyä kannatavaksi tavalliseksi autotehtaaksi. Niitä maailmassa on ihan tarpeeksi esim. uusia Slovakiassa.
Mutta sen sijaan jos on vahva halu tehdä jotain Porschen tai Jaguarin tapaista tai cabrioletteja tai sähköautoja, niin siihen ruotsalainen kallis mutta pätevä toimintaympäristö olisi sopivampi. Jaa Saab-tuotenimikin nippanappa voisi riittää markkinoilla.
veini siekkinen
"Hirsch"
Viestit: 889
Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja veini siekkinen »

Eikös tälle palastalle sais vähän positiivisempaa kantaa.turha levittää pessimistiä kun se ei johda eteenpäin.aina vaan jos olis jos olis ollut.

asenteella moni yritys menesttyy.laiskotelija työpaikoilta pois jos ei kiinnosta silloin on väärässä paikassa.

edelleenkin mitenkä menestyvät pienillä kappalemäärillä traktori tehtaat esim.valtra 9000 kpl.vuodessa.kyllä siellä trollhättänissa pitäs kattoo suunnitelu puollelle ja johtajien määrää olisko vähän liikaa noin puolet.myynti onnisttuu tuoteille jos on oikeat kauppiaat.

tietyissä autokaupoissa on vaan asenne eikö käy muu kuin saab vaikka tuo skoda.
taitaa johtua skodan paremmasta provikasta.

uudet myyntipisteet pitäs olla vain saab kauppoja eikä mitään muuta merkkiä.
aikoinaan oli kuormautot ja saab henkilöauto saman katon alla se oli hyvä.
osasivat korjata auton mutta nykyään se on sitä arpa peliä.(sorkitaan 4-5 merkkiä ei siitä tule hyvää palvelua).

kauppa käy kun kunnon kauppiaat ja osaava huolto.
menestyi se vinkapitakin vain pelkillä puheilla ja häviäjät ei palon mainostaneet. :D
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2021
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja valtteri »

kostape kirjoitti:Musta tuntuu (MuTUa) että vaikea Trollhättania on saada viritettyä kannatavaksi tavalliseksi autotehtaaksi. Niitä maailmassa on ihan tarpeeksi esim. uusia Slovakiassa.
Mutta sen sijaan jos on vahva halu tehdä jotain Porschen tai Jaguarin tapaista tai cabrioletteja tai sähköautoja, niin siihen ruotsalainen kallis mutta pätevä toimintaympäristö olisi sopivampi. Jaa Saab-tuotenimikin nippanappa voisi riittää markkinoilla.
Miten on onnistunut Volvolta Göteborgissa kyseinen homma ??? samat sopimukset ym... Kyllä se on autoista/malleista kiinni miten kannattavuus saadaan kohdalle.
Hyviä tuotetteita oikealla hinnalla ;;; siinä ratkaisu joilla Volvo tuntuu puuskuttavan eteenpäin.

Uusi NG9-5 oli vaan liian kallis( jopa ruotsalaisten mielestä).
Juttelin kesällä 2010 Saab festival reissulla sikäläisten myyjien kanssa ja he kertoivat jo silloin että ongelmia on, ostajat sanovat auton olevan liian kallis.
Kun kerroin heille Suomen hinnoista niin ihmettelivät miten noilla hinnoila autoa saadaan myytyä...... ja oikeassa olivat.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3859
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja juhokare »

valtteri kirjoitti:
kostape kirjoitti:Musta tuntuu (MuTUa) että vaikea Trollhättania on saada viritettyä kannatavaksi tavalliseksi autotehtaaksi. Niitä maailmassa on ihan tarpeeksi esim. uusia Slovakiassa.
Mutta sen sijaan jos on vahva halu tehdä jotain Porschen tai Jaguarin tapaista tai cabrioletteja tai sähköautoja, niin siihen ruotsalainen kallis mutta pätevä toimintaympäristö olisi sopivampi. Jaa Saab-tuotenimikin nippanappa voisi riittää markkinoilla.
Miten on onnistunut Volvolta Göteborgissa kyseinen homma ??? samat sopimukset ym... Kyllä se on autoista/malleista kiinni miten kannattavuus saadaan kohdalle.
Hyviä tuotetteita oikealla hinnalla ;;; siinä ratkaisu joilla Volvo tuntuu puuskuttavan eteenpäin.

Uusi NG9-5 oli vaan liian kallis( jopa ruotsalaisten mielestä).
Juttelin kesällä 2010 Saab festival reissulla sikäläisten myyjien kanssa ja he kertoivat jo silloin että ongelmia on, ostajat sanovat auton olevan liian kallis.
Kun kerroin heille Suomen hinnoista niin ihmettelivät miten noilla hinnoila autoa saadaan myytyä...... ja oikeassa olivat.
Ja kilpailijat ovat vielä kalliimpia.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Rafu »

Markkinoinnista pitkälti kiinni, kohderyhmä on ollut väärä jos tuntuu ettei ole autoon varaa.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Lukittu