Saabin tulevaisuus

Saabin konseptit ja tulevaisuuden suuntaukset.
Lukittu
saabvector
"Viggen"
Viestit: 697
Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 18:04

Re: Saabin tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja saabvector »

..Nykyisessä tilanteessa Saabin tulisi hakea kilpailuetua hinnoittelun avulla..Kirjoittaa Harry Kuurio yhteenvedossa uusimmassa Auto Bild lehdessä jossa tutustutaan TTID 4, 119 g/km / 180 hp saab 9-3 malliin.

Onpa merkannut hinnat alkamaan 36334 eurosta ylöspäin :?:
Eikös Radio pauhaa jatkuvasti Saabin mainosta jossa hinnat alkavat alle kolmenkympin.. :?:
SAAB
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
aero
-
Viestit: 9117
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Saabin tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja aero »

Ylipäätään 9-3:n hinnat vai 180-heppaisen? Siis tuo alkaen 36... Se radiossa mainostettu alle kolmenkympin TTiD on 130hv versio.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
saabvector
"Viggen"
Viestit: 697
Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 18:04

Re: Saabin tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja saabvector »

aero kirjoitti:Ylipäätään 9-3:n hinnat vai 180-heppaisen? Siis tuo alkaen 36... Se radiossa mainostettu alle kolmenkympin TTiD on 130hv versio.
Hyvä pointti :oops: Itse jutussa käsitellään kaikkia hv versioita mutta tuo hinta taitaa olla 180 hv alkaen.
SAAB
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Re: Saabin tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

http://www.carmagazine.co.uk/News/Searc ... to-others/

Seuraavan sukupolven 9-3 tehdään ehkä sekä Ruotsissa että Kiinassa, joka on kasvamassa äärimmäisen merkittäväksi markkinaksi.
gekados
"Ruisku"
Viestit: 112
Liittynyt: Ma Marras 10, 2008 20:05

Re: Saabin tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja gekados »

TuuSaR kirjoitti:http://www.carmagazine.co.uk/News/Searc ... to-others/

Seuraavan sukupolven 9-3 tehdään ehkä sekä Ruotsissa että Kiinassa, joka on kasvamassa äärimmäisen merkittäväksi markkinaksi.
On se vaan hullua pojaat.Kiinahan on saatana punakaartin hallussa oleva killisilmien diktatuuri.Mut raha ei haise.varsinkin jos sitä saa omaan fikkaan.Jenkitkin nuo patriootit ja rightwingerit teettää vissiin muronsakin siellä.Periaatteenmiehenä ja lahtarina vituttaa tuollanen kaksnaamaisuus.Pakko oli päästää ja perään lollotiloo!!!
siiseli
"Hölösuu"
Viestit: 1169
Liittynyt: Ke Heinä 23, 2008 22:58

Re: Saabin tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja siiseli »

Voi olla, että tuossa Kiinassa valmistamisessa on samanlainen systeemi kuin aikoinaan Suomessa valmistettaessa. Liekkö Kiinan valtio verottaa vähemmä kiinassa tuotettua tavaraa? Muistaisin vähän aikaa sitten olleen juttua tuosta, elikkä tehkää tuote Kiinassa niin verotus pienempi ja jos tuotte niin verotetaan niin paljon ettei kauppa käy...
#3834
wesku
"Hölösuu"
Viestit: 3610
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 11:38

Re: Saabin tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja wesku »

rimmi9-5t
"Tuplakaasari"
Viestit: 89
Liittynyt: Ke Maalis 18, 2009 09:49
Paikkakunta: FIN-SWE-U.S.A

Re: Saabin tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja rimmi9-5t »

Onko Euroopan lehdistössä jotain mainintaa tai spekulointia Saabin tulevaisuudesta ?
Vai onko Detroitin GM talon kahvihuone keskusteluissa kyse jenkkiläisestä small talkista, huhuista, faktasta, kateudesta vai mistä lie.

Käytävillä velloo huhuja ettei Saab selviä voitolle moniin vuosiin-- ja tätä taas seuraa likviditeetti vaje jonka lopputuloksen tiedämme.

Saab 9-5 Wagon tulee kuulemma liian myöhään jota moni odottaa, samoiten 9-3 täysi uudistus kestää liian kauan.

Pikku mallille ei ole rahaa ja 9-4 ei tule kattamaan läheskään jenkki markkinoilla sitä katetta jota siltä on odotettu. mm.ennakkotilaukset sen jo paljastavat.
GM saa kuulemma onneksi omat pois, kävi 9-4 X mallille miten tahansa.

Tähän kun lisätään Diesel saamattomuus ( ainankin toistaiseksi ) euroopassa on huoli aiheellinen.

Se meidän ( GM ) tarjoama nellos dieseli oli kuulemma lähinnä vitsi :?: :roll: , oli tiedossa ettei sitä voitaisi fiksusti käyttää 9-4 x.ssä eikä sitä kukaan haluaisi.

En todella tiedä mitä tuo " vitsi " tarkoittaa liike maailmassa eikä omat natsat riitä asiasta kyselemiseen.


Tälläistä siis GM talossa. Toivotaan että ovat vain kateellisten Opel fanien Small Talkkia
EX: OG 900 GL, OG 900 GLE, OG 900 GLI, 9000 CS, og 9-5, 9-3. Ajossa ng 9-5, 2010 ja 9-3 2010
Aina välillä harmaita hiuksia aiheuttaa jälkipolven OG-95. 2003 :)
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Saabin tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja core2 »

SVT-txt kirjoitti: En tung tysk bilprofessor, Ferdinand
Dudenhöffer vid Duisburg-Essen-uni-
versitetet, menar att Saab Automobile
på sikt kan få svårt att överleva.
Ruotsin TV:n tekstisivulla 113 tällainen story, yllä osa lainaus siitä.
Saksalainen raskaansarjan autoprofessorina, Duisburg-Essenin
yliopistossa tunnettu Ferdinand Dudenhöffer tuumailee itsekseen
jotta Saab Automobile'llä on vaikeuksia ajanmittaan selviytyä edes hengissä.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5320
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Saabin tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

SVT-txt kirjoitti:Saksalainen raskaansarjan autoprofessorina, Duisburg-Essenin
yliopistossa tunnettu Ferdinand Dudenhöffer tuumailee itsekseen
jotta Saab Automobile'llä on vaikeuksia ajanmittaan selviytyä edes hengissä.
Kuka tahansa voi sanoa, että huomenna voi sataa tai olla satamatta... Yhtä paljon annan arvoa tuollaiselle huuhaaprofetialle. :)

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Saabin tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

core2 kirjoitti: Saksalainen raskaansarjan autoprofessorina, Duisburg-Essenin
yliopistossa tunnettu Ferdinand Dudenhöffer tuumailee itsekseen
jotta Saab Automobile'llä on vaikeuksia ajanmittaan selviytyä edes hengissä.
Vai että sellaisia herra raskaansarjan Dildonhilffer tuumailee itsekseen.
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5866
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Saabin tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja tturku »

Eilisessä maikkarin kybän uutisissa pyöri ruudun alareunassa olevissa otsikoissa, että Trolhättanissa oltaisiin potkimassa 200 työntekijää taas pihalle...
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5320
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Saabin tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

tturku kirjoitti:Eilisessä maikkarin kybän uutisissa pyöri ruudun alareunassa olevissa otsikoissa, että Trolhättanissa oltaisiin potkimassa 200 työntekijää taas pihalle...
Ketää olla potkimassa, määräaikaisia sopimuksia ei vain jatketa.. Oli jo tuossa ylempänä uutisoitu.

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 3019
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: Saabin tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja ristos »

Kyllä vaikeuksia on varmasti edessä, jos ostajat eivät Saabia osta. Saab on meistä "hurahtaneista" loistava auto, mutta monet auton todelliset ostajat ovat nykyään eri mieltä. :wink:
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Re: Saabin tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

Automaailmassa pätee sellainen "bigger the better" ajattelu, jossa yritys on sitä tehokkaampi mitä suurempi voluumi sillä on, koska komponentteja voidaan ostaa suurempia eriä ja samoja ratkaisuja voidaan solveltuu moniin autoihin. Proffat eivät irtaudu tästä ajattelusta.

Näin vertailuna GM Eurooppa teki 600 miljoonaa dollaria tappiota Q3:lla. Kun verrataan Saabin tappiota ja huikeasti pienempää myyntiä, on selvää, että Saab on hyvin kustannustehokas yritys. Suora kokovertailu suhteessa tuottomahdollisuuksiin ei siis päde. Esim. Trollhattan on ilmeisesti ainoa tuotantolinja maailmassa, jossa voidaan tehdä niin suuri määrä erilaisia autojen korimalleja samalla tuotantolinjalla.

Osa-aikaisen työvoiman käyttö lisää kustannustehokkuutta entisestään. Melko vasen-sosiaalisessa Ruotsissa tälläinen pätkätyö on arvatenkin kauhistus. Itse luulen, että tästä saattaa tulla vakiokäytäntö, lisävoimaa palkataan kesä sesonkiin ja sitten talveksi kotiin itkemään(eräässä äskettäisessä uutisessa puhuttiin itkemisestä...).

Itse en ole mitenkään huolissani, ellei nyt jotain WW3:sta synny niin Saabin hihasta löytyy tasaisesti koko ajan jotain uutta, joka pitää kysyntää yllä. Viimeisimpänä tuli tämä segmentin johtava diesel-malli, eikä näistä kaikista tietenkään etukäteen meluta.

Se on tietysti selvää, että kysyntä lähti hitaammin nousuun mitä etukäteen arveltiin, tästä viisastuneena Saab ilmoittaa varmaan alakanttiin kaikki tulevat tavoitteet, ettei kotimaan lehdistö käy niin pahasti päälle. Q4:n turpasauna mediassa tulee kuitenkin olemaan kova, koska myynti laskee alle viime vuoden, ei mediaa kiinnosta se, että tehdas oli kiinni.
Lukittu