Sellaista päätöstä ei ole otettu ainakaan julkisesti.Arcer kirjoitti:Mutta ei taida vielä olla päätöstä että linjat purettaisiin.
Saabin tulevaisuus II
Re: Saabin tulevaisuus II
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus II
![Mad :x](./images/smilies/icon_mad.gif)
rimpula kirjoitti:No niin! Tämä "tieto" tuli Esson vessan seinästä?f1dtmgp2 kirjoitti:Tehdas jaon nyt vihelletty lopullisesti poikki.
Ajakaa nyt vaan autot loppuun, ja vannoutuneimmat hankkikoon
vielä uusi tehdaskone yms., jos on vielä sopivaa markkinoilla.
Keväällä ei motikoita enään ole.
Kohta tulee iso paha meteoriitti ja keväällä ei ole saatavilla yhtään mitään muutakaan..
Enään ei taida Essoja olla näillä seuduilla , niin kuin ei
![Saab :saab:](./images/smilies/icon_saab.gif)
Re: Saabin tulevaisuus II
Just ajoin yhden Saabin parkkihalliin.f1dtmgp2 kirjoitti:
rimpula kirjoitti:No niin! Tämä "tieto" tuli Esson vessan seinästä?f1dtmgp2 kirjoitti:Tehdas jaon nyt vihelletty lopullisesti poikki.
Ajakaa nyt vaan autot loppuun, ja vannoutuneimmat hankkikoon
vielä uusi tehdaskone yms., jos on vielä sopivaa markkinoilla.
Keväällä ei motikoita enään ole.
Kohta tulee iso paha meteoriitti ja keväällä ei ole saatavilla yhtään mitään muutakaan..
Enään ei taida Essoja olla näillä seuduilla , niin kuin eiiakaan?
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: Saabin tulevaisuus II
Mikähän järki tässä on? http://www.iltalehti.fi/autot/201201171 ... le_oneline
9-5 2.0t Vector Griffin -10 & OG900 i16 -89 & 9-3 2.0T -01 MapTun Stage 1
Ex:9-5 2.3t BioPower -04, 9-3 Aero ss 2.0T -05 Stage 1, 9000cs 2.0t -97 ja 900ng 2.0t -95
#4992
Ex:9-5 2.3t BioPower -04, 9-3 Aero ss 2.0T -05 Stage 1, 9000cs 2.0t -97 ja 900ng 2.0t -95
#4992
Re: Saabin tulevaisuus II
Nyt on tainnu joltakulta jäädä pari viimeistä sivua lukematta ?Jurkkis kirjoitti:Mikähän järki tässä on? http://www.iltalehti.fi/autot/201201171 ... le_oneline
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Re: Saabin tulevaisuus II
Äh, olisi pitänyt ottaa silmä käteen... Katselin vain tuota IL:n uutisen päiväystä ja vertasin tähän viestiketjun viimeisen viestin päiväykseen, ja ajattelin pienessä päässäni ettei tästä ole vielä vatvottu täällä, mutta kuinkas kävikään.Komppaaja kirjoitti:Nyt on tainnu joltakulta jäädä pari viimeistä sivua lukematta ?Jurkkis kirjoitti:Mikähän järki tässä on? http://www.iltalehti.fi/autot/201201171 ... le_oneline![]()
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
9-5 2.0t Vector Griffin -10 & OG900 i16 -89 & 9-3 2.0T -01 MapTun Stage 1
Ex:9-5 2.3t BioPower -04, 9-3 Aero ss 2.0T -05 Stage 1, 9000cs 2.0t -97 ja 900ng 2.0t -95
#4992
Ex:9-5 2.3t BioPower -04, 9-3 Aero ss 2.0T -05 Stage 1, 9000cs 2.0t -97 ja 900ng 2.0t -95
#4992
Re: Saabin tulevaisuus II
Jos tämä uutinen pitää kokonaisuudessaan paikkansa niin lupaan ajaa Haaparannalle ja hakea Pripps Blå folköliä sen verran että juon sillä itseni keskivahvaan humalaan!
Muistaakseni riittävä määrä nesteytystä ei onnistunut teininäkään, joten tuskin onnistuu nytkään...
Tai sitten ruotsalaiset ovat paljon paljon tyhmempiä mitä olen luullut ja autot tosiaan viimeistellään valmiiksi ennen paalausta.
Muistaakseni riittävä määrä nesteytystä ei onnistunut teininäkään, joten tuskin onnistuu nytkään...
Tai sitten ruotsalaiset ovat paljon paljon tyhmempiä mitä olen luullut ja autot tosiaan viimeistellään valmiiksi ennen paalausta.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Saabin tulevaisuus II
Valitettavasti, mutta Prippsiä riittää sitähän on myös 3,5%mike kirjoitti:Jos tämä uutinen pitää kokonaisuudessaan paikkansa niin lupaan ajaa Haaparannalle ja hakea Pripps Blå folköliä sen verran että juon sillä itseni keskivahvaan humalaan!
Muistaakseni riittävä määrä nesteytystä ei onnistunut teininäkään, joten tuskin onnistuu nytkään...
Tai sitten ruotsalaiset ovat paljon paljon tyhmempiä mitä olen luullut ja autot tosiaan viimeistellään valmiiksi ennen paalausta.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Toivotaan jotta suunta kääntyy tässäkin vaikka pahasti pelkään ettei näin käy.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus II
Niin ja mä ajan kohta yhdent.t.j kirjoitti:Just ajoin yhden Saabin parkkihalliin.f1dtmgp2 kirjoitti:
rimpula kirjoitti: No niin! Tämä "tieto" tuli Esson vessan seinästä?
Kohta tulee iso paha meteoriitti ja keväällä ei ole saatavilla yhtään mitään muutakaan..
Enään ei taida Essoja olla näillä seuduilla , niin kuin eiiakaan?
![Saab :saab:](./images/smilies/icon_saab.gif)
![Saab :saab:](./images/smilies/icon_saab.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Saab 9-5 Aero
Re: Saabin tulevaisuus II
Onko tuo jo varmaa tietoa että autot tehdään valmiiksi ja sitten romutetaan??
Onko Core 2:lla tietoa vieläkö joku on kiinnostunut hankkimaan Saabin kokonaisuudessaan vai joko tuotantolinjoja aloitetaan purkamaan?
Aika hiljaista on ollut tietojen "vuotaminen" julkisuuteeen, yhdessä vaiheessa kerrottiin että ostajaehdokkaita on useita mutta aikoihin ei ole kuullunut mitään ostajista.
Onko Core 2:lla tietoa vieläkö joku on kiinnostunut hankkimaan Saabin kokonaisuudessaan vai joko tuotantolinjoja aloitetaan purkamaan?
Aika hiljaista on ollut tietojen "vuotaminen" julkisuuteeen, yhdessä vaiheessa kerrottiin että ostajaehdokkaita on useita mutta aikoihin ei ole kuullunut mitään ostajista.
Re: Saabin tulevaisuus II
Nyt on uudenauton takuu kiista ratkaistu ruotsissa Saab Parts ja jälleenmyyjät jakavat takuun.
Tämä koskee autoja jotka on myyty kahden viimeisen vuoden aikana.
Vielä ei ole tietoa miten tämä pätee ulkomailla myytyjen autojen kanssa, mutta eiköhän siitäkin kohta infoa tule.
Tämä koskee autoja jotka on myyty kahden viimeisen vuoden aikana.
Vielä ei ole tietoa miten tämä pätee ulkomailla myytyjen autojen kanssa, mutta eiköhän siitäkin kohta infoa tule.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus II
Tämän pitäisi olla juuri sitä tietoa jonka konkurssi pesän jakajat ovat tiedoittaneet,ristoj kirjoitti:Onko tuo jo varmaa tietoa että autot tehdään valmiiksi ja sitten romutetaan??
Onko Core 2:lla tietoa vieläkö joku on kiinnostunut hankkimaan Saabin kokonaisuudessaan vai joko tuotantolinjoja aloitetaan purkamaan?
Aika hiljaista on ollut tietojen "vuotaminen" julkisuuteeen, yhdessä vaiheessa kerrottiin että ostajaehdokkaita on useita mutta aikoihin ei ole kuullunut mitään ostajista.
autot kasataan ja sen jälkeen romutetaan, niitä ei voida myydä mihinkään päin.
Olen senverran tietoinen jotta youngman haluaa seistä ensimmäisenä jonossa kun asiasta aletaan keskustelemaan todenteolla.
Tuotanto linjojen purun alkuun, jos ne nyt yleensä puretaan, kuluu ainakin se mainittu kolme kuukautta jos asiat eivät selviä ennen sitä. ( esim. Youngman ostaa koko paskan.)
Kokous liinojen purkaukseen tarvitaan suurinpiirtein saman luokan kavereita kuin sen pystytyksessäkin käytettiin sitä ei voi repiä miten vaan jos osia aiotaan myydä käyttöön jonnekin.
Tuolla toisessa vitjassa sain juuri tänään haukkumiset kun kerroin mitä nykyisessä saab konsernissa jutellaan ja mitä voi tapahtua. Joten ei kannata kovin spekuloida vaikka jotain kuulisinkin.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus II
Tästä valmiiden autojen romuttamisesta..
Upottivathan Saksalaisetkin oman laivastonsa Englannin Skapa Flow:ssa 1.Maailmansodan rauhansopimuksen allekirjoituksen jälkeen, ettei ympärysvallat saaneet Saksalaisten tekniikkaa hyödynnettyä. Ehkä Saab romuttaa autonsa samasta syystä.. no ehkei sentään. Mikäli päätös on lopullinen, on se järjetön kuten on jo todettu. Viisainta olisi kait purkaa autot siististi ja myydä varaosina niitä jossain vaiheessa tarvitseville NG95 malleille. Vaikka linjalla olisi paljon NG9-5SC, kyllä niistäkin käy sedan malleihin osia paljon.
Upottivathan Saksalaisetkin oman laivastonsa Englannin Skapa Flow:ssa 1.Maailmansodan rauhansopimuksen allekirjoituksen jälkeen, ettei ympärysvallat saaneet Saksalaisten tekniikkaa hyödynnettyä. Ehkä Saab romuttaa autonsa samasta syystä.. no ehkei sentään. Mikäli päätös on lopullinen, on se järjetön kuten on jo todettu. Viisainta olisi kait purkaa autot siististi ja myydä varaosina niitä jossain vaiheessa tarvitseville NG95 malleille. Vaikka linjalla olisi paljon NG9-5SC, kyllä niistäkin käy sedan malleihin osia paljon.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Saabin tulevaisuus II
Linjalla keskeneräisenä olevien autojen romuttaminen lienee se kannattavin tapa päästä niistä eroon. Purkaminen varaosiksi olisi niin työlästä (lue: kallista), että kannattaa ennemmin tehdä tarvittavat varaosat ihan uusiksi.
Sitä en käsitä, miksi ne autot pitäisi koota valmiiksi ennen romuttamista. Enkä sitä, jos tavaraa romutetaan ennen kuin pesänselvitys on siinä jamassa, että tiedetään varmaksi, että Saab Automobile AB likvidoidaan osina. Ja siinä jamassahan saatetaan toki jo ollakin, vaikka lehdissä kirjoitellaankin kaikenmaailman ostajaehdokkaista.
Tänne kopioitujen "uutisten" mukaanhan kaikki autot romutettiin jo viime viikolla, mutta mitään varmistusta tällaisesta ei ole kuulunut.
Sitä en käsitä, miksi ne autot pitäisi koota valmiiksi ennen romuttamista. Enkä sitä, jos tavaraa romutetaan ennen kuin pesänselvitys on siinä jamassa, että tiedetään varmaksi, että Saab Automobile AB likvidoidaan osina. Ja siinä jamassahan saatetaan toki jo ollakin, vaikka lehdissä kirjoitellaankin kaikenmaailman ostajaehdokkaista.
Tänne kopioitujen "uutisten" mukaanhan kaikki autot romutettiin jo viime viikolla, mutta mitään varmistusta tällaisesta ei ole kuulunut.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saabin tulevaisuus II
Saab säljer sina minnen
För Saabentusiasterna är det en tragedi. För konkursförvaltarna ett sätt att plocka in pengar.
På fredag är det sista dagen att lägga ett bud på Saabs museibilar. Risken är stor att samlingen nu skingras för gott.
Hur många möjliga kunder som finns vet man inte. En av dem är Trollhättans kommun. Kanske.
______________________________________________________________________
Saab myy muistonsa.
Todelliselle Saabistille se on tragedia. Mutta konkurssi-isännille vain tapa kerätä rahaa tilille.
Perjantaina on viimeinen päivä tehdä tarjouksia museo-autoista. Riski on nyt suuri jotta kokoelma hajoitetaan lopullisesti.
Kuinka monta tarjousten tekijää on tällä hetkellä ei ole tietoa. Trollhättanin kunta yhtenä näistä Ehkä?
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1498415- ... ina-minnen
För Saabentusiasterna är det en tragedi. För konkursförvaltarna ett sätt att plocka in pengar.
På fredag är det sista dagen att lägga ett bud på Saabs museibilar. Risken är stor att samlingen nu skingras för gott.
Hur många möjliga kunder som finns vet man inte. En av dem är Trollhättans kommun. Kanske.
______________________________________________________________________
Saab myy muistonsa.
Todelliselle Saabistille se on tragedia. Mutta konkurssi-isännille vain tapa kerätä rahaa tilille.
Perjantaina on viimeinen päivä tehdä tarjouksia museo-autoista. Riski on nyt suuri jotta kokoelma hajoitetaan lopullisesti.
Kuinka monta tarjousten tekijää on tällä hetkellä ei ole tietoa. Trollhättanin kunta yhtenä näistä Ehkä?
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1498415- ... ina-minnen
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.