![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Saabin tulevaisuus II
Re: Saabin tulevaisuus II
Jepujee! Ei muuta kuin omat moottorit ja sitten muuttuvapuristeinen suunnittelupöytään!! Tietysti, tämä jälkimmmäinen on jokseenkin toiveajattelua... ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus II
Pidetään peukkuja, että tuo Youngmanin viimeisin tarjous toteutuisi.
Saapa nähdä, koska ensimmäiset koiranleukojen tekemät kuvamanipulaatiot 9-3:sta ilman GM osia ilmestyvät interwebiin?
Moottoripuolesta: Linnavuorestahan löytyisi hyvä V8, joka varmaan istuisi hyvin Saabin keulalle.![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Saapa nähdä, koska ensimmäiset koiranleukojen tekemät kuvamanipulaatiot 9-3:sta ilman GM osia ilmestyvät interwebiin?
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Moottoripuolesta: Linnavuorestahan löytyisi hyvä V8, joka varmaan istuisi hyvin Saabin keulalle.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Saabin tulevaisuus II
Jep!juhokare kirjoitti:Jepujee! Ei muuta kuin omat moottorit ja sitten muuttuvapuristeinen suunnittelupöytään!! Tietysti, tämä jälkimmmäinen on jokseenkin toiveajattelua...
B2x8 (vai mikä olisi looginen seuraaja b207:lle?) suunnitteluun, valmistukseen ja kolkin keulalle. Noh ehkei se näin yksinkertaista ole mutta...
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Saabin tulevaisuus II
BMW:540 D:n Ysivitosen noukalle vaan, niin potkuakin olisi riittävästi.
Nopeasti meinaa kiinan pojat saada kehitettyä uuden mallin tuotantoon.
Että loppukesällä lykätä linjalta ulos.
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Nopeasti meinaa kiinan pojat saada kehitettyä uuden mallin tuotantoon.
Että loppukesällä lykätä linjalta ulos.
Re: Saabin tulevaisuus II
Mites olisi Mersun dieselit?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
-
- "Viggen"
- Viestit: 571
- Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38
Re: Saabin tulevaisuus II
core2 kirjoitti:Ei onnistu nykyisella tekniikalla liikaa GM:ää, malli sinänsä käy muttei osat.Fred Scuttle kirjoitti:Entä ng 9-5:n valmistus?
Mutta kaikkihan on vain rahasta kii?
Vaan jos moottori-vaihteistopaketti tulee muualta?
Re: Saabin tulevaisuus II
Jos gm:n tavara on epäkuranttia, niin mitä on kiinapojan "omat" tavarat, ei helvetti mitä kuvitelmia. :Dtoms kirjoitti:Jes! GM;n epäkurantti tavara jää pois Saabeista ! Toivotaan että Saab saadaan taas jaloilleen ja laatuhan siinä paranee !
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Saabin tulevaisuus II
Mikäs se oli nyt tämä Saabin Södertäljen moottoritehtaan kohtalo? Myytiin vissiin jolle kulle?
Entäs sitten Göteborgin vaihteistotuotanto. Mitä näille kuuluu nykyään?
Moottori ja voimansiirtopaketti ehkä löytyisi vielä kohtuullisen helposti, mutta aika lailla ponnisteluja vaatii auton sähköjärjestelmän uusiksi laitto.
Ainahan on tietenkin olemassa sekin mahollisuus, että jos Youngman saa ostettua Saabin, niin GM huomaa kiinalaisten tekevän autoja ilman GM:n osia ja päättävätkin myydä lisenssinsä johonkin hintaan saaden edes jotain hyötyä itselleen.
Taas kerran mielenkiintoisia aikoja luvassa. Mutta tuotannon käynnistäminen jollain tasolla olisi kuitenkin tärkeää, jotta merkki ja myyntiorganisaatio pysyisi edes auttavasti hengissä ennen uusien mallien tuloa.
Entäs sitten Göteborgin vaihteistotuotanto. Mitä näille kuuluu nykyään?
Moottori ja voimansiirtopaketti ehkä löytyisi vielä kohtuullisen helposti, mutta aika lailla ponnisteluja vaatii auton sähköjärjestelmän uusiksi laitto.
Ainahan on tietenkin olemassa sekin mahollisuus, että jos Youngman saa ostettua Saabin, niin GM huomaa kiinalaisten tekevän autoja ilman GM:n osia ja päättävätkin myydä lisenssinsä johonkin hintaan saaden edes jotain hyötyä itselleen.
Taas kerran mielenkiintoisia aikoja luvassa. Mutta tuotannon käynnistäminen jollain tasolla olisi kuitenkin tärkeää, jotta merkki ja myyntiorganisaatio pysyisi edes auttavasti hengissä ennen uusien mallien tuloa.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Saabin tulevaisuus II
Youngmanilla voi olla mallit jo mielessä. Onhan noita maskeja ja merkkejä ennenkin lätkitty eri autoihin ja myyty uudella nimellä esim. Chevroletin nimellä myytävät Daewoot.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Re: Saabin tulevaisuus II
Saabin Södertäljen moottoritehtaasta en mitään tiedä. Scanian liput siellä isosti näkyvät liehuvan. On moottoreitakin tehty, oli siellä kurssilla vuonna 1978. Komeita moottoreita, iso veekaseja, tekivät niihin kuorma-autoihin ym.
Re: Saabin tulevaisuus II
Joo, mutta mitä tarjoaa Turkin poika - minusta vaan tuntuu, että Kiinan poika olisi se parempi vaihtoehto.... (anteeksi huono käännös = google)
Brightwell: "Teemme tarjouksen Saab"
Turkin Brightwell on päättänyt:
- Teemme tarjouksen heti, ei epäröi, "sanoi sijoitusyhtiö Zamier Ahmed.
RelateratSom TTELA aikaisemmin ilmoitettiin, Brightwell Holdings oli silmämme Saab yli puoli vuotta. Nyt tarvitaan vielä kaksi viikkoa ennen tarjouksen, kirjoittaa Bloomberg.
- Arvostamme edelleen Saabin omaisuuden ennen kuin voimme päättää, mitä maksaa, sanoo Ahmed.
- Tarvitsemme GM: n hyväksyntää, samoin kuin Ruotsin hallitus ja EIP tämän sopimuksen.
Turkkilainen yritys antaa itselleen siten osaksi taistella Youngman on Saabin konkurssipesään. Kuten TTELA aikaisemmin ilmoitettiin, kiinalainen yritys tehdä tarjous vähintään viisi miljardia Saab. GM on aiemmin vastustanut kiinalaisten omistukseen Saab. Brightwell on kuitenkin kertonut TTELA että Yhdysvaltain tuotantolinjan hänen kanssaan mahdollinen Turkin omistukseen ruotsalaisen automerkin.
Brightwell: "Teemme tarjouksen Saab"
Turkin Brightwell on päättänyt:
- Teemme tarjouksen heti, ei epäröi, "sanoi sijoitusyhtiö Zamier Ahmed.
RelateratSom TTELA aikaisemmin ilmoitettiin, Brightwell Holdings oli silmämme Saab yli puoli vuotta. Nyt tarvitaan vielä kaksi viikkoa ennen tarjouksen, kirjoittaa Bloomberg.
- Arvostamme edelleen Saabin omaisuuden ennen kuin voimme päättää, mitä maksaa, sanoo Ahmed.
- Tarvitsemme GM: n hyväksyntää, samoin kuin Ruotsin hallitus ja EIP tämän sopimuksen.
Turkkilainen yritys antaa itselleen siten osaksi taistella Youngman on Saabin konkurssipesään. Kuten TTELA aikaisemmin ilmoitettiin, kiinalainen yritys tehdä tarjous vähintään viisi miljardia Saab. GM on aiemmin vastustanut kiinalaisten omistukseen Saab. Brightwell on kuitenkin kertonut TTELA että Yhdysvaltain tuotantolinjan hänen kanssaan mahdollinen Turkin omistukseen ruotsalaisen automerkin.
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Re: Saabin tulevaisuus II
Moottori valmistuksen lukaaleissa aivan eri touhut nykyään.mike kirjoitti:Mikäs se oli nyt tämä Saabin Södertäljen moottoritehtaan kohtalo? Myytiin vissiin jolle kulle?
Entäs sitten Göteborgin vaihteistotuotanto. Mitä näille kuuluu nykyään?
Göteborg'in lootan valmistuspaikka lukittu.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus II
Täällä swedussa on keskusteltu ja vertailtu Turkin ja Kiinan välillä.Sonett73 kirjoitti:Joo, mutta mitä tarjoaa Turkin poika - minusta vaan tuntuu, että Kiinan poika olisi se parempi vaihtoehto.... (anteeksi huono käännös = google)
Brightwell: "Teemme tarjouksen Saab"
Turkin Brightwell on päättänyt:
- Teemme tarjouksen heti, ei epäröi, "sanoi sijoitusyhtiö Zamier Ahmed.
Ja tähän suuntaan ovat mietteet menneet:
Kinuskien kanssa merkki säilyy ja myös suunnittelu ja joku valmistus Trollissa.
Turkkilaisilla ei ole omaa autotehdasta ja he haluavat sellaisen ja tässä on mahdollisuus siihen, mutta saabin merkki tuskin säilysi ja mitään valmistusta ei Trolliin jätettäisi.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus II
Mihin se raja sitten siinä GM-tekniikan käytössä vedetään? Pelkästään moottori vaihteisto pakettia vaihtamalla ei varmaan vielä pitkälle päästä, kai GM:n osia on ympäri autoa. Ja kun se autokin on vuodelta 2002 alunperin...jotain uutta mallia on varmasti tulossa ja tultava, kun noinkin hulppean tarjouksen Saabista tekevät. En usko, että nykyinen 9-3 malli tuossa paljoa painaa. Olisko vaan ajateltu, että Saabin nimellä päästään Euroopan markkinoille tuntematonta valmistajaa paremmin - ja luotetaan omiin kykyihin hoitaa asiat.
Re: Saabin tulevaisuus II
Niin siis puhuvatko kinuskit uuden 9-3:n valmistuksesta? Nykyisen tekeminen ilman GM-osia voi olla aikas vaikeaa.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2