Mä en huomannut - onko muutokset niin pieniä ettei niitä äkkinäinen huomaa, vai katsoinko huolimattomasti?MtSound kirjoitti:Ja jälkimmäisessä vilahtaa myös tuleva 9-3 facelift-keula.TuuSaR kirjoitti:http://svtplay.se/v/2303873/rapport/age ... tor_muller
http://svtplay.se/v/2303872/rapport/sto ... antar_saab tässä kuvaa myös tehtaan sisältä
Saabin tulevaisuus
Re: Saabin tulevaisuus
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: Saabin tulevaisuus
Samma här...Juha96 kirjoitti:Mä en huomannut - onko muutokset niin pieniä ettei niitä äkkinäinen huomaa, vai katsoinko huolimattomasti?MtSound kirjoitti:Ja jälkimmäisessä vilahtaa myös tuleva 9-3 facelift-keula.TuuSaR kirjoitti:http://svtplay.se/v/2303873/rapport/age ... tor_muller
http://svtplay.se/v/2303872/rapport/sto ... antar_saab tässä kuvaa myös tehtaan sisältä
SAAB 9-5 2.3t '04 / SAAB 9000 CDE '94 / SAAB 900S '90
Re: Saabin tulevaisuus
jussi
Saab 9³X -10 #2508
OG 900 Cab -87
Saab 9³X -10 #2508
OG 900 Cab -87
Re: Saabin tulevaisuus
Ainoastaan 9-5 tyylisen puskurin huomasin...
#4818
900S 2.0T '95 - Operation Saapi Radal 2015 | 900S V6 '95 - Ooppeli
ex. 99 GL '84, 900S 2.3i Stage kuutio '96 - Osia myynnissä!
900S 2.0T '95 - Operation Saapi Radal 2015 | 900S V6 '95 - Ooppeli
ex. 99 GL '84, 900S 2.3i Stage kuutio '96 - Osia myynnissä!
-
- "Viggen"
- Viestit: 555
- Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
- Paikkakunta: Lemi
Re: Saabin tulevaisuus
Kyllähän tuon punaisen 9-3:n etupuskuri on vähän erilainen. Sumareiden musta kohta on selvästi eri mallinen mitä takana tulevassa autossa. Vai tekeekö väri ja valaistus tepposet?
Ja onko maskin SAAB teksti paljon entistä isompi?
Ja onko maskin SAAB teksti paljon entistä isompi?
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1105
- Liittynyt: Ti Huhti 07, 2009 08:20
- Paikkakunta: Kajaani
Re: Saabin tulevaisuus
Ao. kuvan lähdettä en osaa kertoa, mutta vaikuttaisi hyvin pitkälle vastaavalta kuin tuossa videopätkässä nähty. Samaan syssyyn tullut nuo "korporaatio"-peilitkin.
http://www.flickr.com/photos/28944215@N ... otostream/
-Sami
http://www.flickr.com/photos/28944215@N ... otostream/
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Saabin tulevaisuus
Siinä kuvakansiossa kaikki autot ovat photoshopattuja, joten luultavasti myös tuo.
Re: Saabin tulevaisuus
Lainasin tuon ng9-5 osastolta, koska koen että se sopii paremmin tänne.core2 kirjoitti:Odotellaan nyt tätä uutta nelivetoa, kunhan saadaan tämä sähköinen taka-akseli asennettua, jota jo nyt kutsutaan maailmanmullistukseksi monella taholla. Mutta Saabin on pidettävä kiirettä koska heillä on vain 6-kuukautta aikaa toteuttaa tämä ja olla ensimmäisenä markkinoilla, nelivedolla jossa sähköinen takaveto.
Kun 6-kuukautta on kulunut siitä tulee yleinen ja vapaa kaikille ottaa se käyttöönsä.
Liitän pienen skissin.
Se tuli mieleeni tästä TM:n uutisesta:
Geneven autonäyttelyssä Volvo liittyy kasvavaan hybridimallin esitelleiden autonvalmistajien joukkoon.
Volvon V60 Plug-in-hybrid on valmistajansa mukaan periaatteessa tuotantovalmis auto, joka tulee myyntiin vuonna 2012. Volvo kertoo olevansa ensimmäinen autonvalmistaja, jolla on valikoimissaan tämänkaltainen hybridimalli, mikä pitäneekin paikkansa, sillä Peugeotin dieselhybridi on perinteinen eli ei ladattava.
Volvossa on etupyöriin vaikuttava 2,4-litrainen D5-dieselmoottori, joka kehittää 158 kW ja 440 Nm. Takana on 51 kW:n tehoinen sähkömoottori, joka saa voimansa 12 kilowattitunnin litiumioniakustosta. Voimansiirrosta huolehtii kuusivaihteinen automaattivaihteisto. Yhdistetyksi kulutukseksi ilmoitetaan 1,9 l/100 km ja CO2-päästöt ovat alle 50 g/km.
Volvon lyhyessä tiedotteessa ei asiasta mitään sanota, mutta nähtävästi etu- ja takapään välillä ei ole mekaanista yhteyttä, vaan kyseessä on samantyylinen sähköinen järjestelmä kuin Peugeot 3008 HYbrid4:ssä, jonka myynti alkaa kesällä.
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/volv ... okehybridi
http://tekniikanmaailma.fi/autot/ajettu ... 08-hybrid4
Näemmä muilta valmistajilta tulee samanlaiseen ideaan perustuvia hybridejä markkinoille. Se on Saabin kannalta siinä mielessä huono asia, että heidän on tällöin vaikeampi myydä omaa järjestelmäänsä muille, koska se tulee myöhemmin markkinoille.
Re: Saabin tulevaisuus
Tehtaan hihnalta tulevassa autossa on näköjään sivuvilkku lokasuojassa ja peilit samanlaiset kuin nytkin. Joten photoshoppailun puolelle menee tuo kuva vaikka hyvältä näyttääkin.Tobbana kirjoitti:Ao. kuvan lähdettä en osaa kertoa, mutta vaikuttaisi hyvin pitkälle vastaavalta kuin tuossa videopätkässä nähty. Samaan syssyyn tullut nuo "korporaatio"-peilitkin.
-Sami
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Saabin tulevaisuus
Eka on tietysti kiva olla, mutta kohta tuo alkaa vaatia verbaaliakrobatiaa. Lexus:llahan tuollainen "paralled hybrid through road" on ollut melko pitkään RX:ssä. Taka-akselia käyttävän sähkömoottorin lisäksi on vielä käsitääkseni Priuksen tyyliin planeetta-polttomoottori-sähkömootti systeemi edessä. Tuo on varmaan aidosti ensimmäinen senn jälkeen joutuu laittamaan lisämääreitä kuten "diesel" ja/tai "plug-in". Sinälläänhän mukavaa, että tulee valinnan varaa.Teme100 kirjoitti: http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/volv ... okehybridi
http://tekniikanmaailma.fi/autot/ajettu ... 08-hybrid4
Näemmä muilta valmistajilta tulee samanlaiseen ideaan perustuvia hybridejä markkinoille. Se on Saabin kannalta siinä mielessä huono asia, että heidän on tällöin vaikeampi myydä omaa järjestelmäänsä muille, koska se tulee myöhemmin markkinoille.
Vaikea uskoa, että Saabilla olisi paljoa (lue mitään) myytävää. Muut kehittivät näitä 2010-luvun, kun GM lypsi Saabia kuiviin.
Re: Saabin tulevaisuus
Täältä saa hiukan enemmän tietoa tästä saabin kehittämästä e-AAM system taka-akselista. Ja ei se kait ole mikään Lexus akseli mikä täällä esitetään!karitammi kirjoitti: Eka on tietysti kiva olla, mutta kohta tuo alkaa vaatia verbaaliakrobatiaa. Lexus:llahan tuollainen "paralled hybrid through road" on ollut melko pitkään RX:ssä. Taka-akselia käyttävän sähkömoottorin lisäksi on vielä käsitääkseni Priuksen tyyliin planeetta-polttomoottori-sähkömootti systeemi edessä. Tuo on varmaan aidosti ensimmäinen senn jälkeen joutuu laittamaan lisämääreitä kuten "diesel" ja/tai "plug-in". Sinälläänhän mukavaa, että tulee valinnan varaa.
Vaikea uskoa, että Saabilla olisi paljoa (lue mitään) myytävää. Muut kehittivät näitä 2010-luvun, kun GM lypsi Saabia kuiviin.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus
Googlailin vähän vanhoja ja tämä oli mielenkiintoinen http://www.trollhattansaab.net/archives ... ew_sa.html. Voisi uskoa, että jotain hybridiin viittaavaa on tulossa, jos sitä on kehitetty jo aiemmin.
Re: Saabin tulevaisuus
Hybrideistä on jatkuvasti juttua useassa mediassa. Tässä yksi sellainen.
http://www.worldcarfans.com/11006032663 ... e-pipeline
http://www.worldcarfans.com/11006032663 ... e-pipeline
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.