Saabin tulevaisuus
Re: Saabin tulevaisuus
Moi, onhan se tämäkin tapa tehdä rahaa ja turvata Saabin tulevaisuus
http://www.saabsunited.com/2011/01/repo ... attan.html
Ari
http://www.saabsunited.com/2011/01/repo ... attan.html
Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Re: Saabin tulevaisuus
Mitä tämä tarkoittaa? Subarua Ruottista?Sonett73 kirjoitti:Moi, onhan se tämäkin tapa tehdä rahaa ja turvata Saabin tulevaisuus
http://www.saabsunited.com/2011/01/repo ... attan.html
Ari
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus
Varmaan on ihan hyvä jos pienemmätkin valmistajat tekevät yhteistyötä ja siten saavat etua.
Saabilla osaamista on ja miksi ei sitä voisi myydä muillekin. Kuullostaa ihan hyvältä mun korvaan, mutta katsotaan nyt mikä on totuus....
Saabilla osaamista on ja miksi ei sitä voisi myydä muillekin. Kuullostaa ihan hyvältä mun korvaan, mutta katsotaan nyt mikä on totuus....
"Hyvä on liian kallista ja halpa liian huonoa"
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Saabin tulevaisuus
Aijaijai, pahapaha, edellistä viestiä EI SAA LAINATA!juhokare kirjoitti:Mitä tämä tarkoittaa? Subarua Ruottista?Sonett73 kirjoitti:Moi, onhan se tämäkin tapa tehdä rahaa ja turvata Saabin tulevaisuus
http://www.saabsunited.com/2011/01/repo ... attan.html
Ari
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Ja ei, Subarua ei tulla valmistamaan Ruotsissa, mutta jotain yhteistyötä on vireillä siten, että Subaru käyttää Saabin fasiliteetteja johonkin tarkoitukseen. Lisää infoa luvattu myöhemmin tänään.
Miksiköhän Kauppalehti ei muuten jo uutisoi "Saab valumassa kauko-itään" tai "Subaru pelasti lähes konkurssikypsän Saabin" tjsp
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Edit:
http://ttela.se/ekonomi/naringsliv/1.11 ... rollhattan
Tuon linkin mukaan Trollhättanissa kehitettäisiin Subarua (maa?)kaasukäyttöön.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Saabin tulevaisuus
http://www.thelocal.se/31746/20110131/
"Saab is not involved in this project technically or economically. They are just renting out the building to BRC. Trollhättan is one location. Saab has big premises with lots of plants and houses that are empty," said Possling.
"Saab is not involved in this project technically or economically. They are just renting out the building to BRC. Trollhättan is one location. Saab has big premises with lots of plants and houses that are empty," said Possling.
Re: Saabin tulevaisuus
Subaru ei itseasiassa ole mikään pieni valmistaja. Toyota on Subarun emoyhtiön Fuji Heavy Industriesin suurin omistaja. Subaru valmistii viime vuonna 650k autoa ja lisäksi heidän tehtaillaan valmistettiin malleja Toyotalle ja Suzukille.essal kirjoitti:Varmaan on ihan hyvä jos pienemmätkin valmistajat tekevät yhteistyötä ja siten saavat etua.
Saabilla osaamista on ja miksi ei sitä voisi myydä muillekin. Kuullostaa ihan hyvältä mun korvaan, mutta katsotaan nyt mikä on totuus....
Re: Saabin tulevaisuus
Arvasin, että tähän joku puuttuu. Paljonko neljä suurin merkkiä valmistaa autoja ja kuinka monta % se on maailmaan autotuotannosta?
Ei taida Subaru top kympissä kuitenkaan olla?
Ei taida Subaru top kympissä kuitenkaan olla?
"Hyvä on liian kallista ja halpa liian huonoa"
Re: Saabin tulevaisuus
Onhan Subarulla ollut yhteistyötä Saabin ja monen muunkin automerkin kanssa, mutta, että Toyota olisi 8,7 prossallaan, jotka se osti GM:ältä tämän emoyhtiön Fujihevyn suurin omistaja, sitä on vaikea uskoa, mutta ei sillä kait mitään väliä olekkaan, onko se suurin vai ei?.Teme100 kirjoitti: Subaru ei itseasiassa ole mikään pieni valmistaja. Toyota on Subarun emoyhtiön Fuji Heavy Industriesin suurin omistaja.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus
Subarun myyjä kertoi uutisissa, että Subaru on varannut 2000 autoa, joissa on 2,0l moottori. Näistä ois tarkoitus tehdä Biokaasu käyttöisiä. Anabil on jo aikaisemmin tehnyt 100kpl Saabin 9-3 malleja Biokaasu käyttöiseksi. Kysyntää on kuulemma kovasti, joten Ana rakentaa 300 autoa lisää kaasukäyttöiseksi.
Viimeksi muokannut viggen, Ti Helmi 01, 2011 15:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Saabin tulevaisuus
Toyota omistaa FHI:stä 16.5% ja on suurin yksittäinen osakkeenomistaja. Ennen Toyotaa sitä oli GM 20.1% osuudellaan.core2 kirjoitti: Onhan Subarulla ollut yhteistyötä Saabin ja monen muunkin automerkin kanssa, mutta, että Toyota olisi 8,7 prossallaan, jotka se osti GM:ältä tämän emoyhtiön Fujihevyn suurin omistaja, sitä on vaikea uskoa, mutta ei sillä kait mitään väliä olekkaan, onko se suurin vai ei?.
Re: Saabin tulevaisuus
Rekisteröintitilastoa naapurista.
Tammikuu 2011
9-3 323 autoa 9-5 148 autoa
Tammikuu 2011
9-3 323 autoa 9-5 148 autoa
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Saabin tulevaisuus
mike kirjoitti:Rekisteröintitilastoa naapurista.
Tammikuu 2011
9-3 323 autoa 9-5 148 autoa
Suomessa kaikki on taas toisin tammikuussa 2011:
"Tuotantonsa uudelleen vauhtiin saanut Saab ei ole vauhdissa ainakaan vielä Suomessa. Ruotsalaisia ei myyty ainoatakaan."
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Saabin tulevaisuus
Katsos, Suomessa ollaan vaiheessa, missä ruoditaan kuinka vajavainen, huono ja Opelmainen nyky-Saab on. Kunhan tämä vaihe ohitetaan ja oikea uusi Saabiin uskova ja sitten sitä hankkiva ostajakunta kasvaa, niin silloin voidaan odottaa Saabin myynnille selkeää kasvua. Näinköhän se menee?
Hienoa korjata aamun juttua!
Siis ei taidakaan ihan noin mennä, mitä aamulla arvelin. On näköjään tilastoja luettu tarkemmin ja jo on toinen ääni kellossa. Hieno juttu!
Silti olen samaa mieltä, etä uutta Saabin ostakuntaa tarvitaan.
Hienoa korjata aamun juttua!
Siis ei taidakaan ihan noin mennä, mitä aamulla arvelin. On näköjään tilastoja luettu tarkemmin ja jo on toinen ääni kellossa. Hieno juttu!
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Viimeksi muokannut ristos, Ke Helmi 02, 2011 13:21. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Saabin tulevaisuus
Nyt on pakko kysyä, että kenenkä mukaan ja missä näin lukee? Yritin etsiä autojen myynti/rekisteröintitilastoja, mutta en löytänyt mistään tammikuun lukuja.mike kirjoitti:
Suomessa kaikki on taas toisin tammikuussa 2011:
"Tuotantonsa uudelleen vauhtiin saanut Saab ei ole vauhdissa ainakaan vielä Suomessa. Ruotsalaisia ei myyty ainoatakaan."
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion