Saabin tulevaisuus
Re: Saabin tulevaisuus
Pilkun viilausta, sorry
Saab 94 eli Sonett I valmistusmäärä on kuusi (6) kappaletta
Ari
Saab 94 eli Sonett I valmistusmäärä on kuusi (6) kappaletta
Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1723
- Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
- Paikkakunta: Raum
- Viesti:
Re: Saabin tulevaisuus
http://www.worldcarfans.com/11102283089 ... -direction
Saabilta joku compicoupe-concept huomenna Genevessä? Tuleeko sähkömoottoria taka-akselille entä Android-pohjainen käyttöjärjestelmä? No, huomenna olemme viisaampia.
Saabilta joku compicoupe-concept huomenna Genevessä? Tuleeko sähkömoottoria taka-akselille entä Android-pohjainen käyttöjärjestelmä? No, huomenna olemme viisaampia.
#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t
Re: Saabin tulevaisuus
Jees esitellään kummatkin. Täällä lisää asiasta enkuksi.Raimo Miettinen kirjoitti:http://www.worldcarfans.com/11102283089 ... -direction
Saabilta joku compicoupe-concept huomenna Genevessä? Tuleeko sähkömoottoria taka-akselille entä Android-pohjainen käyttöjärjestelmä? No, huomenna olemme viisaampia.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus
Selkokielellä Saabin rekisteröinti Suomessa 02/11:25. SAAB 44 0,5 97 0,4 31 0,2 212,9
25.sija merkkitilastossa, 44 kpl helmikuussa ja 0.5% markkinaosuus, rekisteröinnit 2011 yht. 97 kpl ja 0.4% markkinaosuus, rekisteröinnit viime vuonna 1-2/2010 yht. 31 kpl, myynnin kasvu 212.9%.
Ruotsissa skulaa myös hyvin:
http://bohuslaningen.se/nyheter/bohusla ... fler-bilar
Mallia 9-5 on myyty tänä vuonna 10 kpl vähemmän kuin viime vuonna vastaavaan aikaan, sitävastoin 9-3 myynti on noussut vuoden takaisesta 104%. Helmikuu oli Ruotsissa kahdeksas perättäinen nousujohteinen kuukausi Saabille. Helmikuussa rekisteröitiin Ruotsissa yhteensä 707 kpl Saabeja.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Saabin tulevaisuus
Tässä on linkki TTELA:n Saabia koskeviin uutisiin, päivitetään usein koska Saab on nyt tosiaankin maailmankartalla ja uutta tapahtuu koko ajan. Esim. että Steven Wade lopettaa nykyisen kotisivun pitämisen ja ehkä tulee töihin Saabin kirjoille? Asia ei ole vielä aivan valmis.
http://ttela.se/ekonomi/saab
http://ttela.se/ekonomi/saab
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Saabin tulevaisuus
Kompurointi jenkkilässä näyttää edelleen jatkuvan. Vaikka helmikuu oli lyhyt kuukausi, niin myyntimäärien lasku tammikuuhun verrattuna ei näytä hyvältä
494 kpl 9-3
52 kpl 9-5
Tammikuussahan siellä myytiin 658 ja helmikuussa nyt sitten 546 uutta Saabia.
9-4 varmaan auttaa asiaa mutten jenkkilässä ei 9-5 saa farkusta yhtään vetoapua.
494 kpl 9-3
52 kpl 9-5
Tammikuussahan siellä myytiin 658 ja helmikuussa nyt sitten 546 uutta Saabia.
9-4 varmaan auttaa asiaa mutten jenkkilässä ei 9-5 saa farkusta yhtään vetoapua.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Saabin tulevaisuus
Aika haastavaksi vaikuttaa tämäkin vuosi muodostuvan em. kaltaisilla myyntiluvilla. 2 ensimmäisen kuukauden myyntimäärää on hiukan yli 5000 autoa maailmanlaajuisesti.
Tahti on itseasiassa samaa luokkaa kuin viime vuonna Q3:n aikana, vaikka silloin paletti oli sekaisin ja 9-5 ei ollut vielä markkinoilla täysiaikaisesti. USA:n tilanne on siinä mielessä murheellinen, että markkinat ovat piristyneet ja helmikuussa nähtiin muilla merkeillä ennätyslukuja.
Tahti on itseasiassa samaa luokkaa kuin viime vuonna Q3:n aikana, vaikka silloin paletti oli sekaisin ja 9-5 ei ollut vielä markkinoilla täysiaikaisesti. USA:n tilanne on siinä mielessä murheellinen, että markkinat ovat piristyneet ja helmikuussa nähtiin muilla merkeillä ennätyslukuja.
Re: Saabin tulevaisuus
Kyllä se pysähdys ennen uutta starttia tais olla niin totaalinen, että siinä menetettiin monta asiakasta. Kun he sitten uuden merkin hankkivat, niin seuraavan uuden hankintaan ei heti ryhdytä.
Vaikka Saab tiedetään "ihan asialliseksi autoksi", niin kyllä muutkin merkit ovat hyviä ja monet Saabia parempiakin. Tälläiset ikiajan Saabistit saattavat uuden Saabin herkästi ehkä ostaakin, mutta eivät he tätä merkkiä pelasta.
Jos uusia Saabin hankkijoita ei saada, ei tulevaisuuttakaan varmaan ole. Silloin tästä tulee vaan yksi erikoinen ajokki, jolla oli lyhyt ja aika mukava historia, kunnes sen todettiin häipyneen jonnekin menneisyyteen.
Vaikka Saab tuntuisi kuinka mukavalta autolta, ei sillä ole mitään merkitystä ilman auton ostajia.
Vaikka Saab tiedetään "ihan asialliseksi autoksi", niin kyllä muutkin merkit ovat hyviä ja monet Saabia parempiakin. Tälläiset ikiajan Saabistit saattavat uuden Saabin herkästi ehkä ostaakin, mutta eivät he tätä merkkiä pelasta.
Jos uusia Saabin hankkijoita ei saada, ei tulevaisuuttakaan varmaan ole. Silloin tästä tulee vaan yksi erikoinen ajokki, jolla oli lyhyt ja aika mukava historia, kunnes sen todettiin häipyneen jonnekin menneisyyteen.
Vaikka Saab tuntuisi kuinka mukavalta autolta, ei sillä ole mitään merkitystä ilman auton ostajia.
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Saabin tulevaisuus
Jälleenmyyjille pitäisi saada hirmu bonukset nyt Saabin myynnistä. Suomessa ei ainakaan voi välttyä vaikutelmalta, että jotain muuta myydään mieluummin.
Positiiivinen kokemus oli Geneven automessuilla se, että Saabin osastolla kävi kuhina ja naiset olivat heti kimpussa sopiakseen koeajoja. Täytin yhden kupongin huvikseni. Saan varmaan sitten Suomessa tarjouksen sisätilanlämppäristä tai pyyhkijän sulista.
Millä saada sama innostus jälleenmyyjille? Valmistajallehan tämä vain on elämän ja kuoleman kysymys.
Positiiivinen kokemus oli Geneven automessuilla se, että Saabin osastolla kävi kuhina ja naiset olivat heti kimpussa sopiakseen koeajoja. Täytin yhden kupongin huvikseni. Saan varmaan sitten Suomessa tarjouksen sisätilanlämppäristä tai pyyhkijän sulista.
Millä saada sama innostus jälleenmyyjille? Valmistajallehan tämä vain on elämän ja kuoleman kysymys.
Re: Saabin tulevaisuus
Tuosta USA:n markkinasta on käyty usein keskustelua saabunitessa ja niistä käy ilmi, että siellä vallitsee omat lainalaisuutensa. Saabin eräänlainen turvaverkko on siinä, että sitä myydään globaalisti eikä olla yhden kortin varassa.
Tarkemmat myynti ja tuotantoluvut näkee sitten Q1-raportista aikanaan, itse en näe estettä 80k tuotannon saavuttamiseen tänä vuonna.
http://ttela.se/ekonomi/naringsliv/1.11 ... id-pa-saab kysyntä tuntuu riittävät 300+ päivän tuotantoon mikäli käsitin tuon jutun oikein.
Tarkemmat myynti ja tuotantoluvut näkee sitten Q1-raportista aikanaan, itse en näe estettä 80k tuotannon saavuttamiseen tänä vuonna.
http://ttela.se/ekonomi/naringsliv/1.11 ... id-pa-saab kysyntä tuntuu riittävät 300+ päivän tuotantoon mikäli käsitin tuon jutun oikein.
Re: Saabin tulevaisuus
"Financier Vladimir Antonov do not think that Saab Automobile will meet this year’s sales targets and the need for more capital to keep the company afloat. The capital he is willing to invest. The Dagens Industri on Thursday.
“Saab Automobile will sell a maximum of 60000-65000 cars this year in my personal opinion and is not capable of target 80 000 cars,”said Vladimir Antonov Di."
http://www.saabsunited.com/2011/03/vlad ... l#comments
Ja alkuperäinen lähde:
http://di.se/Default.aspx?sr=6&tr=28550 ... anguage=sv
Näin ulkopuolisen silmin näyttää siltä, että Saabilla on käynnissä jonkinlainen valtakamppailu ja Antonov tahtoo tunnustuksen ja oikeudet siitä, mitä hän oikeasti jo omistaa.
“Saab Automobile will sell a maximum of 60000-65000 cars this year in my personal opinion and is not capable of target 80 000 cars,”said Vladimir Antonov Di."
http://www.saabsunited.com/2011/03/vlad ... l#comments
Ja alkuperäinen lähde:
http://di.se/Default.aspx?sr=6&tr=28550 ... anguage=sv
Näin ulkopuolisen silmin näyttää siltä, että Saabilla on käynnissä jonkinlainen valtakamppailu ja Antonov tahtoo tunnustuksen ja oikeudet siitä, mitä hän oikeasti jo omistaa.
Re: Saabin tulevaisuus
Ei siinä ole kysymys mistään valtataistelusta ainakaan niin, että siitä voiai lukea rivien välistä. Antonov on kertonut DI:lle, että hän ei usko saabin myyvän tänä vuonna enempää kuin 60000-65000 autoa. Näin sanoen näyttää siltä, että saab tarvitsee lisää kapitaalia pysyäkseen pinnalla.
DI väittää hänen myös sanoneen: saabin yllä leijuu mustiapilviä, ja ei tule olemaan helppoa houkutella rahoittajia saab konsernille, mutta hän on itse halukas investoimaan puoli miljardia kruunua saabiin. Hänen mukaansa saab tulee tarvitsemaan kaikenkaikkiaan 1,7 miljardia toteuttaakseen suunnitellun 9-2.
Antonovin mukaan tämä puoli miljardia on välttämätön summa jotta saab pystyisi pitämään toiminnan käynnissä ja ne suunnitelmat joihin kuuluu tämä 80000 autoa tämän vuoden aikana.
Hän kertoo myös, että ellei tätä suunniteltua kaavaa pystytä pitämään, johtaa se ajanmittaan kapitaali vaikeuksiin, ja mahdollisesti Euroopan investointi pankki vaatii takaisin lainaamansa summan ruotsin valtiolta, hänen mielestään tämä johtaisi saabin konkurssiin viiden päivän kuluessa.
Siis mistään näkyvästä valtataistelusta ei taida olla kyse.
Tässä alla tämä hänen kertomuksensa lainattuna ttelalta:
DI väittää hänen myös sanoneen: saabin yllä leijuu mustiapilviä, ja ei tule olemaan helppoa houkutella rahoittajia saab konsernille, mutta hän on itse halukas investoimaan puoli miljardia kruunua saabiin. Hänen mukaansa saab tulee tarvitsemaan kaikenkaikkiaan 1,7 miljardia toteuttaakseen suunnitellun 9-2.
Antonovin mukaan tämä puoli miljardia on välttämätön summa jotta saab pystyisi pitämään toiminnan käynnissä ja ne suunnitelmat joihin kuuluu tämä 80000 autoa tämän vuoden aikana.
Hän kertoo myös, että ellei tätä suunniteltua kaavaa pystytä pitämään, johtaa se ajanmittaan kapitaali vaikeuksiin, ja mahdollisesti Euroopan investointi pankki vaatii takaisin lainaamansa summan ruotsin valtiolta, hänen mielestään tämä johtaisi saabin konkurssiin viiden päivän kuluessa.
Siis mistään näkyvästä valtataistelusta ei taida olla kyse.
Tässä alla tämä hänen kertomuksensa lainattuna ttelalta:
Oikeus väärin kirjoitukseen pidätetään.ttela kirjoitti:Finansmannen Vladimir Antonov uppger till Dagens Industri att hans uppfattning är att Saab Automobile inte kommer att sälja mer än 60 000-65 000 bilar i år. Därmed lär Saab behöva mer kapital för att hålla sig flytande.
Vladimir Antonov lär även ha sagt att det "hänger ett svart moln över Saab och det kommer inte att bli lätt att locka investerare eller finansiärer till bolaget". Men han är själv beredd att investera en halv miljard kronor i Saab eftersom det kommer att behövas 1,7 miljarder kronor från externa investerare för att få fram en mindre Saab, den planerade 9–2.
En halv miljard kronor är dock, enligt Antonov, nödvändigt för att Saab ska klara verksamheten och hålla sin affärsplan som bland annat omfattar försäljningsmålet på 80 000 bilar i år.
Om inte affärsplanen hålls kan det i förlängningen leda till kapitalproblem och att Europeiska investeringsbanken kräver tillbaka sitt lån från garanten staten. Vladimir Antonovs uppfattning är att detta i så fall leder till att Saab försätts i konkurs inom fem dagar.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus
Aivan suoraanhan hän kertoo, että jos hänen rahansa eivät kelpaa, niin Saab on pahimmassa tapauksessa konkurssissa hyvinkin nopeasti. Aiemmin hän on kertonut, että investointinsa vastineeksi, hän haluaa osan Saabia virallisesti omistukseensa.
Sen takia hän on tuollaisen ulosannin nyt tehnyt, eli laittaakseen vauhtia rattaisiin. Ja aika näkyvää toiminta on, kun sitä käydään lehtien palstoilla.
Sen takia hän on tuollaisen ulosannin nyt tehnyt, eli laittaakseen vauhtia rattaisiin. Ja aika näkyvää toiminta on, kun sitä käydään lehtien palstoilla.
Re: Saabin tulevaisuus
Mitenkähän luet ja tulkkaat näitä hänen sanomisiaan ja ei sanomisia.Teme100 kirjoitti:Aivan suoraanhan hän kertoo, että jos hänen rahansa eivät kelpaa, niin Saab on pahimmassa tapauksessa konkurssissa hyvinkin nopeasti. Aiemmin hän on kertonut, että investointinsa vastineeksi, hän haluaa osan Saabia virallisesti omistukseensa.
Sen takia hän on tuollaisen ulosannin nyt tehnyt, eli laittaakseen vauhtia rattaisiin. Ja aika näkyvää toiminta on, kun sitä käydään lehtien palstoilla.
Mitä hän on joskus mahtanut aiemmin sanoa tai ei sanoa ei kuulu mitenkään tämän päiväseen uutiseen.
Hän ei ole yhdessäkään tavussa maininnut ellei rahani kelpaa, ja kun hän mainitsee olevansa valmis työntämään sen puolikkaan miljardin, jos tarvetta on.
Taidat lukea kaikki asiat samalla tavalla ku piru lukee raamattua.
Että hän haluaa osakkaaksi saabiin, senhän tietävät jopa kaikki kuusivuotiaatkin jotka lukea osaavat. Mutta tässä hänen haastattelussaan, ei edes niinkään huono lehti kuin DI:kin on kerro eikä mainitse asiaa missään muodossa.
EDIT: Kuten jo aiemmin olen maininnut täällä niin Antonovin osakkaaksi tulon saabiin päättävät ei yksin saab vaan mukana on kolme muuta kovaa päättäjää ruotsinhallitus, Euroopan investointi pankki ja GM.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus
Kirjoitusten tulkinnnoista riippumatta on selvää, että jos näin hitaasti saadaan uusia Saabeja myytyä niin myyntitavoitetta on vaikea saavuttaa ja vaikka se saavutettaisiinkin niin kilpailijat ovat jo kovaa vauhtia tuomassa uusia malleja markkinoille ennenkuin uusi 9-3 saadaan myyntiin. Toinen kysymys kokonaan on se, että myykö se kuitenkaan? Pelkällä 9-5:lla ei Saabia pelasteta.
Summa summarum seuraavat 2-3 vuotta näyttävät joudummeko hyvästelemään Saabin lopullisesti.
Summa summarum seuraavat 2-3 vuotta näyttävät joudummeko hyvästelemään Saabin lopullisesti.
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Golf Gti 320 -14