Hiukan outoa kyllä, että kukaan ei osannut kommentoida asiaa millään tavoin eilen. Sama henkilö joka kielsi koko seisokin eilen, kertoi kuitenkin aamulla että sellainen sittenkin oli. Olisivat edes valehdelleet, että seisokki johtui Japanin katastrofista johtuneesta komponenttipulasta kuin pistäneet päänsä piiloon.TuuSaR kirjoitti:Tuotanto jatkui tänä aamuna normaalisti eikä kassakriisiä ole.
http://www.spykercars.nl/download/artik ... uction.pdf
Saabunitedissa mainitaan, että Saab siirsi tammikuussa finanssilaskennan GM:ltä itselleen ja jotkut maksuhäiriöt voivat ehkä liittyä siihen.
Muutaman tunnin tuotantohäiriön aiheutti ilmeisesti kuljetusyhtiölle maksamatta jääneet laskut.
http://www.svd.se/naringsliv/schenker-s ... 050961.svd
SU:lla valitettiin kovasti sitä, että kommentteja ei tule, koska lehdistö teki tästä jutun niin myöhään, että johto oli jo kotona. Asia olisi pitänyt jättää aamuun ja kysyä aamulla työpaikalleen tulleelta johdolta selitystä asiaan. Tämä on ihan hölmö selitys, kyllä siellä pitää olla vastaamaan asioista vielä kello 16.00 jälkeenkin. Johdon hommat eivät lopu tietyllä kellonlyömällä, vaan ovat 24/7 työtä. Aina pitää olla valmiina toimimaan ja olla tavoitettavissa, jos tilanne sitä vaatii.
Tuossa kerrotaan, että tuotannon keskeytyksen syynä on DB Schenkerille maksamatta jätetyt usean miljoonan kruunun laskut, ja siitä syystä heillä ei lopulta jäänyt muuta mahdollisuutta kuin pidättää itsellään osa komponenteista. Tänään he ovat toimittaneet Saabin jo maksamat, tuotannon kannalta kriittiset komponentit, mutta eivät aio toimittaa kaikkea ennen kuin ovat saaneet maksun kaikista maksamatta jääneistä laskuista. He kertovat, että eivät ole vaatineet sovittua suurempaa korvausta, vaan ainoastaan maksamaan rästiin jääneet laskut.
Muller on itse kertonut Reutersille, että kyse ei ole maksamattomista laskuista vaan siitä, että Schenker haluaa vain nostaa hintojaan.
Mielenkiintoinen näkemysero, sanoisin...