9-5 Generaatio II bongattu lapissa, tehoa 280hv, 8/05 täällä
Facelifti arvosteltu briteissä: http://www.parkers.co.uk/choosing/carre ... el_id=1428
Loppujen lopuksi ihan positiivinen ja autoa näkemättä osuvan kuuloinen arvio. Ja tohon uuteen ulkonäköönkin rupeaa tottumaan. Nyt vaan lottokuponkia taas vetämään että sais uudempaa alle...
Loppujen lopuksi ihan positiivinen ja autoa näkemättä osuvan kuuloinen arvio. Ja tohon uuteen ulkonäköönkin rupeaa tottumaan. Nyt vaan lottokuponkia taas vetämään että sais uudempaa alle...
9-5W 2.0t Aut. vm.-01 + Biopower
Katselin tuon faceliftin etuvaloja kun vaikutti jotenkin tutulta. Sitten sytytti: Renault 16
No jo olet kaukaa hakenut! Se, että R16:lla ja vanhalla kromimaskisella 99:llä on ilmeessään tiettyjä yhtäläisyyksiä, on vanha tuttu juttu, mutta että näet tuon kaikkien viistoperäautojen äidin uudessa ysifemmassa, menee kyllä minultakin yli hilseen!Hessu kirjoitti:Katselin tuon faceliftin etuvaloja kun vaikutti jotenkin tutulta. Sitten sytytti: Renault 16
Sikäli siis R16:n yhdistäminen Saabeihin ei ole aivan älytön ajatus että R16 oli todellakin ensimmäisiä ellei ensimmäinen "nykyaikainen" viistoperä, jossa penkit kääntyivät eli oli muunneltavissa kuljetustarpeen mukaan. Siitä kaikki kunnia patonginpurijoille, mutta en siis silti vieläkään löydä 9-5:een muuta yhteistä kuin hieman överiksi menneen kromin käytön...
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
Täytyy vissiin puolustella näkemyksiään kun herättää niin paljon närää. Tuli vain jotenkin mieleen noista ajovaloista keskemmälle päin vedetyistä raidoista jotka eivät kuitenkaan kulje koko keulan "läpi". On niitä varmaan muitakin autoja, jossa sama on toteutettu. Voin kyllä ottaa harhaoppisen vertaukseni takaisinkin
Mulla taas meni pitkään ennenkuin käsitin tuon uuden keulan idean . Uusin TM sen taisi pukea sanoiksi että "maski on venytetty koko keulan levyiseksi". Sitten kun vilkas uuemman kerran niin hahmotti että niimpä vain on. Lähinnä juuri tämä rimoitus ajovalojen vieressä vaatii vielä sulattelua...
#2029 Kari Kutuniva
2002 Saab 9⁵ 2.3t A Vector Wagon BioPower
2002 Saab 9⁵ 2.3t A Vector Wagon BioPower
Kaikilla olkoon oikeus mielipiteisiin, ei mitään tarvetta kenelläkään perua sanojaan!
Mutta minua tökkii uudessa versiossa sittenkin eniten vilkkujen jatkeen muotoilu sivuille: Kun lasissa (=muovissa) on tehty vekki ikään kuin ajatuksena "miltäs tämä näyttäisi, jos ei jatkuisikaan yhtä kauas taakse kuin ennen", niin miksi sitä ei sitten tehty. Jos kylkipelti jatkuisi tuon viikkauksen verran pitemmälle eteen ja lasiosa alkaisi vasta siitä, missä sauma kohtaa myös alapuolelta, uutuuden ilme olisi heti paremman näköinen! Nyt pellin jatkeena on melkein kuin paikkalapun näköinen muovinpala ennen kuin varsinainen lamppuosa alkaa. Tämä ajatus syntyi itselläni spyshotteja katsellessa, silloin ehdin jo luulla, että lampun lasia tosiaan lyhennetään sivusta hieman ja vain hämäysteippaus oli tehty noin pitkäksi...
Lisäksi tietysti hieman ohuemmatkin kromit riittäisivät nimenomaan lamppujen ympärillä, keskimaskin levennys/suurennus on sittenkin paremman näköinen. Ristiriitaa tulee siitä, että lamput itsessään ovat pienentyneet, mutta sitä on kompensoitu liioitellulla kromilistalla...
Mutta minua tökkii uudessa versiossa sittenkin eniten vilkkujen jatkeen muotoilu sivuille: Kun lasissa (=muovissa) on tehty vekki ikään kuin ajatuksena "miltäs tämä näyttäisi, jos ei jatkuisikaan yhtä kauas taakse kuin ennen", niin miksi sitä ei sitten tehty. Jos kylkipelti jatkuisi tuon viikkauksen verran pitemmälle eteen ja lasiosa alkaisi vasta siitä, missä sauma kohtaa myös alapuolelta, uutuuden ilme olisi heti paremman näköinen! Nyt pellin jatkeena on melkein kuin paikkalapun näköinen muovinpala ennen kuin varsinainen lamppuosa alkaa. Tämä ajatus syntyi itselläni spyshotteja katsellessa, silloin ehdin jo luulla, että lampun lasia tosiaan lyhennetään sivusta hieman ja vain hämäysteippaus oli tehty noin pitkäksi...
Lisäksi tietysti hieman ohuemmatkin kromit riittäisivät nimenomaan lamppujen ympärillä, keskimaskin levennys/suurennus on sittenkin paremman näköinen. Ristiriitaa tulee siitä, että lamput itsessään ovat pienentyneet, mutta sitä on kompensoitu liioitellulla kromilistalla...
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
Täytyy kyllä sanoa että tuo facelift on jälleen kerran rumentanut keulaa tuntuvasti. 9-5:n alkuperäinen keula oli todella hieno, "integroidulla maskilla" menivät selvästi huonontamaan alkuperäistä kromia. Ja tämä nykyinen.. suoraan sanottuna varsin ruma.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Siistin näköinen se minun mielestäni on.
Mutta mites tuo tekniikan laita?! Minkälaiset moottorit näissä on? Onko samanlaiset kuin Sport Sedaneissa? Entä turbojen laita? Onko entisiä vikoja saatu poistettua, mitä T7:koissa ilmeisimmin esiintyi, tai ainakin yritetty poistaa? Ja miten yleensäkin näiden bensaturbojen kestävyys on verrattuna entisiin?
Mutta mites tuo tekniikan laita?! Minkälaiset moottorit näissä on? Onko samanlaiset kuin Sport Sedaneissa? Entä turbojen laita? Onko entisiä vikoja saatu poistettua, mitä T7:koissa ilmeisimmin esiintyi, tai ainakin yritetty poistaa? Ja miten yleensäkin näiden bensaturbojen kestävyys on verrattuna entisiin?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
-
- "Hirsch"
- Viestit: 849
- Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki