Saabin tulevaisuus
Re: Saabin tulevaisuus
Sattumaa tai ei, mutta Vladimir Antonov on tänään anonut pääsyä Saabin osakkaaksi.
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1167387- ... -bli-agare
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1167387- ... -bli-agare
Re: Saabin tulevaisuus
Joko Saabilla rahat loppu ja pakko saada jostain lisärahoitus toiminnan jatkamisella tai sitten Vladde haistanut hyvän sauman (tässä ehkä kuitenkin pienessä kriisissä?) heilauttaa itsensä osakkaaksi.Teme100 kirjoitti:Sattumaa tai ei, mutta Vladimir Antonov on tänään anonut pääsyä Saabin osakkaaksi.
Re: Saabin tulevaisuus
On tässä sellainenkin mahdollisuus, että "tahallaan" aiheutetaan pieni mediapaniikki, jotta varmistetaan Antonovin hyväksyminen osakkaaksi ja rahoittajaksi virallisesti! Ja Muller on varmaan jo alussa luvannut Antonoville auttaa tämän asian läpimenossa ennemmin tai myöhemmin.
Ruotsissa (kuten myös USA:ssa) katsotaan kuitenkin aivan eri tavalla karsaasti nimenomaan venäläiseen rahoittajatahoon kuin vaikkapa meillä, missä on jo vuosikaudet totuttu esim. tankkaamaan Teboililla tai asioimaan Delta-autossa (myy Saabejakin jollain paikkakunnalla) ihan siinä kuin missä tahansa muussakin vastaavassa firmassa!
Sehän on nimittäin ihan selvää, että Antonovin rahoja tarvitaan. Jos nyt ei (toivottavasti) vielä akuuttiin kassakriisiin, mutta vähintään siihen, että uusi 9-3:n seuraaja saadaan tuotantoon. Uudesta pienemmästä "9-2":sta puhumattakaan!
Ruotsissa (kuten myös USA:ssa) katsotaan kuitenkin aivan eri tavalla karsaasti nimenomaan venäläiseen rahoittajatahoon kuin vaikkapa meillä, missä on jo vuosikaudet totuttu esim. tankkaamaan Teboililla tai asioimaan Delta-autossa (myy Saabejakin jollain paikkakunnalla) ihan siinä kuin missä tahansa muussakin vastaavassa firmassa!
Sehän on nimittäin ihan selvää, että Antonovin rahoja tarvitaan. Jos nyt ei (toivottavasti) vielä akuuttiin kassakriisiin, mutta vähintään siihen, että uusi 9-3:n seuraaja saadaan tuotantoon. Uudesta pienemmästä "9-2":sta puhumattakaan!
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
Re: Saabin tulevaisuus
Juu onhan siellä Ruotsissakin vedetty vähän foliota päähän, että kyseessä olisi ollut tarkoituksella tehty julkisuustemppu jolla pakottaa päästämään Antonov osa-omistajaksi.
Saabin tuotantolinja rullasi tänään taas normaalisti:
http://di.se/Default.aspx?sr=6&tr=28650 ... anguage=sv
Eikä uusia katkoksia ole näköpiirissä, keskustelut eräiden alihankkijoiden kanssa jatkuvat.
Kuinkahan moni uutismedia Suomessa muistaa kertoa tuotannon jatkumisesta, veikkaan että nolla kappaletta.
Saabin tuotantolinja rullasi tänään taas normaalisti:
http://di.se/Default.aspx?sr=6&tr=28650 ... anguage=sv
Eikä uusia katkoksia ole näköpiirissä, keskustelut eräiden alihankkijoiden kanssa jatkuvat.
Kuinkahan moni uutismedia Suomessa muistaa kertoa tuotannon jatkumisesta, veikkaan että nolla kappaletta.
Re: Saabin tulevaisuus
Saabautomobile konserni on jättänyt eilen virallisen anomuksen ruotsin riksgälden:ille koskien Antonovin liittymistä yhdeksi Saabautomobilen omistajaksi.
Riksgälden on kuitenkin sanonut, että on vielä paljon kysymyksiä jotka ovat avoinna joten päätöstä voidaan odottaa vasta viikkojen kuluttua.
No toivotaan, että ruskipoika saa luvan niin GM:ltä kuin EIB:ltä ja ruotsin hallitukselta, saabhan on sen jo antanut jättäessään sen hakemuksen.
Riksgälden on kuitenkin sanonut, että on vielä paljon kysymyksiä jotka ovat avoinna joten päätöstä voidaan odottaa vasta viikkojen kuluttua.
No toivotaan, että ruskipoika saa luvan niin GM:ltä kuin EIB:ltä ja ruotsin hallitukselta, saabhan on sen jo antanut jättäessään sen hakemuksen.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus
Ajatelkaa positiivisesti: pakko Saabissa on jotakin erityisen tärkeää meille suomalaisille olla, kun jokaisesta liukuhihnan nytkähdyksestäkin raportoidaan oikein pääuutislähetyksessä.
"Hyvä on liian kallista ja halpa liian huonoa"
Re: Saabin tulevaisuus
Kovat keinot heillä on kyllä käytössä, Saabille tuli kuitenkin huomattavaa imagovahinkoa asiassa.TuuSaR kirjoitti:Juu onhan siellä Ruotsissakin vedetty vähän foliota päähän, että kyseessä olisi ollut tarkoituksella tehty julkisuustemppu jolla pakottaa päästämään Antonov osa-omistajaksi.
On kuin puukottaisi itseään mahaan, jotta pääsisi jonon ohi lääkäriin hoidattamaan flunssaa.
Re: Saabin tulevaisuus
Siis onko Spyker-Saabilla Münchhausenin oireyhtymä?
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
Re: Saabin tulevaisuus
Ihmetyttää tuo Antonovin touhu. Ilmeisesti tosi saapisti tai jotain muuta mielessä. Ota selkoa. Fyffeä ainakin näyttää riittävän 

SAAB 9-5 2.3t '04 / SAAB 9000 CDE '94 / SAAB 900S '90
Re: Saabin tulevaisuus
Kiitos nauruista!Pekko_Å kirjoitti:Siis onko Spyker-Saabilla Münchhausenin oireyhtymä?

SAAB 9-5 2.3t '04 / SAAB 9000 CDE '94 / SAAB 900S '90
Re: Saabin tulevaisuus
Kunpa laineet laantuisivat nopeasti. Ihan tarpeetonta kohinaa kaikkiaan.
Ei noista kommenteista ota pirukaan selvää - ovatko alihankkijat heittäytyneet ahneiksi vai eikö Saabin laskujärjestelmä toimi niin kuin pitäisi vai mitä. Jotenkin tuntuu typerälle, että alihankkijoiden pitää ylipäätään mennä (keltaisen) lehdistön kautta julkisuuteen keskeneräisistä asioista.
Tuotanto on kuitenkin päällä koko ajan ja neuvotteluja käydään niin että eiköhän tämä tästä. Antonov voisi tulla pikaisesti porukkaan - vaikuttaa olevan Richard Bransonin kaveri ja tuolla Hra Bransonilla olisi paitsi rahaa, myös Saab (yhtenä) autona
Ei noista kommenteista ota pirukaan selvää - ovatko alihankkijat heittäytyneet ahneiksi vai eikö Saabin laskujärjestelmä toimi niin kuin pitäisi vai mitä. Jotenkin tuntuu typerälle, että alihankkijoiden pitää ylipäätään mennä (keltaisen) lehdistön kautta julkisuuteen keskeneräisistä asioista.
Tuotanto on kuitenkin päällä koko ajan ja neuvotteluja käydään niin että eiköhän tämä tästä. Antonov voisi tulla pikaisesti porukkaan - vaikuttaa olevan Richard Bransonin kaveri ja tuolla Hra Bransonilla olisi paitsi rahaa, myös Saab (yhtenä) autona

#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
Re: Saabin tulevaisuus
DI:ssä oli juttu että Saab maksaa tilastojen mukaan keskimääräistä Ruotsalais-yritystä paremmin laskunsa ajallaan.
Neuvottelut IAC:n kanssa ovat jatkuneet tänään ja IAC on pistänyt niihin vauhtia lopettamalla toimitukset Saabille. Komponentteja on ilmeisesti kuitenkin ollut riittävästi puskurissa koska tehdas ei siitä pysähtynyt. Saabin tiedottajan mukaan kyse on sopimusehdoista ja IAC:n mukaan kyse maksamattomista laskuista. Noh onneksi tässä on kohta viikonloppu jolloin tehdas olisi muutenkin kiinni.
Näihin aikoihin Saab on myös hakenut uutta palasta EIB-lainasta, joka on tietysti Ruotsin mediassa yhdistetty kiistoihin muutaman alihankkijan kanssa. EIB lainaa ei tietenkään voi eikä pysty käyttämään kassana koska EIB-lainan ehtojen mukaan sitä saa käyttää vain kehitystyöhön joka liittyy esim. hybrideihin ja kulutuksen vähentämiseen ja sitä valvotaan hyvin tiukasti.
-------------
Eiköhän median huomio ala siirtymään Japaniin päin tässä lähiviikkoina, autoteollisuudelle ei ole ollenkaan tarpeeksi sähköä, ruokatilanne huononee ja kohta rahtilaivat alkavat vältellä satamia tarttuvien säteilyjäämien takia.
Neuvottelut IAC:n kanssa ovat jatkuneet tänään ja IAC on pistänyt niihin vauhtia lopettamalla toimitukset Saabille. Komponentteja on ilmeisesti kuitenkin ollut riittävästi puskurissa koska tehdas ei siitä pysähtynyt. Saabin tiedottajan mukaan kyse on sopimusehdoista ja IAC:n mukaan kyse maksamattomista laskuista. Noh onneksi tässä on kohta viikonloppu jolloin tehdas olisi muutenkin kiinni.
Näihin aikoihin Saab on myös hakenut uutta palasta EIB-lainasta, joka on tietysti Ruotsin mediassa yhdistetty kiistoihin muutaman alihankkijan kanssa. EIB lainaa ei tietenkään voi eikä pysty käyttämään kassana koska EIB-lainan ehtojen mukaan sitä saa käyttää vain kehitystyöhön joka liittyy esim. hybrideihin ja kulutuksen vähentämiseen ja sitä valvotaan hyvin tiukasti.
-------------
Eiköhän median huomio ala siirtymään Japaniin päin tässä lähiviikkoina, autoteollisuudelle ei ole ollenkaan tarpeeksi sähköä, ruokatilanne huononee ja kohta rahtilaivat alkavat vältellä satamia tarttuvien säteilyjäämien takia.
Viimeksi muokannut TuuSaR, To Maalis 31, 2011 17:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Saabin tulevaisuus
SAAB 9-5 2.3t '04 / SAAB 9000 CDE '94 / SAAB 900S '90
Re: Saabin tulevaisuus
Juuri kun Schenkerin tilanne saatiin selvitettyä, tulee uusi heti tilalle. Kumma juttu, että jokaisessa tapauksessa on ollut niin, että tehtaan mielestä kyse on sopimusehdoista, mutta toimittaja kertoo, että laskut ovat olleet maksamatta. Selitys alkaa olla jo sen verran kulunut, että sen uskottavuus on samaa luokkaa kuin "koira söi kotitehtäväni". Kun (jos) rahaa kerran on, niin hoitaisivat nyt velvoitteensa suoraselkäisesti, eivätkä kikkailisi.TuuSaR kirjoitti:
Neuvottelut IAC:n kanssa ovat jatkuneet tänään ja IAC on pistänyt niihin vauhtia lopettamalla toimitukset Saabille. Komponentteja on ilmeisesti kuitenkin ollut riittävästi puskurissa koska tehdas ei siitä pysähtynyt. Saabin tiedottajan mukaan kyse on sopimusehdoista ja IAC:n mukaan kyse maksamattomista laskuista. Noh onneksi tässä on kohta viikonloppu jolloin tehdas olisi muutenkin kiinni.
Näihin aikoihin Saab on myös hakenut uutta palasta EIB-lainasta, joka on tietysti Ruotsin mediassa yhdistetty kiistoihin muutaman alihankkijan kanssa. EIB lainaa ei tietenkään voi eikä pysty käyttämään kassana koska EIB-lainan ehtojen mukaan sitä saa käyttää vain kehitystyöhön joka liittyy esim. hybrideihin ja kulutuksen vähentämiseen ja sitä valvotaan hyvin tiukasti.
EIB-lainalla ei voi maksaa laskuja, mutta se vapauttaa pääomia, jotka pitäisi muuten käyttää tuotekehitykseen. Eli se näkyy myös kyvyssä maksaa laskuja.
Re: Saabin tulevaisuus
Kyllä todellakin on toiminta muuttunut erikoiseksi? Tuo jatkuva kikkailu tulee karkoittamaan "viimeisetkin" Saabin ostoa harkitsevat markkinoilta.
Vaikka tuote olisi kuinka hyvä tai huono, niin nimen "lokaaminen erilaisilla kikkailuilla" ei edistä asiaa, vaan se vie mielestäni uskottavuuden tosi heikoille alueille!
Ihmetellään nyt, kohta pitäisi saada markkinoile hieman myyvempiä otsikoita.
Vaikka tuote olisi kuinka hyvä tai huono, niin nimen "lokaaminen erilaisilla kikkailuilla" ei edistä asiaa, vaan se vie mielestäni uskottavuuden tosi heikoille alueille!
Ihmetellään nyt, kohta pitäisi saada markkinoile hieman myyvempiä otsikoita.

Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen