Saabin tulevaisuus
Re: Saabin tulevaisuus
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1196418- ... -nytt-hopp
Saab neuvottelee neljän Kiinalaisen yrityksen kanssa teknologian myynnistä.
Saab neuvottelee neljän Kiinalaisen yrityksen kanssa teknologian myynnistä.
Re: Saabin tulevaisuus
Jan-Åke ja Muller, matkustivat eilen Kiinaan.TuuSaR kirjoitti:http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1196418- ... -nytt-hopp
Saab neuvottelee neljän Kiinalaisen yrityksen kanssa teknologian myynnistä.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus
Nyt on valoa tunnelin päässä!
Sekä Riksgälden (Ruotsin valtiontalouden tarkastusvirasto tjsp.) että GM ovat nyt hyväksyneet Antonovin osaomistajaksi Spykeriin ja sitä kautta epäsuorasti Saabiin.
Riksgäldenistä korostetaan, että tämä ei vielä tarkoita, että Saabin rahoitusongelmat olisi nyt ratkaistu, mutta iso asiahan tämä kuitenkin on varsinkin vähän pitemmällä tähtäimellä. Nyt Saabin teknologiasta kiinnostuneet kiinalaistahotkaan eivät ainakaan puoli-ilmaiseksi voi kiristää Saabilta tietotaitoa.
SVT:n uutinen: http://svt.se/2.22620/1.2408094/riksgal ... or_antonov
Saabsunited samasta aiheesta:
http://www.saabsunited.com/2011/04/ndo- ... -saab.html
Ja vielä TTelan uutinen:
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1197337- ... riksgalden
Sekä Riksgälden (Ruotsin valtiontalouden tarkastusvirasto tjsp.) että GM ovat nyt hyväksyneet Antonovin osaomistajaksi Spykeriin ja sitä kautta epäsuorasti Saabiin.
Riksgäldenistä korostetaan, että tämä ei vielä tarkoita, että Saabin rahoitusongelmat olisi nyt ratkaistu, mutta iso asiahan tämä kuitenkin on varsinkin vähän pitemmällä tähtäimellä. Nyt Saabin teknologiasta kiinnostuneet kiinalaistahotkaan eivät ainakaan puoli-ilmaiseksi voi kiristää Saabilta tietotaitoa.
SVT:n uutinen: http://svt.se/2.22620/1.2408094/riksgal ... or_antonov
Saabsunited samasta aiheesta:
http://www.saabsunited.com/2011/04/ndo- ... -saab.html
Ja vielä TTelan uutinen:
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1197337- ... riksgalden
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
Re: Saabin tulevaisuus
Huomaan ajelevani aina vaan erikoisemmalla ajokilla. Vaikuttaa, että minun 40-vuotinen Saab-autoiluni saa aina jännittävämpiä käänteitä?
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Saabin tulevaisuus
Hieno homma jos asiat on taas järjestymässä.
Johan tuota piruilua sai taas kuunnella työkavereilta.
Johan tuota piruilua sai taas kuunnella työkavereilta.
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
-
- "Hirsch"
- Viestit: 889
- Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56
Re: Saabin tulevaisuus
Sama se tällä osa piruilee mutta on mukava heittää vasta heitto niille että mulla on ollut toyotaa,vw,nissania,peugeottia mutta teilläpä ei ole ollut saabia ei taija olla vara vaikka mieli tekis.siitä saa porukan lämpöseks ja asia jää yleensä siihen.olen kai vakiiri kun nautin tilanteesta.
Re: Saabin tulevaisuus
Oli mitä oli, mutta tuskin nämä viime sekoilut Saabin myyntiä edistävät. Ja taas ollaan kauempana siitä tavoitteesta, jossa Saab olisi kannattava yritys.
"Hyvä on liian kallista ja halpa liian huonoa"
Re: Saabin tulevaisuus
Jos (ja kun) joku aikanaan kirjoittaa kirjan näistä saabin omistussuhteisiin ja kriiseihin liittyvistä sekoiluista niin se täytyy kyllä lukea. Olisi oikeasti mukava tietää mitä kulissien tapana oikein on tapahtunut.
Toivottavasti tuotanto saadaan pian käyntiin ettei uskottavuus mene ihan kokonaan.
Titääkö kukaan muuten pyöriikö 9-4:n tuotanto Meksikossa ruotsin vaikeuksista huolimatta?
Toivottavasti tuotanto saadaan pian käyntiin ettei uskottavuus mene ihan kokonaan.
Titääkö kukaan muuten pyöriikö 9-4:n tuotanto Meksikossa ruotsin vaikeuksista huolimatta?
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Saabin tulevaisuus
Siinä kirjassa ei sitten kukaan tunnusta tehneensä väärin. Yleensä nämä henkilöt menettävän muistinsa ainakin niiltä osilta mikä on negatiivista kritiikkiä heitä kohtaan.
Onhan nämä herrat jo kirjoittanut oman kirjan viimekerran ¨kriisistä¨.
Statssekretare Jöran Hägglund och journalisten Jonas Fröberg har skrivit varsin bok.
Onhan nämä herrat jo kirjoittanut oman kirjan viimekerran ¨kriisistä¨.
Statssekretare Jöran Hägglund och journalisten Jonas Fröberg har skrivit varsin bok.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Saabin tulevaisuus
Tänään ei tietoa, mutta pyöri ainakin viime viikolla!mike kirjoitti:Titääkö kukaan muuten pyöriikö 9-4:n tuotanto Meksikossa ruotsin vaikeuksista huolimatta?
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus
Q1-raportin tunnuslukuja:
-Autoja myytiin 9674
-Autoja valmistettiin 10 888
-Tappio 79M€
Muller totesi, että myyntitavoittetta(80k) ei voida saavuttaa.
EDIT. Luvut ovat ikävä kyllä sitä luokkaa, että Antovin lupaamalla 50M€:llä ei pitkälle päästä.
-Autoja myytiin 9674
-Autoja valmistettiin 10 888
-Tappio 79M€
Muller totesi, että myyntitavoittetta(80k) ei voida saavuttaa.
EDIT. Luvut ovat ikävä kyllä sitä luokkaa, että Antovin lupaamalla 50M€:llä ei pitkälle päästä.
Viimeksi muokannut Teme100, Pe Huhti 29, 2011 11:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Saabin tulevaisuus
Teme100 kirjoitti:Q1-raportin tunnuslukuja:
-Autoja myytiin 9674
-Autoja valmistettiin 10 888
-Tappio 79M€
Muller totesi, että myyntitavoittetta(80k) ei voida saavuttaa.
Eikös aluksi tuo myyntitavoite ollut 140 000? Mikä mahtaa olla kannattavuuden raja?
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Golf Gti 320 -14
Re: Saabin tulevaisuus
Jossain on mainittu että ovat onnistuneet pudottamaan rajan johonkin 60 tuhannen auton paikkeille. Jos tuotanto saisi jatkua normaalisti niin ensi vuonna päästäisiin varmastikin nollatulokseen ja seuraavana voitolle.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Saabin tulevaisuus
Ellei ole muuttunut niin se on tuo: 80,000 autoa. Se riittää tuomaan tuloksen plus/miinus nolla.HMK kirjoitti:Teme100 kirjoitti:Q1-raportin tunnuslukuja:
-Autoja myytiin 9674
-Autoja valmistettiin 10 888
-Tappio 79M€
Muller totesi, että myyntitavoittetta(80k) ei voida saavuttaa.
Eikös aluksi tuo myyntitavoite ollut 140 000? Mikä mahtaa olla kannattavuuden raja?
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus
Alkuperäiset myyntitavoitteet olivat -10 60k autoa, -11 80k ja -12 120k. 80k myynti kuulemma takaa nollatuloksen, 120k tuo jo voittoa.HMK kirjoitti:
Eikös aluksi tuo myyntitavoite ollut 140 000? Mikä mahtaa olla kannattavuuden raja?
Toki pitää huomioida, että se tarkoittaa tässä tapauksessa sitä, että tuotanto ei ole tappiollista, elääkseen toimintakykyisenä firman pitää tuottaa niin paljon, että se kykenee investoimaan tuotekehitykseen. Nyt sitä osaa ollaan hoidettu EIB:n lainalla.