Saabin tulevaisuus II

Saabin konseptit ja tulevaisuuden suuntaukset.
Lukittu
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3126
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja viggen »

Konkurssipesä myydään vain kertamaksulla. Youngman on sanonut tarjonneen 3,2miljardia kr. Aikoo jatkaa tuotantoa Trollassa jos saavat ostaa tehtaan.
Lainaus otsikosta TTELA:sta.
Pengarna på bordet vid Saabköp
TROLLHÄTTAN
Det är pengarna på bordet som gäller för ett Saab-köp.
– Vi jobbar inte med kredit, säger konkursförvaltare Hans Bergqvist, och nu är det upp till bevis för intressenterna.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3859
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Kantsi kirjoitti:Jos tuo Youngman olisi tosiaan valmis maksamaan 300milj. käteisellä ja vielä sijoittamaan miljardin Trollhättaniin, niin eiköhän tuosta vielä autotehtaan saisi. Se on sitten kokonaan toinen juttu, jos GM on todella sillä linjalla, että ei myydä.
Kyllä varmaan Youngman saisi jotain aikaiseksi! On totta, että millä linjalla sittan GM on, mutta kait sekin haluaisi myydä.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

viggen kirjoitti: Vi jobbar inte med kredit, säger konkursförvaltare Hans Bergqvist
Näinhän sen pitää mennä, jotta pesän velkojat saisivat edes pienen osan saatavistaan. Lienee lain vaatimus, mutta lienee muutenkin tarpeen Youngmanin kanssa asioitaessa. Tähän mennessä Youngman ei ole tainnut kertaakaan maksaa luvattua summaa luvatussa ajassa.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
ristoj
"Turbo"
Viestit: 299
Liittynyt: Pe Helmi 23, 2007 21:08
Paikkakunta: Kuopio

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja ristoj »

Eipä tämäkään viikko tuonut mitään uutta Saabin tilanteeseen.
Kävin katselemassa tänään Kiaa niin ei ollut myyjä järin innostunut Saabista vaihtoautona.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

^
Unohda Kia. Koeajoin pääsiäisenä appiporukoitteni alle 3tkm ajetun Kia Vengan (ostettu joskus viime elokuussa) jossa oli automaattiloota. Aivan kertakaikkisen huono kapistus kaikilta osin, tuskin saabisteille tänne tarttee tarkemmin eritellä mitkä kaikki jutut siinä oli totaalisen pielessä :)
Appiukko vaihtoi upeakuntoisen -92 2.3TA 9000CS:n (jossa vaalea nahkasisustus, täysi jalopuuvarustus, acc, jne) tuollaiseen muovikikottimeen, ja sai siitä 1500e vaihdossa. CS:n teräsmäärällä rakentaisi kolme Vengaa :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

ng900aero kirjoitti:Appiukko vaihtoi upeakuntoisen -92 2.3TA 9000CS:n (jossa vaalea nahkasisustus, täysi jalopuuvarustus, acc, jne) tuollaiseen muovikikottimeen, ja sai siitä 1500e vaihdossa.
Sarjassamme asioita joita en ymmärrä millään tasolla vaikka kovasti yrittäisin...
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Itsekään en asiaa ymmärrä, enkä kylläkään siihen halunnut sekaantuakaan kun asia ei minulle kuulunut.
Kaiketi tarkoituksena oli hankkia tuliterä auto taas kerran (viimeksihän anoppini hankki sellaisen jvasta vuonna 1970, 850cc Austin Minin), ja päästä eroon TCS-vikavalollisesta tonnarista.
Appiukko ihmetteli miten voi olla mahdollista että uusi auto ei mene maantiellä lainkaan suoraan vaikka oli ollut jo kertaalleen 4-pyöräsuuntauksessa, tosi ihme tosiaan joo :D
Kian mukana tuli tekonahkamuovinen jalkapallo (joka pitää ilmat sisässään alle 2vrk), olisin ostajana arvostanut enemmänkin korvatulppia (siis oikeasti).
Edit: turkulainen saa muokata lainaustani jos se on häiritsevän väärin :)
Viimeksi muokannut tturku, Ma Huhti 23, 2012 20:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Turkulainen muokkasi lainauksen :) Seuraavalla kerralla voit itse poistaa muokkauksen kun kerran etittiäkin jaksoit kirjoittaa ;)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Ihmiset ostavat tuollaisia kopperoita kun autolehdissä yms. saarnataan että "ei nykyään enää ole huonoja autoja niin kuin 80-luvulla kun kaikki autot olivat vieläpä hengenvaarallisia", ja sitä paitsi sinne kopperoon on niin helppo noustakin... Audin ostaja sentään ostaa (kyseenalaista) imagoa ja jonkinlaista laadukkuuden tuntua, Kia Vengan tai Toyota Urban Cruiserin/Yariksen tms. roskakasan ostaja ei osta mitään muuta kuin pitkän takuun.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
karitammi
"Aero"
Viestit: 490
Liittynyt: Pe Syys 01, 2006 17:23
Paikkakunta: Espoo

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja karitammi »

^^ Mukitelineiden määrässä Kia lienee ylivoimainen samoin jossain paikkaansapitämättömässä CO2-lukemassa. Mistä tonnarin voi hakea hyvää kotiin?

J.K. Ostin E46 convertiblen. Saabin osaaminen voimalinjan ja ajettavuuden suhteen nousi silmissäni. Tuokin on hyvä, mutta mutta :saab:
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

^ Eikös sen joku forumilainen jo ollut ostanut Kokkolan Delta-autosta? No olisihan siihen pitänyt kansipahvikin piakkoin vaihtaa ja jotain muuta pientä. Mutta pikkuvikoineen ja liki 20-vuotiaanakin ihan hiukan eri luokkaa kuin tuliterä Venga.
Jos olette katsoneet Top Gearin "China Special" -jakson niin tuon Vengan loota(kin) oli juuri samanlainen kuin Alfan ja Roverin pohjalta tehdyillä autontapaisilla. Ja ihan kaikki muukin oli täyttä ***aa, aivan hirveä laitos. Mukitelineitä siinä taisi olla 2kpl, ainoa etu tontun lisävaruste-mukijärjestelmään (joka sisältää vain yhden mukitelineen).
Vuosi sitten koeajamani Dacia Duster oli sentään kunnolla tehty eurooppalainen auto, hyvä ajettava, ja vaikkakin sisätiloissa huomasi halvahkon muovimaisuuden (joka oikeastaan on ihan ok maasturiin), niin auto oli suunniteltu järjellä. Samaa ei voi sanoa Kiasta.
Kyllä tässä oikeasti alkaa toivomaan Saabin jatkoa, ja tietty mieluiten niin että edes suunnittelu ja kokoonpano säilyisi Ruotsissa (tai kaikista paras olisi jos siirtyisivät Suomeen).
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Tuon Dacian osalta pitää kommentoida, että sen kohdalla Renault on lopultakin onnistunut jossakin munattuaan suurin piirtein kaiken 90-luvun lopun jälkeen. Meillä on tällä haavaa työautona Logan Van, lähtöhinta nykyään 13999 (tjsp), tuo yksilö on nyt pari vuotta vanha ja mittarissa 61500 kilometriä, vikoja tähän mennessä nolla kappaletta. Työkäytössä loistoauto kun perusominaisuudet kunnossa (istuinmukavuutta lukuunottamatta pitkän kannalta) eikä lommot vituta yhtä raskaasti kuin kolme kertaa kalliimmassa :) Eno suunnittelee Dusterin pakettiautoversiota tuon seuraajaksi kunhan siihen on kerätty vielä pari vuotta kilometrejä :D

Edit: Daciassahan on myös sellainen hieno puoli että bensakoneisille kelpaa E85, pari päivää sitten näin televisiossa Duster-mainoksen jossa mainostettiin tyyliin "nelivetomaasturi 17 000 euroa, polttoaine 99 senttiä litra". Dieselkin tuntuu olevan melko mukavasti vääntävä ja kulkeva.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Komppaaja
"Hirsch"
Viestit: 838
Liittynyt: Ti Tammi 12, 2010 15:42

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Komppaaja »

Komppaaja
"Hirsch"
Viestit: 838
Liittynyt: Ti Tammi 12, 2010 15:42

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Komppaaja »

Dacian mainoksessa mainostettiin 2-vetoista, hinta n. 15800. Halvin neliveto maksaa rapiat 19 tonnia....
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Komppaaja kirjoitti:http://www.carnewschina.com/2012/04/20/ ... auto-show/

Saab elää ja voi hyvin.... 8)
On muuten komean näköinen Saab, ei tuota ihan heti tunnistaisi femmaksi. Mahtaako tuossa olla mikään koripuolella samaa, ikkunalinjat yms?
Toivottavasti hakevat tuolle E-tyyppihyväksynnän ja alkavat rahtaamaan noita eurooppaan.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Komppaaja kirjoitti:Dacian mainoksessa mainostettiin 2-vetoista, hinta n. 15800. Halvin neliveto maksaa rapiat 19 tonnia....
Kappas, muisti ei televisiota koskevissa asioissa toimi täydellisesti kun katson koko laitetta keskimäärin kaksi kertaa viikossa puoli tuntia kerrallaan.
ng900aero kirjoitti:Mahtaako tuossa olla mikään koripuolella samaa, ikkunalinjat yms?
Pikaisesti katsottuna takaluukun ympärystän linjat, etulokasuoja, etupuskurin alaosa näyttävät ainakin hyvin samanlaisilta... En kyllä yhdy mielipiteeseen tuon komeudesta :roll:
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Lukittu