Saabin tulevaisuus II
Re: Saabin tulevaisuus II
Siis Linköpingissä olevalla Saab-lennukkitehtaalla on veto-oikeus Saab-tavaramerkkiin. Eli konkurssipesälle kuuluu autotehtaan hardware ja ainakin tavaramerkki on ulkopuolinen immateriaalisubstanssi.
Ja edelleen ilmenee, että lentokonetehdas ja Mahindra ovat vanhoja tuttuja mm. Gripen-hankkeista.
Siis piiri pieni pyörii tässäkin.
Mahindralla on muuten merkittäviä yhteistyökuvioita Kiinaan päin, osakkuuksia ja kai tehtaitakin, joten Kiinakin saisi ehkä osansa Mahindran kautta.
Ja edelleen ilmenee, että lentokonetehdas ja Mahindra ovat vanhoja tuttuja mm. Gripen-hankkeista.
Siis piiri pieni pyörii tässäkin.
Mahindralla on muuten merkittäviä yhteistyökuvioita Kiinaan päin, osakkuuksia ja kai tehtaitakin, joten Kiinakin saisi ehkä osansa Mahindran kautta.
Re: Saabin tulevaisuus II
Jep merkin oikeudet omistaa Saab AB konserni sekä kuorma-autojen valmistaja Scania AB yhdessä.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus II
No, mitä te kaikki veikkaatte, jatkuuko Saab?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus II
Loistavaa! Saabin tavamerkki juurikin on ollut aina made in sweden kaikesta huolimatta.core2 kirjoitti:Hiukan lisää taas:
Saab - 10:50
Jotta Saab AB Linköpingissä sanoisi kyllä saabin konkurssipesän myynnille on heillä vaatimus, että Saab Automobilen uusi omistaja pitää saabin toiminnan ruotsissa.
Näin selitti yhtiön toimitusjohtaja Håkan Bushke.
Uutinen kokonaisuudessaan: http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1643364- ... -i-sverige
SAAB 9-5 2.3t '04 / SAAB 9000 CDE '94 / SAAB 900S '90
Re: Saabin tulevaisuus II
juhokare kirjoitti:No, mitä te kaikki veikkaatte, jatkuuko Saab?
Vaikka kovasti toivoo että jatkuu, mutta on vaikea uskoa että jatkuisi.
Re: Saabin tulevaisuus II
Kyllä se taitaa valitettavasti olla tässä tuo Saabin tarina. Sen verran pahasti homma on sössitty ja uskottavuus kärsinyt liikaa. Ehkä jotain saattaa vielä tulevaisuudessa tulla mutta en usko että enää tullaan sellaisena autovalmistajana näkemään niinkuin tähän asti on totuttu.
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: Saabin tulevaisuus II
Veikkaan, että jatkuu jossain muodossa. Näitä nykykorimalleja voi minun puolesta markkinoida vaikka sitten Aasiaan, mutta ei enää ainakaan Eurooppaan. Lähes koko mallisto pitäisi uusia korien osalta. Jos Saabin muotoilua ylläpidetään, niin moni varmaan vielä tykästyisi Saabiin. Lainatekniikan dieseleitä saatais varmaan myytyä vielä jonkun aikaan ja noita etanolivehkeitä. Bensat ei ehkis edusta enää uusinta osaamista, mutta äkkiäkös joku taloudellisempi pikku turbo saatais markkinoille. Kyllä Saabeille ostajia löytyy, mutta kilpailu on kovaa. Mitään massatuotetta siitä tuskin tulee ja hyvä niin. Jos jotain toivoisin Saabeissa säilyvän, on se fiilis mikä niissä on.juhokare kirjoitti:No, mitä te kaikki veikkaatte, jatkuuko Saab?
-
- "Hirsch"
- Viestit: 990
- Liittynyt: Ti Kesä 24, 2003 08:10
- Paikkakunta: Turku
Re: Saabin tulevaisuus II
Toivottavasti, pitäis ostaa jossain välissä uus auto ja saabia tekis mieli...juhokare kirjoitti:No, mitä te kaikki veikkaatte, jatkuuko Saab?
Tai toivottavasti toi konkkapesä ainakin selviäis, että saisin tiedon mikä on puol vuotta seisseen biopowerin kohtalo erään liikkeen pihassa... pientä ostosopparia siitä on väännetty
Sami R. #986
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
Re: Saabin tulevaisuus II
Saabin tavaramerkistä on varmaan vaikea luopua aivan ulkopuolelle kuningaskunnan, se iso S kun tarkoittaa "Svenska".
Konkurssipesä voisi helposti myydä autoteollisuuden tavarat enimmän tarjoavalle, mutta ostajat kärkkyvät saadakseen myös tavaramerkin ym softaa.
Pidän jokseenkin mahdottomana että vielä käynnistyisi ruotsalainen Saab-autoteollisuus. Niin iso prosessi on koko systeemin käynnistys: tuotekehitys, tuotannon ohjausjärjestelmä, osahankkijoiden verkosto, autojen tyypitykset, myyntiverkoston rakentaminen, rahoituksen hankkiminen ja tärvääntyneen maineen kirkastaminen muutamia juttuja mainitakseni. Ja kaikki tämä tehtävä kireässä kilpailutilanteessa.
Vanha arviointikaava on listata: vahvuudet ja heikkoudet, uhat ja mahdollisuudet parhaimpiin kilpailijoihin ja markkinoihin peilattuna.
Konkurssipesä voisi helposti myydä autoteollisuuden tavarat enimmän tarjoavalle, mutta ostajat kärkkyvät saadakseen myös tavaramerkin ym softaa.
Pidän jokseenkin mahdottomana että vielä käynnistyisi ruotsalainen Saab-autoteollisuus. Niin iso prosessi on koko systeemin käynnistys: tuotekehitys, tuotannon ohjausjärjestelmä, osahankkijoiden verkosto, autojen tyypitykset, myyntiverkoston rakentaminen, rahoituksen hankkiminen ja tärvääntyneen maineen kirkastaminen muutamia juttuja mainitakseni. Ja kaikki tämä tehtävä kireässä kilpailutilanteessa.
Vanha arviointikaava on listata: vahvuudet ja heikkoudet, uhat ja mahdollisuudet parhaimpiin kilpailijoihin ja markkinoihin peilattuna.
Re: Saabin tulevaisuus II
Näin Se saattaa olla, kuten "kostape" kirjoittaa. Toivottua tulosta on odoteltu jo kauan? Jotkut täällä sanovat, että ei olla positiivisia, kun tästä asiasta tuo esille realista tilannetta.
Itse kyllä toivon Saabilla jatkoa. Mutta jos Saab nimisiä autoja sitten valmistetaan, ne ovat melko varmasti eri henkisiä kuin ne Saabit, mitkä me "vanhat Saabistit" Saabeiksi olemme tottuneet kokemaan.
Saabin mallit ovat nyt valitettavan vanhoja ja siksi malliston tulisi uudistua, jotta "kauppa" käy! Näin karua tää autokauppa taitaa olla!
Itse kyllä toivon Saabilla jatkoa. Mutta jos Saab nimisiä autoja sitten valmistetaan, ne ovat melko varmasti eri henkisiä kuin ne Saabit, mitkä me "vanhat Saabistit" Saabeiksi olemme tottuneet kokemaan.
Saabin mallit ovat nyt valitettavan vanhoja ja siksi malliston tulisi uudistua, jotta "kauppa" käy! Näin karua tää autokauppa taitaa olla!
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Saabin tulevaisuus II
Täällä toiset ovat skeptisiä, ja toiset sitä ryhmää, jotka sanovat, että Saab voi jatkua, mutta luultavasti erilaisena. Itse olen tätä jälkimmäistä ryhmittymää.
Kuten jo aikaisemmin sanoin: näitä Saabin hautaajia oli heti sen jälkeen, kun GMlle tuli konkka tai vastaava vuonna 2008 nyt oli. Aletiin puhumaan, että GM ei tee mitään Saabille ja haluaa hävittää sen, joka tietysti oli osittain totta. Mutta vieläkin mennään tässä samassa vaiheessa eli myynnissä, eli edistystä ei ainakaan vielä ole hirveästi tapahtunut - tosin, ei myöskään sitä loppua, jota odotettiin vuoden 2008 jälkeen. Mutta loppu voi olla lähellä sittenkin tällä hetkellä, jos kaikki menee surkeasti.
Kuten jo aikaisemmin sanoin: näitä Saabin hautaajia oli heti sen jälkeen, kun GMlle tuli konkka tai vastaava vuonna 2008 nyt oli. Aletiin puhumaan, että GM ei tee mitään Saabille ja haluaa hävittää sen, joka tietysti oli osittain totta. Mutta vieläkin mennään tässä samassa vaiheessa eli myynnissä, eli edistystä ei ainakaan vielä ole hirveästi tapahtunut - tosin, ei myöskään sitä loppua, jota odotettiin vuoden 2008 jälkeen. Mutta loppu voi olla lähellä sittenkin tällä hetkellä, jos kaikki menee surkeasti.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus II
Eihän niistä malleista vanha ole kuin 9-3. Mutta NG9-5 ja varsinkin 9-4X on GM:n sormen alla, ja se sormi ei liiku millään.ristos kirjoitti: Saabin mallit ovat nyt valitettavan vanhoja ja siksi malliston tulisi uudistua, jotta "kauppa" käy! Näin karua tää autokauppa taitaa olla!
Muutama päivä sitten tuli vanha Start! uusintana telkusta. Testasivat (silloin) uutta ja ihmeellistä nelivetosaabia (9-3 XWD). Jo tässä jutussa sanoivat, että malli alkaa vaikuttaa vanhalta. Ja juttu taisi olla vuodelta 2008 eli neljän vuoden takaa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saabin tulevaisuus II
Pitäisin huolta tulevien Saabien "vääränhenkisyydestä" melko aiheettomana. Kun 99 esiteltiin, se oli täysin erilainen ja eri luokan auto, kuin aikaisemmat mallit. "Henki" oli jo aikaisemmin muuttunut kertalleen, kun 2-tahtipöristimestä siirryttiin 4-tahtiaikakauteen. Silti nämä kolme erilaista autoa mahtuvat nyt näköjään sopuisasti kokeneemmankin saabistin allekirjoitukseen.ristos kirjoitti:melko varmasti eri henkisiä
Ei kai ole mitään varsinaista syytä, miksei tuleva mallisto voisi toteuttaa Saabin perusarvoja: turvallisuus ja mielipiteitä jakava ulkomuoto... ja mitäs niitä olikaan muita?
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Re: Saabin tulevaisuus II
juhokare kirjoitti:No, mitä te kaikki veikkaatte, jatkuuko Saab?
Vastataan vaikka niin että varmaankin jatkuu, mutta missä muodossa, sitä on vaikea sanoa. Onko merkki saab, uusia vaiko vanhoja malleja kaukoidän omistuksesta kenties. Ken tietää.
Re: Saabin tulevaisuus II
Trollista pukkaa uutisia, tässä viimeisin:
"Youngman med i Saab-matchen"
Youngman har lagt ett nytt bud på Saab.
Ett starkt sådant, enligt uppgift till TTELA, och i det ingår Parts – ett bolag som inte NEVS-konsortiet ska vilja ha.
__________________________________________________________
"Youngman mukana saab - ottelussa"
Youngman on jättänyt uuden tarjouksen saabista.
TTelan tiedon mukaan. Tarjous on erityisen hyvä ja sisältää myös Parts'in, yhtiön jota ei NEVS-konsortio edes halunnut.
Koko uutinen täällä klikkaa.
"Youngman med i Saab-matchen"
Youngman har lagt ett nytt bud på Saab.
Ett starkt sådant, enligt uppgift till TTELA, och i det ingår Parts – ett bolag som inte NEVS-konsortiet ska vilja ha.
__________________________________________________________
"Youngman mukana saab - ottelussa"
Youngman on jättänyt uuden tarjouksen saabista.
TTelan tiedon mukaan. Tarjous on erityisen hyvä ja sisältää myös Parts'in, yhtiön jota ei NEVS-konsortio edes halunnut.
Koko uutinen täällä klikkaa.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.