Sitten saa sanoa, työtekijoiden vika. Vai kuinka?Rafu kirjoitti:Sehän tästä vielä puuttuu että työläiset sulkee oman työpaikkansa.
Saabin tulevaisuus
Re: Saabin tulevaisuus
#3655
Re: Saabin tulevaisuus
Jep, tyhmää sakkia kun eivät suostu tekemään työtä ilman palkkaa.veltto kirjoitti:
Sitten saa sanoa, työtekijoiden vika. Vai kuinka?
Re: Saabin tulevaisuus
Kolme neljästä Saabin hallituksen jäsenestä on eronnut tehtävistään jättäen hallitukseen ainoastaan Victor Mullerin. Eronneet eivät ole itse kommentoineet eroamisensa syitä.
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1266295- ... s-styrelse
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1266295- ... s-styrelse
Re: Saabin tulevaisuus
Neljä viidestä Hallintoneuvoston jäsenistä Saabilla on jättänyt tuolinsa, jäljellä on vain puheenjohtaja Victor Muller yksinään.
Yksi ammattiliiton mukana ollut hallinnon jäsen eroaa yksityisistä syistä sekä tämän vaikean tilanteen takia, muut eivät ole kommentoineet asiaa.
Yksi ammattiliiton mukana ollut hallinnon jäsen eroaa yksityisistä syistä sekä tämän vaikean tilanteen takia, muut eivät ole kommentoineet asiaa.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus
Kyllä minä tuon nimenomaan niin luin, että Hemfosa ostaa kiinteistön vain ja ainostaan jos se voi olla varma (== takeet på Finska) siitä, että Saab jatkaa tuolla ja maksaa vuokransa. Kuten jo aiemmin totesin, firmat harvoin harrastavat hyväntekeväisyyttä ja tuollainen tehdaskiinteistö keskellä ei mitään ei ole varsinainen rahasampo. Oli sitten maita vaikka kuinka monta hehtaaria.core2 kirjoitti:Tässä alla Jens Engvall'in Hemfosan toimitusjohtajan DI:lle haastattelussa antama vastaus suomeksi:Teme100 kirjoitti:Kaiken lisäksi he ovat ilmoittaneet, että kauppa tehdään tässä vaiheessa ainoastaan silloin, jos he saavat riittävät takeet siitä, että Saabin toiminta jatkuu normaalisti tulevaisuudessa.
siinä ei hän puhunut mistään Takeista .-Meidän on saata selvä
kuva siitä, kuinka kohtuullinen on se
mahdollisuus, että saab selviää hengissä tästä.
Re: Saabin tulevaisuus
En tietenkään tiedä mistä olet sen kääntänyt, mutta tässä alla se SVT:n ruotsinkielinen teksti josta minä sen käänsin siinä ei sanota mitään takeista eikä varmasta, ja muistaakseni varma käännettynä ruotsiksi tarkoittaa "säker".MRe kirjoitti: Kyllä minä tuon nimenomaan niin luin, että Hemfosa ostaa kiinteistön vain ja ainostaan jos se voi olla varma (== takeet på Finska) siitä, että Saab jatkaa tuolla ja maksaa vuokransa. Kuten jo aiemmin totesin, firmat harvoin harrastavat hyväntekeväisyyttä ja tuollainen tehdaskiinteistö keskellä ei mitään ei ole varsinainen rahasampo. Oli sitten maita vaikka kuinka monta hehtaaria.
Svedun teksti:
Jens Engvall, vd i Hemfosa, förklarar
för Dagens Industri varför affären
dragit ut på tiden. -Vi måste få en
bild av hur rimligt det är att Saab
överlever på rimlig sikt.
Tarkoitatko ettei 120 hehtaaria maata olisi selvää rahantuloa jos ne hehtaarit myytäisiin vaikka rakennusfirmoille, muuten ruotsissa maa-alueet kuuluvat kiinteistöön.MRe kirjoitti:tehdaskiinteistö keskellä ei mitään ei ole varsinainen rahasampo.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus
Lisää uutisia svedusta:
Publicerad 27 juni 2011 - 08:06
Uppdaterad 27 juni 2011 - 08:10
Ett kinesiskt företag har beställt 582 bilar från krisdrabbade Saab Automobile. Ordern värderas till 13 miljoner euro, cirka 120 miljoner kronor, och Saab räknar med att få in pengarna den här veckan, enligt ett pressmeddelande från bolagets ägare Swedish Automobile (tidigare Spyker).
Eräs kiinalainen yritys on tilannut 582 autoa kriisissä olevalta Saab Automobileltä. Tilauksen arvo lasketaan 13:a miljoonaan euroon, eli noin 120 miljoonaa kruunua, ja saab laskee
saavansa maksurahat tällä viikolla, lehtitiedoituksen mukaan yrityksen omistajalta Swedish Automobile. (aiemmin Spyker.)
Publicerad 27 juni 2011 - 08:06
Uppdaterad 27 juni 2011 - 08:10
Ett kinesiskt företag har beställt 582 bilar från krisdrabbade Saab Automobile. Ordern värderas till 13 miljoner euro, cirka 120 miljoner kronor, och Saab räknar med att få in pengarna den här veckan, enligt ett pressmeddelande från bolagets ägare Swedish Automobile (tidigare Spyker).
Eräs kiinalainen yritys on tilannut 582 autoa kriisissä olevalta Saab Automobileltä. Tilauksen arvo lasketaan 13:a miljoonaan euroon, eli noin 120 miljoonaa kruunua, ja saab laskee
saavansa maksurahat tällä viikolla, lehtitiedoituksen mukaan yrityksen omistajalta Swedish Automobile. (aiemmin Spyker.)
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus
Sellainen surullinen fakta on, että nykyisillä Saabin myyntimäärillä ei autotehdasta pyöritetä. Varsinkaan kun kyse ei ole mistään jonotettavasta kalliista erikoisautosta (esim. brittiurheiluautot). 9-4x:stäkään ei ole pelastajaksi kovien saksalaiskilpailijoiden vuoksi varsinkaan kun Saabin hinta ei niitä juuri halvempi ole. Suomen markkinoilla ei ole Saabille suurta merkitystä. Kiinalaiset lienee tässä ainoa pakotie jos sinne saadaan myytyä isolla volyymilla paljon halpoja Saabeja tai sitten tuotanto siirretään kokonaan Kiinaan
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Golf Gti 320 -14
Re: Saabin tulevaisuus
Muller on tällä hetkellä yksinään kukkona tunkiolla, mutta ellei mikään ole tämän uuden tilanteen takia tällä saralla muuttunut niin tarkoitus on ollut, että 9-3:sta rakennettaisiin ajanmittaan myös kiinassa, ja se onkin hyvä koska Trollissa ei pystytä valmistamaan autoja kauko-aasian markkinoille euroopan ja jenkkimarkkinoiden lisäksi.HMK kirjoitti:Sellainen surullinen fakta on, että nykyisillä Saabin myyntimäärillä ei autotehdasta pyöritetä. Varsinkaan kun kyse ei ole mistään jonotettavasta kalliista erikoisautosta (esim. brittiurheiluautot). 9-4x:stäkään ei ole pelastajaksi kovien saksalaiskilpailijoiden vuoksi varsinkaan kun Saabin hinta ei niitä juuri halvempi ole. Suomen markkinoilla ei ole Saabille suurta merkitystä. Kiinalaiset lienee tässä ainoa pakotie jos sinne saadaan myytyä isolla volyymilla paljon halpoja Saabeja tai sitten tuotanto siirretään kokonaan Kiinaan
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus
Palkka ilman työtä kyllä kelpaa. joustoa tarvittaisiin molemmin puolin.Teme100 kirjoitti:Jep, tyhmää sakkia kun eivät suostu tekemään työtä ilman palkkaa.veltto kirjoitti:
Sitten saa sanoa, työtekijoiden vika. Vai kuinka?
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Re: Saabin tulevaisuus
Tarkoitat, että työnantaja ei kykene tarjoamaan töitä?Rafu kirjoitti:Palkka ilman työtä kyllä kelpaa. joustoa tarvittaisiin molemmin puolin.Teme100 kirjoitti:Jep, tyhmää sakkia kun eivät suostu tekemään työtä ilman palkkaa.veltto kirjoitti:
Sitten saa sanoa, työtekijoiden vika. Vai kuinka?
Re: Saabin tulevaisuus
Antonov kirjoitti facebookin save saab -ryhmään n. tunti sitten "saved". Ei ole ainakaan vielä täsmentänyt tätä tarkemmin.
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
Re: Saabin tulevaisuus
Tässäkö nyt oli vihdoin SE käänne, vahvasti alkaa tuntumaan siltä!
Re: Saabin tulevaisuus
Antonovin viimeinen twitter päivitys 2. tuntia sitten on tämä:
Ei pörssilistatun yhtiön tärkeitä asioita kyllä pahemmin voi nettiin etukäteen vuotaan, se heiluttaa kurssia. Se 13 miltsiähän on jo tavallaan "päivän saavutus".I stated many times! We will get it done! One way or another! Griffin UP!