Saabin tulevaisuus II

Saabin konseptit ja tulevaisuuden suuntaukset.
Lukittu
Vilho123
"Aero"
Viestit: 480
Liittynyt: Ma Loka 26, 2009 15:55
Paikkakunta: Hamina

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Vilho123 »

Harmittaa niin paljon, et Saabi ei oo enään ennallaan. Toivottavasti myyvät Saabin eteenpäin vaikka Youngmanille, että saadaan perus-Saappi takas. Kehittäköön NEVS siinä sivulla sähköautoja.
SAAB 9-5 2.3t '04 / SAAB 9000 CDE '94 / SAAB 900S '90
rimpula
"Turbo"
Viestit: 240
Liittynyt: Ma Heinä 05, 2010 15:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja rimpula »

Jaah, alkuun ainakin karsastan ajatusta sähkövatkaimesta.. yhtä sellaista ajaneena huimat pari sataa metriä :lol:
Katsotaan sitten ensi vuoden lopussa mitä sieltä tulee.. Jos tarjolla on tälläistä kuten siltä toiselta kiina... ruotsalaiselta, niin mikä ettei..
http://www.kauppalehti.fi/5/i/auto/uuti ... 1206188887
Mielestäni jostain olin lukevinani, että valmistaisivat myös hybridejä trollissa, jos nyt valmistavat mitään.. Tämä :saab: tarina kun on ollut Ö-luokan komediaa muutenkin, niin eiköhän jostain peräkammarista vielä joku GM:n apina "hyökkää" ja tätäkin kauppaa kirjoitellaan vielä vuodenkin päästä selväksi.. :wink:
Saab 9-5 Aero
Vilho123
"Aero"
Viestit: 480
Liittynyt: Ma Loka 26, 2009 15:55
Paikkakunta: Hamina

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Vilho123 »

En usko, että tämä oli tässä. Vissiin jossaankohtaan taas saadaan bensa, että diesel-Saabeja.
SAAB 9-5 2.3t '04 / SAAB 9000 CDE '94 / SAAB 900S '90
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Omasta mielestäni nyt on erittäin lupaavanoloinen tulevaisuus Saabilla (jos nyt Saabin nimeä tullaan jatkossa käyttämään). Johan on useaan otteeseen todistettu ettei perinteisten polttomottorilla varustettujen henkilöautojen tuotanto kannata Trollhättanissa, ei edes GM:n rahavirtojen avullakaan eikä urheiluautovalmistajan tietotaidoilla.
Jokin näin radikaalii strategia, kuten siirtyminen suoraan saähköautoihin (ehkä kuitenkin hybridien kautta) saattaa olla juuri se Saabin ojasta nostava juttu.
Jos tuolla yhteenlittymällä on vaan rahavarantoja satsattavana kehityssuunnitteluun miljardikaupalla, niin miksei homma voisi toimiakin? Hybridejä linjalta ulos sen aikaa kunnes akkutekonologiaa saadaan kehitettyä jolloin olisi siirtyminen suoraan sähköautoihin mahdollista?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Kantsi
"Kaasari"
Viestit: 39
Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 12:25
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Kantsi »

Voi rähmä! :(
SAAB 96, vm. 1976 1992 (lunastukseen Ritmon läpi...)
SAAB 9-5 Wagon 2.0t AT, vm. 2002, (150hv) 2007-2010
Saab 9-3 SC TTiD (180hv) vm. 2008 2012->
Avatar
ysitonnari93
"Hölösuu"
Viestit: 2625
Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja ysitonnari93 »

Näin uutisoi maaseudun tulevaisuus http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/s%C3 ... 06#t=_tab1 Eli sähköautoja tulossa :( :evil:
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3859
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Toiset tykkää, toiset ei, jotkut ovat siitä väliltä.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
karitammi
"Aero"
Viestit: 490
Liittynyt: Pe Syys 01, 2006 17:23
Paikkakunta: Espoo

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja karitammi »

Eipä kiinalaisillakaan ole varaa akkuihin vielä pitkään aikaan. Sähköpyörä lienee todennäköisin.

Moni palstalainen joutuu siirtymään sähkö :saab: iin siinä 2030, jos sama tahti säilyy. Siihen asti ei kannata kiristellä hampaita.
Vilho123
"Aero"
Viestit: 480
Liittynyt: Ma Loka 26, 2009 15:55
Paikkakunta: Hamina

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Vilho123 »

Joku protesti oli hyvä nyt Saabisteilta, että bensasaappeja saataisiin. Kehittäköön NEVS sitten Saabin sähköautopuolta 8O
SAAB 9-5 2.3t '04 / SAAB 9000 CDE '94 / SAAB 900S '90
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3349
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Hetkinen, missäs vaiheessa tämän päivän keskustelua se tuleva 9-3 lakkasi olemasta hybridi? Päivän ekojen viestien perusteellahan vain 9-1 olisi sähköauto ja 9-3 perustuisi hybriditekniikkaan.

Joka tapauksessa, niin kauan kuin Trollin tehtaalta rullaa ulos Saab-merkkisiä autoja, niin minä olen tyytyväinen. :D
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
renner
"Viggen"
Viestit: 506
Liittynyt: Ke Maalis 23, 2005 14:01
Paikkakunta: ESPOO

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja renner »

tsaarela kirjoitti:niin kauan kuin Trollin tehtaalta rullaa ulos Saab-merkkisiä autoja, niin minä olen tyytyväinen. :D
:saab: 8 kennosilla Lipoilla ja kvtä niin perkeleesti ;)
f1dtmgp2
"Turbo"
Viestit: 292
Liittynyt: Pe Touko 29, 2009 15:39
Viesti:

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja f1dtmgp2 »

ng900aero kirjoitti:Omasta mielestäni nyt on erittäin lupaavanoloinen tulevaisuus Saabilla (jos nyt Saabin nimeä tullaan jatkossa käyttämään). Johan on useaan otteeseen todistettu ettei perinteisten polttomottorilla varustettujen henkilöautojen tuotanto kannata Trollhättanissa, ei edes GM:n rahavirtojen avullakaan eikä urheiluautovalmistajan tietotaidoilla.
Jokin näin radikaalii strategia, kuten siirtyminen suoraan saähköautoihin (ehkä kuitenkin hybridien kautta) saattaa olla juuri se Saabin ojasta nostava juttu.
Jos tuolla yhteenlittymällä on vaan rahavarantoja satsattavana kehityssuunnitteluun miljardikaupalla, niin miksei homma voisi toimiakin? Hybridejä linjalta ulos sen aikaa kunnes akkutekonologiaa saadaan kehitettyä jolloin olisi siirtyminen suoraan sähköautoihin mahdollista?
:saab: Uuteenkaupunkiin takaisin!

Fisker Karma on urheilullinen hybridiauto, joka voi käyttää voimanlähteenään paitsi sähköä myös muita voimanlähteitä, kuten aurinkopaneelia.

Myyty muutama kappale 8O

Autoja seisoo plaanit täynnä ilman ostajia ympäriinsä.

Sitä paitsi, ei kiinalaiset mitään osta vaan kopioi, jos kauppa käy.
Vanha tarina jo40 vuoden ajalta.
Audillekkin, ym lyödään jo maahantuloportteja kiinni.
Viimeksi muokannut f1dtmgp2, Ke Kesä 13, 2012 19:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab jo 50 vuotta!
kostape
"Hölösuu"
Viestit: 1249
Liittynyt: To Kesä 19, 2003 13:32
Paikkakunta: Nurmijärvi/Renko

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja kostape »

Kyllä täällä poronhoitoalueella voi sähköautoja aivan syystä vierastaa.
Mutta jos asuisit Kiinan tai Intian miljoonakaupungeissa ja polttomoottoriautojen käyttöä rajoitetaan tai huonoina päivinä kokonaan kielletään, niin eiköhän silloin sähköauton kyyti kelpaisi. Sama ongelma on tuttu jo vuosikymmeniä sitten Kaliforniasta.

Tulevaisuutta on vaikea ennustaa, riskejä otetaan, museoautojen valmistajia kyllä riittää,wanhaa Saabia on yritetty elvyttää parikymmentä vuotta.
Saas nähdä mitä tästä hankkeesta tulee.
pentti.kostamo2@luukku.com
040-5950109
96 -64... ja uudempiakin
V4-purkuvaraosia maan paras (?) valikoima
Teme100
"Viggen"
Viestit: 681
Liittynyt: Pe Maalis 10, 2006 14:17

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Teme100 »

f1dtmgp2 kirjoitti:
Fisker Karma on urheilullinen hybridiauto, joka voi käyttää voimanlähteenään paitsi sähköä myös muita voimanlähteitä, kuten aurinkopaneelia.

Myyty muutama kappale 8O

Autoja seisoo plaanit täynnä ilman ostajia ympäriinsä.
Unohdit Karman tärkeimmäin voimanlähteen: ahdetun GM:n 2.0 Ecotecin. Täyteen ladatuilla akuilla ei päästä EPA-normin mukaan kuin 51 kilometriä, jonka jälkeen tarvittava energia tuotetaan polttamalla bensaa.

KArman kysyntää vaikuttaa varmasti eniten se, että se on sikakallis. Jenkeissä yli 100k taalaa ja suomessa yli 120ke. Jenkeissä se on mm. 911 Carreraa 25% kalliimpi.
Rusakko__
"Viggen"
Viestit: 546
Liittynyt: Pe Loka 22, 2010 19:53

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Rusakko__ »

Kyllähän nämä bensa- ja dieselkäyttöiset kulkupelit on aika saastuttavia ja nykyaikaisen, suht monimutkaisen, tekniikan ansiosta myös aika vikaherkkiä ja kalliita ylläpitääkin. Niillä on jo mielestäni tarpeeksi aiheutettu tuhoa tälle maapallolle ja omistajillekin. Siinä mielessä sähköllä toimiva voisi olla tällä hetkellä ystävällisempi ratkaisu, mutta jätettähän siitäkin tulee akkujen muodossa. Ja tuotettavahan se sähkökin on jotenkin. Hybridit on ihan ok muuten, mutta monimutkainen tekniikka mahdollistaa myös vikojen esiintymisen herkemmin ja ovat kalliita hankintahinnaltaan.

Jos akkuja saadaan olennaisesti kaikin puolin kestävämmiksi, niin kyllähän sähkö on erittäin miellyttävä energian lähteenä. Tekniikka suht yksinkertaista, sähköistystä laturin ja akun osalta on nyt jo autoissa, eivätkä aiheuta kasvihuonekaasuja. Ja kyllä vääntää ja laajalla alueella! Pörinää ei vaan kuulu...

Mutta huomenna ei vielä sähkösaabilla ajeta, se on selvä. Toivottavasti varaosia riittää nyky kärryihin vielä, ku niitä nämä näyttää tarttevan tuon tuosta. Sähköautojen historia on lyhyt ja suppea, joten kehitettävää on. Ja ei Saabin tartte miljoonia autoja myydäkään koskaan. Siinähän se ainutlaatuisuus onkin, mielestäni.
Lukittu