Saabin tulevaisuus II
Re: Saabin tulevaisuus II
Harmittaa niin paljon, et Saabi ei oo enään ennallaan. Toivottavasti myyvät Saabin eteenpäin vaikka Youngmanille, että saadaan perus-Saappi takas. Kehittäköön NEVS siinä sivulla sähköautoja.
SAAB 9-5 2.3t '04 / SAAB 9000 CDE '94 / SAAB 900S '90
Re: Saabin tulevaisuus II
Jaah, alkuun ainakin karsastan ajatusta sähkövatkaimesta.. yhtä sellaista ajaneena huimat pari sataa metriä
Katsotaan sitten ensi vuoden lopussa mitä sieltä tulee.. Jos tarjolla on tälläistä kuten siltä toiselta kiina... ruotsalaiselta, niin mikä ettei..
http://www.kauppalehti.fi/5/i/auto/uuti ... 1206188887
Mielestäni jostain olin lukevinani, että valmistaisivat myös hybridejä trollissa, jos nyt valmistavat mitään.. Tämä tarina kun on ollut Ö-luokan komediaa muutenkin, niin eiköhän jostain peräkammarista vielä joku GM:n apina "hyökkää" ja tätäkin kauppaa kirjoitellaan vielä vuodenkin päästä selväksi..
Katsotaan sitten ensi vuoden lopussa mitä sieltä tulee.. Jos tarjolla on tälläistä kuten siltä toiselta kiina... ruotsalaiselta, niin mikä ettei..
http://www.kauppalehti.fi/5/i/auto/uuti ... 1206188887
Mielestäni jostain olin lukevinani, että valmistaisivat myös hybridejä trollissa, jos nyt valmistavat mitään.. Tämä tarina kun on ollut Ö-luokan komediaa muutenkin, niin eiköhän jostain peräkammarista vielä joku GM:n apina "hyökkää" ja tätäkin kauppaa kirjoitellaan vielä vuodenkin päästä selväksi..
Saab 9-5 Aero
Re: Saabin tulevaisuus II
En usko, että tämä oli tässä. Vissiin jossaankohtaan taas saadaan bensa, että diesel-Saabeja.
SAAB 9-5 2.3t '04 / SAAB 9000 CDE '94 / SAAB 900S '90
Re: Saabin tulevaisuus II
Omasta mielestäni nyt on erittäin lupaavanoloinen tulevaisuus Saabilla (jos nyt Saabin nimeä tullaan jatkossa käyttämään). Johan on useaan otteeseen todistettu ettei perinteisten polttomottorilla varustettujen henkilöautojen tuotanto kannata Trollhättanissa, ei edes GM:n rahavirtojen avullakaan eikä urheiluautovalmistajan tietotaidoilla.
Jokin näin radikaalii strategia, kuten siirtyminen suoraan saähköautoihin (ehkä kuitenkin hybridien kautta) saattaa olla juuri se Saabin ojasta nostava juttu.
Jos tuolla yhteenlittymällä on vaan rahavarantoja satsattavana kehityssuunnitteluun miljardikaupalla, niin miksei homma voisi toimiakin? Hybridejä linjalta ulos sen aikaa kunnes akkutekonologiaa saadaan kehitettyä jolloin olisi siirtyminen suoraan sähköautoihin mahdollista?
Jokin näin radikaalii strategia, kuten siirtyminen suoraan saähköautoihin (ehkä kuitenkin hybridien kautta) saattaa olla juuri se Saabin ojasta nostava juttu.
Jos tuolla yhteenlittymällä on vaan rahavarantoja satsattavana kehityssuunnitteluun miljardikaupalla, niin miksei homma voisi toimiakin? Hybridejä linjalta ulos sen aikaa kunnes akkutekonologiaa saadaan kehitettyä jolloin olisi siirtyminen suoraan sähköautoihin mahdollista?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Saabin tulevaisuus II
Voi rähmä!
SAAB 96, vm. 1976 1992 (lunastukseen Ritmon läpi...)
SAAB 9-5 Wagon 2.0t AT, vm. 2002, (150hv) 2007-2010
Saab 9-3 SC TTiD (180hv) vm. 2008 2012->
SAAB 9-5 Wagon 2.0t AT, vm. 2002, (150hv) 2007-2010
Saab 9-3 SC TTiD (180hv) vm. 2008 2012->
- ysitonnari93
- "Hölösuu"
- Viestit: 2625
- Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
- Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista
Re: Saabin tulevaisuus II
Näin uutisoi maaseudun tulevaisuus http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/s%C3 ... 06#t=_tab1 Eli sähköautoja tulossa
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
Re: Saabin tulevaisuus II
Toiset tykkää, toiset ei, jotkut ovat siitä väliltä.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus II
Eipä kiinalaisillakaan ole varaa akkuihin vielä pitkään aikaan. Sähköpyörä lienee todennäköisin.
Moni palstalainen joutuu siirtymään sähkö iin siinä 2030, jos sama tahti säilyy. Siihen asti ei kannata kiristellä hampaita.
Moni palstalainen joutuu siirtymään sähkö iin siinä 2030, jos sama tahti säilyy. Siihen asti ei kannata kiristellä hampaita.
Re: Saabin tulevaisuus II
Joku protesti oli hyvä nyt Saabisteilta, että bensasaappeja saataisiin. Kehittäköön NEVS sitten Saabin sähköautopuolta
SAAB 9-5 2.3t '04 / SAAB 9000 CDE '94 / SAAB 900S '90
Re: Saabin tulevaisuus II
Hetkinen, missäs vaiheessa tämän päivän keskustelua se tuleva 9-3 lakkasi olemasta hybridi? Päivän ekojen viestien perusteellahan vain 9-1 olisi sähköauto ja 9-3 perustuisi hybriditekniikkaan.
Joka tapauksessa, niin kauan kuin Trollin tehtaalta rullaa ulos Saab-merkkisiä autoja, niin minä olen tyytyväinen.
Joka tapauksessa, niin kauan kuin Trollin tehtaalta rullaa ulos Saab-merkkisiä autoja, niin minä olen tyytyväinen.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Saabin tulevaisuus II
8 kennosilla Lipoilla ja kvtä niin perkeleestitsaarela kirjoitti:niin kauan kuin Trollin tehtaalta rullaa ulos Saab-merkkisiä autoja, niin minä olen tyytyväinen.
Re: Saabin tulevaisuus II
Uuteenkaupunkiin takaisin!ng900aero kirjoitti:Omasta mielestäni nyt on erittäin lupaavanoloinen tulevaisuus Saabilla (jos nyt Saabin nimeä tullaan jatkossa käyttämään). Johan on useaan otteeseen todistettu ettei perinteisten polttomottorilla varustettujen henkilöautojen tuotanto kannata Trollhättanissa, ei edes GM:n rahavirtojen avullakaan eikä urheiluautovalmistajan tietotaidoilla.
Jokin näin radikaalii strategia, kuten siirtyminen suoraan saähköautoihin (ehkä kuitenkin hybridien kautta) saattaa olla juuri se Saabin ojasta nostava juttu.
Jos tuolla yhteenlittymällä on vaan rahavarantoja satsattavana kehityssuunnitteluun miljardikaupalla, niin miksei homma voisi toimiakin? Hybridejä linjalta ulos sen aikaa kunnes akkutekonologiaa saadaan kehitettyä jolloin olisi siirtyminen suoraan sähköautoihin mahdollista?
Fisker Karma on urheilullinen hybridiauto, joka voi käyttää voimanlähteenään paitsi sähköä myös muita voimanlähteitä, kuten aurinkopaneelia.
Myyty muutama kappale
Autoja seisoo plaanit täynnä ilman ostajia ympäriinsä.
Sitä paitsi, ei kiinalaiset mitään osta vaan kopioi, jos kauppa käy.
Vanha tarina jo40 vuoden ajalta.
Audillekkin, ym lyödään jo maahantuloportteja kiinni.
Viimeksi muokannut f1dtmgp2, Ke Kesä 13, 2012 19:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab jo 50 vuotta!
Re: Saabin tulevaisuus II
Kyllä täällä poronhoitoalueella voi sähköautoja aivan syystä vierastaa.
Mutta jos asuisit Kiinan tai Intian miljoonakaupungeissa ja polttomoottoriautojen käyttöä rajoitetaan tai huonoina päivinä kokonaan kielletään, niin eiköhän silloin sähköauton kyyti kelpaisi. Sama ongelma on tuttu jo vuosikymmeniä sitten Kaliforniasta.
Tulevaisuutta on vaikea ennustaa, riskejä otetaan, museoautojen valmistajia kyllä riittää,wanhaa Saabia on yritetty elvyttää parikymmentä vuotta.
Saas nähdä mitä tästä hankkeesta tulee.
Mutta jos asuisit Kiinan tai Intian miljoonakaupungeissa ja polttomoottoriautojen käyttöä rajoitetaan tai huonoina päivinä kokonaan kielletään, niin eiköhän silloin sähköauton kyyti kelpaisi. Sama ongelma on tuttu jo vuosikymmeniä sitten Kaliforniasta.
Tulevaisuutta on vaikea ennustaa, riskejä otetaan, museoautojen valmistajia kyllä riittää,wanhaa Saabia on yritetty elvyttää parikymmentä vuotta.
Saas nähdä mitä tästä hankkeesta tulee.
pentti.kostamo2@luukku.com
040-5950109
96 -64... ja uudempiakin
V4-purkuvaraosia maan paras (?) valikoima
040-5950109
96 -64... ja uudempiakin
V4-purkuvaraosia maan paras (?) valikoima
Re: Saabin tulevaisuus II
Unohdit Karman tärkeimmäin voimanlähteen: ahdetun GM:n 2.0 Ecotecin. Täyteen ladatuilla akuilla ei päästä EPA-normin mukaan kuin 51 kilometriä, jonka jälkeen tarvittava energia tuotetaan polttamalla bensaa.f1dtmgp2 kirjoitti:
Fisker Karma on urheilullinen hybridiauto, joka voi käyttää voimanlähteenään paitsi sähköä myös muita voimanlähteitä, kuten aurinkopaneelia.
Myyty muutama kappale
Autoja seisoo plaanit täynnä ilman ostajia ympäriinsä.
KArman kysyntää vaikuttaa varmasti eniten se, että se on sikakallis. Jenkeissä yli 100k taalaa ja suomessa yli 120ke. Jenkeissä se on mm. 911 Carreraa 25% kalliimpi.
Re: Saabin tulevaisuus II
Kyllähän nämä bensa- ja dieselkäyttöiset kulkupelit on aika saastuttavia ja nykyaikaisen, suht monimutkaisen, tekniikan ansiosta myös aika vikaherkkiä ja kalliita ylläpitääkin. Niillä on jo mielestäni tarpeeksi aiheutettu tuhoa tälle maapallolle ja omistajillekin. Siinä mielessä sähköllä toimiva voisi olla tällä hetkellä ystävällisempi ratkaisu, mutta jätettähän siitäkin tulee akkujen muodossa. Ja tuotettavahan se sähkökin on jotenkin. Hybridit on ihan ok muuten, mutta monimutkainen tekniikka mahdollistaa myös vikojen esiintymisen herkemmin ja ovat kalliita hankintahinnaltaan.
Jos akkuja saadaan olennaisesti kaikin puolin kestävämmiksi, niin kyllähän sähkö on erittäin miellyttävä energian lähteenä. Tekniikka suht yksinkertaista, sähköistystä laturin ja akun osalta on nyt jo autoissa, eivätkä aiheuta kasvihuonekaasuja. Ja kyllä vääntää ja laajalla alueella! Pörinää ei vaan kuulu...
Mutta huomenna ei vielä sähkösaabilla ajeta, se on selvä. Toivottavasti varaosia riittää nyky kärryihin vielä, ku niitä nämä näyttää tarttevan tuon tuosta. Sähköautojen historia on lyhyt ja suppea, joten kehitettävää on. Ja ei Saabin tartte miljoonia autoja myydäkään koskaan. Siinähän se ainutlaatuisuus onkin, mielestäni.
Jos akkuja saadaan olennaisesti kaikin puolin kestävämmiksi, niin kyllähän sähkö on erittäin miellyttävä energian lähteenä. Tekniikka suht yksinkertaista, sähköistystä laturin ja akun osalta on nyt jo autoissa, eivätkä aiheuta kasvihuonekaasuja. Ja kyllä vääntää ja laajalla alueella! Pörinää ei vaan kuulu...
Mutta huomenna ei vielä sähkösaabilla ajeta, se on selvä. Toivottavasti varaosia riittää nyky kärryihin vielä, ku niitä nämä näyttää tarttevan tuon tuosta. Sähköautojen historia on lyhyt ja suppea, joten kehitettävää on. Ja ei Saabin tartte miljoonia autoja myydäkään koskaan. Siinähän se ainutlaatuisuus onkin, mielestäni.