Saabin tulevaisuus II
Re: Saabin tulevaisuus II
Ne ovat yhä vain niitä huhuja.
Mutta eiköhän ne jutut etene kun NEVS on kotiutunut Trolliin.
Mutta eiköhän ne jutut etene kun NEVS on kotiutunut Trolliin.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Saabin tulevaisuus II
Ihan vielä ei ole aika kypsä NEVSille ainakaan Euroopassa:
http://www.iltalehti.fi/autot/2012062015737127_au.shtml
Mutta Kiinaanhan niitä NEVSsejä ollaankin tekemässä. Onko kellään statseja sähköautojen osuudesta Kiinan autokaupassa?
http://www.iltalehti.fi/autot/2012062015737127_au.shtml
Mutta Kiinaanhan niitä NEVSsejä ollaankin tekemässä. Onko kellään statseja sähköautojen osuudesta Kiinan autokaupassa?
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Saabin tulevaisuus II
Ja nyt alkaa taistelu Saab tavara merkistä.
# Trassligt att reda ut Saabs varumärke # Sotkuista selvittää saabin tavaramerkki.
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1671346- ... -varumarke
# Trassligt att reda ut Saabs varumärke # Sotkuista selvittää saabin tavaramerkki.
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1671346- ... -varumarke
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Saabin tulevaisuus II
http://www.saabsunited.com/2012/06/mahi ... -move.html
Nyt SU:lla olisi eri lähteiden mukaan tietoa siitä että NEVS ja Mahindra olisivat liittoutumassa niin että Mahindra tekee polttomoottorilliset autot ja NEVS sähkövatk...ajoneuvot.
Eihän tähän voi muuta sanoa kuin että peukut pystyyn, josko allekirjoittanut sittenkin saisi joskus mahdollisuuden ostaa uuden auton
Nyt SU:lla olisi eri lähteiden mukaan tietoa siitä että NEVS ja Mahindra olisivat liittoutumassa niin että Mahindra tekee polttomoottorilliset autot ja NEVS sähkövatk...ajoneuvot.
Eihän tähän voi muuta sanoa kuin että peukut pystyyn, josko allekirjoittanut sittenkin saisi joskus mahdollisuuden ostaa uuden auton
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Saabin tulevaisuus II
Toivotaan parasta Saabille, että tuo Mahindra-yhteistyö vahvistuisi!
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus II
Eikös Saabilla ollu jo vuosia sitten kehitteillä täyssähköauto? Muistaakseni 9-3 oli jo sillä mallilla, että tyyppihyväksyntä oli plakkarissa ja sitä myöten myynninkin olisi voinut aloittaa.
Re: Saabin tulevaisuus II
Tämän jo toin esille hieman äskettäin, mutta kukaan ei reagoinut siihen.pmj kirjoitti:Eikös Saabilla ollu jo vuosia sitten kehitteillä täyssähköauto? Muistaakseni 9-3 oli jo sillä mallilla, että tyyppihyväksyntä oli plakkarissa ja sitä myöten myynninkin olisi voinut aloittaa.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus II
Ajattelin siirtyä suoraan saabismin kärkeen, ja laittaa kolkkiin estagen. Kuka haluaa asentaa?
http://www02.abb.com/global/fiabb/fiabb ... enDocument
http://www02.abb.com/global/fiabb/fiabb ... enDocument
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Saabin tulevaisuus II
Voi jee, siis sähkö-Volvolla voisin ajaa kymmenen kilometrin päähän mökistä käyttäen matkaan reilut puoli tuntia enemmän aikaa, sitten latailla suurjännitelinjasta tms. muutaman tunnin ja ajaa viimeiset kymmenen kilometriä perille. Toisikohan tuo kesän lomamatkoihin takaisin edes osan siitä todellisesta matkanteon tunnusta jota saatiin kokea viimeksi 50-60-luvuilla ennen valtateiden rakentamista. Ainakin lämmityslaite/ilmastointi ym. virtaa tuhlaavat laitteet ovat luultavasti poissuljettuja, joten yöllä matkaamisesta voi tulla joko lyhyt-etappista tai varsin mielenkiintoista jos pitkien valojen käyttöä mietitään.Lyijyakuston latausaika on noin 4–6 tuntia ja auton toimintasäde noin 30 kilometriä. Tulevalla LiFePo4 -litium-akustolla on mahdollista ajaa lähes viisi kertaa pidemmälle ja latausaikakin lyhenee. Auton huippunopeus on noin 90 kilometriä tunnissa ja vääntömomentti 236 newtonmetriä. Litium-akusto on pitkäikäinen käytössä ja sen voi myös kierrättää.
"Mutta kun sähköauto on tulevaisuus ja polttomoottorilla on niiiiin huono hyötysuhde ja...ja hiilidioksidi, ajatelkaa hiilidioksidia!"
Taidan jatkaa tästä eteenpäinkin matkantekoa B201:n voimalla
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Saabin tulevaisuus II
Epäilen että noilla spekseillä jää sultakin laitattamatta.....kunhan uhoat.Naxu kirjoitti:Ajattelin siirtyä suoraan saabismin kärkeen, ja laittaa kolkkiin estagen. Kuka haluaa asentaa?
http://www02.abb.com/global/fiabb/fiabb ... enDocument
Re: Saabin tulevaisuus II
Kakkosautona menisi sähköauto ihan mainiosti, harvemmin tulee ajettua kauppareissuja ja työmatkaa saman päivän aikana enemmän kuin 150km. Kakkosautolla taas ei koskaan tule ajettua pidempiä matkoja. Tuskin tuo sähköauto ihan heti on ainoaksi autoksi paras vaihtoehto mutta sopii erittäin monille joilla on kakkosautona pienempi menopeli.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Re: Saabin tulevaisuus II
Tuossa ko. projektissa on sekin huono puoli, että jos kuppaseen parin tonnin romuun laitetaan 4 tonttua kiinni sähköistykseen, niin ei siinä ole mitään järkeä. Ja sitten taas uudehkoon autoon ei kannata tuollaista käyttöä heikentävää laitteistoa laittaa.....
Jos hinta olisi tonni, niin ehkä....
Jos hinta olisi tonni, niin ehkä....
Re: Saabin tulevaisuus II
Onkos kukaan miettinyt sitä että maailman litium varannotkin ovat ehtyvät, eikä sekään tule riittämään kun akustoja vaihdellaan n. 5 vuoden välein.Rattivaihde kirjoitti:Tulevalla LiFePo4 -litium-akustolla ...
"Mutta kun sähköauto on tulevaisuus ja polttomoottorilla on niiiiin huono hyötysuhde ja...ja hiilidioksidi, ajatelkaa hiilidioksidia!"
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Saabin tulevaisuus II
Ei ole poliittisen agendan mukaista ajatella tuollaisia asioita, taikka sitä miten paljon luonnonvaroja menee jo nykyisellään esim. Priuksen akuston rakentamiseen ja raaka-aineiden rahtaamiseen pitkin poikin. Ihan vastaavasti sähköä hyljitään rakennuspuolella, mihin se sopii todella paljon paremmin, ja missä ainoa haittapuoli on törkeä hinta jolla maksellaan Fortumin ynnä muiden optioita ja muita pakollisia kuluja.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Saabin tulevaisuus II
Foorumilla olisi myynnissä konevikainen kolkki...Komppaaja kirjoitti:Epäilen että noilla spekseillä jää sultakin laitattamatta.....kunhan uhoat.Naxu kirjoitti:Ajattelin siirtyä suoraan saabismin kärkeen, ja laittaa kolkkiin estagen. Kuka haluaa asentaa?
http://www02.abb.com/global/fiabb/fiabb ... enDocument
Taitaa jäädä, tai jää. Ja ihan millä spekseillä vain. En laita kuitenkaan.
Mutta olisihan se hauska olla ihan kärkiryhmässä uudessa saab-maailmassa. Kato! Ite tein ja säästin.
Jäipähän yhä jännitettävää mitä trollhättanista tulee ulos. Budjettiautoilijana onneksi saabeja riittää vielä 10-20 vuodeksi. Jos seuraavaksi yrittäisi cabben hakua.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.