Saabin tulevaisuus II

Saabin konseptit ja tulevaisuuden suuntaukset.
Lukittu
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja core2 »

Ne ovat yhä vain niitä huhuja.
Mutta eiköhän ne jutut etene kun NEVS on kotiutunut Trolliin.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Ihan vielä ei ole aika kypsä NEVSille ainakaan Euroopassa:
http://www.iltalehti.fi/autot/2012062015737127_au.shtml

Mutta Kiinaanhan niitä NEVSsejä ollaankin tekemässä. Onko kellään statseja sähköautojen osuudesta Kiinan autokaupassa?
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja core2 »

Ja nyt alkaa taistelu Saab tavara merkistä.
# Trassligt att reda ut Saabs varumärke # Sotkuista selvittää saabin tavaramerkki.
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1671346- ... -varumarke
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

http://www.saabsunited.com/2012/06/mahi ... -move.html
Nyt SU:lla olisi eri lähteiden mukaan tietoa siitä että NEVS ja Mahindra olisivat liittoutumassa niin että Mahindra tekee polttomoottorilliset autot ja NEVS sähkövatk...ajoneuvot.

Eihän tähän voi muuta sanoa kuin että peukut pystyyn, josko allekirjoittanut sittenkin saisi joskus mahdollisuuden ostaa uuden auton :D
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3859
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Toivotaan parasta Saabille, että tuo Mahindra-yhteistyö vahvistuisi!
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
pmj
"Turbo"
Viestit: 294
Liittynyt: Su Loka 17, 2010 01:09

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja pmj »

Eikös Saabilla ollu jo vuosia sitten kehitteillä täyssähköauto? Muistaakseni 9-3 oli jo sillä mallilla, että tyyppihyväksyntä oli plakkarissa ja sitä myöten myynninkin olisi voinut aloittaa.
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3859
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja juhokare »

pmj kirjoitti:Eikös Saabilla ollu jo vuosia sitten kehitteillä täyssähköauto? Muistaakseni 9-3 oli jo sillä mallilla, että tyyppihyväksyntä oli plakkarissa ja sitä myöten myynninkin olisi voinut aloittaa.
Tämän jo toin esille hieman äskettäin, mutta kukaan ei reagoinut siihen.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Naxu
"Hölösuu"
Viestit: 1393
Liittynyt: Ke Joulu 30, 2009 01:28
Paikkakunta: Sahalahti

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Naxu »

Ajattelin siirtyä suoraan saabismin kärkeen, ja laittaa kolkkiin estagen. Kuka haluaa asentaa?
http://www02.abb.com/global/fiabb/fiabb ... enDocument
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Lyijyakuston latausaika on noin 4–6 tuntia ja auton toimintasäde noin 30 kilometriä. Tulevalla LiFePo4 -litium-akustolla on mahdollista ajaa lähes viisi kertaa pidemmälle ja latausaikakin lyhenee. Auton huippunopeus on noin 90 kilometriä tunnissa ja vääntömomentti 236 newtonmetriä. Litium-akusto on pitkäikäinen käytössä ja sen voi myös kierrättää.
Voi jee, siis sähkö-Volvolla voisin ajaa kymmenen kilometrin päähän mökistä käyttäen matkaan reilut puoli tuntia enemmän aikaa, sitten latailla suurjännitelinjasta tms. muutaman tunnin ja ajaa viimeiset kymmenen kilometriä perille. Toisikohan tuo kesän lomamatkoihin takaisin edes osan siitä todellisesta matkanteon tunnusta jota saatiin kokea viimeksi 50-60-luvuilla ennen valtateiden rakentamista. Ainakin lämmityslaite/ilmastointi ym. virtaa tuhlaavat laitteet ovat luultavasti poissuljettuja, joten yöllä matkaamisesta voi tulla joko lyhyt-etappista tai varsin mielenkiintoista jos pitkien valojen käyttöä mietitään.

"Mutta kun sähköauto on tulevaisuus ja polttomoottorilla on niiiiin huono hyötysuhde ja...ja hiilidioksidi, ajatelkaa hiilidioksidia!"

Taidan jatkaa tästä eteenpäinkin matkantekoa B201:n voimalla :mrgreen:
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Komppaaja
"Hirsch"
Viestit: 838
Liittynyt: Ti Tammi 12, 2010 15:42

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Komppaaja »

Naxu kirjoitti:Ajattelin siirtyä suoraan saabismin kärkeen, ja laittaa kolkkiin estagen. Kuka haluaa asentaa?
http://www02.abb.com/global/fiabb/fiabb ... enDocument
Epäilen että noilla spekseillä jää sultakin laitattamatta.....kunhan uhoat. 8)
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Rafu »

Kakkosautona menisi sähköauto ihan mainiosti, harvemmin tulee ajettua kauppareissuja ja työmatkaa saman päivän aikana enemmän kuin 150km. Kakkosautolla taas ei koskaan tule ajettua pidempiä matkoja. Tuskin tuo sähköauto ihan heti on ainoaksi autoksi paras vaihtoehto mutta sopii erittäin monille joilla on kakkosautona pienempi menopeli.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Komppaaja
"Hirsch"
Viestit: 838
Liittynyt: Ti Tammi 12, 2010 15:42

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Komppaaja »

Tuossa ko. projektissa on sekin huono puoli, että jos kuppaseen parin tonnin romuun laitetaan 4 tonttua kiinni sähköistykseen, niin ei siinä ole mitään järkeä. Ja sitten taas uudehkoon autoon ei kannata tuollaista käyttöä heikentävää laitteistoa laittaa.....

Jos hinta olisi tonni, niin ehkä....
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5648
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Rattivaihde kirjoitti:
Tulevalla LiFePo4 -litium-akustolla ...

"Mutta kun sähköauto on tulevaisuus ja polttomoottorilla on niiiiin huono hyötysuhde ja...ja hiilidioksidi, ajatelkaa hiilidioksidia!"
Onkos kukaan miettinyt sitä että maailman litium varannotkin ovat ehtyvät, eikä sekään tule riittämään kun akustoja vaihdellaan n. 5 vuoden välein.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Ei ole poliittisen agendan mukaista ajatella tuollaisia asioita, taikka sitä miten paljon luonnonvaroja menee jo nykyisellään esim. Priuksen akuston rakentamiseen ja raaka-aineiden rahtaamiseen pitkin poikin. Ihan vastaavasti sähköä hyljitään rakennuspuolella, mihin se sopii todella paljon paremmin, ja missä ainoa haittapuoli on törkeä hinta jolla maksellaan Fortumin ynnä muiden optioita ja muita pakollisia kuluja.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Naxu
"Hölösuu"
Viestit: 1393
Liittynyt: Ke Joulu 30, 2009 01:28
Paikkakunta: Sahalahti

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Naxu »

Komppaaja kirjoitti:
Naxu kirjoitti:Ajattelin siirtyä suoraan saabismin kärkeen, ja laittaa kolkkiin estagen. Kuka haluaa asentaa?
http://www02.abb.com/global/fiabb/fiabb ... enDocument
Epäilen että noilla spekseillä jää sultakin laitattamatta.....kunhan uhoat. 8)
Foorumilla olisi myynnissä konevikainen kolkki...
Taitaa jäädä, tai jää. Ja ihan millä spekseillä vain. En laita kuitenkaan.
Mutta olisihan se hauska olla ihan kärkiryhmässä uudessa saab-maailmassa. Kato! Ite tein ja säästin.

Jäipähän yhä jännitettävää mitä trollhättanista tulee ulos. Budjettiautoilijana onneksi saabeja riittää vielä 10-20 vuodeksi. Jos seuraavaksi yrittäisi cabben hakua.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Lukittu