No 9,5sek autodatan mukaan, mut noista ei ikinä tiedä mikä on oikea kun ei tommoseen ikinä pysty ite. 0-105km/h 12.0sek saatiin tolla parhaaks ajaks.
Onhan sillä kiva ylämäessä kiihdytellä ja kovissa nopeuksissa mutta ei se oikeen muuten, ei kyllä ooppelit sovi mulle
Tämän V6:n suhteen totesin erään asia teknisistä tiedoista: bensa maistuu, saman suorituskyvyn tarjoava 2.3T/250hv selviää litrakaupalla pienemmällä kulutuksella. Toki jos tällaiseen V6 Aeroon rahat riittää, niin varmaan myös bensaankin
SportySedan kirjoitti:Tämän V6:n suhteen totesin erään asia teknisistä tiedoista: bensa maistuu, saman suorituskyvyn tarjoava 2.3T/250hv selviää litrakaupalla pienemmällä kulutuksella. Toki jos tällaiseen V6 Aeroon rahat riittää, niin varmaan myös bensaankin
Minua kiinnostaisi tietää, miksi Saabin loistavan moottorinohjausjärjestelmän Trionicin sijasta 2.8V6 -turbomoottorissa on Boschin Motronic -moottorinohjausjärjestelmä? Tuota tietoa tuskin saa keneltäkään muulta kuin niiltä häiskiltä, jotka ovat kehitelleet tuon Saabin 2.8V6 -turbomoottorin Holdenin lohkosta
Turbo Sensonic kirjoitti:
Minua kiinnostaisi tietää, miksi Saabin loistavan moottorinohjausjärjestelmän Trionicin sijasta 2.8V6 -turbomoottorissa on Boschin Motronic -moottorinohjausjärjestelmä? Tuota tietoa tuskin saa keneltäkään muulta kuin niiltä häiskiltä, jotka ovat kehitelleet tuon Saabin 2.8V6 -turbomoottorin Holdenin lohkosta
Olisikos moottorissa sitten jotain sellaista, jota Motronic jo tukee, mitä ei ollut järkevä kehittää Trioniciin? Esim. muuttuvat venttiiliajoitukset tms. Eli jospa raha on ratkaissut.. ?
Aika hyllytavaraa taitaa melko monissa autoissa tuo Motronic olla nykyään.
(en siis tiedä mitään ko. moottorin ominaisuuksista, puhdasta arvailua)
Heikki Manninen
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
hma kirjoitti:
Olisikos moottorissa sitten jotain sellaista, jota Motronic jo tukee, mitä ei ollut järkevä kehittää Trioniciin? Esim. muuttuvat venttiiliajoitukset tms. Eli jospa raha on ratkaissut.. ?
Aika hyllytavaraa taitaa melko monissa autoissa tuo Motronic olla nykyään.
(en siis tiedä mitään ko. moottorin ominaisuuksista, puhdasta arvailua)
hma kirjoitti:Olisikos moottorissa sitten jotain sellaista, jota Motronic jo tukee, mitä ei ollut järkevä kehittää Trioniciin? Esim. muuttuvat venttiiliajoitukset tms. Eli jospa raha on ratkaissut.. ?
Aika hyllytavaraa taitaa melko monissa autoissa tuo Motronic olla nykyään.
Joo, kohta ei varmaan yhdessäkään Saabissa ole enää Trionicia, kun Boschin Motronicin käyttö tulee halvemmaksi Suurempi volyymi halvemmat hinnat
Turbo Sensonic kirjoitti:
Joo, kohta ei varmaan yhdessäkään Saabissa ole enää Trionicia, kun Boschin Motronicin käyttö tulee halvemmaksi Suurempi volyymi halvemmat hinnat
Niin.. näin kai se menee jo 95%:ssa komponentteja
Onhan tuo Motronic käsittääkseni käytössä Volvolla, VAG:lla, BMW:llä jne.
Lieköhän sitten Trionic niin Saab-spesifinen muutenkin, että sen istuttaminen konsernikoneeseen olisi ollut aikaavievää? Ja puuttuuhan siitä nykyisellään ilmeisesti ominaisuuksiakin (?) verrattuna Motroniciin.
Heikki Manninen
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
Turbo Sensonic kirjoitti:
Joo, kohta ei varmaan yhdessäkään Saabissa ole enää Trionicia, kun Boschin Motronicin käyttö tulee halvemmaksi Suurempi volyymi halvemmat hinnat
Niin.. näin kai se menee jo 95%:ssa komponentteja
Onhan tuo Motronic käsittääkseni käytössä Volvolla, VAG:lla, BMW:llä jne.
Lieköhän sitten Trionic niin Saab-spesifinen muutenkin, että sen istuttaminen konsernikoneeseen olisi ollut aikaavievää? Ja puuttuuhan siitä nykyisellään ilmeisesti ominaisuuksiakin (?) verrattuna Motroniciin.
Niinpä, sääli taas. Tietenkin boschin palikka on halvempi, suuremmat tuotantoerät yms yms.
Tämä on vaan se jo pitkään harrastettu suuntaus, millä tapetaan varsin hyvin kaikenlainen innovatiivisuus, mitä varsinkin saab on harrastanut autopiireissä pitkään, ennen gm-omistusta.
Taas lisää vinkuintialaisia saippua-askeja, taas lisää "erinomaisia" takavetoja premium-markkinoille. Paskaa.
Mitä olen verrannut noita GM:n suorituspaperiarvoja isännän 1.8i:hin, niin kyllä pääsin sillä sinne 13,5 sekunnin luokkaan vitos-vaihteella 80-120 km/h. Oliko se nyt annettu arvoksi 16,5 sekunttia. Eli miten sitten tämä 2.8L V6 Turbo käyttäytyy käytännössä - uskoisin paremmin kuin papereissa.
Sitten toinen asia. Tuleeko nelivetoa uusimpaan ysikolmoseen ylipäätään? Itselläni olisi tälläinen muistikuva.
juhokare kirjoitti:Mitä olen verrannut noita GM:n suorituspaperiarvoja isännän 1.8i:hin, niin kyllä pääsin sillä sinne 13,5 sekunnin luokkaan vitos-vaihteella 80-120 km/h. Oliko se nyt annettu arvoksi 16,5 sekunttia.
Eipä ole itse tullut kokeiltua tuota 1.8i:n suorituskykyä kellon kanssa. No joka tapauksessa se on lussu p sk , mutta hoitaa se hommansa tavallisessa arkiajossa ja mieluumminhan sitä ajelee Saabilla kuin esim. jollain riisikupilla tai ranskiksella. Auton ajettavuus on kuitenkin todella hyvä
Olen samaa mieltä! Auto on hyvä ajaa ja käyttää! Alusta pelaa hyvin ja ohjainlaitteet ovat tavoitettavissa ja näppäriä. Mutta moottorin lisäksi miinuksena on tämä äänentoistopuoli, joka on aikasen kehno.
juhokare kirjoitti:Olen samaa mieltä! Auto on hyvä ajaa ja käyttää! Alusta pelaa hyvin ja ohjainlaitteet ovat tavoitettavissa ja näppäriä. Mutta moottorin lisäksi miinuksena on tämä äänentoistopuoli, joka on aikasen kehno.
Totta. Mutta pienellä fiksauksella saa 150W:n audiojärjestelmästäkin sellaisen, että sitä pystyy joten kuten kuuntelemaan. Ensiksi kannattaa vaihtaa takakaiuttimet 6x9":ksi, ja jos sen jälkeen haluaa vielä lisää hifiä, niin sitten kannattaa laittaa vahvistin takakaiuttimille.
Petter kirjoitti:Tekniikan maailmassa oli lyhyt uutinen, jonka mukaan 2.8 V6 turbo tulee saatavaksi myös Opel Vectraan (OPC-malliin). Teho oli luvattu 188 kW.
Petter kirjoitti:Tekniikan maailmassa oli lyhyt uutinen, jonka mukaan 2.8 V6 turbo tulee saatavaksi myös Opel Vectraan (OPC-malliin). Teho oli luvattu 188 kW.
Nyt kyllä saa riittää
Onko Opel nykyään GM:n Euroopan malliston lippulaiva?! Opelin 1.8i moottorissa enemmän tehoa kuin "Saabin" ja nyt tuo V6.
Saab 96 vm. -63 PR/HA Kaksitahtinen sen olla pitää!
#2028 Elias Penttinen