Saabin tulevaisuus II
Re: Saabin tulevaisuus II
Tietojen mukaan noin 500 alihankkijaa olisivat hyväksymässä NEVS'in sopimustarjoukset tämän sopimus ajan koittaessa, jota ei vielä ole ilmoitettu.ristoj kirjoitti:Onkos mitään uutta tietoa kuinka sopimusneuvottelut etenevät osatoimittajien kanssa?
Jos aloitetaan ( toivottavasti ) bensiinillä ja dieselillä kulkevia Saabeja niinmikähän voimalinja niihin olisi mahdollinen ?????
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus II
Kyllä jännitystä riittää, vaikka tehdas alkaisi taas toimia. Montako mallia, yksikö vain versioineen, paljonko autoja vuodessa, kuinka paljon on kiinnostuneita myyjiä, paljonko ostajia. Syntyykö kulut kattavaa kassavirtaa? Kenen kanssa pannaan tuotelinjat yhteen?
Varmaan viisaat (ja rikkaat) miehet parhaansa yrittävät, mutta vain pulloja puhaltamalla tehdään.
Varmaan viisaat (ja rikkaat) miehet parhaansa yrittävät, mutta vain pulloja puhaltamalla tehdään.
Re: Saabin tulevaisuus II
Sattuipas tänään asiakkaan autoradiossa kuulumaan juttu Saabista
Kovasti yrittää kuulema Nevs houkutella alihankkijoita aikaistamaan aikatauluja ja joka päivä tulee paljon soittoja, kun ihmiset pyrkivät tehtaalle töihin. Tällä hetkellä siellä töissä n. 150 henkilöä, tehden esim konepeltejä. Yrittävät saada tuotantoa käyntiin jo tänä vuonna bensiini- ja dieselmalleilla.
Kovasti yrittää kuulema Nevs houkutella alihankkijoita aikaistamaan aikatauluja ja joka päivä tulee paljon soittoja, kun ihmiset pyrkivät tehtaalle töihin. Tällä hetkellä siellä töissä n. 150 henkilöä, tehden esim konepeltejä. Yrittävät saada tuotantoa käyntiin jo tänä vuonna bensiini- ja dieselmalleilla.
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
-
- "Viggen"
- Viestit: 587
- Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Saabin tulevaisuus II
http://areena.yle.fi/tv/1791910
3:11 eteenpäin juttua saabista. Bensa sekä diesel moottorillisia luvasa.
3:11 eteenpäin juttua saabista. Bensa sekä diesel moottorillisia luvasa.
Re: Saabin tulevaisuus II
Toivottavasti äkkiä lähtis homma pyörimää. Kenenkä moottorit sinne pellin alle on saatu? Onko tietoa? Ja tehdäänkö koriin mitään muutoksia?
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Saabin tulevaisuus II
Saabsunitedin puolella Tim ilmeisesti tietää koneiden alkuperän, ja on huolissaan ihmisten suhtautumisesta siihen. Eli veikataan korealaisia tai kiinalaisia moottoreita...900i kirjoitti:Kenenkä moottorit sinne pellin alle on saatu? Onko tietoa?
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2715
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: Saabin tulevaisuus II
Voisin kuvitella, että ihan looginen jatkumo.Rattivaihde kirjoitti:Saabsunitedin puolella Tim ilmeisesti tietää koneiden alkuperän, ja on huolissaan ihmisten suhtautumisesta siihen. Eli veikataan korealaisia tai kiinalaisia moottoreita...900i kirjoitti:Kenenkä moottorit sinne pellin alle on saatu? Onko tietoa?
Kun uusi 9-5 vietiin pois, niin Saabin teknologia laahaa noin kymmenen muista Euroista jäljessä, joten teknisesti kovin mullistavia laitteita sieltä ei kannattane odotella.
Businessmielessä toi voi olla ihan fiksu ratkasu, jos Saabista tehdään "Ruotsin Dacia".
Toinen vaihtoehto on yrittää myydä 10v vanhaa tekniikkaa täyteen hintaan near luxury-segmenttiin....Ja tästä vaihtoehdosta seuraa se, että taas vuoden parin päästä selvitellään Saabin konkurssipesää.
Tämäkin kaikki tietysti riippuu ihan siitä, millaisilla panoksilla sijottajat NEVSin takana pelaa ja vaikka panoksetkin olis kohdillaan, niin menee vuosia saada jotain oikeasti uutta tilalle.
Toivotaan parasta
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Re: Saabin tulevaisuus II
Ei kuulosta hyvälle.Rattivaihde kirjoitti:Saabsunitedin puolella Tim ilmeisesti tietää koneiden alkuperän, ja on huolissaan ihmisten suhtautumisesta siihen. Eli veikataan korealaisia tai kiinalaisia moottoreita...900i kirjoitti:Kenenkä moottorit sinne pellin alle on saatu? Onko tietoa?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus II
Eikö korealaisten autojen laatu ole ihan ok. Mikään muu ei sitten olekaan.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Re: Saabin tulevaisuus II
Kialta Theta II moottoreita kiitos. Tuollaiset ainakin itse kelpuuttaisin. Tosin saa nähdä mitä voimanlähteitä tulee olemaan.
Re: Saabin tulevaisuus II
Onhan niiden laatu ihan ok, en kiellä, mutta toivoin, että Saab olisi tässä rytinässä tehnyt omat moottorinsa, ainakin bensat. Mutta että edes näinkään. Olisi ne Saabin oma-valmisteiset olleet ainakin yhtä hyviä, jos ei muuten, niin ainakin omaa tuotantoa.Naxu kirjoitti:Eikö korealaisten autojen laatu ole ihan ok. Mikään muu ei sitten olekaan.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus II
Ai niin, ajattelin vain dieseleitä. No kun vain olisivat viritettävissä helposti mieleiseksi. Ei sillä että näillä tuloilla uusia viitsisi edes harkita.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.