ng900aero kirjoitti: ...valmistettu Kiinassa (laadusta, turvallisuudesta, jne. viis, kunhan vaan olisi halpa)?
No mutta eihän tuommoinen mikään Saab ole

ng900aero kirjoitti: ...valmistettu Kiinassa (laadusta, turvallisuudesta, jne. viis, kunhan vaan olisi halpa)?
Mielestäni tuo OG9-5:n myyminen Kiinan markkinoille ei ole välttämättä huono ajatus, jos uudempi versio säilyisi uusine tekniikoinen täällä läntisimmissä maissa. Eihän kiinalaiset ole olleet kait kiinnostuneita Saabin ehkä uusimmista malleista, kun niihin ei ole annettu kait heillä mahdollisuuta saada. Mutta jos haluavat vanhan mallin, niin eikös se olisi myös GMn osalta ihan ok, kun siinä oleva tekniikkahan jo on hieman vanhaa.ng900aero kirjoitti:Mielenkiintoista olisi tietää siirtyykö og9-5:n tuotanto Kiinaan, vai oliko tuotantolinjan siirto osa sitä könärin neuvottelemaa kauppaa? Eli siis saakohan tulevaisuudessakaan ostettua uutta järkihintaista Saabia joka on valmistettu Kiinassa (laadusta, turvallisuudesta, jne. viis, kunhan vaan olisi halpa)?
Heh, sarkasmi puskee pintaan ja niinpä on pakko todeta, että mitäs GM-tekniikkaa esim. og9-5:sta olisi irrotettavissa... paska taka-akselisto á la Opel, samoin kuin vähintäänkin epäilyttävät dieselpadat, puhumattakaan Isuzulta perintönä tulleista vinkkelikutosista... Huoh.Juha96 kirjoitti:hankalin kysymys sekä myyjän että ostajaehdokkaan kannalta on autoissa oleva GM-tekniikka ja GM-komponentit.
GM ei haluaisi potentiaalisen kilpailijan hyötyvän niistä, eikä ostaja haluaisi olla GM:stä ja sen komponenteista riippuvainen
Mitäs epäilyttävää Fiatin dieseleissä muka on?kaseva kirjoitti: samoin kuin vähintäänkin epäilyttävät dieselpadat
Epäilyttää, että voiko ne oikeasti niin hyviä kuin ovat? Luotettavia, taloudellisia ja tehokkaita?? Ei voi olla totta!tsaarela kirjoitti:Mitäs epäilyttävää Fiatin dieseleissä muka on?kaseva kirjoitti: samoin kuin vähintäänkin epäilyttävät dieselpadat
Kuulostaa ikävältä, mutta tuo lihavoitu kohta voi olla koko jutun päätekijä. Toivottavasti.Uutistoimisto Reutersin mukaan useimmat autoalaa seuraavat analyytikot pitävät epätodennäköisenä, että Saabille enää löytyisi uutta ostajaa. Autoconomy-konsulttiyrityksen analyytikko Erich Merkel arvioi, että Saabin pelastaminen olisi puhtaasti tunteeseen perustuva ratkaisu. General Motorsin antama kuukauden lisäaika on hänen mielestään pohjimmiltaan vain päätöksen lykkäystä. GM kertoo saaneensa uusia ostajaehdokkaita sen jälkeen kun ruotsalainen urheiluautovalmistaja Koenigsegg perääntyi Saabin ostosta viime viikolla. GM:n hallitus arvioi Saabista tehtäviä mahdollisia tarjouksia vuoden loppuun saakka. Jos Saabille ei löydy sopivaa omistajaratkaisua, yhtiö aloittaa Saabin kansainvälisten toimintojen alasajon. Hallitus ei paljasta, mitkä tahot ovat olleet kiinnostuneita Saabista. Ostajaspekulaatioissa ovat pyörineet muun muassa kiinalainen Beijing Auto (BAIC), amerikkalainen rahoitusryhmittymä Renco Group sekä amerikkalainen investointiyhtiö Merbanco. Ruotsin elinkeino- ja energiaministeri Maud Olofsson kertoi iloitsevansa päätöksestä, jolla voitetaan ainakin vähän aikaa.
Oikeesti tätä Saabin kohtaloa on nyt vatuloitu varmaan vuoden päivät ja mitään, siis yhtään mitään, ei ole saatu aikaan. Samoin on GM:llä kesken jo ties kuinka kauan prosessissa ollut Hummerin myynti (henk.koht. veikkaus: vituiksi menee tämäkin ja Hummer tapetaan), jo sinällään käsittämätön Opelin myynti (ainut osa GM:ää, jolla on järkevä autovalikoima Euroopan markkinoille ja OK brändi/maine, sekä vissiin tehnyt joskus voittoakin) puhallettiin poikki viime metreillä, Saturnia eivät saaneet myytyä jne. Ei siis kauheen vahva ole tuo "track record". Kun lisäksi katsotaan se katastrofi mihin GM itsensä (ja Saabin siinä sivussa) ajoi sarjalla huonoja päätöksiä jo vuosia aiemmin, niin en ihan hirveen luottavainen ole tämän puulaakin kykyyn saada toimimaan/tehdyksi yhtään mitään rakentavaa.Marko A kirjoitti: Mutta vielä siihen tulevaisuuteen. Loistava (olosuhteisiin nähden) ratkaisu toistaiseksi GM:n suunnalta. Toivoa on siis edelleen. Nyt vain odotellaan spekulaatioita ja huhuja siitä kuka/mikä on se/ne mysteerinen tarjoaja joka sai GM:n pohtimaan edelleen myyntiä....
Tuosta hummerista, keeäm teki siitä "non disclosure"sopimuksen juur jonkun Kiinalaisen firman kanssa.V.J.S kirjoitti:Oikeesti tätä Saabin kohtaloa on nyt vatuloitu varmaan vuoden päivät ja mitään, siis yhtään mitään, ei ole saatu aikaan. Samoin on GM:llä kesken jo ties kuinka kauan prosessissa ollut Hummerin myynti (henk.koht. veikkaus: vituiksi menee tämäkin ja Hummer tapetaan), jo sinällään käsittämätön Opelin myynti (ainut osa GM:ää, jolla on järkevä autovalikoima Euroopan markkinoille ja OK brändi/maine, sekä vissiin tehnyt joskus voittoakin) puhallettiin poikki viime metreillä, Saturnia eivät saaneet myytyä jne. Ei siis kauheen vahva ole tuo "track record". Kun lisäksi katsotaan se katastrofi mihin GM itsensä (ja Saabin siinä sivussa) ajoi sarjalla huonoja päätöksiä jo vuosia aiemmin, niin en ihan hirveen luottavainen ole tämän puulaakin kykyyn saada toimimaan/tehdyksi yhtään mitään rakentavaa.Marko A kirjoitti: Mutta vielä siihen tulevaisuuteen. Loistava (olosuhteisiin nähden) ratkaisu toistaiseksi GM:n suunnalta. Toivoa on siis edelleen. Nyt vain odotellaan spekulaatioita ja huhuja siitä kuka/mikä on se/ne mysteerinen tarjoaja joka sai GM:n pohtimaan edelleen myyntiä....
Verrokkina voidaan käyttää vaikkapa Porschea, joka kaikessa hiljaisuudessa meni ja osti Volkswagenin tarvitsematta yhdenkään valtion lainatakuita tai erottamatta ainuttakaan pääjohtajaa, toisin kuin GM:n kahdesti vaihtunut nokkahahmo viimeisen vuoden sisään, miljardituet Yhdysvalloilta, vähän pienempi potti Germaaneilta (jota tosin maksetaan nyt takaisin), Ruotsin käytännössä myöntämä 400M€:n lainatakuu jne.
Toista noin paskasti hoidettua firmaa kuin GM ei varmasti ole eikä toivottavasti koskaan myöskään enään tule. Harmi että Saab on tästi sitten saanut nauttia "collateral damagea" alati kiihtyvään tahtiin viimeisinä vuosina.
http://www.allbusiness.com/automotive/a ... 688-1.htmlPekko_Å kirjoitti: Tuosta hummerista, keeäm teki siitä "non disclosure"sopimuksen juur jonkun Kiinalaisen firman kanssa.