Saabin tulevaisuus II
Re: Saabin tulevaisuus II
Eipä hyvältä vaikuta taas tuo Saabin PR. Mitään virallisia tietoja ei ole, kotisivut huutavat tyhjyyttä. Jos halutaan saada tuotetta joskus myytyä niin tulisi aloittaa pikkuhiljaa ostajien herättely...
SAAB 9-5 2.3t '04 / SAAB 9000 CDE '94 / SAAB 900S '90
Re: Saabin tulevaisuus II
Tuotannon pitäis alkaa ¨tänä¨syksynä? Kaikki pitäis olla suurinpiirtein valmista?
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.2302941- ... oduktionen
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.2302941- ... oduktionen
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Saabin tulevaisuus II
Kauppalehden ja TM:n sivuilla kovasti lupaillaan, että sedanin lisäksi tulisi myös Cabriolet-mallit tuotantoon. Ei hassumpaa - nam (näähän on tietysti niitä hevosmiesten tietotoimiston uutisia), mutta hyvin pitävät hullua jännityksessä !
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Re: Saabin tulevaisuus II
Mikäs taho näitä nyt sitten alkaa maahantuomaan, myymään ja korjaamaan? Ei varmaan ihan helppo järjestää.
Re: Saabin tulevaisuus II
Itse veikkaisin että myymään alkaa ainakin metro-auto, koska sillä on toimintaa myös Ruotsissa. Maahantuojasta ei ole arvausta kun vanhasta maahantuojasta tuli vain vanhojen mallien varaosamyyjä.KN/Lieto kirjoitti:Mikäs taho näitä nyt sitten alkaa maahantuomaan, myymään ja korjaamaan? Ei varmaan ihan helppo järjestää.
#906
Saabit: 9-3 2.0t Cab -02, 900 CD -79/83(Projekti), 99 -73(MR), 96 -73 (Harraste), 900i -92 (Harraste)
WWW-page: http://www.hollo.fi/saab
Saabit: 9-3 2.0t Cab -02, 900 CD -79/83(Projekti), 99 -73(MR), 96 -73 (Harraste), 900i -92 (Harraste)
WWW-page: http://www.hollo.fi/saab
Re: Saabin tulevaisuus II
Saabsunitedin jutussa spekuloidaan tuotannon ja myynnin aloittamisella. Ihan aiheellisesti todetaan, että vaikka autojen kokoaminen alkaisi tämän vuoden aikana, on turha odottaa, että myyntiin tulevia autoja valmistettaisiin ennen ensi vuotta. NEVSillä ei ole kunnon kokemusta autojen sarjatuotannosta, joten alku menee harjoitellessa. Lisäksi 9-3N:stä (tällä nimellä SU:lla kutsutaan tulevaa NG9-3:sta kehitettyä autoa) pitää valmistaa esisarjan autoja testaukseen ja markkinointikäyttöön, joten ensimmäiseksi koottavat autot tulevat olemaan sellaisia.
SU:n jutussa arvuutellaan, että myyntiin tulevia autoja alkaisi valmistua vasta alkukeväästä 2014. Niin kauan kuluisi tuotannon opetteluun, autojen testaukseen ja tekniikan ja tuotannon pikkusäätöihin.
Eli tuotannon aloittamisessa on vähän sama juttu kuin aikanaan konkurssipesän selvittelyssä. Täältä siviilistä katsottuna tuntuu että mitään ei tapahdu, kun viikot kuluvat eikä uutisia kuulu. Mutta oikeasti nämä ovat melko pitkiä projekteja, jotka tulee valmistella ja tehdä huolella.
Alkuperäinen englanninkielinen juttu luettavissa täällä.
SU:n jutussa arvuutellaan, että myyntiin tulevia autoja alkaisi valmistua vasta alkukeväästä 2014. Niin kauan kuluisi tuotannon opetteluun, autojen testaukseen ja tekniikan ja tuotannon pikkusäätöihin.
Eli tuotannon aloittamisessa on vähän sama juttu kuin aikanaan konkurssipesän selvittelyssä. Täältä siviilistä katsottuna tuntuu että mitään ei tapahdu, kun viikot kuluvat eikä uutisia kuulu. Mutta oikeasti nämä ovat melko pitkiä projekteja, jotka tulee valmistella ja tehdä huolella.
Alkuperäinen englanninkielinen juttu luettavissa täällä.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saabin tulevaisuus II
No pääasia, että jotain tapahtuu. Eikai tuolla väliä meneekö uusien Saabien kauppaan tuloon 3kk vai reilu puoli vuotta. Kunhan niitä vielä joskus tulisi.
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Re: Saabin tulevaisuus II
Aiotko ostaa "9-3:N" kun sellainen tulee myyntiin?
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Saabin tulevaisuus II
En todellakaan ainakaan uutena
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Re: Saabin tulevaisuus II
Olisihan tuo mielenkiintoista nähdä? Synnyttää tietysti tukun kysymyksiä, onko uudesta oikein autoa Saabiksi? Tuleeko sitä persoonallisuutta, mitä Saabissa ehkä pitäisi olla? Onko tuo uusi ajoltaan Se Oikea Talviauto, jne?! Ja tietysti tuo ilmanvaihto ja lämpimyys, sillä eihän Saabistille oikeastaan iglu kelpaa? Siis kysymyksiä on ja tietysti "paljon urheilumieltä ja rohkeutta" katsoa tulevaisuuteen!
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Saabin tulevaisuus II
Myyntimäärät tulevat kyllä kiinnostamaan. Jos huhut pitävät paikkaansa ja tarjolla on huhujen mukaan porrasperäinen ja ehkä avo, ja moottorivaihtoehtona bensaturbo mutta ei dieseliä, niin Euroopan myynti voi jäädä aika vähiin.
Sitten on tietenkin mahdollista, että NEVSillä on takataskussa kiinalainen sopimus, jossa joku taho (esim. NEVSistä ison osan omistava Qingdaon kaupunki) on sitoutunut ostamaan ison erän autoja fleettinä.
Hinnoittelulla on myös iso merkitys, autoahan voi myydä verottomasti 15.000 eurolla, jolloin siitä jää valmistuskulujen jälkeen jotain käteenkin, mutta mitään uutta tuotekehitystä ei sillä hintatasolla rahoiteta.
Jos NEVSin lähivuosien rahoitus on laskettu 9-3N:n varaan, niin vaikea ennustaa pitkää ja ruusuista tulevaisuutta. Jos sen sijaan 9-3N:llä haetaan pientä lisäkassavirtaa, tuotetta markkinointiin ja sopivaa harjoittelualustaa autojen sarjatuotantoon, on ideassa ihan järkeäkin.
Sitten on tietenkin mahdollista, että NEVSillä on takataskussa kiinalainen sopimus, jossa joku taho (esim. NEVSistä ison osan omistava Qingdaon kaupunki) on sitoutunut ostamaan ison erän autoja fleettinä.
Hinnoittelulla on myös iso merkitys, autoahan voi myydä verottomasti 15.000 eurolla, jolloin siitä jää valmistuskulujen jälkeen jotain käteenkin, mutta mitään uutta tuotekehitystä ei sillä hintatasolla rahoiteta.
Jos NEVSin lähivuosien rahoitus on laskettu 9-3N:n varaan, niin vaikea ennustaa pitkää ja ruusuista tulevaisuutta. Jos sen sijaan 9-3N:llä haetaan pientä lisäkassavirtaa, tuotetta markkinointiin ja sopivaa harjoittelualustaa autojen sarjatuotantoon, on ideassa ihan järkeäkin.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saabin tulevaisuus II
Työsudeliisaria vois vidduillakseen harkita, vois onnistuakin niin riskit ei olisi itsellä, monessa talossa taitaa vaan politiikka estääMarko A kirjoitti:Aiotko ostaa "9-3:N" kun sellainen tulee myyntiin?
Re: Saabin tulevaisuus II
Näin se nimenomaan on NEVSin Mattias Bergmanin juttujen mukaan. Saadaan pyörät pyörimään ja prosessia harjoiteltua ja pidettyä jonkunmoista määrää tuotannon työntekijöitä hommissa. Myös alihankkijoiden kanssa luodut kontaktit ovat merkittävä asia. Uuden mallin ottaminen tuotantoon menee näin kenties kivuttomammin.AZP kirjoitti: Jos sen sijaan 9-3N:llä haetaan pientä lisäkassavirtaa, tuotetta markkinointiin ja sopivaa harjoittelualustaa autojen sarjatuotantoon, on ideassa ihan järkeäkin.
En osaa, olen saabisti
Re: Saabin tulevaisuus II
Nyt meni Nokia niin toivotaan, että Saab nousee juurilleen
SAAB 9-5 2.3t '04 / SAAB 9000 CDE '94 / SAAB 900S '90
Re: Saabin tulevaisuus II
Nokialla iso merkitys Suomen talouteen, saabilla ei yhtikäs mitään.Vilho123 kirjoitti:Nyt meni Nokia niin toivotaan, että Saab nousee juurilleen