Silloin kun yritys on konkursissa, niin rästiin jääneet palkat maksetaan palkkaturvan kautta.SS kirjoitti:Näin on, ja mitä hyötyä työntekijöille tuosta konkurssiin hakemisesta on? No, ehkä en vaan ymmärrä kaikkia koukeroita joita tähän liittyy…
Toivottavasti kohta saataisiin hyviä uutisia, huonoja on jo tullut ihan riittämiin.
Saabin tulevaisuus II
Re: Saabin tulevaisuus II
Re: Saabin tulevaisuus II
Näin on, mutta tämä ei kauaa lämmitä, etenkään jos vasta yhden kuun palkat ovat myöhässä. Tietty jos toivoa tehtaan avautumisesta ei enää ole, niin tuo lienee ainoa keino saada jotain.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Saabin tulevaisuus II
Palkkaturvasta tulee 4 kk:n peruspalkka, keskimäärin(?) 170 000 kr (n.17 000 €).
http://di.se/Artiklar/2011/8/24/243338/ ... 00-kronor/
http://di.se/Artiklar/2011/8/24/243338/ ... 00-kronor/
Re: Saabin tulevaisuus II
Ei keskimäärin vaan maksimissaan noin 170 000.MRe kirjoitti:Palkkaturvasta tulee 4 kk:n peruspalkka, keskimäärin(?) 170 000 kr (n.17 000 €).
http://di.se/Artiklar/2011/8/24/243338/ ... 00-kronor/
Ja näiden korvauksien saamisessa on monta mutkaa matkassa, siihen vaikuttaa monta seikkaa esim. saabin viimeisen palkanmaksun päiväys.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus II
Luulenpa, että konkurssi on hyvä vaihtoehto ihan kaikille. Sen jälkeen voi ilmestyä uusia mahdollisuuksia. Ainakin mahdolliset uudet rahoittajat tuntevat mukana tulevat vastuut paremmin. Uskaltaako tuohon koskea enää kuin rahanpesijät ja vastaavat?
Jatkan ajelua 9-3:lla ja se on mielestäni OK auto. Ei siis pyhettä kehään, mutta realistikin voi olla...
Jatkan ajelua 9-3:lla ja se on mielestäni OK auto. Ei siis pyhettä kehään, mutta realistikin voi olla...
Re: Saabin tulevaisuus II
Tähän saakka on aina löytynyt rahaa maksuihin kun on ollut tiukkapaikka ja varmaan rahaa löytyy nytkin jostain palkkojen maksuun.Jos ei löydy niin sitten on Saabin kohtalo sinetöty.Vaikka olen koko ajokorttiajan ajanut ja omistanut vain Saabeja (nyt ajossa 13:sta ) niin en jaksa uskoa että joku taho rupeaisi valmistamaan Saabeja jos firma menee konkurssiin.Toivon kyllä että voisin parin vuoden kuluttua vaihtaa sen 14:sta.Itsekkin olen palkkatyöläinen mutta ihmettelen että jos työntekijöille maksetaan monta kuukautta palkkaa tekemättä mitään ja jos nyt palkat myöhässä niin heti ollaan viemässä firmaa konkurssiin, pitäisi hivenen ajatella kaukonäköisemmin, eikä vain omaa napaa.
Re: Saabin tulevaisuus II
Ei tässä varmaan duunareiden puolelta ole heti konkkaan vetämisestä kyse vaan siitä, että monella on asuntolainojen maksua sun muuta joka kuukausi joten tässä on kyse juuri tuosta kaukonäköisyydestä, koska jos konkka tulee on duunareiden oltava eturivissä hakemassa näitä rästiin jääneitä palkkojaan ensisijaan konkurssihoitajan kautta ja ellei se onnistu niin sitten valtion palkkatakuun kautta.ristoj kirjoitti:.... ja jos nyt palkat myöhässä niin heti ollaan viemässä firmaa konkurssiin, pitäisi hivenen ajatella kaukonäköisemmin, eikä vain omaa napaa.
Ja sen järstely kestää oman aikansa niin, että ilman rahaa on elettävä jopa pari kuukautta lisää konkurssipäivästä lukien.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus II
Asian sivusta kirjoittelen.
Olen ollut puolihiljaa nyt pidemmän aikaa. Kai olen ottanut etäisyyttä foorumiinkin kun olen seurannut Saabin kamppailua ja samalla pidätellyt henkeä.
Eniten tässä viimeisen vuoden aikana on ärsyttänyt jo useaan otteeseen mainitut ja tälläkin foorumilla vaikuttavat haudankaivajat. On monta kertaa mennyt hermot kun olen lukenut yhden rivin kommentteja jotka menevät kutakuinkin "NO NI. NYSSE ON VARMA HAUDATAAN. KONKURSI. EI KEHTAA AJELLA. TOIVOA EI OLE". Älkää ymmärtäkö tätä viestiä väärin, yhden rivin kommenteissa ei ole mitään väärää. Mutta seuraavan kerran kun olet satavarma että Saabin loppu on tässä, niin mieti taaksepäin ja ajattele että kuinka monta kertaa se lähtö on jo varma ollut. Tässä sitä kuitenkin ollaan ja porskutellaan.
Nyt keskitetytään asiaan. Ei kaiveta kuoppaa, haudata merkkiä ja pidetä hautajaisia ennen kuin ruumis on edes kylmettynyt. Nyt ollaan kuoppaamassa kuitenkin vielä elävää yritystä. Myönnettäköön että vastoinkäymiset ovat olleet ajoittain naurettavankin suuret. Varsinkin suomalaisena ihmetyttää tehtaan seisonta ja palkkojen maksu tästä huolimatta.
Saabistit, foorumille muuten vain kirjoittavat ja aito-saabistit (tm) olkaamme rauhassa. Annetaan hollantilaisen ihmemiehen yrittää rauhassa.
Mikäli Saab on vuoden päästä vielä pystyssä aion teettää t-paidan mihin painatan tuomionpäivää toitottavat nimimerkit ja loppua ennustavat viestit. Myyn niitä sitten. Kele.
Olen ollut puolihiljaa nyt pidemmän aikaa. Kai olen ottanut etäisyyttä foorumiinkin kun olen seurannut Saabin kamppailua ja samalla pidätellyt henkeä.
Eniten tässä viimeisen vuoden aikana on ärsyttänyt jo useaan otteeseen mainitut ja tälläkin foorumilla vaikuttavat haudankaivajat. On monta kertaa mennyt hermot kun olen lukenut yhden rivin kommentteja jotka menevät kutakuinkin "NO NI. NYSSE ON VARMA HAUDATAAN. KONKURSI. EI KEHTAA AJELLA. TOIVOA EI OLE". Älkää ymmärtäkö tätä viestiä väärin, yhden rivin kommenteissa ei ole mitään väärää. Mutta seuraavan kerran kun olet satavarma että Saabin loppu on tässä, niin mieti taaksepäin ja ajattele että kuinka monta kertaa se lähtö on jo varma ollut. Tässä sitä kuitenkin ollaan ja porskutellaan.
Nyt keskitetytään asiaan. Ei kaiveta kuoppaa, haudata merkkiä ja pidetä hautajaisia ennen kuin ruumis on edes kylmettynyt. Nyt ollaan kuoppaamassa kuitenkin vielä elävää yritystä. Myönnettäköön että vastoinkäymiset ovat olleet ajoittain naurettavankin suuret. Varsinkin suomalaisena ihmetyttää tehtaan seisonta ja palkkojen maksu tästä huolimatta.
Saabistit, foorumille muuten vain kirjoittavat ja aito-saabistit (tm) olkaamme rauhassa. Annetaan hollantilaisen ihmemiehen yrittää rauhassa.
Mikäli Saab on vuoden päästä vielä pystyssä aion teettää t-paidan mihin painatan tuomionpäivää toitottavat nimimerkit ja loppua ennustavat viestit. Myyn niitä sitten. Kele.
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Saabin tulevaisuus II
^Loistava viesti.
Jo näin etukäteen, yksi L-koko tännePekko_Å kirjoitti:Mikäli Saab on vuoden päästä vielä pystyssä aion teettää t-paidan mihin painatan tuomionpäivää toitottavat nimimerkit ja loppua ennustavat viestit. Myyn niitä sitten. Kele.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Saabin tulevaisuus II
Tänne kans pari XL:ää jos painatat tekstin Sinisellä & keltaisella.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus II
Minäkin voisin ottaa ja vaikka maksaakkin samantien, sillä tottakai Saab vuodenkin päästä vielä on olemassa. Ja on muuten vielä sitä seuraavanakin vuotena. Ihan normaalisti. Nyt ja aina.
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: Saabin tulevaisuus II
Itse olen lähes poikkeuksetta pessimisti asiassa, kuin asiassa mutta uskon ja toivon, että Saab vielä nousee tästä.
Itse en ole henkeen ja vereen Saabisti, mutta sain silti jostain päähän vajaa vuosi sitten, että seuraava auto on Saab ja nyt muutaman kuukauden auton omistaneena en ole päivääkään hankintaa katunut.
Pito/harraste autoksi Saab minulle tuli ja en ihan heti tuosta luovu ja voin suoraan sanoa, että parempaa etuvetoa en ole koskaan ajanut ja tämän vuoksi voinkin vain ihmetellä, että miksei tämän merkin tuotteet ole kovinkaan yleisiä Suomen teillä.
Ja ei oikeastaan kellään tuttavista ole oikein minkäänlaista mielikuvaa tai mielipidettä Saabista, ei ainakaan kukaan mitään negatiivistä ole lausunut, mutta kellään ei myöskään ole Saab ollut vaihtoehtona, kun ovat auton vaihtoa suunnittelleet.
Saab on tuotteena monella alueella ihan omaa luokkaansa, että olen kyllä erittäin hämmästynyt, jos lyövät laput luukulle lopullisesti.
Itse en ole henkeen ja vereen Saabisti, mutta sain silti jostain päähän vajaa vuosi sitten, että seuraava auto on Saab ja nyt muutaman kuukauden auton omistaneena en ole päivääkään hankintaa katunut.
Pito/harraste autoksi Saab minulle tuli ja en ihan heti tuosta luovu ja voin suoraan sanoa, että parempaa etuvetoa en ole koskaan ajanut ja tämän vuoksi voinkin vain ihmetellä, että miksei tämän merkin tuotteet ole kovinkaan yleisiä Suomen teillä.
Ja ei oikeastaan kellään tuttavista ole oikein minkäänlaista mielikuvaa tai mielipidettä Saabista, ei ainakaan kukaan mitään negatiivistä ole lausunut, mutta kellään ei myöskään ole Saab ollut vaihtoehtona, kun ovat auton vaihtoa suunnittelleet.
Saab on tuotteena monella alueella ihan omaa luokkaansa, että olen kyllä erittäin hämmästynyt, jos lyövät laput luukulle lopullisesti.
Re: Saabin tulevaisuus II
Olen vannoutunut isti mutta tällä hetkellä melko pessimisti tuotannon jatkumisen suhteen.Toivon että kaikki kääntyy vielä hyvksi ja saan lunastaa itselleni kyseisen paidan .Eikä haittaa vaikka nimeni olisi paidassa.
Re: Saabin tulevaisuus II
Toki tietysti tämä on vähän sama kuin menisi vegaanifoorumille raivoamaan heinänsyönnin järjettömyydestä tai ateistifoorumille julistamaan jumalan sanaa.
Vai onko?
Aihe on Saabin tulevaisuus ja tällä hetkellä faktat osoittavat huonoon suuntaan. Toki jokainen saa uskoa mitä haluaa, mutta jos tästä halutaan tehdä vain saab-uskovaisten foorumi, niin mulle voi saman tien antaa elinikäisen bannin adminien toimesta (terveisiä vaan Tommille ). Eli halutaanko, että tämä on vain yhden uskontokunnan sananjulistuspaikka vai kaikille (mielipiteille) avoin foorumi?
Huomenna julkaistaan 1H2011-luvut, joten tiedetään missä mennään
Rahojen pitäisi olla ihan loppu (kuten tässä väitetään).
Mutta sitä onkin tulossa lisää
Eli käänteitä ei tästä hommassa puutu. Siitä voinemme olla kaikki yhtä mieltä.
Jos saab kippaa vuoden sisällä, niin en ole ajatellut teettää T-paitaa, jossa on kenenkään nimimerkkejä tai muitakaan viestejä. Puhumattakaan, että jaksaisin jostain syystä iloita saabin "kuolemasta". Herranjestas, me puhumme täällä automerkistä. Käsittääkseni. Samalla tavalla voisi kirjoittaa vaikka Nokiasta, ei sielläkään hyvältä näytä.
Vai onko?
Aihe on Saabin tulevaisuus ja tällä hetkellä faktat osoittavat huonoon suuntaan. Toki jokainen saa uskoa mitä haluaa, mutta jos tästä halutaan tehdä vain saab-uskovaisten foorumi, niin mulle voi saman tien antaa elinikäisen bannin adminien toimesta (terveisiä vaan Tommille ). Eli halutaanko, että tämä on vain yhden uskontokunnan sananjulistuspaikka vai kaikille (mielipiteille) avoin foorumi?
Huomenna julkaistaan 1H2011-luvut, joten tiedetään missä mennään
Rahojen pitäisi olla ihan loppu (kuten tässä väitetään).
Mutta sitä onkin tulossa lisää
Eli käänteitä ei tästä hommassa puutu. Siitä voinemme olla kaikki yhtä mieltä.
Jos saab kippaa vuoden sisällä, niin en ole ajatellut teettää T-paitaa, jossa on kenenkään nimimerkkejä tai muitakaan viestejä. Puhumattakaan, että jaksaisin jostain syystä iloita saabin "kuolemasta". Herranjestas, me puhumme täällä automerkistä. Käsittääkseni. Samalla tavalla voisi kirjoittaa vaikka Nokiasta, ei sielläkään hyvältä näytä.
Re: Saabin tulevaisuus II
Silti monelle meistä Saab on paljon enemmän kuin "pelkkä auto"
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11