Saabin tulevaisuus II
-
- "Hirsch"
- Viestit: 903
- Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 08:04
- Paikkakunta: Huittinen / Ypäjä
Re: Saabin tulevaisuus II
Tää epätietoisuus syö miestä rotan lailla ARGGG
Onko meille saabisteillle mitään tukiryhmää, ammattiapua (klubi alennuksella) tai auttavaa puhelinta??? Kaiken muun minä kestän, vaik lähtis eukko ja talo (auto jää), mutta Saabin tekeminen loppuisi!!
JK. Oli munkin pakko avautua ja ehkä hieman helpottikin...
Onko meille saabisteillle mitään tukiryhmää, ammattiapua (klubi alennuksella) tai auttavaa puhelinta??? Kaiken muun minä kestän, vaik lähtis eukko ja talo (auto jää), mutta Saabin tekeminen loppuisi!!
JK. Oli munkin pakko avautua ja ehkä hieman helpottikin...
Saab 9-5 Vector -03 450 tkm
Numerossa 040 538 0231 autetaan kohtalontovereita, on tekkii ja miggii
Numerossa 040 538 0231 autetaan kohtalontovereita, on tekkii ja miggii
Re: Saabin tulevaisuus II
Vaikka kuinka Saabisti onkin, niin ei voi faktoja lukiessa välttyä ajatukselta, että nykyisen Saab Automobilen tarina alkaa olla tässä. Kun yhtään autoa ei ole valmistettu kuukausiin, ja samalla palkka ja muut yleiskulut juoksee niin yhtälö ei kauan toimi. Se ei tietenkään välttämättä tarkoita sitä että Saabin valmistus olisi lopullisesti ohi, voi olla että joku jatkaa uudestaan puhtaalta pöydältä. Kyllä tämä raskasta aikaa tosisaabistille on kuitenkin. Positiivista on kuitenkin se, ettei tästä asiasta Suomessa juuri kukaan enää irvaile, päin vastoin yhä useampi on sitä mieltä että Saab on/olisi hyvinkin paikkansa ansainnut jatkossakin autojen joukossa.
Saabilla jo vuodesta 1982, nyt kesällä 2008 Saab 9-3 Vector BioPower A Cabriolet ja talvella 2002 9-5 Arc A
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Re: Saabin tulevaisuus II
Tämä työläisten palkkojen myöhästyminen on tässä saabin jutussa se
pahin juttu, jos siltä kannalta asiaa alkaa katsomaan koska palkkavaatimus
on tehtävä kimppa vaatimuksena johon ammattiliittojen on saatava valtakirja
kaikilta liittoon kuuluvilta palkanhakijoilta.
Tämän jälkeen on palkka vaatimukset jätettävä Saabille ja heillä on 7 päivää
aikaa maksaa nämä palkat, jos näin ei käy on ammattiliitoilla kolme viikkoa aikaa
jättää konkurssianomus käräjille ja vaatia saab konkurssiin, ellei tätä vaatimusta
jätetä tai se myöhästyy niin on suuri riski, että valtion palkkatakuukin raukeaa.
Siis duunareille olisi parempi jos joku muu jättäisi konkurssianomuksen niin heille
ei kertyisi mitään paineita ajallisesti.
Toivotaan kuitenkin jotta liksat maksetaan ja ettei joku muu vaadi konkkaa.
pahin juttu, jos siltä kannalta asiaa alkaa katsomaan koska palkkavaatimus
on tehtävä kimppa vaatimuksena johon ammattiliittojen on saatava valtakirja
kaikilta liittoon kuuluvilta palkanhakijoilta.
Tämän jälkeen on palkka vaatimukset jätettävä Saabille ja heillä on 7 päivää
aikaa maksaa nämä palkat, jos näin ei käy on ammattiliitoilla kolme viikkoa aikaa
jättää konkurssianomus käräjille ja vaatia saab konkurssiin, ellei tätä vaatimusta
jätetä tai se myöhästyy niin on suuri riski, että valtion palkkatakuukin raukeaa.
Siis duunareille olisi parempi jos joku muu jättäisi konkurssianomuksen niin heille
ei kertyisi mitään paineita ajallisesti.
Toivotaan kuitenkin jotta liksat maksetaan ja ettei joku muu vaadi konkkaa.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus II
Toivottavasti nyt jo lopettavat pelin ennenkuin enempää rahaa tuhlataan kankkulan kaivoon. Jokohan tämä mielipide pysyy täällä eikä enää käy niinkuin "Lopettakaa Saab" aiheella aloittamalleni ketjulle tammikuussa 2010
Saabeja riittää harrastukseen niin kauan kuin täällä nyt kirjoittava porukka elää ja varmaan riittävästi niillekin jotka eivät ole vielä syntyneet tai oppineet lukemaan foorumia.
Saabeja riittää harrastukseen niin kauan kuin täällä nyt kirjoittava porukka elää ja varmaan riittävästi niillekin jotka eivät ole vielä syntyneet tai oppineet lukemaan foorumia.
Re: Saabin tulevaisuus II
ihanko oikeasti ei pystytä Ruotsissa lomauttamaan tällaisessa tilanteessa? Miten siellä kukaan enää valmistaa mitään..
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Re: Saabin tulevaisuus II
Varmasti on noin, itsekin laitoin väliaikaiseen liikenteestäpoistoon tuon oman 9-5:sen ihan siltä varalta että huonosti käy. Onpahan ainakin itsellä vähän ajettu virheetön Saab millä voi ajella kauniina kesäpäivänä niin kauan kun bensaa saa. Mutta ainakin itse haluaisin myös että se arkikäyttöauto on Saab.wesku kirjoitti:Saabeja riittää harrastukseen
Saabilla jo vuodesta 1982, nyt kesällä 2008 Saab 9-3 Vector BioPower A Cabriolet ja talvella 2002 9-5 Arc A
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Re: Saabin tulevaisuus II
Ongelmana vaan on se, että monille Saab on jokapäiväinen kulkupeli ja haluaa sen sellaisena pysyvän jatkossakin Tarkennetaan: Mielellään uudehko Saab.Saabeja riittää harrastukseen niin kauan kuin täällä nyt kirjoittava porukka elää ja varmaan riittävästi niillekin jotka eivät ole vielä syntyneet tai oppineet lukemaan foorumia.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Saabin tulevaisuus II
Voisi olla ihan fiksua jos rupeaisivat valmistamaan niitä tuulimyllyjä, tai jotain muuta taloudellisesti kannattavaa tuotetta, jonka avulla voisivat rahoittaa tappiollista autojen valmistustaan, jos niitä jostain syystä haluavat edelleen valmistaawesku kirjoitti:Toivottavasti nyt jo lopettavat pelin ennenkuin enempää rahaa tuhlataan kankkulan kaivoon. ...
Luulisi että monen tuhannen ihmisen työporukalla, ja hienoissa tuotantotiloissa olisi mahdollista valmistaa melkein mitä vaan, vaikka sitten high-end -lumentyöntimiä josseivät muuta keksi. Tai käsinmaalattuja värikuoria nokialaisiin
Aika järjettömältä kulostaa vaan pitää tehdasta kiinni kuukaudesta toiseen ja maksaa täyttä palkkaa koko henkilökunnalle, onkohan VM:llä oikeasti mitään realiteetteihin nojautuvaa pitkän linjan toimintastrategiaa vai onkohan koko business-pläni yhtä haihattelua?
Saabien valmistus Venäjällä ja/tai Kiinassa saattaisi ollakin ihan kannattavaa, suunnittelupuolen ja pääkonttorin voisi pitää imagosyistä edelleen Ruotsissa. Premium-luulotteluista pääsisi siinä samalla eroon, ja voisi koettaa kehittää edullisempia ja moninkertaisesti myyviä tuotteita joiden kilpailijoina olisi esim Dacia, Suzuki, Fiat, jne.
Ei ollut ainakaan tarkoitus provoilla, vaan itse olen jo vuosikausia odotellut edullista uutta Saabia
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Saabin tulevaisuus II
En minäkään halua "provoilla", odottele vaan "halpaa" Saabia!ng900aero kirjoitti:Ei ollut ainakaan tarkoitus provoilla, vaan itse olen jo vuosikausia odotellut edullista uutta Saabia
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Saabin tulevaisuus II
Toivottavasti siihen ei koskaan mennä että Saabit olisi uutena halpoja.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Re: Saabin tulevaisuus II
Ei tässä haluta museo- tai harrasteautoja pitää vaan jokapäiväistä käyttöautoa joka vaihtuu uuteen parin vuoden välein.Tästä syystä toivon että saisivat hommat jatkumaan ja tuottamaan uusia Saabeja vaikka Kiinassa jotka olisi suunniteltu Ruotsissa.
Re: Saabin tulevaisuus II
Samaa mieltä. Tuskin nykypäivänä kovinkaan monella autonvalmistajalla valmistusta pelkästään kotimaassa. Minä ainakin voisin ostaa Saabin joka olisi tehty muualla kun Ruotsissa. Meidän cabbekin tehty Itävallassa, eikä haittaa yhtäänristoj kirjoitti:Ei tässä haluta museo- tai harrasteautoja pitää vaan jokapäiväistä käyttöautoa joka vaihtuu uuteen parin vuoden välein.Tästä syystä toivon että saisivat hommat jatkumaan ja tuottamaan uusia Saabeja vaikka Kiinassa jotka olisi suunniteltu Ruotsissa.
Re: Saabin tulevaisuus II
Mun viestin tarkoituksena ei ollut tappaa oppositiota ja hiljentää keskustelua selkään taputtelun asteelle.MRe kirjoitti:Toki tietysti tämä on vähän sama kuin menisi vegaanifoorumille raivoamaan heinänsyönnin järjettömyydestä tai ateistifoorumille julistamaan jumalan sanaa.
Vai onko?
...
Jos saab kippaa vuoden sisällä, niin en ole ajatellut teettää T-paitaa, jossa on kenenkään nimimerkkejä tai muitakaan viestejä. Puhumattakaan, että jaksaisin jostain syystä iloita saabin "kuolemasta". Herranjestas, me puhumme täällä automerkistä. Käsittääkseni. Samalla tavalla voisi kirjoittaa vaikka Nokiasta, ei sielläkään hyvältä näytä.
Mun tarkoitus oli vain osoittaa väsymystä siihen kirjoitustapaan mikä on nostanut päätään sen jälkeen kun isopaha GM ilmoitti lopetusaikeistaan. Kun nyt tässä noin reilu pari vuotta on lukenut noita mun aikaisemmin mainitsemia lopetusviestejä, niin niiltä on osin mennyt pohja. Jos Saab ei vuosi sitten kaatunut, miksi kaatuisi nytkään? Voi olla että tästä tilanteesta tulee vielä huonompi. Voi olla että vouti alkaa vaikka ulosmittaamaan omaisuutta, mutta siitäkin voidaan vielä nousta. Älkäämme unohtako aikaa jolloin Saabia jo valmisteltiin lopetettavaksi. Väliaikainen hallinto paloitteli jo firmaa myyntikuntoon. Siitäkin selvittiin ja autojakin alkoi vyörymään hihnalta ja asiakkaat saivat jo vuosi sitten ensimmäiset uudet femmat. Harmillista on toki se, että autoja ei nyt saada rakennettua lisää kun uutuudetkin ovat taas kulman takana.
Skeptinen saa ja kuuluu olla. Mutta jotain pohjaa omalle huonolle mielelle tulisi olla. En halua tappaa keskustelua, mutta ärsyttää (jostain syystä tässä aiheessa lähinnä) ne pahanilmanlinnut jotka viestistä toiseen toistavat samaa mantraa saabin "varmasta" lopusta, rikkinäinen levy alkaa väsyttämään. Kauppalehtikin taisi kaikessa viisaudessaan tehdä artikkelin jossa he kertoivat kuinka kauan menee siihen, että Saabit häviävät katukuvasta.
Ja en hyökkää yksittäisiä nimimerkkejä kohtaan, koska en ole kiinnittänyt viestien kirjoittajiin niin suurta huomiota, joten älkää hermostuko.
Eräs pahanilmanlintu (ja tämä siis kaikella hyvällä ) jonka tarinoita mielenkiinnolla luen on Teme100, hänellä on pohjustetut kirjoitukset ja selvästi tietämystä rahoitus- ja autoalasta. Tai jos ei ole, niin ainakin taustatyöt tehtynä ennen viestin lähettämistä.
Summa summarum: älkää minusta välittäkö. Kirjoittakaa mitä kirjoitatte, miten kirjoitatte ihan miten vaan haluatte. Kunhan toin oman mielipiteeni ilmi.
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
Re: Saabin tulevaisuus II
Samoin, esimerkiksi toinen Suomessa tehty kelpaisi mainiosti Pääasia että valmistus on jossain länsimaassa ja laatu säilyy/paranee. Halpaa roskaa on markkinoilla ihan tarpeeksi.Minä ainakin voisin ostaa Saabin joka olisi tehty muualla kun Ruotsissa. Meidän cabbekin tehty Itävallassa, eikä haittaa yhtään
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Saabin tulevaisuus II
Ruotsalainen autovalmistaja Saab hakee suojaa velkojiltaan, kertoo Ruotsin radio.
Radiouutiset muistuttavat, että Saab Automobile saneerattiin vastaavasti vain kaksi vuotta sitten, vuonna 2009, jolloin veloista leikattiin noin 8,3 miljardia kruunua, noin 900 miljoonaa euroa.
Jos käräjäoikeus myöntää Saab Automobilelle yrityssaneerausluvan, keskeyttävät ulosottoviranomaiset meneillään olevan Saabin varojen ulosmittauksen.
Saab kieltäytyy kommentoimasta radion tietoja.
http://www.kauppalehti.fi//5/i/talous/u ... 0110889287
Ikävä uutinen siinäkin mielessä, että se kertoo siitä, ettei isoa rahoittajaa ole näköpiirissä ainakaan ihan lähitulevaisuudessa.
Radiouutiset muistuttavat, että Saab Automobile saneerattiin vastaavasti vain kaksi vuotta sitten, vuonna 2009, jolloin veloista leikattiin noin 8,3 miljardia kruunua, noin 900 miljoonaa euroa.
Jos käräjäoikeus myöntää Saab Automobilelle yrityssaneerausluvan, keskeyttävät ulosottoviranomaiset meneillään olevan Saabin varojen ulosmittauksen.
Saab kieltäytyy kommentoimasta radion tietoja.
http://www.kauppalehti.fi//5/i/talous/u ... 0110889287
Ikävä uutinen siinäkin mielessä, että se kertoo siitä, ettei isoa rahoittajaa ole näköpiirissä ainakaan ihan lähitulevaisuudessa.