Pressun alla näyttäisi olevan se alkuperäinen 99 turbo. Vähän niinkuin vertailukohdaksi uudelle. Uuden mallin vanteet eivät kyllä vakuuta äkkiseltään. 9000:n Superaerot ja aerot ovat kyllä edelleen Saabin vanteista kauneimpia.uusi93 kirjoitti:Niinhän se näyttäisi olevan. Perä näyttää vähän eri kuvakulmista paremmalta kuin mitä trollhattansaabilla näkyneet ekat kuvat. Etenkin farkku näyttää jopa paremmalta perästä kuin sedan. (Puhun siis niiden putkien ja alahelman vähän mun silmään oudosta ulkonäöstä)Marko A kirjoitti:Aika vaatimaton on muutos keulassa, jos se on vain tuo pikku lipare spoilerin alareunassa. Mitäs siellä toisen pressun alla kykkii... ?
Oiskohan siellä toisen pressun alla jokin todella hieno taidonnäyte Saabin muotoilusta? Vähän enemmän särmää kuin näissä pyöreissä nykymalleissa?
Black Turbosta ja Face-liftistä uutta tietoa
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Golf Gti 320 -14
Eiköhän siellä lakanan alla ole 900 Aero. Ainakin vanteista vois näin päätellä.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Hieno juttu viedä klassikko näytille. Jotain vannoutuneimmille Saabisteille ihasteltavaa. Toisaalta, koko ajan enenevässä määrin Saab/GM:n suunnalta on annettu ymmärtää, että c900:n arvostus on korkealla.
Jopa joku Saab pomo oli nettijuttujen mukaan piirtänyt satkun silhuetin, kun oli kysytty Saabin tulevaisuudesta. Retroilu on in. Esim. Fiat 500 tullee markkinoille pikapuoliin. Vaikkalie joskus tulevaisuudessa nähdään vielä seuraava Saab 900 turbo?
Jopa joku Saab pomo oli nettijuttujen mukaan piirtänyt satkun silhuetin, kun oli kysytty Saabin tulevaisuudesta. Retroilu on in. Esim. Fiat 500 tullee markkinoille pikapuoliin. Vaikkalie joskus tulevaisuudessa nähdään vielä seuraava Saab 900 turbo?
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Lisää kuvia: http://www.netcarshow.com/saab/2008-turbo_x/
Vanteista ei kyllä mitenkään tule mieleen vanhat aeron vanteet, niin kuin jossain mielestäni kerrottiin, mutta ihan tyylikkäät silti.
Turbo X teksti on kyllä makee ja tulee takuulla tulevaisuudessa herättämään ainakin toisten saabistien kunnioituksen.
Olisi tuohon voinut silti enemmän noita erovaisuuksia tavallisiin malleihin laittaa. Hinta nousee kuitenkin Aeroon verrattuna reippaasti ja kyseessä pitäisi kerta muutenkin olla todellinen Saabin erikoismallien erikoismalli. Etupuskuria olisi ainakin voinut muotoilla reippaammalla kädellä erottuvuuden saamiseksi. (ei silti, orkkiskin on todella hyvän näköinen)
Turbo X teksti on kyllä makee ja tulee takuulla tulevaisuudessa herättämään ainakin toisten saabistien kunnioituksen.
Olisi tuohon voinut silti enemmän noita erovaisuuksia tavallisiin malleihin laittaa. Hinta nousee kuitenkin Aeroon verrattuna reippaasti ja kyseessä pitäisi kerta muutenkin olla todellinen Saabin erikoismallien erikoismalli. Etupuskuria olisi ainakin voinut muotoilla reippaammalla kädellä erottuvuuden saamiseksi. (ei silti, orkkiskin on todella hyvän näköinen)
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
Noissa virallisissa kuvissa auto ei näyttänyt mitenkään kovin kummoiselta, mutta tässä messuilta otetussa kuvassa jopa vanteet näyttävät aika hyviltä ainakin tästä kulmasta. Jotain hieman radikaalimpaa olisi tosin toivonut. Mahtaakohan hinta mennä Suomessa lähemmäs 60t?
Täällä lisää kuvia:
http://www.autoblog.com/photos/2008-saa ... -x/391874/
Farmari on kyllä nätti!
Täällä lisää kuvia:
http://www.autoblog.com/photos/2008-saa ... -x/391874/
Farmari on kyllä nätti!
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Golf Gti 320 -14
Ainakin meikäläiselle olisi riittävän märkä uni: OG900 Aero malliksi, linjat hioen nykyaikaisemmiksi ikkunoiden "pinta-asennusta" myöten, silti hukkaamatta panoraamatuulilasia ja muita tärkeitä piirteitä. Hieman vähemmän jos nyt ei ehkä paljoa etuylitystä, niin ainakin takaylitystä. Tietenkin nykyaikainen tekniikka turvavarusteineen, ja ahtaan sporttinen OG- fiilis sisätiloissa.Marko A kirjoitti: Jopa joku Saab pomo oli nettijuttujen mukaan piirtänyt satkun silhuetin, kun oli kysytty Saabin tulevaisuudesta. Retroilu on in. Esim. Fiat 500 tullee markkinoille pikapuoliin. Vaikkalie joskus tulevaisuudessa nähdään vielä seuraava Saab 900 turbo?
Jos käyttää netistä löytyneitä Saksan hintoja referenssinä ja laskee siitä samalla suhteella kuin muiden mallien hinnat ovat toisiinsa. Tullee hinnaksi jotain 60-62k€. Mutta näinhän ei voi suoraan verrata, koska maahantuojat, verotuskäytäntö ja kuun asento voivat muuttaa hintoja.HMK kirjoitti: Mahtaakohan hinta mennä Suomessa lähemmäs 60t?
Jokatapauksessa kallista "lystiä". Hintaa yli 60k€ ja kulutus käytännössä yli 11l - vain tosi Saabisteille
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Etu ja takaspoileri,mallin omat erikois vanteet, Turbo X merkki, sisustuksen listat, matot (?), SID:n koodattu numero / joku tervehdys, mittariston ahtopaine mittari mallia 900/9000 ja olikos muuta?juhokare kirjoitti:Autohan näyttää ihan hyvältä.
Miten suoritusarvot ja muotoilu eroavat Aerosta? Tehoja olisi saanut kyllä olla enemmän.
Verrattuna siis jatkossa myytävään 9-3 Aero XWD malliin.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Tätä tarkoitinkin verrattavan.Marko A kirjoitti:Verrattuna siis jatkossa myytävään 9-3 Aero XWD malliin.juhokare kirjoitti:Autohan näyttää ihan hyvältä.
Miten suoritusarvot ja muotoilu eroavat Aerosta? Tehoja olisi saanut kyllä olla enemmän.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
10mm matalempi alusta, "titaani"yksityiskohdat sekä eLSD vakiona. Nuo ainakin lisäksi.Marko A kirjoitti:Etu ja takaspoileri,mallin omat erikois vanteet, Turbo X merkki, sisustuksen listat, matot (?), SID:n koodattu numero / joku tervehdys, mittariston ahtopaine mittari mallia 900/9000 ja olikos muuta?juhokare kirjoitti:Autohan näyttää ihan hyvältä.
Miten suoritusarvot ja muotoilu eroavat Aerosta? Tehoja olisi saanut kyllä olla enemmän.
Verrattuna siis jatkossa myytävään 9-3 Aero XWD malliin.